abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 september 2023 @ 21:22:58 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_210646781
https://www.2doc.nl/documentaires/2023/08/in-de-tbs.html

Hans Faber loopt een jaar lang mee in een TBS-kliniek. De dood van zijn nichtje, Anne Faber, in 2017 leidde tot een keerpunt in de forensische zorg. Wat is er sindsdien veranderd? En wat speelt zich eigenlijk af binnen de muren van een TBS-kliniek? Voor welke dilemma's komen de medewerkers te staan?

Wat eens serie. Allemaal van die sneue linkse knuffelbehandelaars :r
Haters everywhere but I don't really care.
pi_210646885
Laten we hopen dat dit tussen de gebroeders Faber geen frictie veroorzaakt.

Ik was in die tijd veel en vaak op het terrein, een vriend woonde daar lange tijd via HOD. Alles van dichtbij gehoord, meegemaakt en gezien.
Onvoorstelbaar hoe het er op dat terrein aan toeging.
Dit, de waanzinnige moord op Anne, had makkelijk voorkomen kunnen worden. Verschrikkelijk.
pi_210648355
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:32 schreef LaSpezia het volgende:
Laten we hopen dat dit tussen de gebroeders Faber geen frictie veroorzaakt.

Ik was in die tijd veel en vaak op het terrein, een vriend woonde daar lange tijd via HOD. Alles van dichtbij gehoord, meegemaakt en gezien.
Onvoorstelbaar hoe het er op dat terrein aan toeging.
Dit, de waanzinnige moord op Anne, had makkelijk voorkomen kunnen worden. Verschrikkelijk.
Op welk terrein was jij vaak? In Den Dolder, waar Michael P. zat? Of in Utrecht, waar Faber de docu-serie maakt?
pi_210648361
quote:
85s.gif Op vrijdag 15 september 2023 21:22 schreef matthijst het volgende:
https://www.2doc.nl/documentaires/2023/08/in-de-tbs.html

Hans Faber loopt een jaar lang mee in een TBS-kliniek. De dood van zijn nichtje, Anne Faber, in 2017 leidde tot een keerpunt in de forensische zorg. Wat is er sindsdien veranderd? En wat speelt zich eigenlijk af binnen de muren van een TBS-kliniek? Voor welke dilemma's komen de medewerkers te staan?

Wat eens serie. Allemaal van die sneue linkse knuffelbehandelaars :r
Je lijkt te vergeten dat TBS geen straf is. Hoe zou jij psychiatrisch patiënten willen behandelen?
pi_210648362
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:23 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Op welk terrein was jij vaak? In Den Dolder, waar Michael P. zat? Of in Utrecht, waar Faber de docu-serie maakt?
Terrein Altrecht, de Distelvlinder.
pi_210648364
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:25 schreef LaSpezia het volgende:

[..]
Terrein Altrecht, de Distelvlinder.
Ja, da's dus niet waar de docu-serie over gaat. Het is zelfs geen TBS-kliniek.
pi_210648381
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, da's dus niet waar de docu-serie over gaat. Het is zelfs geen TBS-kliniek.
Dat zeg ik ook niet. Het is een FPA, daar waar M P zat.
pi_210648385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:30 schreef LaSpezia het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet. Het is een FPA, daar waar M P zat.
Weet ik, dus daarom vroeg ik wat je bedoelde. Dit heeft weinig te maken het het programma waar dit topic over gaat.
  zaterdag 16 september 2023 @ 07:10:34 #9
28167 matthijst
pi_210648816
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 00:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je lijkt te vergeten dat TBS geen straf is. Hoe zou jij psychiatrisch patiënten willen behandelen?
Geen straf?
Terbeschikkingstelling (tbs) met dwangverpleging is de zwaarste maatregel als onderdeel van een straf.
Ze zitten er niet vrijwillig lijkt het, gezien de hekken en de sloten op de kamer?

Ik zou ze in ieder geval wat sceptischer willen benaderen. Ze komen nogal peace, love & happy over die meisjes.
Alsof het niet gaat om verkrachters en moordenaars.
Zoals ze staan te klappen en te zwijmelen bij die donkere jongen die een zwemdiploma haalt :')
En dan is d'r 1 zo'n weirdo die dr kussen doorknaagt en zichzelf probeert te verstikken. Dan is even de teletubby-happy happy club van slag, want meldt de behandelaar zich ziek :D

Dat die ene dude lekker aan het tinderen is, met 3 matches en wat dates :D

Maar goed, misschien ben ik te cynisch. Toevallig vd week die docu over de Beul van Twente gezien en die hield die goedgelovige behandelaars ook mooi voor de gek ("nee, dat zouden we nu wel herkennen :N )".

[ Bericht 6% gewijzigd door matthijst op 16-09-2023 07:15:57 ]
pi_210649140
Verbaasde me erg over de behandelaars (die we in beeld zagen dan)
Het zijn vrijwel allemaal jonge vrouwen, zoniet nog meisjes
En dat tussen TBS'ers...
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 16 september 2023 @ 12:54:22 #11
28167 matthijst
pi_210651051
Ook wel opvallend. Dat die gast in ep 3 zegt: "ik ken er maar 1 die niet meer naar binnen is gekomen. Nadat hij naar buiten ging."

Ze doen in de media altijd een beetje alsof TBS de magische oplossing is om al die gasten te fixen.

En die jankende taartenbakker. Al die vrouwtjes weer zwijmelen :N
pi_210651292
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 07:10 schreef matthijst het volgende:

[..]
Geen straf?
Terbeschikkingstelling (tbs) met dwangverpleging is de zwaarste maatregel als onderdeel van een straf.
Ze zitten er niet vrijwillig lijkt het, gezien de hekken en de sloten op de kamer?

Ik zou ze in ieder geval wat sceptischer willen benaderen. Ze komen nogal peace, love & happy over die meisjes.
Alsof het niet gaat om verkrachters en moordenaars.
Zoals ze staan te klappen en te zwijmelen bij die donkere jongen die een zwemdiploma haalt :')
En dan is d'r 1 zo'n weirdo die dr kussen doorknaagt en zichzelf probeert te verstikken. Dan is even de teletubby-happy happy club van slag, want meldt de behandelaar zich ziek :D

Dat die ene dude lekker aan het tinderen is, met 3 matches en wat dates :D

Maar goed, misschien ben ik te cynisch. Toevallig vd week die docu over de Beul van Twente gezien en die hield die goedgelovige behandelaars ook mooi voor de gek ("nee, dat zouden we nu wel herkennen :N )".
Je snijdt op zich wel een interessant punt aan: de serie duikt meteen het diepe in, zonder dat wordt uitgelegd wat TBS eigenlijk is, hoe het bedoeld is. Men gaat er kennelijk van uit dat iedereen dat wel weet, maar jouw reactie laat zien dat een beetje toelichting nuttig had kunnen zijn.

Deze mensen zitten niet vast om ze te straffen. Ze zitten vast om de samenleving (en henzelf) te beschermen. Er zitten wel meer psychiatrische patiënten in gesloten inrichtingen. Mijn opa op een gegeven moment ook. Niet voor straf, maar omdat-ie dement was.

Mensen krijgen TBS omdat ze (geheel of gedeeltelijk) ontoerekeningsvatbaar zijn. Wat wil zeggen dat de misdaad die ze gepleegd hebben z'n oorzaak (geheel of gedeeltelijk) vindt in hun ziekte. Je kunt ze dat niet verwijten en zodoende krijgen ze geen straf - of ze krijgen voorafgaand aan de TBS gevangenisstraf voor de mate waarin ze wel toerekeningsvatbaar worden geacht.

Vergelijk het met een zeer ernstig auto-ongeluk dat jij veroorzaakt. Dat blijkt te komen doordat jij tijdens het rijden een epileptische aanval kreeg, iets wat je nooit eerder gehad had. Jij hebt het ongeval veroorzaakt, maar is het ook jouw schuld? Verdien je er straf voor? Of kon jij er feitelijk niets aan doen, maar was het de ziekte?

Je rijbewijs zal je echter wel afgenomen worden. Niet als straf, maar om de samenleving (en jezelf) te beschermen: het is onverantwoord om jou nog te laten rijden. Vervolgens onderga je allerlei onderzoeken, behandeling, krijg je medicatie voorgeschreven en blijkt dat je daarmee de aanvallen onder controle kunt houden. Het is niet meer gevaarlijk om auto te rijden en je krijgt je rijbewijs weer terug.

Zo gaat het dus ook met TBS, met als verschil dat het niet gaat om een lichamelijke ziekte (zoals epilepsie), maar een geestelijke. Je krijgt geen straf, maar er zijn wel maatregelen nodig. En als uiteindelijk blijkt dat het mogelijk is om je ziekte goed onder controle te krijgen, kun je weer verder zonder die maatregelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2023 13:33:16 ]
pi_210651303
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 08:49 schreef Poppejans het volgende:
Verbaasde me erg over de behandelaars (die we in beeld zagen dan)
Het zijn vrijwel allemaal jonge vrouwen, zoniet nog meisjes
En dat tussen TBS'ers...
We zien tot nu toe heel weinig van de behandeling. De jonge vrouwen die in beeld komen, zijn volgens mij geen behandelaars.
  zaterdag 16 september 2023 @ 15:08:02 #14
28167 matthijst
pi_210651897
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 13:30 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Heel verhaal.
Terbeschikkingstelling (tbs) met dwangverpleging is de zwaarste maatregel als onderdeel van een straf. De behandeling richt zich op een veilige terugkeer van daders in de samenleving. Een rechter bepaalt of een dader tbs krijgt bij een ernstig misdrijf, een psychische stoornis en een gevaar voor herhaling.

En ja, ze hebben hun gevangenisstraf uitgezeten, ik snap 'm.

Waar het mij om gaat is dat TBS-ers regelmatig nogmaals in de fout gaan. En van deze serie krijg ik nou niet echt een fijn idee dat die huppelkutjes die zich behandelaars noemen dat erg vinden. "Het kan een keer fout gaan."

En ja, hoezee, TBS-ers gaan minder vaak in de fout dan vrijgelaten non TBS-ERS, zeggen de cijfers. De vraag is wel of non tbs-ers dan een winkeldiefstal plegen of ook een moord of verkrachting.

Dus wat mij betreft laat je ze gewoon nooit meer vrij. Maar ja, dit is Nederland waar iedereen een tweede kans om iemand te verkrachten of vermoorden moet krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 16-09-2023 15:13:27 ]
pi_210657639
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 15:08 schreef matthijst het volgende:

[..]
Terbeschikkingstelling (tbs) met dwangverpleging is de zwaarste maatregel als onderdeel van een straf. De behandeling richt zich op een veilige terugkeer van daders in de samenleving. Een rechter bepaalt of een dader tbs krijgt bij een ernstig misdrijf, een psychische stoornis en een gevaar voor herhaling.

En ja, ze hebben hun gevangenisstraf uitgezeten, ik snap 'm.

Waar het mij om gaat is dat TBS-ers regelmatig nogmaals in de fout gaan. En van deze serie krijg ik nou niet echt een fijn idee dat die huppelkutjes die zich behandelaars noemen dat erg vinden. "Het kan een keer fout gaan."

En ja, hoezee, TBS-ers gaan minder vaak in de fout dan vrijgelaten non TBS-ERS, zeggen de cijfers. De vraag is wel of non tbs-ers dan een winkeldiefstal plegen of ook een moord of verkrachting.

Dus wat mij betreft laat je ze gewoon nooit meer vrij. Maar ja, dit is Nederland waar iedereen een tweede kans om iemand te verkrachten of vermoorden moet krijgen.
De site die je citeert is nogal kort door de bocht. Deze site legt het beter en uitgebreider uit. Je ziet dat TBS geen straf is, maar een maatregel.

Dat TBS'ers 'regelmatig' in de fout gaan is nogal overdreven. Inderdaad veel minder dan reguliere gedetineerden en bij die vergelijkingen wordt rekening gehouden met de ernst van het delict. Dus er worden geen winkeldiefstallen afgezet tegen moorden.

Nooit meer vrijlaten is natuurlijk onzinnig. Wil je dan iedereen levenslang op gaan sluiten? Of alleen TBS'ers? Terwijl het risico bij TBS'ers dus lager ligt dan bij reguliere gedetineerden. Daar zit dus geen logica in. En vind je dat jij levenslang je rijbewijs kwijt zou moeten raken wanneer je een ziekte (epilepsie) blijkt te hebben, die met medicijnen goed te onderdrukken is?

En kun je ophouden met termen als 'huppelkutjes'? Je lijkt nogal een seksist op die manier.

Je zou een voorbeeld kunnen nemen aan Faber. Ook zeer sceptisch over TBS, maar hij zoekt vervolgens uit hoe het er echt aan toegaat. Wat leidt tot veel meer begrip, zelfs verdedigen van het systeem.
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:17:09 #16
28167 matthijst
pi_210657699
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat TBS'ers 'regelmatig' in de fout gaan is nogal overdreven.
25% lijkt me niks aan overdreven?

quote:
Nooit meer vrijlaten is natuurlijk onzinnig. Wil je dan iedereen levenslang op gaan sluiten? Of alleen TBS'ers
Ja.

quote:
Terwijl het risico bij TBS'ers dus lager ligt dan bij reguliere gedetineerden. Daar zit dus geen logica in.
Jawel, normale gedetineerden vervallen 50% van de tijd, wellicht in minder ernstige misdaden. Maar ook die mogen langer vastzitten wat mij betreft. Die 3 strikes wet uit de VS lijkt me wel wat. 3x vast ---> 25 jaar. Doei.

quote:
En vind je dat jij levenslang je rijbewijs kwijt zou moeten raken wanneer je een ziekte (epilepsie) blijkt te hebben, die met medicijnen goed te onderdrukken is?
relevantie? Tbs'ers zitten niet vast vanwege epilepsie lijkt me? Of hebben ze tijdens een aanval iemand aangerand of vermoord?

quote:
En kun je ophouden met termen als 'huppelkutjes'? Je lijkt nogal een seksist op die manier.
Prima, maar 't dekt de lading wel.

quote:
Je zou een voorbeeld kunnen nemen aan Faber. Ook zeer sceptisch over TBS, maar hij zoekt vervolgens uit hoe het er echt aan toegaat. Wat leidt tot veel meer begrip, zelfs verdedigen van het systeem.
Ik neem liever een voorbeeld aan z'n broer. Die zal minder blij zijn.

3 vd 5 eps gezien nu, dus moet z'n conclusie nog zien.
Maar zelf erger ik me d'r al 3 afleveringen aan.
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:18:19 #17
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210657711
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:17 schreef matthijst het volgende:
Jawel, normale gedetineerden vervallen 50% van de tijd, wellicht in minder ernstige misdaden. Maar ook die mogen langer vastzitten wat mij betreft. Die 3 strikes wet uit de VS lijkt me wel wat. 3x vast ---> 25 jaar. Doei.
De VS als voorbeeld voor strafrecht nemen.
Dan ben je - ongeacht je politieke standpunten - toch wel heel ver van het padje hoor.
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:19:55 #18
28167 matthijst
pi_210657725
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:18 schreef Bezsen het volgende:

[..]
De VS als voorbeeld voor strafrecht nemen.
Dan ben je - ongeacht je politieke standpunten - toch wel heel ver van het padje hoor.
Voor herhalingsgevallen lijkt mij het prima.
Beter dan lekker knuffelen en wachten op de volgende verkrachting.

Maar hij kan er niks aan doen, want hij heeft een zware jeugd gehad. Kom knul, gaan we zwemmen, naar Walibi en lekker barbecuen, misschien knap je daar van op *O* -O-
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:20:40 #19
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210657731
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:19 schreef matthijst het volgende:

[..]
Voor herhalingsgevallen lijkt mij het prima.
Beter dan lekker knuffelen en wachten op de volgende verkrachting.
En heb je ook feitelijke onderbouwing dat het ergens toe bijdraagt?
Je haalt nu letterlijk een failed state aan als het om veiligheid en strafvervolging gaat. Lijkt daar dus weinig te helpen.
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:22:02 #20
28167 matthijst
pi_210657741
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:20 schreef Bezsen het volgende:

[..]
En heb je ook feitelijke onderbouwing dat het ergens toe bijdraagt?
Je haalt nu letterlijk een failed state aan als het om veiligheid en strafvervolging gaat. Lijkt daar dus weinig te helpen.
Naja, als je vast zit kan je in ieder geval niet nog een keer hetzelfde misdaadje uitvoeren. Hooguit in de bak, maar dat mag van mij.

Of dat beter is, geen idee. Maar de maatschappij heeft er op straat geen last meer van.
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:24:43 #21
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210657772
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:22 schreef matthijst het volgende:
Of dat beter is, geen idee. Maar de maatschappij heeft er op straat geen last meer van.
De maatschappij heeft er in zoverre last van dat de maatschappij er bewezen weinig tot geen voordeel aan heeft. Het stopt zware criminaliteit niet.
Het slokt capaciteit van het rechtsysteem op en kost klauwen met geld.
pi_210657855
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:17 schreef matthijst het volgende:

[..]
25% lijkt me niks aan overdreven?
[..]
Ja.
[..]
[..]
relevantie? Tbs'ers zitten niet vast vanwege epilepsie lijkt me? Of hebben ze tijdens een aanval iemand aangerand of vermoord?
[..]
Prima, maar 't dekt de lading wel.
[..]
Ik neem liever een voorbeeld aan z'n broer. Die zal minder blij zijn.

3 vd 5 eps gezien nu, dus moet z'n conclusie nog zien.
Maar zelf erger ik me d'r al 3 afleveringen aan.
Het heeft weinig zin hierop te blijven reageren als je niet leest wat ik zeg, reageert vanuit je onderbuik en geen enkele moeite doet om te begrijpen hoe het echt zit.

En ja, vaak hebben ze inderdaad hun misdaden gepleegd tijdens een aanval van een ziekte die maakt dat ze geen controle hebben over hun gedrag. Zij het niet van een lichamelijke aandoening, maar van een geestelijke. Daar kun je net zo weinig aan doen, die zijn vaak ook goed onder controle te krijgen, maar dat dringt niet bij jou door. Misschien moet je #12 nog eens lezen. Snap je die analogie?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2023 23:35:36 ]
  zaterdag 16 september 2023 @ 23:43:05 #23
28167 matthijst
pi_210657915
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het heeft weinig zin hierop te blijven reageren als je niet leest wat ik zeg, reageert vanuit je onderbuik en geen enkele moeite doet om te begrijpen hoe het echt zit.
Ik snap ook niet wat je probeert te bereiken: mij overtuig je niet :)

quote:
En ja, vaak hebben ze inderdaad hun misdaden gepleegd tijdens een aanval van een ziekte die maakt dat ze geen controle hebben over hun gedrag. Zij het niet van een lichamelijke aandoening, maar van een geestelijke. Daar kun je net zo weinig aan doen, die zijn vaak ook goed onder controle te krijgen, maar dat dringt niet bij jou door. Misschien moet je #12 nog eens lezen. Snap je die analogie?
Dat dringt prima bij me door, maar van mij hoeven ze dan geen tweede kans te krijgen als 25% in herhaling vervalt.
Laat ze lekker opgesloten zitten.

