abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210607400

Twee groepen demonstranten stonden zaterdagmiddag letterlijk lijnrecht tegenover elkaar in Park Paardenveld in Utrecht. Aan de ene kant stonden de aanhangers van de Let Women Speak-bijeenkomst en daartegenover stond een groep die het niet eens was met deze boodschap.

‘Let Women Speak’ is een initiatief van de Britse Kellie-Jay Keen-Minshull, beter bekend als Posie Parker. Tijdens de bijeenkomsten komen vrouwen aan het woord die anti-trans overtuigingen hebben, vanwege de angst dat hun eigen rechten daardoor worden beperkt. Dit gebeurde zaterdag tussen 14.00 en 16.00 uur ook in Park Paardenveld.

Iets verderop op hetzelfde grasveld was ruimte gemaakt voor de aanhangers van de tegendemonstratie. Deze mensen betichtten de aanhangers van Let Women Speak van transfobie. Door zoveel mogelijk lawaai te produceren probeerden zij de Let Women Speak-bijeenkomst te overstemmen.

Arrestatie

Toen vlak na aanvang van het Let Women Speak-protest een grote groep tegendemonstranten in het park arriveerde, probeerde een klein deel hiervan de afzetting te omzeilen. Dit werd echter voorkomen door optreden van de politie.

Volgens een woordvoerder van de politie is een persoon gearresteerd omdat deze zich ‘vervelend’ gedroeg richting het vak waar de aanhangers stonden van Let Women Speak. Uiteindelijk is iedereen na afloop vertrokken uit Park Paardenveld.

https://www.duic.nl/algem(...)rdenveld-in-utrecht/

https://www.ad.nl/utrecht(...)r-of-tegen~a13b5672/

poll

Ik zal zo wat filmpjes plaatsen c_/
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210607465
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
waarom gebruik je het dan :') :') :')
In een context waarbij je specifiek cisvrouwen bedoeld, en geen transvrouwen.

Is dat echt zo moeilijk?

Als je spreekt van heteromannen, of blanke mannen, dan snap je toch ook waarom dat gedaan wordt?

Echt, alsof ik met een 4-jarige in discussie ben...

quote:
Waar ik een halszaak van maak is niet dat mensen van geslacht willen veranderen. Zijn ze volwassen? Go nuts, live your life en je verdient alle rechten en bescherming van de wet, net als iedere andere burger.

Waar ik wel een halszaak van maak is genderradicale bullshit die a) met een heel nieuw woordenboek propvol 'correcte' termen en aanspreekvormen en definities komt die de hele goegemeente maar dient te slikken omdat anders b) iedereen een enorme transfoob en nazi is die mensen rechten wil ontnemen.

Kennelijk is dat kwartje niet gevallen. En je optreden hier vanavond bevestigt voor mij dat het voor jou NOOIT genoeg zal zijn; die radicale LGBTQ-trein moet en zal doordenderen, nog meer hokjes en definities, overal nazi's en transfoben willen zien zodat je ook tot het einde der tijden door kunt blijven gaan met dit gezever.
Tja, een hoop bladiebla om niks.

Je hebt er geen moeite mee om hetero genoemd te worden, een term die bedacht is als tegenhanger van homo.
Maar je hebt wèl moeite met cis, als tegenhanger van trans...

Dat blijft gewoon eigenaardig.

En dat slachtoffergedrag kan ik al helemaal niets mee.
pi_210607499
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 21:42 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Mijn reactie is gebaseerd op mijn afkeer van een dergelijke laag make-up. En dat gaat dus eerder over het veel grotere aantal vrouwen die dat doen, dan over een kleine groep trans-vrouwen.
Dat wilde je gewoon even kwijt dus...

Tja, het is een make up artist...
pi_210607501
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
In een context waarbij je specifiek cisvrouwen bedoeld, en geen transvrouwen.

Is dat echt zo moeilijk?

Als je spreekt van heteromannen, of blanke mannen, dan snap je toch ook waarom dat gedaan wordt?

Echt, alsof ik met een 4-jarige in discussie ben...
[..]
Tja, een hoop bladiebla om niks.

Je hebt er geen moeite mee om hetero genoemd te worden, een term die bedacht is als tegenhanger van homo.
Maar je hebt wèl moeite met cis, als tegenhanger van trans...

Dat blijft gewoon eigenaardig.

En dat slachtoffergedrag kan ik al helemaal niets mee.
Wees gerust Wantie, ik ben niet de enige in Nederland die geen touw meer kan vastknopen aan jullie 'missie'. En gegarandeerd dat dat er meer zullen worden gezien het gemak waarmee jullie hele volksstammen tot transfoben en nazi's bombarderen.

Overigens vorige deel teruggelezen, en nergens iets gevonden over rechten die transgenders thans niet zouden hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210607537
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wees gerust Wantie, ik ben niet de enige in Nederland die geen touw meer kan vastknopen aan jullie 'missie'.

Overigens vorige deel teruggelezen, en nergens iets gevonden over rechten die transgenders thans niet zouden hebben.
Het is mijn missie niet.

Wel fijn dat je je gesteund voelt door al die anderen die het net als jij niet willen begrijpen...

Wellicht ben jij de volgende keer spreker op de demonstratie...
pi_210607566
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is mijn missie niet.

Wel fijn dat je je gesteund voelt door al die anderen die het net als jij niet willen begrijpen...

Wellicht ben jij de volgende keer spreker op de demonstratie...
Wat heb ik als man te zoeken op een demonstrantie voor en door vrouwen?

Oh en het is absoluut je missie; alleen al de gretigheid om deeltje 2 te openen... Geen kans onbenut laten om hier de comments weer af te gaan struinen naar transfobe en nazistische opmerkingen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 11 september 2023 @ 22:23:32 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210607574
transfobiemmer?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210607611
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat heb ik als man te zoeken op een demonstrantie voor en door vrouwen?

Oh en het is absoluut je missie; alleen al de gretigheid om deeltje 2 te openen... Geen kans onbenut laten om hier de comments weer af te gaan struinen naar transfobe en nazistische opmerkingen.
Het zegt heel veel hoe jij tegen de wereld aan kijkt.

Vooral ook gezien de wijze waarop je de zienswijze van de demonstranten met de mantel der liefde bedekt, terwijl je helemaal los gaat op mij....

Het lijkt wel een klucht.
pi_210607620
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat wilde je gewoon even kwijt dus...

Tja, het is een make up artist...
Ja, en jij voelde je uiteraard meteen de kast op gejaagd.
Ik vind een dergelijke hoeveelheid make-up ronduit lelijk, en als dat dan je vak is, des te erger.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_210607780
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zegt heel veel hoe jij tegen de wereld aan kijkt.

Vooral ook gezien de wijze waarop je de zienswijze van de demonstranten met de mantel der liefde bedekt, terwijl je helemaal los gaat op mij....

Het lijkt wel een klucht.
Hmmja, vandaar dat ik, i.t.t. tot jou, de moeite heb genomen zowel de gehele demonstratie als de website te bestuderen. En wat is er precies met de mantel der liefde bedekt? Dat een totaal doorgeslagen individu van de Vrijbuiters Partei drie minuten heeft staan ratelen? Dat is het bewijs dat we hier met een neo-nazistische beweging te maken hebben?

Dat is werkelijk alles wat je hebt, Wantie. Geen enkele kritiek wordt geduld, want dan ben je transfoob, homofoob, nazi zelfs, die rechten van mensen wil inperken. Je mag absoluut niet spreken over de biologische realiteit van geslacht, je mag niet stellen dat het misschien onhandig is om minderjarigen met onvolgroeide hersenen aan allerlei medicatie te zetten, je mag geen wenkbrauwen fronsen bij het veelkleurige palet aan nieuwe termen en definities die de ether ingeslingerd worden waar 99% van de bevolking totaal niet op zit te wachten... Je moet en zal de propaganda van die radicale sekte tot de laatste druppel slikken, of anders.

