Was een dikke voorwaartse pass. Had weer afgekeurd moeten worden.quote:Op zaterdag 16 september 2023 21:31 schreef borisz het volgende:
Na 20 minuten is daar de try van Ierland.
Met een tweede keuze ploeg.quote:Op zondag 17 september 2023 15:12 schreef WAvanBuren het volgende:
De Bokken lijken begonnen aan een galavoorstelling.
Sowieso een interessante poule geworden zo. Hoop dat Georgië nog een rol kan spelen ookquote:Op zondag 17 september 2023 19:43 schreef Nielsch het volgende:
Fiji wint maar verzuimt in de laatste actie van de wedstrijd het LBP van Australië weg te tikken.
Wales - Australië wordt enorm interessant!
Zijn ook nooit boeiende wedstrijden.quote:Op maandag 18 september 2023 16:44 schreef franklop het volgende:
Die wedstrijd woensdag om 17.45, wie heeft dat bedacht
Nee maar zo worden ze niet boeiend ook. Ik kan die wedstrijden (vrijdag ook al) zo niet kijkenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zijn ook nooit boeiende wedstrijden.
Champions League voetbal neem ik aan. Anders was het wel om 21:00 geweest.quote:Op maandag 18 september 2023 16:44 schreef franklop het volgende:
Die wedstrijd woensdag om 17.45, wie heeft dat bedacht
Fair point. Al verklaard dat de wedstrijd van vrijdag dan nietquote:Op dinsdag 19 september 2023 10:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Champions League voetbal neem ik aan. Anders was het wel om 21:00 geweest.
Daar heb je dan ook weer een punt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:35 schreef franklop het volgende:
[..]
Fair point. Al verklaard dat de wedstrijd van vrijdag dan niet
Een hele kudde.quote:Op donderdag 21 september 2023 21:53 schreef franklop het volgende:
Frankrijk gebruikt een platwals tegen Namibië
Breuk is net bevestigd door de FRF, maar het is nog niet einde WC voor Dupont.quote:Op donderdag 21 september 2023 23:34 schreef Nielsch het volgende:
Waarschijnlijk zijn ze wel Dupont kwijt voor de rest van het toernooi. Vermoeden van breuk en hersenschudding. Zag net de head tackle die hij kreeg en die was niet normaal. Deze klap is mogelijk nog groter dan het verlies van Ntamack.
Hier ga ik even voor zitten als je het niet erg vindquote:Op vrijdag 22 september 2023 16:00 schreef Nielsch het volgende:
Over een uur en drie kwartier begint Samoa - Argentinië. Potentie om een leuke pot te worden.
Ik schakelde in op 1:52 en zie een bunkerkaart. Wat is er gebeurd?quote:
Om het te beschrijven vind ik nu lastig. Komt zo vast in de herhaling voorbij. Geel was uiteindelijk prima.quote:Op vrijdag 22 september 2023 17:52 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Ik schakelde in op 1:52 en zie een bunkerkaart. Wat is er gebeurd?
We kregen alleen twee tries in de herhaling, topregie.quote:Op vrijdag 22 september 2023 18:32 schreef borisz het volgende:
[..]
Om het te beschrijven vind ik nu lastig. Komt zo vast in de herhaling voorbij. Geel was uiteindelijk prima.
13-3 bij rust. Had 13-9 kunnen zijn als Leali'ifano twee pens tussen de palen jaste.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:41 schreef franklop het volgende:
In het stadion naar Engeland Chili kijken, als ik het niet vergeet
Have fun!quote:Op zaterdag 23 september 2023 09:41 schreef franklop het volgende:
In het stadion naar Engeland Chili kijken, als ik het niet vergeet
Zo dan, hier in het café 2 euro denk ik.quote:Op zaterdag 23 september 2023 17:13 schreef franklop het volgende:
Wel even wennen aan de prijzen. 10 euro voor 0.5l bier
Op weg naar een monsterscorequote:Op zaterdag 23 september 2023 18:16 schreef borisz het volgende:
En tien minuten later zijn het drie tries geworden
Welcome to my worldquote:Op zaterdag 23 september 2023 17:13 schreef franklop het volgende:
Wel even wennen aan de prijzen. 10 euro voor 0.5l bier
Ja, er wordt bizar goed verdedigd ook.quote:Op zaterdag 23 september 2023 21:41 schreef Managarm het volgende:
Mooie pot, er wordt gevochten voor elke meter.
Gegooid voor de 5m lijn, gevangen na de 5m lijn.quote:
De nr 1 van de wereldranglijst wint. Een stunt.quote:
Ik ga toch eens kijken wat de regels daaromtrent zijn iddquote:Op zaterdag 23 september 2023 22:54 schreef Zorro het volgende:
Ik zie het nu terug, maar die pass voor de try van Zuid-Afrika is minstens een meter naar voren
Zie het nu ook pas maar inderdaad, heel raar dat dit zomaar kan.quote:Op zaterdag 23 september 2023 22:54 schreef Zorro het volgende:
Ik zie het nu terug, maar die pass voor de try van Zuid-Afrika is minstens een meter naar voren
Ik heb het al vaker gezien, vraag me ook af waarom.quote:Op zondag 24 september 2023 07:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zie het nu ook pas maar inderdaad, heel raar dat dit zomaar kan.
Schouderbeuk op het hoofd...quote:Op zondag 24 september 2023 18:30 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik was even mijn nieuwe boompjes water aan het geven, wat heb ik gemist?
Ah, niet netjes. Ik ben weer aan het kijken.quote:Op zondag 24 september 2023 18:33 schreef borisz het volgende:
[..]
Schouderbeuk op het hoofd...
Bonuspunt voor de Schotten is binnen
In het stadion of thuis?quote:
Thuis dit keerquote:
Doemdenkerquote:Op zondag 24 september 2023 21:00 schreef franklop het volgende:
Hoop op Wales, maar denk dat Australië ruim wint
Mantingh zegt al 6x lillequote:
Sad!quote:
Ik vind dat hele USE IT bij rucks maar fucking irritant.quote:Op zondag 24 september 2023 21:44 schreef franklop het volgende:
Bijzonder hoelang Australië met de bal aan de voet mag staan, terwijl bij Wales na 5 seconden USE IT wordt geroepen
Klein verlies met BP is mogelijk al genoeg als Australië vandaag geen BP paktquote:Op zondag 24 september 2023 22:13 schreef Nielsch het volgende:
Fiji moet nu wel van Georgië gaan winnen om door te gaan. Maar ze hebben het in eigen handen.
Nee.quote:Op zondag 24 september 2023 22:14 schreef DevilsWhore het volgende:
Is Australië ooit niet door de poulefase heengekomen?
Downers ingenomen?quote:Op zondag 24 september 2023 22:16 schreef franklop het volgende:
Ik weet niet wat ze in de rust hebben gedaan
Kan hij samen met Mislintat naar het UWVquote:Op zondag 24 september 2023 22:24 schreef Nielsch het volgende:
Zouden ze Eddie Jones nog tijdens het WK kunnen ontslaan?
Dat was echt het ultieme rugby genot, in eigen huisquote:Op zondag 24 september 2023 22:34 schreef Bezsen het volgende:
Grootste blamage sinds Engeland in 2015.
Ik denk dat ons schoolteam tegen dit Australië had gewonnen!quote:Op zondag 24 september 2023 22:38 schreef Nielsch het volgende:
Haha misschien wint Portugal ook wel van Australië.
Portugal speelde niet eens zo slecht tegen Georgië.quote:Op zondag 24 september 2023 22:42 schreef franklop het volgende:
Stand momenteel
Wales 3-15
Fiji 2-6
Australië 3-6
Georgië 2-2
Fiji -Georgië
Australië - Portugal
Wales - Georgië
Fiji - Portugal
Ervanuit gaande dat Australië 5 punten pakt tegen Portugal , moet Fiji 1 van zijn duels winnen en 1 BP pakken (dan staan ze op onderling resultaat voor op Australië)
Ze moeten dan wel afwachten of Georgië niet twee keer wint en daarbij 2x een BP pakt
Wij zetten het commentaar van Mantingh sowieso elke keer uit, daar wordt rugby leuker van.quote:Op zondag 24 september 2023 22:49 schreef franklop het volgende:
Mantingh die volhoudt dat Australië al uitgeschakeld is
Uruguay - Nambie sla je woensdag over?quote:Op zondag 24 september 2023 22:55 schreef Nielsch het volgende:
En dat was speelronde 3. Tot donderdag, tot Japan - Samoa.
ja denk het wel... misschien als ik niks anders te doen heb.quote:Op dinsdag 26 september 2023 10:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Uruguay - Nambie sla je woensdag over?
Voetbal is dan ook niet zo'n intensieve sport.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:20 schreef tong80 het volgende:
Waarom duurt zo'n toernooi bijna 2 maanden? Voetballers mogen niet klagen als ze drie wedstrijden in een week moeten spelen.
Een gemiddelde middenvelder loopt zo'n 15 kilometer per wedstrijd. Het is een intervalsport met fysiek contact.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:22 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Voetbal is dan ook niet zo'n intensieve sport.
Rugbyspelers hebben 2.5x meer blessures en aanzienlijk meer hersenschuddingen.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een gemiddelde middenvelder loopt zo'n 15 kilometer per wedstrijd. Het is een intervalsport met fysiek contact.
Nog steeds minder intensief dan rugby. Heen en weer lopen vraagt minder energie dan vallen, opstaan, voor- en achteruit lopen.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een gemiddelde middenvelder loopt zo'n 15 kilometer per wedstrijd. Het is een intervalsport met fysiek contact.
Voetbal is dan ook niet te vergelijken met rugby he.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:20 schreef tong80 het volgende:
Waarom duurt zo'n toernooi bijna 2 maanden? Voetballers mogen niet klagen als ze drie wedstrijden in een week moeten spelen.
Dat laatste heeft verder vooral met hebberige voetbalbonden te maken. Ongeveer iedere topspeler klaagt over consequent overbelast te zijn.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:20 schreef tong80 het volgende:
Wat heeft het aantal hersenschuddingen met het aantal wedstrijden te makenquote:Op woensdag 27 september 2023 10:25 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Rugbyspelers hebben 2.5x meer blessures en aanzienlijk meer hersenschuddingen.
De gemiddelde voetballiefhebber lult altijd van dat ze motte werke voor hun geld.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:26 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat laatste heeft verder vooral met hebberige voetbalbonden te maken. Ongeveer iedere topspeler klaagt over consequent overbelast te zijn.
Dus of dat nu zo'n goed voorbeeld is.
Ik won altijd de eerste helft. De tweede helft gebruikte ik om tot rust te komen voor de derde helft.quote:Op woensdag 27 september 2023 10:30 schreef Bezsen het volgende:
Verder heb je zelf gevoetbald. Dan weet je dat voetbal echt niet zo zwaar is als je je niet elke wedstrijd verliest in de 3e helft.
Waarom ?quote:Op woensdag 27 september 2023 12:44 schreef franklop het volgende:
Kunnen we het nu weer gewoon over Rugby hebben?
Als Sam Whitelock aanstaande vrijdag tegen Italië het veld in komt (hij begint op de bank) dan wordt hij recordinternational voor Nieuw Zeeland. Nu deelt hij dit record nog met Richie McCaw (beiden 148 caps). Hij debuteerde in 2010 tegen Ierland. Wereldwijd gezien zou Whitelock dan op de tweede plaats van meeste caps komen te staan, achter Alun Wyn Jones met 171 caps voor Wales.quote:Op woensdag 27 september 2023 12:44 schreef franklop het volgende:
Kunnen we het nu weer gewoon over Rugby hebben?
Hoeveel WK wedstrijden heeft Nederland ook alweer mogen spelen?quote:Op woensdag 27 september 2023 21:52 schreef Nielsch het volgende:
Namibië: 27 WK wedstrijden gespeeld, 27 WK wedstrijden verloren.
Die 16-17 tegen Geogië in 2015 had de ommekeer kunnen zijn! Was een draak van een wedstrijd toen overigens.quote:Op woensdag 27 september 2023 21:52 schreef Nielsch het volgende:
Namibië: 27 WK wedstrijden gespeeld, 27 WK wedstrijden verloren.
