abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210822621
twitter
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:02:21 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210823948
Blijft een raar concept etniciteit. Kennelijk is er een groot verschil tussen Karabağ Armeniërs en Armenië Armeniërs.

twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:38:09 #79
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210823979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:33 schreef Slayage het volgende:
Will Azerbaijan accept ethnic Armenians' 'right to return' to Nagorno-Karabakh 'homeland'?
Begint een zelfde verhaal zoals Israel te worden...
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:40:26 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210823999
Israelische wapens, Israelische satellieten...
En ze gaan samenwerken op meerdere gebieden. Dit is wel een win-win voor beide partijen, Israel heeft een partner met zakken die uitpuilen van het olie geld, Azerbaijan heeft een partner die militair en technologisch bij de wereldtop hoort.

https://www.jpost.com/israel-news/article-761510
Israel's IAI agrees sale of advanced satellites to Azerbaijan
The satellites are uniquely advanced, having better than 0.5 meter native resolution and a long life span with high imaging performance.

================
As part of the agreement, the two companies will also establish a number of other projects including the building of new centers for innovation and development as well as academic and learning programs.
pi_210824256
twitter
pi_210824267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Israelische wapens, Israelische satellieten...
En ze gaan samenwerken op meerdere gebieden. Dit is wel een win-win voor beide partijen, Israel heeft een partner met zakken die uitpuilen van het olie geld, Azerbaijan heeft een partner die militair en technologisch bij de wereldtop hoort.

https://www.jpost.com/israel-news/article-761510
Israel's IAI agrees sale of advanced satellites to Azerbaijan
The satellites are uniquely advanced, having better than 0.5 meter native resolution and a long life span with high imaging performance.

================
As part of the agreement, the two companies will also establish a number of other projects including the building of new centers for innovation and development as well as academic and learning programs.
Het lijkt erop dat er ook een know-how transfer komt. Azerbeidzjanen leren met de technologie om te gaan en misschien kunnen ze later zelf ook meer bouwen.
  dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:22:41 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210824467
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 18:07 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat er ook een know-how transfer komt. Azerbeidzjanen leren met de technologie om te gaan en misschien kunnen ze later zelf ook meer bouwen.
Misschien wel dezelfde samenwerking die Israel ook met India heeft, die bouwen nu ook Barak 8 missiles en er zijn investeringen in rijdende drones fabrieken.

En met Marokko zijn ze ook meerdere samenwerkingen aangegaan, waaronder een AI research centre.
pi_210825451
Deze man had in de oorlog van 2020 een Scud raket op de Azerbeidzjaanse stad Ganja laten afvuren met tientallen Azerbeidzjaanse burgerdoden tot gevolg. Een halve woonwijk was weggevaagd. Ik denk niet dat hij vrijkomt.

twitter
pi_210827135
twitter
pi_210828862
Deze man wordt ervan beschuldigd betrokken te zijn geweest bij moordpartijen en verkrachtingen tijdens de eerste Karabakh oorlog. Hij is nog nooit bestraft voor zijn daden. Sterker nog, hij is zelfs president geweest van Nagorno-Karabakh.

Hij is nu opgepakt door Azerbeidzjan.

twitter
pi_210829926
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 17:33 schreef Slayage het volgende:
Blijft een raar concept etniciteit. Kennelijk is er een groot verschil tussen Karabağ Armeniërs en Armenië Armeniërs.

[ twitter ]
[ twitter ]
Het concept is niet 'raar', maar wat men ervan maakt. Zoals in dit geval.
pi_210831490
Reports claim Azerbaijani President Ilham Aliyev refused to go to Spain, where a meeting with Armenian PM Nikol Pashinyan was supposed to take place with the participation of the leaders of the EU, France and Germany.

The reason is the destructive position of France, as well as the disagreement of Paris and Berlin to participate in the meeting of Türkiye.

