abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210631591
Yo KLB,

Is het jullie ook opgevallen dat elke keer als er oorlog uitbreekt of Moeder Natuur een beetje boos wordt en de boel overhoop gooit, dat onze geliefde influencers plotseling veranderen in wereldverbeteraars met een filtersausje?

Heb meerdere influencers gezien, met perfecte 4K-beeldkwaliteit, al dan niet met make-up en een pas gekocht "ik-ben-zo-verdrietig"-outfit, opzichtig doneren voor de zoveelste natuurramp. Het was zo theatraal dat ik half verwachtte dat er een flashmob op de achtergrond zou beginnen.

Ik stel me voor hoe het gaat in het hoofd van zo'n influencer: "Oh kijk, een aardbeving en overstroming. Wat erg! Eerst even m'n haar goed doen... Oké, even mijn camera-instellingen op de juiste resolutie zetten zodat ik nu kan laten zien hoe betrokken ik ben. Maar eerst nog even de juiste filter kiezen. #NatureIsCryingButImShining"

Kijk, ik heb ook gedoneerd. Stiekem, in het geniep, zonder lichtshow en achtergronddansers. Hoogstens verwijzen naar de juiste goede doelen waar mensen kunnen doneren, zoals het Rode Kruis bijvoorbeeld. Maar blijkbaar is dat in de influencer-wereld vergelijkbaar met een boom die in het bos valt zonder dat iemand het hoort. Als je niet hebt gefilmd en gepost dat je hebt gedoneerd, heb je dan wel echt gedoneerd?

Misschien moeten we de volgende keer wanneer er een natuurramp is een "Donatie Oscars" organiseren. Met categorieën als "Beste dramatische donatie-uitdrukking" of "Meest onoprechte traan". Wie weet inspireert het ze om nog meer te geven.

Maar even zonder dollen, hopelijk zien mensen uiteindelijk door deze poppenkast heen en wordt oprechtheid weer de trend van het seizoen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2023 11:29:08 ]
  donderdag 14 september 2023 @ 11:32:16 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210631626
Ik doe niet aan influencers en ik doe ook niet aan doneren
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_210631646
Verkapt-ik-heb-ook-gedoneerd-kijk-me-shinen-topic

Sticker voor jou
pi_210631713
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verkapt-ik-heb-ook-gedoneerd-kijk-me-shinen-topic

[ afbeelding ]

Sticker voor jou
Oh, je hebt me door! :X Was net bezig met mijn "ik-typ-in-een-forum"-outfit aan te trekken, compleet met een glinsterende tiara en een leuk bijbehorend filtertje. Dacht dat ik onopgemerkt kon blijven, maar jij, adelaarsoog, hebt me gespot. Touché!

Maar zonder dollen, wilde gewoon een punt maken over authenticiteit (maar snap hoe dat overkomt).

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2023 11:39:29 ]
pi_210631726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:39 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Oh, je hebt me door! :X Was net bezig met mijn "ik-typ-in-een-forum"-outfit aan te trekken, compleet met een glinsterende tiara en een leuk bijbehorend filtertje. Dacht dat ik onopgemerkt kon blijven, maar jij, adelaarsoog, hebt me gespot. Touché!

Maar zonder dollen, wilde gewoon een punt maken over authenticiteit (maar snap hoe dat overkomt).
Ik wou eerste zijn die deze post maakte!

Nee je hebt gelijk sowieso. Haat aan de influencers die hele jaar geen zak geven om Marokko bijvoorbeeld maar nu wel vooraan staan. Het liefst met eigen donatieactie waar ze ongetwijfeld paar procent ervan af trekken.
pi_210631793
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik wou eerste zijn die deze post maakte!

Nee je hebt gelijk sowieso. Haat aan de influencers die hele jaar geen zak geven om Marokko bijvoorbeeld maar nu wel vooraan staan. Het liefst met eigen donatieactie waar ze ongetwijfeld paar procent ervan af trekken.
100% mee eens.

Vooral met onbekende "stichtingen" pushen (het liefst zelf opgericht uiteraard!) waar je geen enkel idee hebt wat ze met dat geld precies gaan doen en stiekem daar ook een paar procent van afromen. Zum kotzen.

De aardbeving in Marokko is voor influencers gewoon een soort Oekraïne 2.0 wat we toen ook al zagen. Straks zie je ook influencers opeens een neuk geven om de verschrikkelijke ramp in Libië terwijl ze dat land niet eens op de fucking kaart kunnen aanwijzen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2023 11:46:47 ]
pi_210631805
Influencers :')
pi_210631848
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:47 schreef Zoon_John het volgende:
Influencers :')
Eens.

Daar had ik ook een topic ansich over kunnen posten, maar dit is dan weer actueel.
pi_210631926
Goed topic oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Forum Admin donderdag 14 september 2023 @ 12:03:44 #10
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_210631956
Ik kom influencers niet tegen. Dus ik prijs me gelukkig.

Ik zie het maar zo, misschien helpt het om hun doelgroep ook aan te zetten tot het doen van een donatie. Liever dat dan dat ze een geinfluenced lipstickje aanschaffen.

En ja ik kan ook niet goed tegen die eigenpijperij / borstklopperij, ik probeer dat soort figuren zo goed mogelijk te ontwijken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_210631970
Influencers hebben sowieso een narcistische stoornis. Dus ja die grijpen elke gelegenheid aan om er zelf beter uit te komen.
  donderdag 14 september 2023 @ 12:06:34 #12
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210631986
Oh ik heb eigenlijk geen idee, het type dat je beschrijft leeft een beetje in de periferie van mijn wereldje gelukkig.
pi_210632080
Pas nog een influencer opzij getrapt omdat die met een selfiestick de ingang van een winkel blokkeerde.
Dat is dan ook het enige contact dat ik ooit zal hebben met dat tuig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Joopklepzeiker op 14-09-2023 13:13:40 ]
pi_210632087
Moeten hun weten :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_210632121
Ik wil er niet mee te kijk lopen want dat is not done. Maar ik heb ook geen cent over gemaakt.