En daarmee toon je feilloos aan waarom het gros van Nederland hier ook geen zak meer mee te maken wil hebben. Er is geen enkele zelfreflectie, niet eens het geduld om naar argumenten te luisteren. Binnen twee, drie posts heeft Wantie alweer een Nazi gevonden. Waarom? Iemand heeft gewaagd vraagtekens te zetten bij dat ondoordringbare labyrinth van terminologiën en definities waarmee je i.p.v. inclusie juist exclusie en exotisme bevordert.

En stel je gerichte vragen, zoals, voor de 7e keer, "welke rechten hebben transgenders thans niet", komt er geen antwoord.

Haken mensen af, of worden ze onvriendelijker in hun reacties, heb je je grote gelijk weer gehaald. Hoe dan ook: de nazi's zijn weer gevonden.

Lekkere reclame wel. Ga zo door.Vergeet niet mijn posts bij je volgende Aksie Bijeenkomst met een beamer te tonen.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 11-09-2023 22:43:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210607802
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja, en jij voelde je uiteraard meteen de kast op gejaagd.
Nee hoor, ik was benieuwd waar je motivatie..

quote:
Ik vind een dergelijke hoeveelheid make-up ronduit lelijk, en als dat dan je vak is, des te erger.
Ieder zijn smaak.
pi_210607941
Lol wat is dit nu? Geesteszieke deugers die een protest voor vrouwenrechten verstoren? Cirkeltje is weer rond zie ik
pi_210608011
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee hoor, ik was benieuwd waar je motivatie..
[..]
Ieder zijn smaak.
Nou ik vind een dergelijke hoeveelheid make-up haar vooral heel erg nep maken, en dat vind ik helemaal niet vrouwelijk, maar eerder toneel. Dat neemt niet weg dat het haar goed recht is trouwens.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_210608041
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hmmja, vandaar dat ik, i.t.t. tot jou, de moeite heb genomen zowel de gehele demonstratie als de website te bestuderen. En wat is er precies met de mantel der liefde bedekt? Dat een totaal doorgeslagen individu van de Vrijbuiters Partei drie minuten heeft staan ratelen? Dat is het bewijs dat we hier met een neo-nazistische beweging te maken hebben?
Die dame zou volgens verschillende een Nazi zijn, vanwege haar denkbeelden.

Dat was vreemd genoeg ook tegen het zere been hier.

Men is wel erg gevoelig over dit onderwerp.

Wat mij opviel is dat je die dame distantieerde van de demonstratie.
Terwijl je in deze discussie zelf ook een of andere malloot aanhaalt, die dan model staat voor transactivisme.

Tja, dan werkt dat ook de andere kant op.

Want die manier van benaderen volg je zelf ook.

quote:
Dat is werkelijk alles wat je hebt, Wantie. Geen enkele kritiek wordt geduld, want dan ben je transfoob, homofoob, nazi zelfs, die rechten van mensen wil inperken.
Dat verzin je er zelf bij.

quote:
Je mag absoluut niet spreken over de biologische realiteit van geslacht
Dat mag best, waar het om gaat is dat bijvoorbeeld Nicky de Jager volgens de demonstranten dus geen vrouw is.
En jij zei net volmondig dat ze wèl een vrouw is.

Daar zit nogal een verschil tussen...
Gek genoeg wil je dat niet zien.

Als een transgender niet als vrouw mag worden beschouwd heeft dat consequenties voor hun rechten.

quote:
, je mag niet stellen dat het misschien onhandig is om minderjarigen met onvolgroeide hersenen aan allerlei medicatie te zetten
Wie zegt dat?

quote:
, je mag geen wenkbrauwen fronsen bij het veelkleurige palet aan nieuwe termen en definities die de ether ingeslingerd worden waar 99% van de bevolking totaal niet op zit te wachten...
Waarom zou je daar überhaupt een probleem mee hebben?

Ik begrijp dat echt niet.
Wat boeit jou nu wat voor nieuwe termen er in onze taal bij komen.

quote:
Je moet en zal de propaganda van die radicale sekte tot de laatste druppel slikken, of anders.
Radicale sekte nog wel ..

quote:
En daarmee toon je feilloos aan waarom het gros van Nederland hier ook geen zak meer mee te maken wil hebben.
Wat onzin is.