Okee dus 26 verloren, 1 gelijk (formeel).quote:Op donderdag 28 september 2023 07:29 schreef franklop het volgende:
[..]
Die 16-17 tegen Geogië in 2015 had de ommekeer kunnen zijn! Was een draak van een wedstrijd toen overigens.
En de geannuleerde wedstrijd tegen Canada in 2019 hadden ze wellicht iets kunnen halen ook
Op zich prima, kan je het WK misschien ook iets korter maken als je 6 poules van 4 doet; 3 speelrondes (weken) voor de groepfase ipv 5, wel een tussenronde extra, maar kan het WK wel iets compacter. Ervanuit gaande dat ze voor een WK met een achtste finale (6x nummer 1 en 2 poule + 4 beste nummers 3).quote:Op donderdag 28 september 2023 08:19 schreef Nielsch het volgende:
Overigens overweegt World Rugby nu serieus om het volgende WK (in Australië) uit te breiden naar 24 landen. Landen die er nu niet bij zijn zoals Canada, de VS en Spanje zijn nu al beter dan of tenminste even goed als bijvoorbeeld Namibië, Chili en Roemenië dus er is enigzins ruimte.
Voorbeelden: het B-team van de VS versloeg in augustus erg makkelijk het A-team van Roemenië. Spanje wint in Europa ook regelmatig (niet altijd) van Portugal en Roemenië.
Als ze geen te gekke uitslagen willen dan gaan er 2 tickets naar de Amerikas en 2 naar Europa.quote:Op donderdag 28 september 2023 08:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Op zich prima, kan je het WK misschien ook iets korter maken als je 6 poules van 4 doet; 3 speelrondes (weken) voor de groepfase ipv 5, wel een tussenronde extra, maar kan het WK wel iets compacter. Ervanuit gaande dat ze voor een WK met een achtste finale (6x nummer 1 en 2 poule + 4 beste nummers 3).
En het is natuurlijk wel de vraag hoe ze de tickets gaan verdelen. Extra Europa en America's lijkt me wel logisch, maar zullen ze ook extra Azie plek doen (Hong Kong/Zuid Korea). Ocenanië heb je vaak al alle relevante landen erbij, of je moet een Pacific 2 plekje doen ipv Azie/Pacific 1.
Het zal ook wel beetje bij de toplanden liggen wat ze willen denk ik dan. Maar dan klinkt 2x Europa en 2xAmerica's sowieso meest logisch, al vind ik een extra Azië plaats (om het globaler te maken) ook wel OK.quote:Op donderdag 28 september 2023 08:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als ze geen te gekke uitslagen willen dan gaan er 2 tickets naar de Amerikas en 2 naar Europa.
Hong Kong en Kenya werden vorig jaar nog vermorzeld door de VS en Portugal dus dat heeft weinig zin:
https://en.m.wikipedia.or(...)ification_Tournament
Overigens is er ook sprake van 4 pools van 6. Poolronde zou qua weken niet langer duren omdat de bye wegvalt.
https://www.telegraph.co.(...)w-pool-stage-format/
Ja gewoon van donderdag tm zondag elke dag 3 wedstrijden uit een specifieke pool.quote:Op donderdag 28 september 2023 08:45 schreef borisz het volgende:
Vier landen erbij met het huidige format zou prima zijn. Ben je ook van die wisselende rustweek af.
Theoretisch kan je dat zelfs nog oprekken naar dinsdag/woensdag met een avondwedstrijd. Op doordeweekse dagen moet je niet teveel wedstrijden doen. Zal niet goed zijn voor het publiek en de belangstelling.quote:Op donderdag 28 september 2023 09:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja gewoon van donderdag tm zondag elke dag 3 wedstrijden uit een specifieke pool.
Nee klopt, maar was stukje eigen belang, ivm stadionbezoek bij Engeland-Samoaquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:18 schreef Nielsch het volgende:
Toch vind ik Japan - Argentinië spannender dan Engeland - Samoa.
Ja dat zou uiteraard wel mooi zijn geweest.quote:Op vrijdag 29 september 2023 10:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Nee klopt, maar was stukje eigen belang, ivm stadionbezoek bij Engeland-Samoa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geen goud zonder schuim
Pfoe heel veel weet ik gewoon niet, paar vragen mogelijk wel.quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb trouwens voor dit WK een quiz gemaakt voor intern gebruik, maar ik deel 'm ook even hier. Eens kijken hoeveel antwoorden jullie goed hebben. Probeer geen antwoorden bij elkaar af te kijken (of zet je antwoorden in een spoiler) en uiteraard niet opzoeken! Oh ja; de uitslagen van dít WK tellen niet meer in de antwoorden omdat deze quiz gehouden is voordat het WK 2023 van start ging.
1) In 2019 drong Japan voor het eerste door tot de kwartfinale van een WK na overwinningen op onder andere Ierland en Schotland in de poolfase. Welk land is nog nooit verder gekomen dan de poolfase van het WK?
A) Fiji
B) Canada
C) Samoa
D) Italië
2) Tijdens de vorige quiz werd gevraagd naar de spelers die de meeste tries hebben gescoord tijdens WKs. Welke speler heeft de meeste punten ooit gescoord in alle WK’s die hij heeft gespeeld (tries, penalties, dropgoals en conversies bij elkaar)?
3) Diego Ormaecha van Uruguay scoort hier een try op het WK 1999 tegen Spanje. Hij lijkt er niet echt blij mee, maar ruim 23 jaar later staat deze try nog steeds in de recordboeken. Waarom is dat?
4) De finale van het WK 2023 zal gespeeld worden in het Stade de France nabij Parijs. In 2007 werd de finale ook hier gespeeld. Er zijn nog twee stadions waarin twee keer de WK finale is gespeeld. Welke stadions zijn dit?
5) Hoeveel landen deden mee aan het eerste WK in 1987?
6) In 2007 organiseerde Frankrijk ook het WK. Tijdens dat WK werden er wedstrijd gespeeld in twee andere landen. Welke landen waren dat?
7) Wat is het enige land dat ooit 3 van zijn 4 poolwedstrijden won maar niet de kwartfinale haalde?
8) Vanuit het Afrikaanse continent doen meestal Zuid Afrika en Namibië mee aan het WK, zo ook in 2023. Welke twee andere Afrikaanse landen kwamen uit op een WK?
9) Tijdens het WK van 1995 behaalde Nieuw Zeeland het meeste aantal punten ooit gescoord in één wedstrijd, dat was tegen Japan. Hoeveel punten scoorde Nieuw Zeeland in die wedstrijd? Je mag er 5 punten naast zitten (te hoog of te laag).
10) Welke Nieuw Zeelandse speler scoorde het meeste aantal punten op één WK?
11) Waar of niet waar: er is nog nooit een land wereldkampioen geworden onder een buitenlandse coach.
12) Hoeveel poolwedstrijden zijn er geëindigd in een gelijkspel? Let op: de door een orkaan afgelaste wedstrijden in 2019 die een reglementair 0-0 werden tellen hierbij niet mee.
13) Er zijn drie spelers die maar liefst op 5 verschillende WK’s zijn uitgekomen. Noem ten minste twee van hen voor 1 punt en alle drie voor een extra bonuspunt.
14) Waarom staat de poolwedstrijd Ierland – Roemenië, gespeeld tijdens het WK van 2015, in de recordboeken?
15) Welke speler heeft als enige punten gescoord in twee verschillende WK finales?
16) Tot nu toe hebben 3 landen elk WK tenminste de kwartfinale gehaald. Noem alle drie die landen.
17) Wat is de Gil Evans whistle?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Pfoe heel veel weet ik gewoon niet, paar vragen mogelijk wel.Hoe was het vorige week in het stadion?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel plezierquote:Op vrijdag 29 september 2023 21:25 schreef Nielsch het volgende:
Morgen naar Lille. Hopelijk Fiji - Georgië kijken in de pub en dan naar Roemenië - Schotland.
Dat belooft wel een heerlijke wedstrijd te wordenquote:Op zaterdag 30 september 2023 06:49 schreef Nielsch het volgende:
Met een Niew Zeeland als dit zie ik Ierland er wel weer uitvliegen in de kwartfinale.