In such conditions, the Azerbaijani side refused to hold negotiations.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210831493
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 08:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het concept is niet 'raar', maar wat men ervan maakt. Zoals in dit geval.
Raar dus.
-Rabia Al-Basri
pi_210831567
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 19:49 schreef polderturk het volgende:
Deze man had in de oorlog van 2020 een Scud raket op de Azerbeidzjaanse stad Ganja laten afvuren met tientallen Azerbeidzjaanse burgerdoden tot gevolg. Een halve woonwijk was weggevaagd. Ik denk niet dat hij vrijkomt.

[ twitter ]
Niet om het een of ander maar het was een oorlog begonnen door Azerbeidzjan dan kun je verwacht dat er terug geschoten gaat worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210831691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 12:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet om het een of ander maar het was een oorlog begonnen door Azerbeidzjan dan kun je verwacht dat er terug geschoten gaat worden.
Maar ja, Ganja (Gandzak) ligt wel een heel stuk noordelijker dan de bovengrens van Nagorno Karabach
pi_210831765
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 4 oktober 2023 @ 13:38:59 #94
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_210832106
Dit gebeurt er als je als Westen zaken doet met dictators. Ze worden altijd te bold. Saddam, Khadaffi, Bin Laden, Erdogan, Aliyev, Poetin, Xi, Netanyahu, Saoedisch Koningshuis, Koning van Marokko.

Aliyev is helemaal niet uit op vreedzame onderhandelingen maar wil meer en hij gebruikt de houding van Frankrijk als excuus.
pi_210832316
:')

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210832772
Zie de reacties.

De Russen worden belachelijk gemaakt.

twitter
  woensdag 4 oktober 2023 @ 14:54:01 #97
396550 Richestorags
pi_210832800
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:52 schreef polderturk het volgende:
Zie de reacties.

De Russen worden belachelijk gemaakt.

[ twitter ]
Ze zijn dan ook een papieren tijger. En beschamend genoeg zou het Russische leger in de pan worden gehakt door een Azerbeidzjan dat leveranties van Turkije en Israël krijgt bij het openen van een tweede front.
pi_210832815
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 13:38 schreef Richestorags het volgende:
Dit gebeurt er als je als Westen zaken doet met dictators. Ze worden altijd te bold. Saddam, Khadaffi, Bin Laden, Erdogan, Aliyev, Poetin, Xi, Netanyahu, Saoedisch Koningshuis, Koning van Marokko.

Aliyev is helemaal niet uit op vreedzame onderhandelingen maar wil meer en hij gebruikt de houding van Frankrijk als excuus.
Ze zijn akkoord gegaan met Michel als onderhandelaar.

Frankrijk is te partijdig. Azerbeidzjan zegt in dat geval alleen akkoord te gaan als Turkije er ook bij wordt betrokken. Dan is er een pro-Armeens en een pro-Azerbeidzjaans land bij de onderhandelingen.
  woensdag 4 oktober 2023 @ 15:16:53 #99
396550 Richestorags
pi_210833055
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2023 14:55 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ze zijn akkoord gegaan met Michel als onderhandelaar.

Frankrijk is te partijdig. Azerbeidzjan zegt in dat geval alleen akkoord te gaan als Turkije er ook bij wordt betrokken. Dan is er een pro-Armeens en een pro-Azerbeidzjaans land bij de onderhandelingen.
Armenië moet nu ook wat meer gewicht hebben. Azerbeidzjan heeft hun territorium terug, het is genoeg geweest. Nu moeten ze vooral (op)geven: niet de grenzen van Armenië binnentrekken en de mensen van NK in hun historische landgoed laten leven.

Uiteraard mogen misdadigers van het vorige regime worden berecht.
pi_210834102
Armeense lobby in Frankrijk be like:

France pushes Germany, EU to take side of Armenia but Germany says non, désolée

The German publication Frankfurter Allgemeine Zeitung reports that French Foreign Minister Catherine Colonna is actively pushing the European Union to "resolutely take" the side of Armenia in its conflict with Azerbaijan.

Colonna reportedly tried to ensure that German Foreign Minister Annalena Baerbock traveled with her on her last trip to Yerevan, but Germany declined the invitation.

According to the French, it is extremely important that Berlin and Paris act as a united political front on the issue of policy towards Armenia, thus setting the direction for the entire European Union.
twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')