abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_210636541
Zijn er hier mensen die slachtoffer geworden zijn van de toeslagenaffaire?
Mensen die een claim ingediend hebben? En die er wat over willen vertellen. Het lijkt me zo heftig als ik die verhalen lees. En het betreft zoveel mensen. Ouders, kinderen. Wat een ellende.
Het is ook echt een grote groep, dus wellicht dat dit ook kan spelen bij ouders op fok. Of andere ouders die mensen kennen die zoiets meegemaakt hebben.

Hoe gaat het met de betroffen ouders, voelen zij zich inmiddels beter gehoord? Alles is welkom.
Definitely not CIA
pi_210637951
Ja sorry maar ik durf niets te zeggen... straks staan ze ook voor mijn deur.
pi_210658681
De Belastingdienst is een heel enge organisatie dat qua empatie het gedrag heeft van een psychopaat met autistische trekjes. Qua informatievergaring is het net de AIVD en als het geld van je wilt is het een kruising tussen een incassobureau en deurwaarder met verregaande bevoegdheden.
En nu vraag je mensen die, met goedkeuring van de rest van de overheid, helemaal kapot zijn gemaakt door deze Belastingdienst om daarover hun zegje te willen doen?

Ja succes.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_210677984
Ik heb toevallig van de week dit hoofdstuk afgesloten door officieel af te zien van de integrale beoordeling. Ik heb mij aangemeld in dec 2020 voor de lichte toetsing. Daar hebben ze dus uit geconcludeerd dat ik ten onrechte een X bedrag heb moeten betalen. Bij mij is het ontstaan toen mijn 4 jarige dochter van een kdv contract naar een bso contract ging in 2013. In april 2021 heb ik het geld ontvangen conform catshuisregeling. Ik heb het toen emotioneel denk ik zwaarder gehad dan toen ik met grote moeite maandelijks afloste. Dit omdat ik veel meer geld gekregen dan dat ik toentertijd heb betaald. Ik heb het zeker zwaar gehad, financieel en emotioneel maar godszijdank geen gedwongen huisverkoop, kapot huwelijk, uit huis geplaatste kinderen etc
ik heb het geld bijna een jaar op mijn spaarrekening gehad, voor als ze het terug zouden vorderen. Gesprek gehad met mijn zaakbehandelaar en zij heeft me verzekerd dat ik echt recht op dat bedrag heb. En dat het ook een soort vergoeding voor de immateriële schade is. Pas toen kon ik het loslaten. Niet na de 88 excuses incl brief van Mark Rutte.

[ Bericht 0% gewijzigd door geppie op 18-09-2023 22:14:47 (Typo) ]
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 26 september 2023 @ 00:12:13 #5
37150 livelink
keek op de week ( © DJ11)
pi_210754285
Ik ben denk ik geen slachtoffer geworden van de toeslagenaffaire dankzij mijn achternaam. Wat er wel is gebeurd is dat we een fout gemaakt hebben toen mijn zoon 9 maanden opgenomen was. We hadden toen natuurlijk aan de belastingdienst door moeten geven dat hij in die periode geen gebruik had gemaakt van de BSO. Dat waren we in alle consternatie vergeten. Na die 9 maanden ging hij weer terug naar de BSO en kwam logischerwijs uit dat wij minder uren hadden afgenomen dan dat we toeslagen hadden ontvangen.

Vanaf dat moment hebben wij continue facturen gehad dat we moesten terugbetalen. Niet alleen alles van mijn zoon, ook over eerdere jaren dat hij niet opgenomen was, maar ook van mijn dochter, die wel gewoon de hele tijd op de BSO had gezeten.

Het was een zware financiële tijd en ik begrijp nog steeds niet waarom we echt alles moesten terugbetalen wat we ooit hadden gehad voor twee kinderen, terwijl er slechts één 9 maanden geen opvang had gehad. Maar uiteindelijk hebben we alles terugbetaald; beide kinderen hebben we direct bij de eerste factuur van de belastingdienst van de opvang gehaald en we hebben onszelf bezworen dat we nooit meer gebruik zouden maken van welke toeslag dan ook.

Maar het is in ons geval wel begonnen met een fout van ons en we zijn voor zover ik weet niet als fraudeurs geregistreerd, want we hebben niet met andere instanties problemen gehad. We zijn dus wel zwaar gestraft voor onze fout, maar het lijkt niet verder te zijn gegaan dan dat. En ik gok dat als we geen oerhollandse achternamen hadden gehad het wel eens anders afgelopen had kunnen zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 26 september 2023 @ 08:06:08 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_210755075
Maar die “straf” is niet zoals het hoort en had je met succes aan kunnen vechten lijkt me. Je hoeft niet alles terug te betalen van andere jaren als je een keertje teveel hebt ontvangen.
Ik kan me voorstellen dat jullie in die periode er de energie niet voor hadden maar dit is niet hoe er om gegaan zou moeten worden met een foutje voor slechts 1 van de 2 kinderen notabene.

