een gedegen onderzoek laten uitvoeren naar de oorzaak, m.a.w. verzekering inschakelen.quote:Op maandag 11 september 2023 11:31 schreef XDo het volgende:
Wat doe ik nu? Moeten de tegels eraf om de lekkage te fixen?
Ik kan het opnieuw kitten maar hoe weet ik of dat het (enige) probleem is?
Hou je ons op de hoogte ? Ben altijd wel benieuwd hoe dit soort zaken verlopen en wat uiteindelijk de bron van je lekkage is. Leerzaam voor ons allen namelijkquote:
Niet in de cement gelegd en kimbanden gebruikt dan?quote:Op woensdag 29 november 2023 11:35 schreef XDo het volgende:
Inmiddels is het 2,5 maand later en er is, vanuit de verzekering, vandaag pas iemand langsgekomen om te komen kijken.
Probleem zit hem in de vloer. Voegwerk is niet goed gedaan en het afvoerputje staat er bekend om vaker problemen te geven. Water zuigt via de muur omhoog.
Binnenkort hoor ik wat er gedekt is.
Hiermee bedoelen ze dus eigenlijk gebrek aan onderhoud.quote:Uw SNS Woonverzekering All risk dekt schade aan uw woonhuis door een aantal oorzaken. De medewerker van ons herstelnetwerk heeft bij u vastgesteld dat "Voegen staan open bij de doucheput en in de badkamervloer zijn ook de wandkitnaden slecht". Dit betekent dat uw schade is veroorzaakt door ondeugdelijk kit- en voegwerk en dit is geen gedekte oorzaak. Uw schade was nl. te voorzien en is daarom uitgesloten van dekking. Om bovengenomede reden vergoeden wij de schade niet.
U kunt dit terugvinden in artikel 7.2 Opstalverzekeringen Basis en All risk
Je bent onder de Opstalverzekeringen Basis en All risk niet verzekerd voor schade die is veroorzaakt of ontstaan door:
muren of vloeren die vocht of water doorlaten. Dit geldt ook vochtdoorlating van kitnaden en voegen van bijvoorbeeld badkamers.
Siliconenvoegen in badkamers zijn zogenaamde onderhoudsvoegen. Deze moet je dus regelmatig inspecteren, schoonmaken en eventueel vervangen. Dat mensen er niet veel aandacht aan besteden is niet de fout van de verzekeraar. De verzekering heeft m.i. gelijk in hun standpunt op de basis van de gegeven informatie.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:58 schreef XDo het volgende:
Eindelijk bericht van de verzekering.
[..]
Hiermee bedoelen ze dus eigenlijk gebrek aan onderhoud.
Maar dat vind ik niet terecht, wij zijn door de lekkage erachter gekomen dat de voegen niet goed zijn. De woning staat er net 8 jaar.
Wat vinden jullie?
Als de badkamer pas 8 jaar oud is zou ik contact opnemen met de aannemer. Dat de kit vervangen moet worden hoort bij gewoon onderhoud maar van voegen mag je toch verwachten dat ze meer als 8 jaar mee gaan.quote:Op woensdag 17 januari 2024 13:58 schreef XDo het volgende:
Eindelijk bericht van de verzekering.
[..]
Hiermee bedoelen ze dus eigenlijk gebrek aan onderhoud.
Maar dat vind ik niet terecht, wij zijn door de lekkage erachter gekomen dat de voegen niet goed zijn. De woning staat er net 8 jaar.
Wat vinden jullie?
Dat vind ik ook.quote:Op donderdag 18 januari 2024 19:11 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als de badkamer pas 8 jaar oud is zou ik contact opnemen met de aannemer. Dat de kit vervangen moet worden hoort bij gewoon onderhoud maar van voegen mag je toch verwachten dat ze meer als 8 jaar mee gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |