abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 september 2023 @ 09:06:30 #1
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_210692098
Lief dagboek…

Nee zonder gekheid, kan ik de kosten die ik heb moeten maken voor een nieuwe vlucht verhalen op de NS?

Nilsje had vanochtend een vlucht om 08:25
De trein planner gaf de trein van 06:23 pakken op Breda aan en een overstap om 06:51 in Rotterdam om daarna om 07:16 op Schiphol te arriveren.

Ik reis alleen met handbagage (is al m’n 4de zakenreis deze maand dus ik “travel light”).
Zou dus tijd genoeg moeten zijn.

Maar….
Door vertraging miste ik de overstap om 06:51 in Rotterdam.
De NS app gaf aan te blijven zitten en de overstap op Den Haag HS te doen.
Er was ook een optie de IC direct te pakken vanuit Rotterdam maar die zou 10 minuten later aan komen op Schiphol (07:49)
Maar besloten de dan haag HS overstap te doen omdat die eerder op Schiphol aan zou komen..

Maar die miste ik ook door vertraging.
De enige optie was dan in DH centraal overstappen met een aankomst om 08:03 op Schiphol en een gate die sluit om 08:10

Vanuit de trein een andere priority security slot geboekt.

Ik was om 08:14 bij de gate, vond ik nog best knap.
Maar die was inmiddels al gesloten.

Ik heb om kunnen boeken en alleen de no-show-fee hoeven te betalen.

Maar kan ik dit verhalen op de NS?
Ik ben optijd vertrokken maar door de NS en twee keer lichte vertraging bijna een uur later aan gekomen…

[ Bericht 1% gewijzigd door nils7 op 20-09-2023 09:13:03 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_210692179
Nee. Alleen je treinkosten kan je terugvragen.
gr gr
  woensdag 20 september 2023 @ 09:22:09 #3
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_210692202
Nee, deze schade kun je niet verhalen. Dit vanwege BW 8:108.

Je kunt wel een geld-terug-bij-vertraging verzoek doen voor je treinkaartje.

Overigens, minder dan een uur speling aanhouden tussen aankomst op het station en sluiten van de gate is sowieso een aardige gok. Het idee dat je daar een ander voor verantwoordelijk wil houden vind ik wel wonderlijk, het is niet dat je na een urenlange treinstranding je vlucht hebt gemist. Maar blijkbaar door het missen van één simpele overstap door zeven minuten vertraging van de trein vanuit Eindhoven naar Den Haag CS.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_210692380
Nee, je had gewoon eerder moeten vertrekken.
pi_210692688
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 09:06 schreef nils7 het volgende:
Ik ben optijd vertrokken
Uh, nee dat ben je niet.

Het is alles behalve uitzonderlijk dat de trein een dergelijke vertraging heeft, dat hoor je gewoon in te calculeren. Je hebt zelf het risico genomen er op te gokken dat de trein niet een dergelijke vertraging zou hebben.
pi_210692718
Het is toch een zakenreis dan betaald de zaak de omboekkosten als ze jou met het ov laten reizen.
pi_210692723
quote:
Er was ook een optie de IC direct te pakken vanuit Rotterdam maar die zou 10 minuten later aan komen op Schiphol (07:49)
Maar besloten de dan haag HS overstap te doen omdat die eerder op Schiphol aan zou komen..
Dus in plaats van een rechtstreekse verbinding tussen Rotterdam en Schiphol kies je vrijwillig voor een extra overstap? Ok. Gegokt en verloren.

Me dunkt dat ze hebben geleverd wat je hebt afgenomen; vervoer van A naar B.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210692799
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Het is toch een zakenreis dan betaald de zaak de omboekkosten als ze jou met het ov laten reizen.
Wellicht vond de baas het ook eigen schuld
No bitch to me
pi_210692809
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 10:27 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Wellicht vond de baas het ook eigen schuld
Mijn baas regelt een taxi van je woning naar de luchthaven voor zakenreizen. :P
pi_210693124
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Mijn baas regelt een taxi van je woning naar de luchthaven voor zakenreizen. :P
Lol, ik mag gelukkig gewoon met de trein. Ze zien mij al aankomen, de taxi telkens te nemen 🤣
pi_210693136
Compleet kansloos.
pi_210693151
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 09:40 schreef PS. het volgende:
Nee, je had gewoon eerder moeten vertrekken.
69 minuten speling is toch ruim voldoende tussen aankomst en het daadwerkelijke vertrek op schiphol?
of eigenlijk 54 minuten tussen aankomst en het sluiten van de gate
of eigenlijk 24 minuten tussen aankomst en het openen van de gate

24 minuten speelruimte inclusief 10~15 lopen op schiphol + 5~10 minuten voor security en eventuele vertraging van de NS/file

ergo: TS is gewoon een flapdrol die te laat thuis is vertrokken

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2023 11:04:20 ]
  woensdag 20 september 2023 @ 11:07:03 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_210693233
Iemand die zakelijk blijkbaar zo vaak reist, binnen Europa gok ik? en dan op de NS durft te gokken om precies met 1 uur op Schiphol te arriveren voordat de vlucht gaat ... mja.

Ik vlieg dan meestal internationaal maar standaard 3 uur van de voren op Schiphol. Krant of boek of magazine erbij, kopje koffie en lekker niks doen of een beetje netflix oid kan ik je aanraden. Dan ben je ook niet afhankelijk van trage security of als de NS een fuck up heeft kan je ook nog een taxi pakken.

En nee je kan niks verhalen op de NS, die hebben je toch naar Schiphol gebracht. Als de trein niet had gereden had je je treinkaartje terug kunnen vragen.

Als je in Breda woont, dan kan je geen vluchten om 8:25 boeken als je met het OV naar Schiphol gaat. Je moet dan de 1e of 2e trein hebben vanuit Breda, en dan moet er 1 specifieke IC direct rijden vanaf Rotterdam met een window van 2 a 3 minuten voor de overstap, anders ga je je vlucht idd missen.

En TS is niet te laat van huis vertrokken, er is simpelweg geen eerdere reisoptie vanaf Breda (naja, om 0:30 's nachts oid :D)
Dum de dum
pi_210693267
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Iemand die zakelijk blijkbaar zo vaak reist, binnen Europa gok ik? en dan op de NS durft te gokken om precies met 1 uur op Schiphol te arriveren voordat de vlucht gaat ... mja.

Ik vlieg dan meestal internationaal maar standaard 3 uur van de voren op Schiphol. Krant of boek of magazine erbij, kopje koffie en lekker niks doen of een beetje netflix oid kan ik je aanraden. Dan ben je ook niet afhankelijk van trage security of als de NS een fuck up heeft kan je ook nog een taxi pakken.

En nee je kan niks verhalen op de NS, die hebben je toch naar Schiphol gebracht. Als de trein niet had gereden had je je treinkaartje terug kunnen vragen.

Als je in Breda woont, dan kan je geen vluchten om 8:25 boeken als je met het OV naar Schiphol gaat. Je moet dan de 1e of 2e trein hebben vanuit Breda, en dan moet er 1 specifieke IC direct rijden vanaf Rotterdam met een window van 2 a 3 minuten voor de overstap, anders ga je je vlucht idd missen.

En TS is niet te laat van huis vertrokken, er is simpelweg geen eerdere reisoptie vanaf Breda (naja, om 0:30 's nachts oid :D)

Dat NS niet eerder rijdt betekent niet dat TS niet te laat is vertrokken. Dan had hij naar andere reisopties moeten kijken. Eventueel stukje rijden om elders een trein eerder te pakken of een taxi of je laat je brengen of of....
pi_210693520
quote:
Lief dagboek…

Nee zonder gekheid, kan ik de kosten die ik heb moeten maken voor een nieuwe vlucht verhalen op de NS?

Nilsje had vanochtend een vlucht om 08:25
De trein planner gaf de trein van 06:23 pakken op Breda aan en een overstap om 06:51 in Rotterdam om daarna om 07:16 op Schiphol te arriveren.

Ik reis alleen met handbagage (is al m’n 4de zakenreis deze maand dus ik “travel light”).
Zou dus tijd genoeg moeten zijn.

Maar….
Door vertraging miste ik de overstap om 06:51 in Rotterdam.
De NS app gaf aan te blijven zitten en de overstap op Den Haag HS te doen.