Kut voor ze, dat ze geestelijk ziek geboren of geworden zijn.
pi_210657992
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:43 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ik snap ook niet wat je probeert te bereiken: mij overtuig je niet :)
[..]
Dat dringt prima bij me door, maar van mij hoeven ze dan geen tweede kans te krijgen als 25% in herhaling vervalt.
Laat ze lekker opgesloten zitten.

Kut voor ze, dat ze geestelijk ziek geboren of geworden zijn.
Wat ik probeer te bereiken is bijvoorbeeld om je in te laten zien dat er geen enkele logica in je standpunt zit. Je wilt tbs'ers levenslang opsluiten, terwijl die een kleiner risico vormen dan gedetineerden die geen tbs gehad hebben. Je laat dus de meest risicovolle groep wel los op de samenleving, maar de groep die én een veel lager risico vormt én veel minder te verwijten valt, wil je nooit meer vrijlaten.

Net zoals opeens kan blijken dat jij epilepsie hebt, kun jij ook opeens een psychose krijgen en iets vreselijks doen. Zonder dat je daar zelf echt iets aan kon doen. Moet je daar dan levenslang voor gestraft blijven, terwijl beide aandoeningen na ontdekking vaak goed behandelbaar zijn? Waarom in het ene geval wel en in het andere niet?

Als je na drie afleveringen gezien te hebben nog steeds dit soort onzin post, heb je niks van de afleveringen begrepen. Snap je niks van psychiatrie, niks van ons rechtssysteem, niks van mensen in het algemeen.
  zondag 17 september 2023 @ 00:06:06 #25
28167 matthijst
pi_210658089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat ik probeer te bereiken is bijvoorbeeld om je in te laten zien dat er geen enkele logica in je standpunt zit. Je wilt tbs'ers levenslang opsluiten, terwijl die een kleiner risico vormen dan gedetineerden die geen tbs gehad hebben. Je laat dus de meest risicovolle groep wel los op de samenleving, maar de groep die én een veel lager risico vormt én veel minder te verwijten valt, wil je nooit meer vrijlaten.
Nee hoor, van mij hoeven ze allebei niet meer losgelaten te worden, of in ieder geval pas na langere tijd dan hier doorgaans normaal is.
En minder te verwijten? Ja, dat zal technisch zo zijn, maar als zo'n mafklapper je zus vermoord heeft maakt dat niet uit: dood is dood.
Plus dat de tbser wellicht ernstiger misdrijven heeft gepleegd.

quote:
Net zoals opeens kan blijken dat jij epilepsie hebt, kun jij ook opeens een psychose krijgen en iets vreselijks doen. Zonder dat je daar zelf echt iets aan kon doen. Moet je daar dan levenslang voor gestraft blijven, terwijl beide aandoeningen na ontdekking vaak goed behandelbaar zijn? Waarom in het ene geval wel en in het andere niet?
Wat bazel je toch met die epilepsie. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand door epilepsie iemand verkracht of vermoord heeft.
Ja, een aantal jaar terug zo'n epilepsie patiënt die steeds achter het stuur bleef kruipen en ongelukken veroorzaakte. Die mag dus ook levenslang krijgen van mij :')

quote:
Als je na drie afleveringen gezien te hebben nog steeds dit soort onzin post, heb je niks van de afleveringen begrepen. Snap je niks van psychiatrie, niks van ons rechtssysteem, niks van mensen in het algemeen.
_O-

Neem die tinder dude. Als ie in die zaal met die 10 behandelaars zit dan hóór je toch gewoon dat dr een steekje los zit?
Gelukkig had die rechter dat wel door en werd het weer met 2 jaar verlengd.

Wat heeft al dat genuffel en gebadminton voor zin. Sluit ze gewoon op. 8 miljard mensen op de wereld, die paar tbs-ers hier mist niemand wat aan, laat die lekker elkaar lastig vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')