abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217904360
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2025 13:48 schreef tong80 het volgende:
René van der Gijp blikt in de podcast KieftJansenEgmondGijp van deze week terug op het afgelopen voetbalseizoen. De analist uit Dordrecht is met name lovend over een Nederlandse speler die al enige jaren in het buitenland actief is.

''Frenkie de Jong heeft een goed seizoen gedraaid. Zeker na die blessures dachten we daar... Ik ben altijd minder kritisch op hem geweest'', aldus Van der Gijp, die direct uitlegt waarom hij doorgaans mild is in zijn oordeel over De Jong.

''De Iniesta's deden het van de 80 keer bijna 74 keer. Dat is bizar. En Messi ook natuurlijk. Maar De Jong heeft echt wedstrijden gespeeld dat ik dacht: dit is van een ongekend niveau'', geniet Gijp soms enorm van de kwaliteiten van de Nederlander in Spaanse dienst.
''Alleen, dan had hij daarna weer twee wedstrijden dat het een heel stuk minder was. Dat is het klotige. Door zo'n hele goede wedstrijd te spelen, leg je de lat zó hoog voor jezelf. Iedereen heeft dan die standaard voor ogen'', aldus Van der Gijp, die De Jong weer ziet schitteren soms.

''Gelukkig heeft hij nu weer een periode dat hij voor langere tijd dat niveau aantikt'', zo besluit de vermaarde analist zijn analyse over de controleur van FC Barcelona.

Valentijn Driessen van De Telegraaf vroeg De Jong dit weekeinde naar zijn toekomstplannen bij Barcelona. De Jong beschikt over een contract tot medio 2026 en de gesprekken over een nieuwe verbintenis lopen al een tijdje, maar vooralsnog zonder succes.

''Ik denk dat ik wel ga bijtekenen, maar dat kan je nooit met honderd procent zekerheid zeggen. Als alles gewoon goed gaat, dan zal dat wel gaan gebeuren”, aldus de sterspeler van het Nederlands elftal.

https://www.voetbalzone.n(...)/bltee208caf720b7f63

:T
van der gijp zit maar debiel uit zijn nek te lullen

waarschijnlijk heeft hij nul wedstrijden van barca gezien

frenkie heeft 9 keer in de basis gestaan dit seizoen..........
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 8 oktober 2025 @ 21:39:23 #228
311938 Kopiko
We were so happy...
  woensdag 8 oktober 2025 @ 22:02:30 #229
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_218971759
Klaas in the mud
pi_218972802
Balletje breed tikkie terug
  woensdag 15 oktober 2025 @ 21:37:03 #231
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_219024674
Vandaag verlengd
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  dinsdag 11 november 2025 @ 13:40:57 #233
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_219291167
https://www.vi.nl/nieuws/(...)t-om-frenkie-de-jong
Opnieuw een klap in het gezicht van alle "balletje breed" grappenmakers.
pi_219291447
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2025 12:42 schreef Makamba_ het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)t-om-frenkie-de-jong
Opnieuw een klap in het gezicht van alle "balletje breed" grappenmakers.
Iedereen die niet met afgunst naar Ajax kijkt is fan van die jongen.
pi_221104828

Mooie assist had hij vanavond
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  zondag 21 juni 2026 @ 13:51:45 #237
378023 Wotte
wotte!?
pi_221108591
Frenkie vat het zelf even samen: ''Ik heb het gevoel dat heel veel mensen eigenlijk niets van voetbal snappen. Ze kijken wel, maar ze zien het niet. ''
pi_221193545
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:51 schreef Wotte het volgende:
Frenkie vat het zelf even samen: ''Ik heb het gevoel dat heel veel mensen eigenlijk niets van voetbal snappen. Ze kijken wel, maar ze zien het niet. ''
Dit is de grootste backfire na de 'dit voelt zo lekker, dit was de kampioenswedstrijd' uitspraak van Mertens _O- Godveranus wat was de Jong absurd slecht zeg.
pi_221193557
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 06:38 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dit is de grootste backfire na de 'dit voelt zo lekker, dit was de kampioenswedstrijd' uitspraak van Mertens _O- Godveranus wat was de Jong absurd slecht zeg.
Zoals zo vaak in Oranje zwaar overschatte voetballer
pi_221193596
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 13:51 schreef Wotte het volgende:
Hopelijk nooit meer Frenkie. Maar met het Ajax DNA wat in Zeist door de aderen van het bondsbureau klotst ben ik bang dat we van die tikkie breed lamlul de komende jaren nog niet zijn verlost.
U MAD?
pi_221193684
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 06:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Hopelijk nooit meer Frenkie. Maar met het Ajax DNA wat in Zeist door de aderen van het bondsbureau klotst ben ik bang dat we van die tikkie breed lamlul de komende jaren nog niet zijn verlost.
Zelfs tikkie breed lukte hem vandaag niet.
:')
...hier om je mars te breken.
pi_221193868
Jammer dat hij niet geselecteerd was voor dit WK, had een hoop kunnen schelen.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 07:57:35 #243
378023 Wotte
wotte!?
pi_221194034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 06:38 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dit geeft al aan dat je er echt geen hol van snapt.
pi_221194389
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 07:57 schreef Wotte het volgende:

[..]
Dit geeft al aan dat je er echt geen hol van snapt.
Leg even uit maat :) Waar zag jij de lichtpuntjes bij Frenkie vandaag?
  dinsdag 30 juni 2026 @ 08:44:09 #245
378023 Wotte
wotte!?
pi_221194454
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:32 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Leg even uit maat :) Waar zag jij de lichtpuntjes bij Frenkie vandaag?
Ik zeg niet dat hij geen slechte wedstrijden speelt. Ik verwacht alleen niet een uitblinkende Frenkie de Jong bij een ploeg die de bus parkeert. Ik verwacht ook geen scorende Frenkie de Jong.

Dat is ook de context van die uitspraak. De verwachtingen van hem stroken niet met zijn rol in een elftal. Dit is inderdaad op het oog veelal een saaie speler. Maar tussen de linies is dit een maestro.
pi_221194528
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:44 schreef Wotte het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat hij geen slechte wedstrijden speelt. Ik verwacht alleen niet een uitblinkende Frenkie de Jong bij een ploeg die de bus parkeert. Ik verwacht ook geen scorende Frenkie de Jong.

Dat is ook de context van die uitspraak. De verwachtingen van hem stroken niet met zijn rol in een elftal. Dit is inderdaad op het oog veelal een saaie speler. Maar tussen de linies is dit een maestro.
Ik vind het zo'n dooddoener. Ik ben normaal best fan van Frenkie hoor, maar in grote wedstrijden is het een slappe zak. Zelfde geldt voor Virgil. Geen big-game players. Dan zijn Saibari en Mazraoui wat dat betreft veel meer 'man'.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 09:26:18 #247
378023 Wotte
wotte!?
pi_221194958
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 08:58 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik vind het zo'n dooddoener. Ik ben normaal best fan van Frenkie hoor, maar in grote wedstrijden is het een slappe zak. Zelfde geldt voor Virgil. Geen big-game players. Dan zijn Saibari en Mazraoui wat dat betreft veel meer 'man'.
Wat maakt een 'big-game' player? Wat verwacht je dan van de Jong? Hij scoort niet. Nee klopt. Hij geeft ook vaak geen beslissende passes. Dat klopt.

Waar beoordeel je 'm dan op?
pi_221195047
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:26 schreef Wotte het volgende:

[..]
Wat maakt een 'big-game' player? Wat verwacht je dan van de Jong? Hij scoort niet. Nee klopt. Hij geeft ook vaak geen beslissende passes. Dat klopt.

Waar beoordeel je 'm dan op?
Wie heeft het over scoren? Ik ga van Dijk toch ook niet beoordelen op zijn doelpunten of assists? Ik verwacht van die 2 dat ze de kar trekken. Maar volgens mij heb jij de wedstrijd vannacht helemaal niet gezien? de Jong heeft werkelijk geen zinnige pass gegeven. Kwam ook totaal niet in het spel.

Het is leuk dat de Jong het mannetje is tegen Levante en Cadiz, maar dit zijn de wedstrijden waar je op het einde van je carriere op beoordeeld wordt en dan sta je er gewoon niet.
  dinsdag 30 juni 2026 @ 09:45:48 #249
378023 Wotte
wotte!?
pi_221195149
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2026 09:33 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Wie heeft het over scoren? Ik ga van Dijk toch ook niet beoordelen op zijn doelpunten of assists? Ik verwacht van die 2 dat ze de kar trekken. Maar volgens mij heb jij de wedstrijd vannacht helemaal niet gezien? de Jong heeft werkelijk geen zinnige pass gegeven. Kwam ook totaal niet in het spel.

Het is leuk dat de Jong het mannetje is tegen Levante en Cadiz, maar dit zijn de wedstrijden waar je op het einde van je carriere op beoordeeld wordt en dan sta je er gewoon niet.
Koeman slachtoffert de kwaliteiten van zijn beste speler ten behoeve van het collectief. Dat faalt en vervolgens zijn we verbolgen dat de dezelfde speler niet uitblinkt.

Dat is toch raar? Geef de Jong de bal in de opbouw, het is niet lastig.
pi_221195775
Zijn spel doet het goed op statistiekenlijstjes en checklists van technisch directeuren maar man man man wat word ik simpel ervan. Het lijkt alsof hij een straatverbod heeft op de laatste 1/3e van het veld. Ik heb hem ooit eens 1 dribbel zien maken naar voren en dat lukte vrij aardig maar hij leek er zelf van te schrikken. Duurste postbode ooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')