Begin wel beter te begrijpen hoe dit voor anderen zo fout heeft kunnen gaan :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_210755154
@livelink
Ik zou toch ergens na gaan lezen of je alsnog recht op compensatie van de staat hebt. Want wat jij schrijft klinkt wel als onderdeel van de toeslagenaffaire. Dat je opeens van iedereen alles moest terug betalen. Dat is namelijk niet correct. En bij veel toeslagenouders is het ook begonnen met een kleine fout van hun zijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 26-09-2023 08:52:18 ]
Definitely not CIA
pi_210757134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 00:12 schreef livelink het volgende:
Ik ben denk ik geen slachtoffer geworden van de toeslagenaffaire dankzij mijn achternaam. Wat er wel is gebeurd is dat we een fout gemaakt hebben toen mijn zoon 9 maanden opgenomen was. We hadden toen natuurlijk aan de belastingdienst door moeten geven dat hij in die periode geen gebruik had gemaakt van de BSO. Dat waren we in alle consternatie vergeten. Na die 9 maanden ging hij weer terug naar de BSO en kwam logischerwijs uit dat wij minder uren hadden afgenomen dan dat we toeslagen hadden ontvangen.

Vanaf dat moment hebben wij continue facturen gehad dat we moesten terugbetalen. Niet alleen alles van mijn zoon, ook over eerdere jaren dat hij niet opgenomen was, maar ook van mijn dochter, die wel gewoon de hele tijd op de BSO had gezeten.

Het was een zware financiële tijd en ik begrijp nog steeds niet waarom we echt alles moesten terugbetalen wat we ooit hadden gehad voor twee kinderen, terwijl er slechts één 9 maanden geen opvang had gehad. Maar uiteindelijk hebben we alles terugbetaald; beide kinderen hebben we direct bij de eerste factuur van de belastingdienst van de opvang gehaald en we hebben onszelf bezworen dat we nooit meer gebruik zouden maken van welke toeslag dan ook.

Maar het is in ons geval wel begonnen met een fout van ons en we zijn voor zover ik weet niet als fraudeurs geregistreerd, want we hebben niet met andere instanties problemen gehad. We zijn dus wel zwaar gestraft voor onze fout, maar het lijkt niet verder te zijn gegaan dan dat. En ik gok dat als we geen oerhollandse achternamen hadden gehad het wel eens anders afgelopen had kunnen zijn.
Dit is fucking schandalig
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:03:13 #9
37150 livelink
keek op de week ( © DJ11)
pi_210760113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 12:34 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Dit is fucking schandalig
Ja, ik moet het wel even nuanceren. We moesten de toeslag bso terugbetalen vanaf het moment dat mijn zoon op de bso zat. Dat was toen 3 jaar. De jaren dat mijn dochter alleen op de bso zat en mijn zoon nog op het kdv, hoefden we niet terug te betalen en ook geen kdv van mijn zoon.

Dus effectief moesten we de jaren dat mijn zoon op het bso zat terugbetalen voor allebei. Was nog veel hoor, maar in vergelijking met de bedragen die ik heb gelezen in deze affaire viel het nog mee.

We gaan er verder niet achteraan. We hebben het gered en financieel zijn we er weer bovenop. Bovendien wil ik helemaal geen formulieren meer invullen of uberhaupt nog iets met de belastingdienst te maken hebben naast de aanslag 1x per jaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210760595
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, ik moet het wel even nuanceren. We moesten de toeslag bso terugbetalen vanaf het moment dat mijn zoon op de bso zat. Dat was toen 3 jaar. De jaren dat mijn dochter alleen op de bso zat en mijn zoon nog op het kdv, hoefden we niet terug te betalen en ook geen kdv van mijn zoon.

Dus effectief moesten we de jaren dat mijn zoon op het bso zat terugbetalen voor allebei. Was nog veel hoor, maar in vergelijking met de bedragen die ik heb gelezen in deze affaire viel het nog mee.

We gaan er verder niet achteraan. We hebben het gered en financieel zijn we er weer bovenop. Bovendien wil ik helemaal geen formulieren meer invullen of uberhaupt nog iets met de belastingdienst te maken hebben naast de aanslag 1x per jaar.
Ik blijf het schandalig vinden. Zo hard aangepakt worden omdat er in een moeilijke periode een foutje gemaakt wordt. Waar is de menselijkheid? Soit, het gebrek daaraan is in de hele affaire genoeg naar boven gekomen. Maar het is niet omdat anderen het veel erger hadden dat dit niet totaal onrechtvaardig is.
Maar ik snap ook heel goed dat je er niet achteraan wil gaan. Kost allemaal maar energie en als het voelt als een afgesloten hoofstuk geeft het ook rust.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')