Maar die miste ik ook door vertraging.
De enige optie was dan in DH centraal overstappen met een aankomst om 08:03 op Schiphol en een gate die sluit om 08:10

Vanuit de trein een andere priority security slot geboekt.

Ik was om 08:14 bij de gate, vond ik nog best knap.
Maar die was inmiddels al gesloten.

Ik heb om kunnen boeken en alleen de no-show-fee hoeven te betalen.

Maar kan ik dit verhalen op de NS?
Ik ben optijd vertrokken maar door de NS en twee keer lichte vertraging bijna een uur later aan gekomen…
even een quoteje voor het nageslacht als nilsje inziet dat hij de verkeerde keuzes heeft gemaakt en besluit zijn OP weg te poetsen
pi_210693584
Je hebt gepland voor succes en dat valt nu tegen.... helaas. Hopelijk kan je je afspraak verzetten en betaald je baas de extra vlucht.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_210693815
Volgens mij kun je gewoon een deel van je treinreis terugclaimen. Bij 30 minuten de helft van het bedrag bij 60 minuten het gehele bedrag. Dit is slechts een richtlijn, zie onderstaande bron waar je kunt zien waar je daadwerkelijk recht op hebt.

https://www.ns.nl/binarie(...)vertraging-nieuw.pdf

Ik weet niet hoeveel zo´n no show fee is en of je een abonnement hebt, maar zo heb je in ieder geval nog gedeeltelijke of misschien zelfs volledige dekking van de no show fee. Afhankelijke van de kosten van de no show en je treinreis kan het zelfs zijn dat je onder de streep geld over houdt.
pi_210695960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 11:07 schreef Fe2O3 het volgende:
Dat er geen eerdere treinoptie vanaf een vertrekstation is, maakt niet dat hij op tijd was :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210695990
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:03 schreef Daboman het volgende:
Volgens mij kun je gewoon een deel van je treinreis terugclaimen. Bij 30 minuten de helft van het bedrag bij 60 minuten het gehele bedrag. Dit is slechts een richtlijn, zie onderstaande bron waar je kunt zien waar je daadwerkelijk recht op hebt.

https://www.ns.nl/binarie(...)vertraging-nieuw.pdf

Ik weet niet hoeveel zo´n no show fee is en of je een abonnement hebt, maar zo heb je in ieder geval nog gedeeltelijke of misschien zelfs volledige dekking van de no show fee. Afhankelijke van de kosten van de no show en je treinreis kan het zelfs zijn dat je onder de streep geld over houdt.
Eventueel geld terug bij vertraging van NS is natuurlijk niet hetzelfde als het verhalen van de no show-fee op de NS.
pi_210696064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 15:59 schreef baskick het volgende:

[..]
Eventueel geld terug bij vertraging van NS is natuurlijk niet hetzelfde als het verhalen van de no show-fee op de NS.
Dat snap ik, maar uiteindelijk wil TS gewoon geld zien voor geleden schade. En dan maakt het toch niet uit van welke regeling dit geld komt? Zoals eerder aangegeven, in theorie kan hij zelfs meer geld krijgen dan de geleden schade.
pi_210696089
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:04 schreef Daboman het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar uiteindelijk wil TS gewoon geld zien voor geleden schade. En dan maakt het toch niet uit van welke regeling dit geld komt? Zoals eerder aangegeven, in theorie kan hij zelfs meer geld krijgen dan de geleden schade.
Zeker, ander potje, maar met kans op per saldo hetzelfde (of beter) resultaat.
pi_210704787
Lol, uurtje van tevoren de trein pakken.

Dat gaat 'm niet worden.
pi_210704911
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 13:07 schreef Halcon het volgende:
Lol, uurtje van tevoren de trein pakken.

Dat gaat 'm niet worden.
Dat heeft TS dan ook niet gedaan.
pi_210704934
Moet zeggen dat ik dit vrij enthousiast plannen vind; 0716 op Schiphol aankomen voor een vlucht die 0825 vertrekt.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210705021
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 13:23 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat heeft TS dan ook niet gedaan.
En er was geen trein eerder, begreep ik.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')