abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210716664
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blokker slecht, big bazar slecht, bcc failliet.

Goed hoor, dat mirage.....
Hopelijk zijn die straaljagers beter :P
  vrijdag 22 september 2023 @ 14:32:32 #127
65846 Bocaj
47th President.
pi_210716683
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:21 schreef Eightyone het volgende:
Mooi plekje in Oss voor de Action, eigenlijk (zit nu in een krap en druk straatje vol parkeerproblemen, ergens buiten het centrum).

Mits ze de huur van de huidige BCC-plek willen ophoesten.
Marges bij action zullen denk ik niet hoog zijn. (Massa is de kassa daar.)
Maar misschien met schaalvergroting toch mogelijk. ;)
  vrijdag 22 september 2023 @ 14:32:49 #128
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_210716686
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blokker slecht, big bazar slecht, bcc failliet.

Goed hoor, dat mirage.....
Wat hebben ze verder nog?

En Big Bazar lijkt niet meer van Mirage.
pi_210717776
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:21 schreef Eightyone het volgende:

Mits ze de huur van de huidige BCC-plek willen ophoesten.
Ik denk dat ze wel een sterke onderhandelingspositie hebben, richting de huidige eigenaar van dat pand.
pi_210718438
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 14:06 schreef Inbox het volgende:
Dat geld is immers betaald voor een zeker product, wordt winst op gecreerd.
Denken dat de fabrikant wel even een koelkast kado doet aan de klant van een failliet bedrijf?
pi_210718466
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:20 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Denken dat de fabrikant wel even een koelkast kado doet aan de klant van een failliet bedrijf?
Nee, dat denk ik niet.

IK denk: er is een koelkast besteld, er is voor een koelkast betaald. Dan moet dat geld door de ontvangende partij gebruikt worden om die koelkast aan te kopen en vervolgens te leveren aan de klant. Ook als het bedrijf inmiddels failliet is verklaard. Anders moet dat geld gewoon terug naar de klant en wel 1 op 1.
pi_210718645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:24 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet.

IK denk: er is een koelkast besteld, er is voor een koelkast betaald. Dan moet dat geld door de ontvangende partij gebruikt worden om die koelkast aan te kopen en vervolgens te leveren aan de klant. Ook als het bedrijf inmiddels failliet is verklaard. Anders moet dat geld gewoon terug naar de klant en wel 1 op 1.
Het bedrijf heeft zeer waarschijnlijk ook een betalingsachterstand bij de fabrikant voor koelkasten die wel al geleverd zijn maar nog niet betaald. Verder is de huur nog niet betaald, de energie nog niet en zelfs de man/vrouw die jou die koelkast heeft aangesmeerd heeft minimaal de lopende maand nog geen salaris gehad terwijl die mogelijk zelfs overuren moest draaien om de zaak te redden.

Van mij mag het salaris van personeel wel voor gaan op die stomme koelkast die ik dan niet krijg. Helaas gaat eerst de belasting en daarna de schuldeisers op basis van grootste bedrag. Met die koelkast bungel je een beetje onderaan vrees ik en voor het personeel is het ook janken over het algemeen.
pi_210989052
quote:
Faillissementsverkoop BCC loopt uit de hand, winkels dicht

De winkels van elektronicaketen BCC zijn sinds vanochtend gesloten nadat klanten zich er tijdens de faillissementsverkoop hadden misdragen. Volgens het bedrijf kon de veiligheid van de medewerkers niet meer worden gegarandeerd.

Volgens Omroep Flevoland ging het in de filialen in Lelystad en Almere om meldingen van bedreiging en fysiek geweld. Op een briefje bij een filiaal staat dat de winkel vandaag gesloten was vanwege "extreme omstandigheden". "Wij kunnen de veiligheid van ons personeel door de extreme drukte niet waarborgen."

Enorme puinhoop

In Hengelo hangt bij het filiaal een briefje waarop staat dat de medewerkers "even tot rust moeten komen". Volgens RTV Oost "hingen de klanten er gisteren met de benen uit" en was de winkel een enorme puinhoop. Ook zouden mensen hebben geprobeerd showmodellen van de muur te rukken en personeel hebben bedreigd.

De curatoren van BCC willen niets zeggen over de gebeurtenissen. Een woordvoerder zegt dat is besloten voorlopig niet met de pers te praten. Het is dan ook niet duidelijk wat zich precies heeft afgespeeld.

Niet voor het eerst

Het is niet voor het eerst dat BCC winkels dichthoudt na ongeregeldheden. Dat gebeurde vorige maand ook al. Toen was BCC nog niet failliet, maar was net naar buiten gekomen dat er financiėle problemen waren. Mensen probeerden toen onder meer nog gauw tegoedbonnen in te leveren.

BCC-directeur Caspar Klinkhamer liet toen weten dat het te maken had met onwenselijk gedrag: "In sommige winkels ontstonden onvriendelijke, soms bedreigende situaties."
https://nos.nl/artikel/24(...)e-hand-winkels-dicht
Gezellig hoor, stelletje kut tokkies die personeel gaan bedreigen :r

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2023 21:40:06 ]
pi_210989102
Lelystad en Almere. Tsja....
pi_210989193
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
Vergeet Hengelo niet :7
pi_210989209
Ik zou die cadeaubonnen aannemen, door mijn bilnaad halen en teruggeven.

Kutjesvolk.
pi_210989445
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:48 schreef PS. het volgende:
Ik zou die cadeaubonnen aannemen, door mijn bilnaad halen en teruggeven.

Kutjesvolk.
En die geven ze dan weer aan andere klanten die wel een cadeaubon willen. |:)
pi_210989454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:03 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
En die geven ze dan weer aan andere klanten die wel een cadeaubon willen. |:)
En zo krijgen we Covid-23 _O_
pi_210989538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
In de BCC van Willemstad gebeurt dat nou nooit…
pi_210989970
Tokkies die gaan winkelen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')