Ik ben verder niet geïnteresseerd in influencers tenzij het echte lekkere wijven zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2023 12:53:31 ]
pi_210632157
quote:
15s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:32 schreef junkiesietze het volgende:
Ik doe niet aan influencers en ik doe ook niet aan doneren
Ik zou aan sommige vrouwelijke influencers wel doneren. Geen geld maar iets anders.
pi_210632264
Ik steun al jaren de kanker stichting zodat ik hopelijk eerder aan de beurt ben als ik het krijg.
pi_210632280
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 12:03 schreef Pharkus het volgende:
Ik kom influencers niet tegen. Dus ik prijs me gelukkig.

Ik zie het maar zo, misschien helpt het om hun doelgroep ook aan te zetten tot het doen van een donatie. Liever dat dan dat ze een geinfluenced lipstickje aanschaffen.

En ja ik kan ook niet goed tegen die eigenpijperij / borstklopperij, ik probeer dat soort figuren zo goed mogelijk te ontwijken.
Helemaal met je eens dat het beter is als ze hun volgers aansporen om iets goeds te doen in plaats van de zoveelste must-have lipgloss te pushen.

Maar weet je, ik geloof ook dat je net zo goed je volgers kunt motiveren door ze gewoon wat inside info te geven en ze te sturen naar de juiste loketten waar ze kunnen helpen. Allemaal zonder die flitsende camera's en de glamour.

Enfin, gelukkig kom jij die influencers niet tegen. Lucky you! Hou dat zo en bespaar jezelf wat zuchten en oogrollen. Bij mij is dat een beetje lastig helaas :(

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2023 12:41:41 ]
pi_210632309
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 12:35 schreef FoieGras het volgende:
Ik steun al jaren de kanker stichting zodat ik hopelijk eerder aan de beurt ben als ik het krijg.
Laten we maar hopen dat jij gewoon helemaal geen kanker krijgt. ;)
pi_210632310

Johnny Somali is ook een 'influencer', wat een gore konkerdebiel is dat zeg
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_210632353
Terechte klacht.

Influencer stront :')
pi_210632372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 12:39 schreef Hogwarts het volgende:

Johnny Somali is ook een 'influencer', wat een gore konkerdebiel is dat zeg
Ik ben tegen geweld. En tegen knotjes.

Maar die gast met zijn knotje verdient hier wat mij betreft een staande ovatie.
pi_210632541
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 12:46 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ik ben tegen geweld. En tegen knotjes.

Maar die gast met zijn knotje verdient hier wat mij betreft een staande ovatie.

Sowieso, ik hoop dat die net niet dood gaat binnenkort
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
pi_210632743
quote:
0s.gif Op donderdag 14 september 2023 11:51 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Eens.

Daar had ik ook een topic ansich over kunnen posten, maar dit is dan weer actueel.
Absoluut maat, het triestige is ook nog eens dat ze dik verdienen. Ik bedoel ze krijgen vast gratis elektronica en zo, als ze beetje promoten. Normaal persoon moet zelf zijn camera of telefoon kopen. Ze kunnen makkelijk bijvoorbeeld die 500 euro doneren die ik bij elkaar moet sparen voor mijn nieuwe telefoon.

Ze doen alsof ze goede mensen zijn, maar hun donatie heeft geen financiële gevolgen voor hen, voor iemand met weinig bestedingsruimte is het echter een heel ander verhaal, dan gaat het misschien ten koste van zwemmen met de kinderen of zoiets, ik noem maar wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2023 13:16:42 ]
pi_210633028
quote:
1s.gif Op donderdag 14 september 2023 13:16 schreef Zoon_John het volgende:

[..]
Absoluut maat, het triestige is ook nog eens dat ze dik verdienen. Ik bedoel ze krijgen vast gratis elektronica en zo, als ze beetje promoten. Normaal persoon moet zelf zijn camera of telefoon kopen. Ze kunnen makkelijk bijvoorbeeld die 500 euro doneren die ik bij elkaar moet sparen voor mijn nieuwe telefoon.

Ze doen alsof ze goede mensen zijn, maar hun donatie heeft geen financiële gevolgen voor hen, voor iemand met weinig bestedingsruimte is het echter een heel ander verhaal, dan gaat het misschien ten koste van zwemmen met de kinderen of zoiets, ik noem maar wat.
Man, je slaat de spijker op z'n kop! Het is best gek als je bedenkt dat die influencers soms baden in de sponsorschappen, gratis goodies en dan met een zogenaamd 'groot gebaar' iets weggeven. Zo'n donatie is voor hen toch anders dan voor Jan Modaal die zijn centjes bij elkaar moet schrapen voor een dagje uit.

Enne, over dat doneren... ik vind echt: je moet doen wat goed voelt. Niks moet, alles mag. En mensen die een beetje zuur gaan doen als je niet doneert: Who gives a fuck, laat ze lekker hun bloedsuikerspiegel verneuken door zijn zielige boosheid. Jouw centen, jouw keuze!

Zelfde verhaal bij mensen die lekker edgy moeten mededelen dat ze niet doneren, overigens. ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Erasmus op 14-09-2023 13:39:53 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')