abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 september 2023 @ 07:48:33 #1
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_210598951
Het gaat om de witte tegels op de badkamerwand in de inloop-douche.
Ongeveer een jaar geleden begon de onderste muurtegel recht onder de douchekop te verkleuren van wit naar ‘donker’wit.

Inmiddels breidt dit zich uit en zijn 4 of 5 tegels verkleurd en de tegel waar het begon is een duidelijke breuklijn zichtbaar.

Enige wat ik kan bedenken is een lek ofzo? Uit zich dat zo? Maar hoe dan? De kit ziet er met het blote oog nog goed uit. Badkamer is 8 jaar oud.

Iemand een idee wat hier mis is en hoe ik dit stop?

[ Bericht 0% gewijzigd door XDo op 11-09-2023 08:41:16 ]
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_210599130
Waarschijnlijk lekkage op die breuklijn. Heb je een foto?

Hoe klinken de tegels als je er op klopt, hetzelfde als de andere wandtegels?

[ Bericht 0% gewijzigd door bami_haar op 11-09-2023 08:21:19 (Typo) ]
  maandag 11 september 2023 @ 08:38:31 #3
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_210599230

Plaatje is klikbaar.
Ik merk geen (groot) verschil als ik erop klop
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
pi_210600156
Dat is overduidelijk lekkage ja.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_210600490
Met een beetje geluk is het alleen de kitvoeg
  maandag 11 september 2023 @ 11:31:28 #6
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_210600617
Wat doe ik nu? Moeten de tegels eraf om de lekkage te fixen?

Ik kan het opnieuw kitten maar hoe weet ik of dat het (enige) probleem is?
  maandag 11 september 2023 @ 11:52:06 #7
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_210600816
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:31 schreef XDo het volgende:
Wat doe ik nu? Moeten de tegels eraf om de lekkage te fixen?

Ik kan het opnieuw kitten maar hoe weet ik of dat het (enige) probleem is?
een gedegen onderzoek laten uitvoeren naar de oorzaak, m.a.w. verzekering inschakelen.
pi_210600861
via verzekering..of zelf lek detectie bedrijf inschakelen (kost z’n 500,-)…

Tegels eraf is leuk maar je moet dan ook de locatie van de leiding vinden waar het fout gaat.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 11 september 2023 @ 13:07:52 #9
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_210601653
Duidelijk. Verzekeraar is ingeschakeld.
  Moderator maandag 11 september 2023 @ 19:08:34 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_210604924
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 13:07 schreef XDo het volgende:
Duidelijk. Verzekeraar is ingeschakeld.
Hou je ons op de hoogte ? Ben altijd wel benieuwd hoe dit soort zaken verlopen en wat uiteindelijk de bron van je lekkage is. Leerzaam voor ons allen namelijk ^O^
  woensdag 29 november 2023 @ 11:35:46 #11
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_211463066
Inmiddels is het 2,5 maand later en er is, vanuit de verzekering, vandaag pas iemand langsgekomen om te komen kijken.

Probleem zit hem in de vloer. Voegwerk is niet goed gedaan en het afvoerputje staat er bekend om vaker problemen te geven. Water zuigt via de muur omhoog.

Binnenkort hoor ik wat er gedekt is.
pi_211464195
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2023 11:35 schreef XDo het volgende:
Inmiddels is het 2,5 maand later en er is, vanuit de verzekering, vandaag pas iemand langsgekomen om te komen kijken.

Probleem zit hem in de vloer. Voegwerk is niet goed gedaan en het afvoerputje staat er bekend om vaker problemen te geven. Water zuigt via de muur omhoog.

Binnenkort hoor ik wat er gedekt is.
Niet in de cement gelegd en kimbanden gebruikt dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 17 januari 2024 @ 13:58:14 #13
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_212064468
Eindelijk bericht van de verzekering.

quote:
Uw SNS Woonverzekering All risk dekt schade aan uw woonhuis door een aantal oorzaken. De medewerker van ons herstelnetwerk heeft bij u vastgesteld dat "Voegen staan open bij de doucheput en in de badkamervloer zijn ook de wandkitnaden slecht". Dit betekent dat uw schade is veroorzaakt door ondeugdelijk kit- en voegwerk en dit is geen gedekte oorzaak. Uw schade was nl. te voorzien en is daarom uitgesloten van dekking. Om bovengenomede reden vergoeden wij de schade niet.

U kunt dit terugvinden in artikel 7.2 Opstalverzekeringen Basis en All risk
Je bent onder de Opstalverzekeringen Basis en All risk niet verzekerd voor schade die is veroorzaakt of ontstaan door:
muren of vloeren die vocht of water doorlaten. Dit geldt ook vochtdoorlating van kitnaden en voegen van bijvoorbeeld badkamers.
Hiermee bedoelen ze dus eigenlijk gebrek aan onderhoud.

Maar dat vind ik niet terecht, wij zijn door de lekkage erachter gekomen dat de voegen niet goed zijn. De woning staat er net 8 jaar.

Wat vinden jullie?

[ Bericht 21% gewijzigd door XDo op 17-01-2024 14:05:09 ]
  woensdag 17 januari 2024 @ 14:20:53 #14
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_212064746
quote:
15s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:58 schreef XDo het volgende:
[..]

Maar dat vind ik niet terecht, wij zijn door de lekkage erachter gekomen dat de voegen niet goed zijn. De woning staat er net 8 jaar.

Wat vinden jullie?
Siliconenvoegen in badkamers zijn zogenaamde onderhoudsvoegen. Deze moet je dus regelmatig inspecteren, schoonmaken en eventueel vervangen. Dat mensen er niet veel aandacht aan besteden is niet de fout van de verzekeraar. De verzekering heeft m.i. gelijk in hun standpunt op de basis van de gegeven informatie.
pi_212078616
Wij hebben zoiets ook gehad in ons vorige huis. Het kitwerk was niet goed meer en daardoor hadden we een lekkage. Wij hadden de mazzel dat we een oude verzekering hadden waar dit nog niet in was uitgesloten (vertelde de expert),tegenwoordig wordt dit altijd gedaan.
Er wordt inderdaad van je verwacht dat je de kitnaden in de badkamer regelmatig onderhoud.

Ik heb daarvan onthouden dat we iedere 2 jaar onze kitnaden even moeten vervangen.
Hmmm.... nou ik er aan denk, dat is wel weer tijd!
pi_212081537
quote:
15s.gif Op woensdag 17 januari 2024 13:58 schreef XDo het volgende:
[..]

Wat vinden jullie?
Als de badkamer pas 8 jaar oud is zou ik contact opnemen met de aannemer. Dat de kit vervangen moet worden hoort bij gewoon onderhoud maar van voegen mag je toch verwachten dat ze meer als 8 jaar mee gaan.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 20 januari 2024 @ 09:49:11 #17
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_212100076
quote:
1s.gif Op donderdag 18 januari 2024 19:11 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Als de badkamer pas 8 jaar oud is zou ik contact opnemen met de aannemer. Dat de kit vervangen moet worden hoort bij gewoon onderhoud maar van voegen mag je toch verwachten dat ze meer als 8 jaar mee gaan.
Dat vind ik ook.

Maar het duurt me al lang genoeg allemaal. In september zijn we in actie gekomen en sinds november maken we geen gebruik meer van de douche (we hebben ook een bad).

Als ik nu met de aannemer in conclaaf ga gaat dat nog langer duren met weinig kans op succes.

Ik denk dat ik maar opzoek ga naar een tegelzetter / loodgieter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')