Altijd tegen Ierlandquote:Op zaterdag 30 september 2023 06:49 schreef Nielsch het volgende:
Met een Niew Zeeland als dit zie ik Ierland er wel weer uitvliegen in de kwartfinale.
Zwaar onderschat. Ik dacht al dat dit een interessante wedstrijd ging worden.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:26 schreef Nielsch het volgende:
Damn Fiji heeft het moeilijk tegen Georgië. Het zou toch niet...
Het is de kijkhoekquote:Op zaterdag 30 september 2023 21:17 schreef franklop het volgende:
Naar voorwaartse passes wordt niet meer gekeken zo te zien.
Nu wel voordeel van de twijfel, maar het gevalletje Zuid Afrika waar de bal voor 5m lijn wordt losgelaten en na de lijn werd gevangen was wel echt schandaligquote:
Ik vind het goed om naar te kijken, krijg je in het stadion nu wel wat mee van de VAR beslissingen?quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:50 schreef Nielsch het volgende:
Spannend is het niet, wel gezellig met al die Schotten hier.
Je ziet alleen de beelden die de TMO aan de ref laat zien op een groot scherm. Dus wel een beetje ja. Gesprek krijg je niet mee.quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:52 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik vind het goed om naar te kijken, krijg je in het stadion nu wel wat mee van de VAR beslissingen?
Toch wel jammer, want ik vind het commentaar van de scheidsrechter leuk om te horen.quote:Op zaterdag 30 september 2023 21:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je ziet alleen de beelden die de TMO aan de ref laat zien op een groot scherm. Dus wel een beetje ja. Gesprek krijg je niet mee.
Ik geloof dat het via de RWC app wel kan maar heb me er niet echt in verdiept.quote:Op zaterdag 30 september 2023 22:50 schreef Managarm het volgende:
[..]
Toch wel jammer, want ik vind het commentaar van de scheidsrechter leuk om te horen.
Vanavond ga ik de antwoorden geven!quote:Op vrijdag 29 september 2023 11:17 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb trouwens voor dit WK een quiz gemaakt voor intern gebruik, maar ik deel 'm ook even hier. Eens kijken hoeveel antwoorden jullie goed hebben. Probeer geen antwoorden bij elkaar af te kijken (of zet je antwoorden in een spoiler) en uiteraard niet opzoeken! Oh ja; de uitslagen van dít WK tellen niet meer in de antwoorden omdat deze quiz gehouden is voordat het WK 2023 van start ging.
1) In 2019 drong Japan voor het eerste door tot de kwartfinale van een WK na overwinningen op onder andere Ierland en Schotland in de poolfase. Welk land is nog nooit verder gekomen dan de poolfase van het WK?
A) Fiji
B) Canada
C) Samoa
D) Italië
2) Tijdens de vorige quiz werd gevraagd naar de spelers die de meeste tries hebben gescoord tijdens WKs. Welke speler heeft de meeste punten ooit gescoord in alle WK’s die hij heeft gespeeld (tries, penalties, dropgoals en conversies bij elkaar)?
3) Diego Ormaecha van Uruguay scoort hier een try op het WK 1999 tegen Spanje. Hij lijkt er niet echt blij mee, maar ruim 23 jaar later staat deze try nog steeds in de recordboeken. Waarom is dat?
4) De finale van het WK 2023 zal gespeeld worden in het Stade de France nabij Parijs. In 2007 werd de finale ook hier gespeeld. Er zijn nog twee stadions waarin twee keer de WK finale is gespeeld. Welke stadions zijn dit?
5) Hoeveel landen deden mee aan het eerste WK in 1987?
6) In 2007 organiseerde Frankrijk ook het WK. Tijdens dat WK werden er wedstrijd gespeeld in twee andere landen. Welke landen waren dat?
7) Wat is het enige land dat ooit 3 van zijn 4 poolwedstrijden won maar niet de kwartfinale haalde?
8) Vanuit het Afrikaanse continent doen meestal Zuid Afrika en Namibië mee aan het WK, zo ook in 2023. Welke twee andere Afrikaanse landen kwamen uit op een WK?