In dit soort discussies komen altijd dezelfde usual suspects tevoorschijn.
De rest boeit het totaal niet.

Kijk naar die demonstratie: een heel lage opkomst...

quote:
Er is geen enkele zelfreflectie, niet eens het geduld om naar argumenten te luisteren.
Heb jij ook niet.
Kijk naar ons gesprek over het juridische geslacht.

Je traineert en traineert, net doen alsof je het nog begrijpt.

Je begrijpt het wel, je wil het niet begrijpen.

quote:
Binnen twee, drie posts heeft Wantie alweer een Nazi gevonden.
Weer zo'n verzinsel.

quote:
Waarom? Iemand heeft gewaagd vraagtekens te zetten bij dat ondoordringbare labyrinth van terminologiën en definities waarmee je i.p.v. inclusie juist exclusie en exotisme bevordert.
Gewaagd?

Man, je zeurt in elke LGBTwhatever discussie over de term cis, en elke keer leg ik uit waarom die term er is, en elke keer doe je net alsof je het nog begrijpt...

quote:
En stel je gerichte vragen, zoals, voor de 7e keer, "welke rechten hebben transgenders thans niet", komt er geen antwoord.
Is meerdere malen beantwoord..

Niemand hier beweert dat ze minder rechten hebben...

quote:
Haken mensen af, of worden ze onvriendelijker in hun reacties, heb je je grote gelijk weer gehaald. Hoe dan ook: de nazi's zijn weer gevonden.
Door jou ja....

Je wilt het slachtoffer zijn.

Net Zoals met transfoob: niemand noemt jou zo, behalve jezelf.

quote:
Lekkere reclame wel. Ga zo door.
Reclame?

Dit is een discussieforum.
pi_210608056
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:46 schreef MadJackthePirate het volgende:
Lol wat is dit nu? Geesteszieke deugers die een protest voor vrouwenrechten verstoren? Cirkeltje is weer rond zie ik
Welke rechten hebben vrouwen nu niet dan?

Even een inkoppertje...
pi_210608070
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die dame zou volgens verschillende een Nazi zijn, vanwege haar denkbeelden.

Dat was vreemd genoeg ook tegen het zere been hier.

Men is wel erg gevoelig over dit onderwerp.

Wat mij opviel is dat je die dame distantieerde van de demonstratie.
Terwijl je in deze discussie zelf ook een of andere malloot aanhaalt, die dan model staat voor transactivisme.

Tja, dan werkt dat ook de andere kant op.

Want die manier van benaderen volg je zelf ook.
[..]
Dat verzin je er zelf bij.
[..]
Dat mag best, waar het om gaat is dat bijvoorbeeld Nicky de Jager volgens de demonstranten dus geen vrouw is.
En jij zei net volmondig dat ze wèl een vrouw is.

Daar zit nogal een verschil tussen...
Gek genoeg wil je dat niet zien.

Als een transgender niet als vrouw mag worden beschouwd heeft dat consequenties voor hun rechten.
[..]
Wie zegt dat?
[..]
Waarom zou je daar überhaupt een probleem mee hebben?

Ik begrijp dat echt niet.
Wat boeit jou nu wat voor nieuwe termen er in onze taal bij komen.
[..]
Radicale sekte nog wel ..
[..]
Wat onzin is.

In dit soort discussies komen altijd dezelfde usual suspects tevoorschijn.
De rest boeit het totaal niet.

Kijk naar die demonstratie: een heel lage opkomst...
[..]
Heb jij ook niet.
Kijk naar ons gesprek over het juridische geslacht.

Je traineert en traineert, net doen alsof je het nog begrijpt.

Je begrijpt het wel, je wil het niet begrijpen.
[..]
Weer zo'n verzinsel.
[..]
Gewaagd?

Man, je zeurt in elke LGBTwhatever discussie over de term cis, en elke keer leg ik uit waarom die term er is, en elke keer doe je net alsof je het nog begrijpt...
[..]
Is meerdere malen beantwoord..

Niemand hier beweert dat ze minder rechten hebben...
[..]
Door jou ja....

Je wilt het slachtoffer zijn.

Net Zoals met transfoob: niemand noemt jou zo, behalve jezelf.
[..]
Reclame?

Dit is een discussieforum.
Pardon? Niet alleen heb je me al homofobie verweten, ook de verdachtmakingen omtrent transfobie zijn er binnen welgeteld drie posts. Misschien nog eens teruglezen allemaal. Nooit inhoudelijke reacties, meteen vol op het 'foob'-orgel.

Maar goed dat we in ieder geval weten dat er van 'minder rechten' helemaal geen sprake is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210608072
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Welke rechten hebben vrouwen nu niet dan?

Even een inkoppertje...
Vrouwen hebben alle rechten, het wordt ze alleen niet altijd evenveel gegund door onderontwikkelde kerels die niet tegen een sterke vrouw kunnen. Dat heeft niks te maken met transgenders, dus ik begrijp niet helemaal waarom die 'tegendemonstratie' plaats vond.
pi_210608115
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:55 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Vrouwen hebben alle rechten, het wordt ze alleen niet altijd evenveel gegund door onderontwikkelde kerels die niet tegen een sterke vrouw kunnen. Dat heeft niks te maken met transgenders, dus ik begrijp niet helemaal waarom die 'tegendemonstratie' plaats vond.
Omdat de demonstranten rechten van transgenders willen ontnemen.
Bijvoorbeeld het recht om juridisch een vrouw te zijn.
pi_210608131
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat de demonstranten rechten van transgenders willen ontnemen.
Bijvoorbeeld het recht om juridisch een vrouw te zijn.
Waarom zouden ze dat willen? Kan je daar bronnen voor geven?
pi_210608213
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Pardon? Niet alleen heb je me al homofobie verweten, ook de verdachtmakingen omtrent transfobie zijn er binnen welgeteld drie posts. Misschien nog eens teruglezen allemaal. Nooit inhoudelijke reacties, meteen vol op het 'foob'-orgel.
Tja, dat zit volledig in je eigen perceptie..

quote:
Maar goed dat we in ieder geval weten dat er van 'minder rechten' helemaal geen sprake is.
Klopt, en die vraag komt altijd naar voren als iemand opkomt voor diens rechten.

Dan moet er meteen een opsomming komen van welke rechten er ontbreken, anders mag je nog voor je rechten opkomen.

En om dan jouw redenatie te volgen, die persoon is dan dus een of andere radicale activist..
pi_210608241
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 23:00 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat willen?
Omdat ze vinden dat daardoor vrouwen minder rechten krijgen.

quote:
Kan je daar bronnen voor geven?
In het begin van de eerste topic staan wel links naar het manifest en de toespraken.

Een voorbeeld is dat transvrouwen ook naar het damestoilet gaan.
Maar volgens de biologische werkelijkheid zijn dat mannen die cosmetisch op een vrouw gelijkend zijn gemaakt.
En dat betekent dat er dus mannen naar het damestoilet gaan, wat strijdig is tegen het recht op faciliteiten speciaal voor vrouwen.
pi_210608253
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 23:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
In het begin van de eerste topic staan wel links naar het manifest en de toespraken.

Maar volgens de biologische werkelijkheid zijn dat mannen die cosmetisch op een vrouw gelijkend zijn gemaakt.
En dat betekent dat er dus mannen naar het damestoilet gaan, wat strijdig is tegen het recht op faciliteiten speciaal voor vrouwen.
Doen hun zorgen er uberhaupt toe?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210608287
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 23:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]

Is dat het hoofd argument ja? Of staan er ook nog andere argumenten in?
pi_210608297
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doen hun zorgen er uberhaupt toe?
Hun zorgen is het onderwerp van dit topic...
pi_210608299
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 23:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hun zorgen is het onderwerp van dit topic...
Doen ze ertoe?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')