Je kunt natuurlijk wel je eigen zonnestroom op die manier verkopen. Aan iedereen die wil laden bij jou, voor de door jou ingestelde prijs.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lol dus effectief wil je iedereen laten laden bij jou, een of ander random tarief opgeven en vervolgens de rekening (want iemand moet die stroom uiteindelijk betalen) bij je werkgever neerleggen? Dan ben je niet lang meer werknemer. Want dan wordt er zoveel stroom afgenomen dat dat helemaal niet logisch is op die ene auto die de werkgever denkt dat er geladen wordt. Dat gaat niet goed.
https://www.engie.nl/over(...)ienen-met-laadpaal#/quote:Een andere manier om geld te verdienen met je laadpaal is door je eigen laadpaal openbaar te maken.
Hierbij kun je zelf een laadtarief instellen waartegen anderen hun elektrische auto bij jouw laadpaal kunnen opladen. Daarnaast kun je ook een starttarief vragen voor elke laadsessie. Hier zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Zo moet je laadpaal vindbaar zijn in de laadapps en moet je laadpaal goed bereikbaar zijn voor iedereen die hun auto wilt opladen. Let er wel op dat je laadpaal snel kan laden, je wilt namelijk voorkomen dat er een andere auto de hele dag gekoppeld staat aan je laadpaal.
Ja, maar je kunt toch je auto laden zonder dat je je laadpas gebruikt? Dan is het dus je eigen stroom en dan gaat er geen rekening naar je werkgever. Maar als je je laadpas gaat gebruiken dan is dat toch anders?quote:Op maandag 2 oktober 2023 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
https://www.engie.nl/over(...)ienen-met-laadpaal#/
Kan wel, maar dan moeten anderen die bij jou laden wel een eigen laadpas gebruiken. Dan worden de kosten via de laadpas afgerekend, dus je eigen werkgever ziet daar niks van verder. De laadpaal zelf heeft geen connectie met de werkgever. De laadpas die gebruikt wordt bepaald wie uiteindelijk de rekening krijgt.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:51 schreef CoolGuy het volgende:
Lol dus effectief wil je iedereen laten laden bij jou, een of ander random tarief opgeven en vervolgens de rekening (want iemand moet die stroom uiteindelijk betalen) bij je werkgever neerleggen? Dan ben je niet lang meer werknemer. Want dan wordt er zoveel stroom afgenomen dat dat helemaal niet logisch is op die ene auto die de werkgever denkt dat er geladen wordt. Dat gaat niet goed.
Nee, de laadsessie moet gestart worden met de laadpas, anders komt de rekening niet op de juiste plek terecht.quote:Op maandag 2 oktober 2023 22:41 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, maar je kunt toch je auto laden zonder dat je je laadpas gebruikt? Dan is het dus je eigen stroom en dan gaat er geen rekening naar je werkgever. Maar als je je laadpas gaat gebruiken dan is dat toch anders?
Niet helemaal waar. Ik kan op mijn paal starten zonder pas. Alle sessies komen dan wel op de pas die je instelt voor de open sessies. Ik ga thuis op een afgesloten oprit en garage niet steeds een pas gebruiken.quote:Op maandag 2 oktober 2023 22:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, de laadsessie moet gestart worden met de laadpas, anders komt de rekening niet op de juiste plek terecht.
Nee ok, dan kan het wel. Echter blijft het dan voor eigen gebruik in feite.quote:Op maandag 2 oktober 2023 23:26 schreef Grotehengst het volgende:
Niet helemaal waar. Ik kan op mijn paal starten zonder pas. Alle sessies komen dan wel op de pas die je instelt voor de open sessies. Ik ga thuis op een afgesloten oprit en garage niet steeds een pas gebruiken.
Dat is een instelling, begrijp ik.quote:Op maandag 2 oktober 2023 23:26 schreef Grotehengst het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Ik kan op mijn paal starten zonder pas. Alle sessies komen dan wel op de pas die je instelt voor de open sessies. Ik ga thuis op een afgesloten oprit en garage niet steeds een pas gebruiken.
Correctquote:Op maandag 2 oktober 2023 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een instelling, begrijp ik.
Je kunt ook een pas verplichten om aan te melden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |