abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210705788
Sowieso is de prijs van eten en drinken al vaak een terechte klacht, en ja, ik ben niet verplicht om het te kopen, maar teh fuck zeg..

De laatste tijd in verschillende horeca-gelegenheden op verschillende plekken in het land een simpele kop koffie besteld en onder de 3 euro lijkt een zeldzaamheid te zijn. Ik wil gewoon koffie, ik hoef er geen pijpbeurt bij.

Heb ik ergens de memo gemist dat koffie belachelijk duur is geworden, want de koffiebonen die thuis heb zijn bij mijn weten niet bijzonder in prijs veranderd.
pi_210705802
2,50,-
pi_210705805
de koffie is het probleem ook niet, maar de energiekosten en het personeel moeten ook betaald worden.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_210705817
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:16 schreef gianni61 het volgende:
de koffie is het probleem ook niet, maar de energiekosten en het personeel moeten ook betaald worden.
Dat geldt toch voor alles? Ik heb het idee dat eten niet spectaculair duurder is geworden.
pi_210705904
quote:
En dat komt door de (r)overheid Energie is een basisbehoefte en zou maar 3% BTW mogen hebben.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_210705921
quote:
Wat denk je van het koffieautomaat. Dat is geen Philips koffiezetapparaat van 80 euro. Maar vaak machines voor de prijs waar je een fatsoenlijke middenklasser voor kunt kopen.
pi_210705927
Hoe zit dat in Italië, daar mag een koffie of een espresso toch niet meer kosten dan 1,50, of minder zelfs.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 21 september 2023 @ 15:41:05 #9
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210705980
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:32 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat denk je van het koffieautomaat. Dat is geen Philips koffiezetapparaat van 80 euro. Maar vaak machines voor de prijs waar je een fatsoenlijke middenklasser voor kunt kopen.
Wat kan ik op zulke momenten toch genieten van mijn kopje Senseo van ca. 15 cent.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210706920
En de huurprijzen van zulke zaken zijn natuurlijk gedaald of wat
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
  donderdag 21 september 2023 @ 17:50:08 #11
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210706951
Met deze prijzen ga je toch ook niet meer geregeld voor je lol even ergens wat eten/drinken?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210706982
Een kilo koffiebonen kost ongeveer ¤16. Uit 1 kilo haal je gemiddeld 120 kopjes koffie. Dat zou neerkomen op ¤0,13 per kopje.

Deze mensen in de horeca zijn nog veel erger dan de regering met hun accijns op de benzine. Voor 3 euro schenk je dus 23 kopjes koffie.
pi_210707008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:54 schreef Vincent_student het volgende:
Een kilo koffiebonen kost ongeveer ¤16. Uit 1 kilo haal je gemiddeld 120 kopjes koffie. Dat zou neerkomen op ¤0,13 per kopje.

Deze mensen in de horeca zijn nog veel erger dan de regering met hun accijns op de benzine. Voor 3 euro schenk je dus 23 kopjes koffie.
Zo werkt het niet natuurlijk :') Dan had iedereen wel een horecabedrijf.

Afschrijving van apparatuur, suiker, melk, koekje, afwas, personeel, huur van het pand, belastingen. En je zit zonder moeite op een euro.
pi_210707115
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:29 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
En dat komt door de (r)overheid Energie is een basisbehoefte en zou maar 3% BTW mogen hebben.
Heb je weer zo'n gekkie die direct met de roverheid aan komt zetten en alles maar op de overheid wil schuiven.

Nee, daar heeft het niets mee te maken.
pi_210707120
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:17 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Dat geldt toch voor alles? Ik heb het idee dat eten niet spectaculair duurder is geworden.
Ja, dat geldt voor alles. Daarom is alles veel duurder.

Volgens mij is eten veel duurder geworden dan dat kopje koffie hoor?
Zoveel duurder is het ook niet geworden.
pi_210707137
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:58 schreef PS. het volgende:

[..]
Zo werkt het niet natuurlijk :') Dan had iedereen wel een horecabedrijf.

Afschrijving van apparatuur, suiker, melk, koekje, afwas, personeel, huur van het pand, belastingen. En je zit zonder moeite op een euro.
Een euro ok. Maar drie euro.
Ik herinner me nog de invoering van de euro, ruim 20 jaar geleden. Ik ging toen elke vrijdagavond naar de kroeg. Een vaasje bier kostte 2,70 gulden. Toen kwam de euro. De week van de invoering van de euro kostte hetzelfde vaasje 1,70, dat was omgerekend 1 gulden duurder. Toen ik de eigenaar om een verklaring vroeg zei hij: Ik heb me altijd ingehouden om alle kosten door te rekenen.
Bullshit! Man had een enorm huis en een boot, alles. Ik ben daarna nooit meer naar de kroeg geweest. Stelletje oplichters.
3 euo voor een kop koffie. Ik geef de beste koffie voor 1 euro! En dan verdien ik er ook nog aan.
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 18:19:36 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210707164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:15 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Een euro ok. Maar drie euro.
Ik herinner me nog de invoering van de euro, ruim 20 jaar geleden. Ik ging toen elke vrijdagavond naar de kroeg. Een vaasje bier kostte 2,70 gulden. Toen kwam de euro. De week van de invoering van de euro kostte hetzelfde vaasje 1,70, dat was omgerekend 1 gulden duurder. Toen ik de eigenaar om een verklaring vroeg zei hij: Ik heb me altijd ingehouden om alle kosten door te rekenen.
Bullshit! Man had een enorm huis en een boot, alles. Ik ben daarna nooit meer naar de kroeg geweest. Stelletje oplichters.
3 euo voor een kop koffie. Ik geef de beste koffie voor 1 euro! En dan verdien ik er ook nog aan.
Jezus f2,70 voor bier whahaha das veel te duur man!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 21 september 2023 @ 18:20:05 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210707171
Trouwens waarom is zwarte koffie even duur als koffie met melk en suiker, belachelijk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210707183
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:15 schreef Vincent_student het volgende:

[..]

_O-
pi_210707188
quote:
88s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens waarom is zwarte koffie even duur als koffie met melk en suiker, belachelijk
Daarom stopt een beetje Nederlander die het niet gebruikt gewoon in zijn tasje, pff er is toch voor betaald.
pi_210707282
Ik weet wel dat je vroeger altijd een tweede kopje bestelde, soms zat dat al bij de prijs in. Maar sinds horeca koffie de twee euro te boven ging stopte bij de meeste mensen het tweede bakje. De horeca is daar eigenlijk heel veel omzet mee misgelopen. Inmiddels is twee koffie met iets erbij vaak al rond de twaalf euro.

Binnenkort zelf maar gevulde koeken mee nemen en mogelijk ook een thermoskan, zoek ik wel een bankje in het bos in plaats van een terrasje in het bos.
pi_210708058
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:22 schreef PS. het volgende:

[..]
Daarom stopt een beetje Nederlander die het niet gebruikt gewoon in zijn tasje, pff er is toch voor betaald.
oma's doen dit vooral :D

Niet alleen de Nederlandse. Maar ook de Belgische :D
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_210708105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:32 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]
oma's doen dit vooral :D

Niet alleen de Nederlandse. Maar ook de Belgische :D
Een vriend van me doet dat met de suiker. Als er dan iemand bij hem op visite komt die suiker in zijn koffie drinkt zet hij een glazen pot met 100+ verschillende suikerzakjes op tafel.
pi_210711157
quote:
88s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Een reguliere koffiemachine die bonen maalt, kost gemiddeld ¤3600 in aanschaf volgens RTL Nieuws. Bij de meeste bedrijven worden deze machines in 5 jaar afgeschreven. Het volledige onderhoud, inclusief schoonmaken en bijvullen, kost ongeveer ¤600 per jaar.

Cupje melk: ¤0,05
Zakje suiker: ¤0,02
Roerstaafje: ¤0,04
Kartonnen bekertje: ¤0,05
Stroomkosten en watergebruik: ¤0,02
Voor alleen alle ingrediënten betaal je in totaal dus ¤0,31 per kopje, inclusief alle ingrediënten.

Tel al deze kosten bij elkaar op en je komt uit op 39 tot 41 cent per kopje uit, afhankelijk of je het apparaat koopt of huurt.

Link: https://careforcoffee.nl/(...)0%2C13%20per%20kopje.
pi_210711180
Haha dikke lul hier kost koffie gemiddeld 1,20 a 1,50 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')