abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 september 2023 @ 22:35:56 #1
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210782951
Met Amazon als sponsor ligt de weg open voor reclames met Jonas als bezorger op de fiets!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_210782956
Ik heb trouwens van mijn bronnen gehoord dat frietkot Penske Vol uit Borgloon ook een cosponsor wordt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_210782957
Amazon is al een heel jaar de ploeg aan het volgen voor een docu.
pi_210783911
Bezos troep
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 29 september 2023 @ 07:46:57 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210784553
Maar is die fusie nu puur om Remco binnen te hengelen?
  vrijdag 29 september 2023 @ 07:51:20 #7
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210784567
Sasha Weemaes @wimderon
pi_210784606
Is fusie nu wel of niet serieus?
pi_210784749
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is fusie nu wel of niet serieus?
Dat weet niemand.

Wordt wel serieus opgepakt inmiddels door de media.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_210785414
Jeff Bezos zag Tim Cook bij Plugge en dacht: 'die troeven we af!'

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:46 schreef Momo het volgende:
Maar is die fusie nu puur om Remco binnen te hengelen?
Straks blijft Remcon achter met de smeulende puinhopen van PatLef als de fusie misloopt, zou wat zijn.

Al zal hij het wel ideaal vinden om ri. INEOS te vertrekken nu, met de onzekerheid rond de fusie als excuus.
Jack does it in real time...
pi_210785760
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:51 schreef Immerdebestebob het volgende:
Sasha Weemaes @:wimderon
@cofidis @ToTaL @Arkea @Ag2r
  vrijdag 29 september 2023 @ 13:21:54 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210787032
Het talent van de Rem gecombineerd met de snoeppot van JV :9~ :9~ :9~
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210787084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:21 schreef -XOR- het volgende:
Het talent van de Rem gecombineerd met de snoeppot van JV :9~ :9~ :9~
Einde tijdperk wielrennen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_210787245
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 07:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is fusie nu wel of niet serieus?
Het is iig duidelijk dat er mondjes gesnoerd gaan worden, alleen is nog niet bekend welke.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:06:09 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210787367
Politiebegeleiding bij wielerevenementen Noord-Nederland stopt

Noord-Nederland - De Politie Eenheid Noord-Nederland heeft besloten vanaf 2024 geen wielerevenementen meer te begeleiden. De (regio)burgemeester(s) en de hoofdofficier van justitie steunen deze beslissing. De organisaties en vergunningverleners zijn zelf verantwoordelijk voor de veiligheidsmaatregelen. De politie is genoodzaakt prioriteiten te stellen om de primaire taken uit te kunnen voeren. Taken waar de samenleving om vraagt. De begeleiding van wielerevenementen vraagt veel van onze inzet en schaarse capaciteit; vooral van specifiek opgeleide motoragenten.
Motoragent en motor (deels te zien)

Wielerevenementen hebben specifieke beveiligingseisen, waarvoor de organisator en de vergunningverlener zelf verantwoordelijk zijn, bijvoorbeeld door de inzet van verkeersregelaars. De politie houdt indien nodig toezicht op deze verkeersregelaars, maar is genoodzaakt zich terug te trekken in de begeleiding van deze wielerevenementen. Verschillende partners, waaronder de ministeries van Justitie en Veiligheid en Infrastructuur en Waterstaat, onderzoeken alternatieven. Bijvoorbeeld het NK Wielrennen in Limburg (24 en 25 juni jl.), waar via een pilot burger-verkeersregelaars succesvol werden ingezet.
Uitvoering kerntaken

De maatschappij verandert in rap tempo en daarmee het politiewerk ook. Enerzijds door maatschappelijke onrust, demonstraties en bedreigingen; anderzijds door meer noodzakelijke aandacht voor ondermijning en (verkeers)veiligheid. Tegelijkertijd is de politiecapaciteit schaars. Dit dwingt ons om scherpe keuzes te maken en kritisch te blijven kijken naar ons werk. In Noord-Nederland vindt per jaar een groot aantal commerciële wielerevenementen plaats, die in totaliteit een aanzienlijke hoeveelheid politiecapaciteit vereisen. We willen dat de inzet van specifiek opgeleide motorrijders primair gericht is op de uitvoering van hun kerntaken, zoals verkeersveiligheid en handhavings- en opsporingsactiviteiten in het verkeer.

De functie van gespecialiseerd opgeleide motoragenten heeft zich de laatste jaren sterk ontwikkeld. Deze agenten zijn de ‘ogen en oren op de weg’, voeren verkeerscontroles uit in combinatie met controles op ondermijning en/of milieu, begeleiden ambulances tijdens een spoedrit als het nodig is en hebben een rol in het bewaken en beveiligen van personen met een publieke functie. Elke inzet van deze motoragenten bij commerciële evenementen maakt dat zij minder inzetbaar zijn voor hun reguliere werkzaamheden in Noord-Nederland of elders in het land.
Overgangsjaar

Het stoppen van de begeleiding van wielerevenementen gaat in per 1 januari 2024. Dit geeft organisatoren, gemeenten en andere betrokkenen de tijd om zich aan te passen. Alle geplande wielerevenementen voor 2023 kunnen doorgaan zoals in voorgaande jaren, met de ondersteuning van de politie tenzij de omstandigheden maken dat er ook op korte termijn toch anders geprioriteerd moet worden.
  vrijdag 29 september 2023 @ 14:24:30 #16
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_210787478
De winnaar van de Volta een maandje later in de toer van Istanbul.


Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_210788486
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 14:06 schreef Momo het volgende:
Politiebegeleiding bij wielerevenementen Noord-Nederland stopt

Noord-Nederland - De Politie Eenheid Noord-Nederland heeft besloten vanaf 2024 geen wielerevenementen meer te begeleiden. De (regio)burgemeester(s) en de hoofdofficier van justitie steunen deze beslissing. De organisaties en vergunningverleners zijn zelf verantwoordelijk voor de veiligheidsmaatregelen. De politie is genoodzaakt prioriteiten te stellen om de primaire taken uit te kunnen voeren. Taken waar de samenleving om vraagt. De begeleiding van wielerevenementen vraagt veel van onze inzet en schaarse capaciteit; vooral van specifiek opgeleide motoragenten.
Motoragent en motor (deels te zien)

Wielerevenementen hebben specifieke beveiligingseisen, waarvoor de organisator en de vergunningverlener zelf verantwoordelijk zijn, bijvoorbeeld door de inzet van verkeersregelaars. De politie houdt indien nodig toezicht op deze verkeersregelaars, maar is genoodzaakt zich terug te trekken in de begeleiding van deze wielerevenementen. Verschillende partners, waaronder de ministeries van Justitie en Veiligheid en Infrastructuur en Waterstaat, onderzoeken alternatieven. Bijvoorbeeld het NK Wielrennen in Limburg (24 en 25 juni jl.), waar via een pilot burger-verkeersregelaars succesvol werden ingezet.
Uitvoering kerntaken

De maatschappij verandert in rap tempo en daarmee het politiewerk ook. Enerzijds door maatschappelijke onrust, demonstraties en bedreigingen; anderzijds door meer noodzakelijke aandacht voor ondermijning en (verkeers)veiligheid. Tegelijkertijd is de politiecapaciteit schaars. Dit dwingt ons om scherpe keuzes te maken en kritisch te blijven kijken naar ons werk. In Noord-Nederland vindt per jaar een groot aantal commerciële wielerevenementen plaats, die in totaliteit een aanzienlijke hoeveelheid politiecapaciteit vereisen. We willen dat de inzet van specifiek opgeleide motorrijders primair gericht is op de uitvoering van hun kerntaken, zoals verkeersveiligheid en handhavings- en opsporingsactiviteiten in het verkeer.

De functie van gespecialiseerd opgeleide motoragenten heeft zich de laatste jaren sterk ontwikkeld. Deze agenten zijn de ‘ogen en oren op de weg’, voeren verkeerscontroles uit in combinatie met controles op ondermijning en/of milieu, begeleiden ambulances tijdens een spoedrit als het nodig is en hebben een rol in het bewaken en beveiligen van personen met een publieke functie. Elke inzet van deze motoragenten bij commerciële evenementen maakt dat zij minder inzetbaar zijn voor hun reguliere werkzaamheden in Noord-Nederland of elders in het land.
Overgangsjaar

Het stoppen van de begeleiding van wielerevenementen gaat in per 1 januari 2024. Dit geeft organisatoren, gemeenten en andere betrokkenen de tijd om zich aan te passen. Alle geplande wielerevenementen voor 2023 kunnen doorgaan zoals in voorgaande jaren, met de ondersteuning van de politie tenzij de omstandigheden maken dat er ook op korte termijn toch anders geprioriteerd moet worden.
Rijden er geen motoren mee die de koers kunnen beïnvloeden is het ook weer niet goed ;-)

On topic. Tijd dat bevoegdheid voor mobiele verkeersregelaars/seingevers wordt uitgebreid. Het gaat LETTERLIJK om 1 handgebaar. Politie motoren mogen rijdend stopteken geven. Verkeersregelaars op de motor (nog) niet.
Net efkes anges
pi_210788818
quote:
11s.gif Op donderdag 28 september 2023 22:19 schreef Momo het volgende:

[..]
Mogen de renners dan een gastrol krijgen in die 1 miljard Lord of the Rings serie van Amazon?
Elke renner zijn eigen RLS op Prime!

Maar serieus, Woerts nemen we toch niet serieus?
pi_210791206
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 september 2023 17:34 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Elke renner zijn eigen RLS op Prime!

Maar serieus, Woerts nemen we toch niet serieus?
AD dan?

https://www.ad.nl/wielren(...)ls-sponsor~abeff740/
pi_210791339
quote:
'Hoogstwaarschijnlijk', 'Mogelijk', 'Niet uitgesloten'

Er zal vast wel een kern van waarheid in zitten, maar het taalgebruik is toch wel een beetje veelzeggend.
  vrijdag 29 september 2023 @ 22:32:57 #21
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_210791344
Ik hoop dat Ray en Chris Woerts failliet gaan.
pi_210792307
quote:
“De fusie mag geen drie dagen meer aanslepen. Maandag moet er duidelijkheid zijn”

“Ik had het mij gemakkelijk kunnen maken. ‘Omwille van ziekte geen column deze week’”, zegt Patrick Lefevere (68). Maar zo zit de CEO van Soudal-Quick-Step natuurlijk niet in elkaar. Een column XXL dan maar, om klaarheid te scheppen in de mist die rond de ‘superfusie’ met Jumbo-Visma hangt. “Er was een letter of intent, maar de komst van Amazon kan een gamechanger zijn”

Patrick Lefevere dacht afgelopen zondag rustig naar Anderlecht-Club Brugge te kijken. Tot de Nederlandse website Wielerflits het nieuws naar buiten bracht over de superfusie. “In de rust stond in de vip al Renaat Schotte voor mijn neus”, aldus Lefevere. “Hij was daar als supporter van Club Brugge. Ik respecteer Renaat, maar ik heb gezegd: geen commentaar. Na de match stond een cameraploeg van de VRT te wachten, maar tegen hen heb ik ook niks gezegd. Ik ben in de auto gestapt en ben met twee vrienden naar Loanton gereden, in Affligem. Om een goeie bottle te drinken, zonder indringers.”

Wat kan u vandaag zeggen over de veelbesproken fusie tussen uw ploeg en Jumbo-Visma?
“Niet alles. Ik hoop dat je dat respecteert.”

Om te beginnen bij het begin: tijdens de Tour zouden u en teameigenaar Zdenek Bakala de mensen van Jumbo-Visma ontmoet hebben in Genève, om te praten over een fusie.
“Dat klopt al niet honderd procent. Dat was in Wenen. Maar om te beginnen bij het begin: er is voor de Tour een ontmoeting geweest tussen Zdenek Bakala en Robert van der Wallen (Nederlandse miljardair die zetelt in de Raad van Commissarissen van Jumbo-Visma, red.). Dat gebeurde in het kader van OneCycling, een project waarin een aantal topploegen zich willen verenigen om ons in de economie van het wielrennen samen wat sterker te positioneren.”

“Tussen Bakala en Van der Wallen klikte het in ieder geval goed, maar ondertussen speelde ook de onvrede over onze ploeg, die zogezegd niet goed genoeg functioneerde. In dat kader had vader Patrick Evenepoel ook één op één gesproken met Bakala, wel in Genève in dit geval. Hoogst uitzonderlijk voor een rennersmakelaar, maar soit. Die twee dingen samen hebben ertoe geleid dat Bakala opnieuw contact heeft opgenomen met Robert van der Wallen.”

Dit keer wel om te praten over een fusie.
“Op de voorlaatste dag van de Tour hebben we elkaar gezien, in Wenen dus. Tot mijn verrassing is ook Richard Plugge daar ineens gearriveerd. We hebben een uurtje of zo gepraat en zijn dan teruggevlogen naar Parijs.”

“Daarna is er wat tijd over gegaan. Ik heb er Quick-Step en Soudal bij betrokken. Richard is bij Visma langsgegaan. Tot er op een bepaald moment inderdaad een letter of intent is getekend om samen te gaan.”

In welke constructie?
“Kijk, Bakala is op dit moment meerderheidsaandeelhouder (met tachtig procent van de aandelen van Soudal-Quick-Step, red.), maar dat was nooit de bedoeling. Het opzet was nu om tot een constellatie te komen waarin Bakala, Van der Wallen en Richard Plugge de aandelen zouden verdelen. Ik zou die van mij verkopen.”

U zou dan een bestuursfunctie opnemen in de zogenaamde Raad van Commissarissen.
“De rol die op dit moment mijn voorkeur wegdraagt. Als Plugge CEO wordt, is het aan hem om de nijpende problemen op te lossen. Niet meer aan mij.”

Wat wel het einde van het tijdperk-Lefevere zou betekenen.
“Vriend, ik word in januari 69 jaar. Die leeftijd speelt en ik mag zeggen dat ik het ondertussen ook wel een klein beetje heb gehad. Weet je wat er de laatste dertig jaar alleen al in mijn professionele leven is gebeurd? Een eigen ploeg opgestart met Domo, daarna de fusie Lotto-Domo. Dan zelf beslist om over te stappen naar Quick-Step-Davitamon, tot het daar na twee jaar ook is ontploft. Nog eens een nieuwe ploeg gemaakt met Latexco, overgestapt naar Merckx-fietsen, tot Specialized is teruggekomen. Marc Coucke opnieuw binnengehaald…”

“Dat is al heel wat. En dan hebben we het nog niet gehad over alle hommeles die Johan Museeuw, Frank Vandenbroucke en Tom Boonen hebben veroorzaakt. Ik heb al een paar toeken op mijn bakkes gekregen en een paar keer in de touwen gehangen. Maar mijn ploeg heb ik nooit in de steek gelaten, zelfs niet toen ik doodziek was (in 2000 werd bij Lefevere een tumor op de pancreas vastgesteld, red.).”

Kan dat nu ook? Kan u uw ploeg verkopen zonder renners en personeel in de steek te laten?
“Laat mij duidelijk zeggen: poen pakken en advisor spelen was voor mij het makkelijkste geweest. Ik verkoop en après moi… Maar ik kan je garanderen: zo zit ik niet in elkaar. Mijn personeel, daar ga ik niet licht over.”

Hoeveel mensen mogen realistisch hopen dat ze mee kunnen overstappen naar het nieuwe project?
“Dat is een oefening die we nog niet hebben gemaakt. Er is nog niet uitgetekend hoe de structuur van de fusieploeg er zou kunnen uitzien. Dat is ook juridische spitstechnologie. Er zijn vergaderingen geweest met zoveel advocaten en raadsmannen dat ik niet meer aan de fusie kon denken, maar alleen nog aan: wie gaat hier de pree van al die mannen betalen.” (lacht)

Onder welke World Tour-licentie zou de fusieploeg verdergaan? Die van Soudal-Quick-Step of die van Jumbo-Visma?
“Ik kan daar op dit moment geen deftig antwoord op geven. Als er andere mensen om een World Tour-licentie verlegen zitten, kan het een optie zijn om Decolef (de juridische structuur achter Soudal - Quick-Step, red.) te verkopen. Maar dan ben ik alweer voor mijn beurt aan het spreken.”

Uno-X zou nochtans geïnteresseerd zijn.
“Eigenlijk is die hele oefening een mission impossible. Zondag is het 1 oktober, hoe ga je dat allemaal nog op tijd rond krijgen voor 2024? Welke ploeg heeft nu nog de mogelijkheid om pakweg vijftien renners en x-aantal mensen personeel over te nemen? Ik weet dat de mensen van mijn ploeg mij vertrouwen, maar zij moeten ook maar alles in de krant lezen, natuurlijk. Zoals vandaag: de komst van Amazon bij Jumbo-Visma. Dat is niet leuk (Wielerflits meldde donderdag dat Jumbo-Visma met Amazon een nieuwe grote sponsor aan boord haalde, red.).”

Omdat het de fusie in de war kan sturen?
“Dat is het stukje waar ik geen antwoorden op kan geven. Blijkbaar is aan Nederlandse zijde één en ander in een stroomversnelling gekomen. Maar ik heb er geen zicht op in welke hoedanigheid Amazon daar aan boord komt. Misschien gaat het om content-creatie, om interne producties, ik weet het niet.”

“Feit is: met drie partijen – Soudal, Quick-Step en Visma – kan iedereen ‘verhoudingsgewijs’ zijn plaats vinden. Met Amazon als vierde partij lukt dat niet meer. Voor zover ik weet, was er vorige week nog geen sprake van hun komst. Dus ja, dit kan een gamechanger zijn.”

In die mate dat hun komst een fusie zou kelderen?
“Dat kan ik niet inschatten. Het werpt op zijn minst een ander licht op de zaak.”

Veel waarnemers verwachten dat een fusie een vertrek van Remco Evenepoel zou betekenen. Hoe schat u dat in?
“Het is uiteraard de bedoeling dat hij aan boord blijft. Ik heb de mensen van Jumbo-Visma gevraagd met hem te praten, wat ondertussen ook is gebeurd.”

Dat betekent ook dat Specialized de fietsenleverancier zou worden?
“Ook zij hebben ondertussen met de overkant gepraat. Richard zal geen fijne boodschap hebben overgebracht naar de Pon-familie (Nederlands-Canadese groep die meer dan twintig fietsmerken in beheer heeft, waaronder ook Cervélo, red.). Er is al een en ander beslist, maar voor de rest ligt er ook nog heel veel werk op de plank.”

Wanneer weten we finaal of de ‘superfusie’ nu wel of niet doorgaat?
“Kijk, na de letter of intent is het allemaal te lang blijven aanslepen. Maar dit mag geen drie dagen meer blijven duren. Zdenek Bakala vliegt op dit moment naar Europa. Maandag zou er al veel meer duidelijkheid moeten zijn.”
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 30 september 2023 @ 06:49:20 #23
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210792565
Jeetje.

Kan Knipperlicht weer een nieuw artikel maken
pi_210792596
Ray heeft weer eens gigantisch feiten met fictie lopen te vermengen en voor zijn beurt gepraat. Je. Verwacht. Het. Niet.

Verder wel opvallend hoe makkelijk PatLef de verantwoordelijk afschuift naar anderen (Plugge en Bakala).

Ik gok dat het AD (deels) gelijk gaat krijgen en Plugge op meerdere borden tegelijk aan het schaken was. Een fusie was altijd de allerlaatste en slechtste optie. Nu Amazon is gestrikt is dat allemaal niet meer nodig en kan er, iig voor de korte termijn, een streep door. Dit wordt gewoon Amazon-Visma aankomend seizoen, en Soudal-Quickstep blijft gewoon bestaan met R.EV aan boord.

Jeetje, stel je voor dat je daadwerkelijk wordt afgetroefd door Chris Woerts. Dan mag je jezelf wel opheffen hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pistolero op 30-09-2023 07:19:46 ]
pi_210792752
PatLef is opmerkelijk open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')