Dit is ook precies de reden dat alle toeslagen afgeschaft moeten worden.quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:55 schreef Moederenkind het volgende:
Vanaf wanneer is het bekend wat de toeslagen worden voor 2024?
Is er ergens online een tool waarmee je naast elkaar de afbouw ziet van het totale aan toeslagen naarmate je inkomen groeit?
Ik zat net even uit te rekenen en netto hou ik 11 euro per maand meer over als ik 32 uur werk ipv 24 uur. Met 28u werken hou ik zelfs enkele 10tjes minder over dan met 24u werken![]()
Ik weet dat ik alles in kan vullen op toeslagen punt nl maar ik zou graag de afbouw naast elkaar willen zien om te kijken vanaf welke bedragen de verschillen echt groter worden.
Dit dus ja. Belachelijk dat het zo werkt.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:21 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Dit is ook precies de reden dat alle toeslagen afgeschaft moeten worden.
Nou ja, er zijn voor je kind is ook belangrijk!quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:21 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Dat sowieso, zinloos rondpompen van geld hebben we sowieso niets aanquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:21 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar minder werken en dan meer geld krijgen?quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn voor je kind is ook belangrijk!
Werken is dan ook niet het belangrijjste wat er isquote:Op vrijdag 15 september 2023 12:36 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar minder werken en dan meer geld krijgen?
Dus anderen laten werken voor jouw geld. Nee, dat is een heel goed plan!quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Werken is dan ook niet het belangrijjste wat er is
Dan doe jij dat toch ook nietquote:Op vrijdag 15 september 2023 12:39 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Dus anderen laten werken voor jouw geld. Nee, dat is een heel goed plan!
Iedereen mag van mij minder werken maar dat betekent dan ook minder geld.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Werken is dan ook niet het belangrijjste wat er is
De lage hebben al ruim 13% loonsverhoging gekregen daarboven op nog huur/zorg/energie toeslag.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:42 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Iedereen mag van mij minder werken maar dat betekent dan ook minder geld.
Natuurlijk moeten alle ( en vooral de lage) inkomens verhoogd worden van de besparing die volgt uit het afschaffen toeslagen.
Meer werken zou betekenen een hoger kinderopvangtoeslag, dus wat dat betreft scheelt het de staatskas niet veel meer of ik nu 3 of 4 dagen werk. Het komt nu grotendeels in mijn eigen zakken terecht ipv de kinderopvang.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:36 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar minder werken en dan meer geld krijgen?
November ergens. Het wordt vaak een maand van te voren uitbetaald. Eind december voor januari. Dus ik zou gokken op half novemberquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:33 schreef Moederenkind het volgende:
heeft er iemand nog antwoord op mijn vraag ?????
gewoonlijk betaalt de werkgever dan ook minder loon als je minder werkt, dus dat komt overeen met wat van jou mag gelukkig.quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:42 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Iedereen mag van mij minder werken maar dat betekent dan ook minder geld.
Natuurlijk moeten alle ( en vooral de lage) inkomens verhoogd worden van de besparing die volgt uit het afschaffen toeslagen.
toeslagen zij idd een pleister op een etterende wond die steeds maar groter lijkt te worden.quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:21 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Vergeet de algemene en financiele beschouwingen niet. Het is een verkiezingsjaar dus worden er cadeautjes uitgedeeld....quote:Op vrijdag 15 september 2023 11:19 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik gok dat we sowieso eerst de presentatie van de begroting met Prinsjesdag moeten afwachten. Vervolgens zal de site van de belastingdienst ongetwijfeld bijgewerkt worden.
Wtf, als ik 32 i.p.v. 40 uur werk, kost me dat plm. ¤1000,-quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:55 schreef Moederenkind het volgende:
Ik zat net even uit te rekenen en netto hou ik 11 euro per maand meer over als ik 32 uur werk ipv 24 uur. Met 28u werken hou ik zelfs enkele 10tjes minder over dan met 24u werken![]()
Als je puur kijkt naar salaris dan zou iedereen erop achteruit gaan.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Wtf, als ik 32 i.p.v. 40 uur werk, kost me dat plm. ¤1000,-
40 uur werken zou in mijn situatie rond de 250 netto meer opleveren tov 24u of 32u. 40 uur is echter nu niet haalbaar voor mij ivm reistijd. Ik ben aan het solliciteren en als ik een baan dichter bij huis scoor kan ik weer 40u werkenquote:Op zaterdag 16 september 2023 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Genoeg mensen die door o.a. kinderopvangtoeslag er netto niet op achteruit gaan als ze van 40 naar 32 uur per week gaan.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach ja, je zou eens vroeg moeten opstaan (06:00:00) om op je werk te komen.....quote:Op zaterdag 16 september 2023 15:08 schreef Moederenkind het volgende:
[..]
40 uur werken zou in mijn situatie rond de 250 netto meer opleveren tov 24u of 32u. 40 uur is echter nu niet haalbaar voor mij ivm reistijd. Ik ben aan het solliciteren en als ik een baan dichter bij huis scoor kan ik weer 40u werken
Dat is nogal lastig als je zoals ts alleenstaande moeder bent en je je kind ook nog op de opvang moet afleveren. Of dacht je dat de opvang om 6 uur in de ochtend begint?quote:Op zaterdag 16 september 2023 17:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Ach ja, je zou eens vroeg moeten opstaan (06:00:00) om op je werk te komen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |