Dit is fucking schandaligquote:Op dinsdag 26 september 2023 00:12 schreef livelink het volgende:
Ik ben denk ik geen slachtoffer geworden van de toeslagenaffaire dankzij mijn achternaam. Wat er wel is gebeurd is dat we een fout gemaakt hebben toen mijn zoon 9 maanden opgenomen was. We hadden toen natuurlijk aan de belastingdienst door moeten geven dat hij in die periode geen gebruik had gemaakt van de BSO. Dat waren we in alle consternatie vergeten. Na die 9 maanden ging hij weer terug naar de BSO en kwam logischerwijs uit dat wij minder uren hadden afgenomen dan dat we toeslagen hadden ontvangen.
Vanaf dat moment hebben wij continue facturen gehad dat we moesten terugbetalen. Niet alleen alles van mijn zoon, ook over eerdere jaren dat hij niet opgenomen was, maar ook van mijn dochter, die wel gewoon de hele tijd op de BSO had gezeten.
Het was een zware financiële tijd en ik begrijp nog steeds niet waarom we echt alles moesten terugbetalen wat we ooit hadden gehad voor twee kinderen, terwijl er slechts één 9 maanden geen opvang had gehad. Maar uiteindelijk hebben we alles terugbetaald; beide kinderen hebben we direct bij de eerste factuur van de belastingdienst van de opvang gehaald en we hebben onszelf bezworen dat we nooit meer gebruik zouden maken van welke toeslag dan ook.
Maar het is in ons geval wel begonnen met een fout van ons en we zijn voor zover ik weet niet als fraudeurs geregistreerd, want we hebben niet met andere instanties problemen gehad. We zijn dus wel zwaar gestraft voor onze fout, maar het lijkt niet verder te zijn gegaan dan dat. En ik gok dat als we geen oerhollandse achternamen hadden gehad het wel eens anders afgelopen had kunnen zijn.
Ja, ik moet het wel even nuanceren. We moesten de toeslag bso terugbetalen vanaf het moment dat mijn zoon op de bso zat. Dat was toen 3 jaar. De jaren dat mijn dochter alleen op de bso zat en mijn zoon nog op het kdv, hoefden we niet terug te betalen en ook geen kdv van mijn zoon.quote:
Ik blijf het schandalig vinden. Zo hard aangepakt worden omdat er in een moeilijke periode een foutje gemaakt wordt. Waar is de menselijkheid? Soit, het gebrek daaraan is in de hele affaire genoeg naar boven gekomen. Maar het is niet omdat anderen het veel erger hadden dat dit niet totaal onrechtvaardig is.quote:Op dinsdag 26 september 2023 18:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik moet het wel even nuanceren. We moesten de toeslag bso terugbetalen vanaf het moment dat mijn zoon op de bso zat. Dat was toen 3 jaar. De jaren dat mijn dochter alleen op de bso zat en mijn zoon nog op het kdv, hoefden we niet terug te betalen en ook geen kdv van mijn zoon.
Dus effectief moesten we de jaren dat mijn zoon op het bso zat terugbetalen voor allebei. Was nog veel hoor, maar in vergelijking met de bedragen die ik heb gelezen in deze affaire viel het nog mee.
We gaan er verder niet achteraan. We hebben het gered en financieel zijn we er weer bovenop. Bovendien wil ik helemaal geen formulieren meer invullen of uberhaupt nog iets met de belastingdienst te maken hebben naast de aanslag 1x per jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |