abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210745552
Dat is dus de reden dat ik nooit meer met de trein naar Schiphol ga. Of je moet echt zo'n 6 uur van tevoren vertrekken en zelfs dan heb je bij een treinspringer of grote storing kans dat je te laat komt, maar nergens kun je geld terug krijgen. Lekker met de eigen auto, parkeren bij Schiphol en met een pendelbus recht voor de vertrekhal uitstappen.
pi_210747369
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Klopt maar dat kan uit. Plus je kan langer slapen.
Maar ben je de avond ervoor kwijt. Zo kunnen we nog wel ff doorgaan.

quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 08:35 schreef babipangang het volgende:
Dat is dus de reden dat ik nooit meer met de trein naar Schiphol ga. Of je moet echt zo'n 6 uur van tevoren vertrekken en zelfs dan heb je bij een treinspringer of grote storing kans dat je te laat komt, maar nergens kun je geld terug krijgen. Lekker met de eigen auto, parkeren bij Schiphol en met een pendelbus recht voor de vertrekhal uitstappen.
Joh, dan kan je ook een lekke band krijgen of een aanrijding.

Dat je het prettiger vind mag maar benoem het dan zo.
pi_210751048
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 12:12 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar ben je de avond ervoor kwijt. Zo kunnen we nog wel ff doorgaan.
[..]
Joh, dan kan je ook een lekke band krijgen of een aanrijding.

Dat je het prettiger vind mag maar benoem het dan zo.
Dat kost geen slaap
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210784805
Als ik een vlucht van 8:25 heb ga ik wel een dag daarvoor naar Schiphol en boek ik wel een hotelovernachting.
Corporate translator
pi_210786416
Ha goud dit. Volgens mij roept schiphol al jaren dat je voor een vlucht het beste 2 a 3 uur van te voren aanwezig moet zijn.

Als je dat had gedaan en een uur vertraging had gehad was er dus niks aan de hand geweest.
pi_210786746
Uiteindelijk kan de NS niet garant staan voor alle kosten die je hebt doordat je een trein mist.

Denk aan:
- miljardendeal gemist door treinvertraging
- nieren niet op tijd bij donor door treinvertraging
- EOD te laat bij tijdbom door treinvertraging
- te laat bij start Elfstedentocht door treinvertraging
- sollicitatiegesprek of examen gemist door treinvertraging

Ergens op tijd zijn is je eigen verantwoordelijkheid, dus als dat belangrijk is dan moet je vroeger weggaan.
Kan dat niet met de trein? Dan zoek je een ander vervoermiddel, misschien vrienden die je willen brengen, etc.
pi_210803410
Tijden veranderen.

Er was een tijd waarin je tot 5 minuten voor vertrek nog bij de gate mee kon. Een kwartier voor vertrek op Schiphol aankomen, 'Hoi, ik ben er!' en je kon mee. Had je de vlucht niet gehaald dan kreeg je een aanbod om voor 50 euro om te boeken, waarbij je dit bedrag soms nog terug kreeg ook.

Vandaar ook de pleurislange tent buiten, omdat vrijwel iedereen minstens 2 uur voor vertrek op Schiphol is.

NS is niet veranderd. In het Fyra-tijdperk was het eerder gebruikelijk dan uitzondering dat de trein uren vertraging had, met uitval.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210804378
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 september 2023 08:29 schreef HSG het volgende:
Als ik een vlucht van 8:25 heb ga ik wel een dag daarvoor naar Schiphol en boek ik wel een hotelovernachting.
Dat tijdstip lukt de trein me prima. Als het vroeger zou zijn en het is voor hooguit een midweek dan zou ik lekker op P3 parkeren. Nog goedkoper ook.
pi_210810761
Dit topic is

[sup]
KANSLOOS
[/sup]
pi_210810822
quote:
vlucht om 08:25
quote:
de trein van 06:23 pakken op Breda
quote:
Maar kan ik dit verhalen op de NS?
Lol!

Maar nee, eigen schuld.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_210811090
Ik werk internationaal dus vertrek altijd vanaf schiphol.

jarenlang dit met de trein gedaan, wat eigenlijk zeer goed ging. Was wel altijd een directe treinverbinding zonder overstappen.

Maar nu al sinds 8 jaar ofzo gewoon met de vaste taxiservice van ons bedrijf. Nog idealer. De kosten vallen mee. Voor mij rekenen ze iets meer dan 100 euro. Ongeveer 3 kwartier rijden.

Het bedrijf boekt het tijdslot altijd zo dat ik 3 uur van de voren op schiphol zou aankomen, maar via de app met de chauffeur regel ik altijd een later tijdstip zodat ik 2 uur van te voren aanwezig ben.

Eigenlijk is dit nog een uur te veel, maar je kunt geen risico nemen. Minder dan een uur tussen aankomst en vertrek is echt te krap.

Ik heb wel het voordeel van Privium en vanwege silver status kan ik bij de business class balies inchecken. Dat scheelt aanzienlijk in doorlooptijd.

Zelfs in de coronotijd was het hele proces van inchecken tot en met passeren douane nog geen 30 minuten.

ik hou 2 uur aan, maar zou mij niet op mijn gemak voelen als ik 1 uur aan zou houden. Dat is echt krap aan op schiphol. Juist nog meer op vluchten binnen europa dan verder weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')