9) Tijdens het WK van 1995 behaalde Nieuw Zeeland het meeste aantal punten ooit gescoord in één wedstrijd, dat was tegen Japan. Hoeveel punten scoorde Nieuw Zeeland in die wedstrijd? Je mag er 5 punten naast zitten (te hoog of te laag).
10) Welke Nieuw Zeelandse speler scoorde het meeste aantal punten op één WK?
11) Waar of niet waar: er is nog nooit een land wereldkampioen geworden onder een buitenlandse coach.
12) Hoeveel poolwedstrijden zijn er geëindigd in een gelijkspel? Let op: de door een orkaan afgelaste wedstrijden in 2019 die een reglementair 0-0 werden tellen hierbij niet mee.
13) Er zijn drie spelers die maar liefst op 5 verschillende WK’s zijn uitgekomen. Noem ten minste twee van hen voor 1 punt en alle drie voor een extra bonuspunt.
14) Waarom staat de poolwedstrijd Ierland – Roemenië, gespeeld tijdens het WK van 2015, in de recordboeken?
15) Welke speler heeft als enige punten gescoord in twee verschillende WK finales?
16) Tot nu toe hebben 3 landen elk WK tenminste de kwartfinale gehaald. Noem alle drie die landen.
17) Wat is de Gil Evans whistle?
FTFY.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:03 schreef franklop het volgende:
Het zou toch schandalig fantastisch zijn als Australië niet met BP wint..
Echt irritant. Moet je nog voor Jan Lul een week in een hotel blijven zitten.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:57 schreef franklop het volgende:
Nou, Australië mag een week hopen dat Fiji met meer dan 7 punten verliest van Portugal en daarbij maximaal 3 trys soort
Die hadden ze waarschijnlijk toch al voor minstens 2 weken nog geboektquote:Op zondag 1 oktober 2023 19:17 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Echt irritant. Moet je nog voor Jan Lul een week in een hotel blijven zitten.
Ik probeer het te begrijpen. Maar ik mis iets denk ik.quote:Op maandag 2 oktober 2023 12:59 schreef Nielsch het volgende:
Blijkbaar zit pool B toch wat ingewikkelder in elkaar dan ik dacht. Hier is een heel schema:
https://www.reddit.com/r/rugbyunion/comments/16xk649/group_b/
Bizarre gewaarwording: als Schotland tegen het einde van de wedstrijd met 25 punten voor staat en beide teams hebben 4 tries gedrukt, dan gaan Schotland en Ierland door. Drukt Ierland vervolgens in de laatste actie van de wedstrijd nog een try, dan scoren ze zichzelf UIT het WK en gaan Schotland en Zuid Afrika door.
Of anders: als Ierland met 12 punten staat te verliezen kunnen ze twee dingen doen om door te gaan; alsnog het LBP halen door zelf een try te drukken of Schotland nog ongehinderd twee tries laten drukken...
Zeer onwaarschijnlijk scenario maar theoretisch tamelijk bizar.
Ik snapte het ook eerst niet maar je moet het blijkbaar steeds per positie bekijken:quote:Op maandag 2 oktober 2023 16:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik probeer het te begrijpen. Maar ik mis iets denk ik.
In de situatie dat in dit schema Zuid Afrika eruit gaat verliest Ierland dus met 21+ punten.
Maar dan heeft Ierland toch evenveel punten als ZA maar een slechter doelsaldo en ligt Ierland er toch uit?
Oh op die manier. Duidelijk. Thx!quote:Op maandag 2 oktober 2023 17:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snapte het ook eerst niet maar je moet het blijkbaar steeds per positie bekijken:
Plek 1: onderling resultaat biedt geen uitkomst (want circle of parity) dus doelsaldo geldt dan en dan is Schotland eerste.
Plek 2: hier geldt onderling resultaat tussen Ierland en Zuid Afrika wel weer omdat Schotland al eerste is, dus Ierland gaat door en ZA niet.
In Pool A heb je ook zoiets als Italië met 1 BP wint van Frankrijk met 2 BP. Alle drie de teams komen dan op 15 punten. NZ wordt dan eerste op doelsaldo en Italië 2de op onderling resultaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |