abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210670718
De tering wat is alles rondom ajax genant op dit moment. Het begon al bij de toss, dat bergwijn even aan Jay moet vragen wat hij nou eigenlijk wilt _O- _O-
pi_210670722
Het is gewoon compleet los zand. Een huurlingenleger met spelers met allerlei verschillende opleidingsachtergronden, verschillende systemen gewend en andere nationaliteiten. Steijn moet het maar zien te rooien met dure aankopen terwijl ik juist zou opteren voor jeugdspelers. Als je al enige vorm van consistentie in het spel wilt aanbrengen dan moet je beginnen met spelers die opgeleid zijn voor het type spel dat je wilt spelen. Zij hebben wellicht de kwaliteit nog niet maar kunnen dan in ieder geval doorgroeien.

Het alternatief is kijken naar het huurlingenleger en op basis daarvan maar een plan maken. 4-4-2? 3-5-2? Wat dan ook. Al weet je dat dat niet houdbaar is omdat je bij Ajax de levensader intact wilt houden. Het experiment van Mislintat is hard aan het falen en ik vraag mij af hoe diep deze put gaat worden.
  maandag 18 september 2023 @ 09:35:55 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210670724
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of hier zo snel tegenop te coachen is, hij heeft die groep nog maar een paar dagen en als zowel hij als een groot deel van de spelers geen left right behind kunnen dan houdt het wel op in hoeverre je duidelijke instructies kan geven.

Overigens zal Steijn sowieso niet de juiste man zijn om het te laten draaien hoor. En met je eens dat de aankopen waarschijnlijk beter kunnen dan dit. Behalve Akpom, daar zie je het gelijk aan.
Je backs behoorlijke instructies geven en niet een speler op rechtsbuiten zetten die daar nog nooit gespeeld heeft, dat zijn maar 2 voorbeeldjes, die ene back spreekt zelfs nederlands.
Die Akpom had hij misschien beter kunnen gebruiken bij z'n plan b, koppen schijnt hij wel te kunnen, maar zelfs in plan b was het een machteloze vertoning.
  maandag 18 september 2023 @ 09:43:13 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210670798
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het is gewoon compleet los zand. Een huurlingenleger met spelers met allerlei verschillende opleidingsachtergronden, verschillende systemen gewend en andere nationaliteiten. Steijn moet het maar zien te rooien met dure aankopen terwijl ik juist zou opteren voor jeugdspelers. Als je al enige vorm van consistentie in het spel wilt aanbrengen dan moet je beginnen met spelers die opgeleid zijn voor het type spel dat je wilt spelen. Zij hebben wellicht de kwaliteit nog niet maar kunnen dan in ieder geval doorgroeien.

Het alternatief is kijken naar het huurlingenleger en op basis daarvan maar een plan maken. 4-4-2? 3-5-2? Wat dan ook. Al weet je dat dat niet houdbaar is omdat je bij Ajax de levensader intact wilt houden. Het experiment van Mislintat is hard aan het falen en ik vraag mij af hoe diep deze put gaat worden.
Dit gaat voor Ajax-begrippen gewoon een enorme treinramp worden op deze manier.
pi_210670881
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Je backs behoorlijke instructies geven en niet een speler op rechtsbuiten zetten die daar nog nooit gespeeld heeft, dat zijn maar 2 voorbeeldjes, die ene back spreekt zelfs nederlands.
Die Akpom had hij misschien beter kunnen gebruiken bij z'n plan b, koppen schijnt hij wel te kunnen, maar zelfs in plan b was het een machteloze vertoning.
Ja, maar het hele rechtsbuiten gebeuren is echt wanbeleid dus dat geef ik Steijn maar te doen. Blijft vreemd dat Chico zo snel weg wilde/moest.
  maandag 18 september 2023 @ 09:53:36 #206
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_210670896
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Steijn had sowieso een bepaalde tactiek als startpunt moeten hebben en dat moeten aanpassen op zijn spelersmateriaal, maar dat zie je ook niet echt terug.

12 miljoen betalen voor een speler die je eigenlijk alleen in een plan B kunt gebruiken is wel absurd. Dan kan je beter een goedkope pinchhitter halen, in die functie was zelfs de zoon van Pi-Air nog beter geweest alhoewel die een verleden heeft met Steijn natuurlijk.
Makkelijk eerste
  maandag 18 september 2023 @ 09:55:15 #207
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210670910
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ja, maar het hele rechtsbuiten gebeuren is echt wanbeleid dus dat geef ik Steijn maar te doen. Blijft vreemd dat Chico zo snel weg wilde/moest.
Chico scheen op een (veel te) hoog salaris te zitten voor een talentje, ik zou gewoon voor Berghuis gaan in die positie, zeg maar in de gespiegelde Tadic rol, dan komt die rechterkant ook beter aan voetballen toe.
  maandag 18 september 2023 @ 09:56:25 #208
131800 Tarado
capô de fusca
pi_210670927
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Steijn had sowieso een bepaalde tactiek als startpunt moeten hebben en dat moeten aanpassen op zijn spelersmateriaal, maar dat zie je ook niet echt terug.

12 miljoen betalen voor een speler die je eigenlijk alleen in een plan B kunt gebruiken is wel absurd. Dan kan je beter een goedkope pinchhitter halen, in die functie was zelfs de zoon van Pi-Air nog beter geweest alhoewel die een verleden heeft met Steijn natuurlijk.
Ik weet niet of je hem alleen in plan B kan gebruiken maar hem rechtsbuiten zetten en dan concluderen dat hij dat niet kan vind ik ook wat makkelijk.
  maandag 18 september 2023 @ 09:56:38 #209
474254 GurneyIsBestOke
pi_210670932
quote:

Je moet in ieder geval 3-5-2 gaan spelen inderdaad, das de enige kans met dit materiaal.
Makkelijk eerste
  maandag 18 september 2023 @ 09:58:46 #210
474254 GurneyIsBestOke
pi_210670960
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:56 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik weet niet of je hem alleen in plan B kan gebruiken maar hem rechtsbuiten zetten en dan concluderen dat hij dat niet kan vind ik ook wat makkelijk.
Normaal mee eens maar bij deze jongen is het wel heel opzichtig.
Makkelijk eerste
  maandag 18 september 2023 @ 09:59:04 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210670962
quote:
Steijn moet het maar zien te rooien met dure aankopen terwijl ik juist zou opteren voor jeugdspelers.
Als je met Misehouy, Vos, Van Axel Dongen, Godts en Hlynsson zou spelen ben ik bang voor een Anderlecht scenario. Alleen Silvano Vos voor Mannsverk zou ik wel zien zitten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210670986
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:53 schreef RamboDirk het volgende:
Die contracten ook allemaal voor 5 jaar vast en hoogste salarisschalen. Behoorlijk gokken wat Mislintat doet. Vooralsnog komt het allemaal eerder vrij incompetent over dan geniaal. Bizarre gang van zaken.
Die salarishuishouding is gewoon prima geregeld nu, als er geen CL gehaald wordt krijgen spelers een minder hoog salaris.

Al dat gezeik op Mislintat. Probleem is gewoon dat je selectie pas echt twee weken rond is, je daarna 1,5 week interlands hebt en dan kun je echt geen wonderen verwachten. Je hebt misschien 1,5 dag kunnen trainen in deze formatie.

Het mentale aspect speelt natuurlijk nu ook een rol, er is geen vertrouwen, geen vastigheid. Ik hoop en denk dat ze dat echt wel voor elkaar gaan krijgen. Al blijf ik met name mijn twijfels hebben of Bergwijn en Rensch ooit nog aan de gang geholpen kunnen worden.

Van de aankopen heb ik echt wel vertrouwen in Sosa, Sutalo (al wilde hij gisteren waarschijnlijk iets te graag met een soort van overconcentratie). Ik denk dat Mannsverk ook wel wat kan, ik weiger 'm af te schrijven op basis van een pot waarbij je tegen een goed ingespeelde, opportunistische ploeg met thuispubliek (normaal al een van je lastigste uitwedstrijden) van het seizoen voor gaas gaat.

Belangrijkste wordt om te bedenken waar onze Georgische vriend en Akpom het beste kunnen renderen, want daar heb ik nog niet heel veel van gezien....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 18 september 2023 @ 10:07:18 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_210671021
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 10:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die salarishuishouding is gewoon prima geregeld nu, als er geen CL gehaald wordt krijgen spelers een minder hoog salaris.

Al dat gezeik op Mislintat. Probleem is gewoon dat je selectie pas echt twee weken rond is, je daarna 1,5 week interlands hebt en dan kun je echt geen wonderen verwachten. Je hebt misschien 1,5 dag kunnen trainen in deze formatie.

Het mentale aspect speelt natuurlijk nu ook een rol, er is geen vertrouwen, geen vastigheid. Ik hoop en denk dat ze dat echt wel voor elkaar gaan krijgen. Al blijf ik met name mijn twijfels hebben of Bergwijn en Rensch ooit nog aan de gang geholpen kunnen worden.

Van de aankopen heb ik echt wel vertrouwen in Sosa, Sutalo (al wilde hij gisteren waarschijnlijk iets te graag met een soort van overconcentratie). Ik denk dat Mannsverk ook wel wat kan, ik weiger 'm af te schrijven op basis van een pot waarbij je tegen een goed ingespeelde, opportunistische ploeg met thuispubliek (normaal al een van je lastigste uitwedstrijden) van het seizoen voor gaas gaat.

Belangrijkste wordt om te bedenken waar onze Georgische vriend en Akpom het beste kunnen renderen, want daar heb ik nog niet heel veel van gezien....
Mannsverk zal zeker geen slechte zijn, maar met hem en Tahirovic koop je twee spelers voor een positie waarvoor Vos ook beschikbaar is, dat lijkt me wat veel van het goede.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_210671074
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Als je met Misehouy, Vos, Van Axel Dongen, Godts en Hlynsson zou spelen ben ik bang voor een Anderlecht scenario. Alleen Silvano Vos voor Mannsverk zou ik wel zien zitten.
Godt heeft de pech dat de onaantastbare bergwijn op dezelfde plek speelt. Die verdiend wel meer speeltijd.
pi_210671123
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk nooit goed zijn gegaan, en alle mensen die nu het aankoopbeleid afkraken, zouden dan spreken van naïviteit en dat er is nagelaten om te investeren in de selectie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 10:52:17 #216
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210671319
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 10:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik denk dat het belangrijkste de 2 aankomende wedstrijden zijn. Als je er daar kansloos onderuit gaat dan is er echt crisis hoor. Win je ze alle 2 zal dat in ieder geval wat rust geven. Tijd die Steijn goed kan gebruiken om de boel goed op de rit te krijgen. Maar ik vrees dat het een pijnlijke exercitie wordt omdat je tegen 2 ploegen komt die goed kunnen voetballen. Ik kijk nooit Marseille, maar van Feyenoord weet je gewoon dat je tegen een heel goed ingespeelde ploeg komt te spelen. Beetje zoals Twente maar dan mogelijk nóg een tandje beter/sneller.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 18 september 2023 @ 10:52:46 #217
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_210671326
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:35 schreef Gutanoth het volgende:
De tering wat is alles rondom ajax genant op dit moment. Het begon al bij de toss, dat bergwijn even aan Jay moet vragen wat hij nou eigenlijk wilt _O- _O-
Het is me wat meid
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 10:54:27 #218
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210671344
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 10:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
Godt heeft de pech dat de onaantastbare bergwijn op dezelfde plek speelt. Die verdiend wel meer speeltijd.
@GGMM ziet hem ook graag spelen.
4045
onlogisch
pi_210671379
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:26 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Dat je binnen een kwartier met 2-0 achterstaat is inderdaad echt bizar. Juist met zo'n nieuw elftal moet je misschien wat voorzichtiger beginnen. Niet des Ajax of wat dan ook, maar ik had gehoopt op een wat sterkere defensie.

Als je dan ziet hoe Sutalo en Hato bij de tegengoals opereren. En Gorter ging bij beide goals ook niet vrijuit.

Wat misschien nóg pijnlijker was is dat je gewoon aanvallend totaal onmachtig bent. Je komt per ongeluk op 2-1, maar je hebt in 90+ minuten eigenlijk geen kans gecreëerd. En dat was ook al zo tegen Fortuna Sittard.

En op het moment dat je iets beter wordt en de 2-2 misschien wel kan vallen is het achterin weer een totale gatenkaas bij een tegenaanval en is het 3-1.

Het moet snel beter, OM en Feyenoord zijn nog een maatje te groot, maar Volendam en RKC moeten echt verslagen worden. Daarna weer een pittige reeks met AZ-thuis, Utrecht-uit, PSV-uit. Ik hoop dat we daarna überhaupt in het linkerrijtje staan...
Voor de winterstop zie ik ons echt niet de top 5 in komen met zo’n programma.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 18 september 2023 @ 11:02:58 #220
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_210671407
twitter

:')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_210671425
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2023 10:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou natuurlijk nooit goed zijn gegaan, en alle mensen die nu het aankoopbeleid afkraken, zouden dan spreken van naïviteit en dat er is nagelaten om te investeren in de selectie.
Nou ja, Mannsverk lijkt wel een totaal overbodige aankoop te zijn als je Vos daar neer kan zetten, Mislintat had dan beter voor een rechtsbuiten met wat diepgang kunnen gaan.

Met dit materiaal kan je gewoon het beste 4-4-2 spelen, met Brobbey/Akpom voorin, op de flanken Bergwijn en Berghuis, Tahirovic op VM en dan een lopende middenvelder ernaast. Dan kan Sosa en Rensch (Gaaei) eroverheen en heb je denk ik toch wel een redelijk systeem waar spelers niet al te veel gekke dingen hoeven te doen.
pi_210671436
Sven Misluktat, @Sebbeszweet vindt dit leuk.
  maandag 18 september 2023 @ 11:06:03 #223
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210671439
quote:
10s.gif Op maandag 18 september 2023 11:02 schreef D_A het volgende:
[ twitter ]

:')
Valentijn is echt zo'n verzuurde man.
  Moderator maandag 18 september 2023 @ 11:10:08 #224
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210671474
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:05 schreef 3rr0r het volgende:
Sven Misluktat, @:Sebbeszweet vindt dit leuk.
Arme Floppentijn.
4045
onlogisch
pi_210671483
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 11:05 schreef 3rr0r het volgende:
Sven Misluktat, @:Sebbeszweet vindt dit leuk.
Als dit het niveau is van dit medium dan is het echt totaal niet serieus te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')