abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210595959
Afgelopen maanden heeft er zich een duiven gezin in mijn tuin gehuisvest.
De kleine duiven zijn inmiddels uitgevlogen. Maar ze keren soms nog terug.
Gevolg: de tuin heeft afgelopen tijd en ook nu nog regelmatig vol duivenpoep gelegen.
Maar ik vond het wel zo netjes om het nest te laten zitten en niet te verwijderen met eitjes en al.

Enkele vragen:
- hoe krijg je duivenpoep makkelijk van kunstgras af? Zoals ik nu doe: water en vegen, of toch anders?
- komen deze duiven volgend jaar mogelijkerwijs weer terug? Hoe voorkom ik dat, want door de poep was het toch minder fijn?
- hang jij iets in bomen om te voorkomen dat ze hier in een onbewaakt moment een nest bouwen?
- werkt zoiets; https://www.tuinmestwinkel.com/bestrijding/duiven-verjagen/ ? Ultrasoon geluid

PS: kilometer verderop is een groot bos, daar hebben ze plek genoeg en is het veel fijner :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Ponsai op 10-09-2023 21:38:02 ]
  zondag 10 september 2023 @ 21:20:56 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210596055
Duiven komen altijd terug, Aluminum folie werkt niet, net als vogel geluiden, wat je wilt hebben zijn deze dingetjes >

deze werken voor mij.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210596270
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2023 21:20 schreef cherrycoke het volgende:
Duiven komen altijd terug
Volgend jaar dus maar wat extra alert zijn en ze voor zijn als ze starten met het nest.

Maar die waaiertjes, heb je die in de bomen dan?
Of gewoon in je tuin?
  zondag 10 september 2023 @ 21:29:15 #4
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210596279
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 21:28 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Volgend jaar dus maar wat extra alert zijn en ze voor zijn als ze starten met het nest.

Maar die waaiertjes, heb je die in de bomen dan?
Of gewoon in je tuin?
verspreid over je tuin.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210596305
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2023 21:29 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
verspreid over je tuin.
Maken die dan geluid of waarom blijven ze dan uit de tuin?
En hoe heten die dingen? Om eventueel te kopen

En werkt zoiets ook: https://www.tuinmestwinkel.com/bestrijding/duiven-verjagen/

[ Bericht 9% gewijzigd door Ponsai op 10-09-2023 21:38:17 ]
  Spellchecker zondag 10 september 2023 @ 22:34:47 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210597554
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 21:30 schreef Ponsai het volgende:

[..]
Maken die dan geluid of waarom blijven ze dan uit de tuin?
En hoe heten die dingen? Om eventueel te kopen

En werkt zoiets ook: https://www.tuinmestwinkel.com/bestrijding/duiven-verjagen/
windmolentjes
pi_210622209
Al een paar dagen niet gezien.
Nog niks aangeschaft, maar zo'n windmolentje kan nooit kwaad.
pi_210630936
Nep Kraaien blijkt goed te werken tegen vooral duiven. Duiven zijn als de dood voor kraaien en zitten nooit samen op dezelfde plek. Ziet een duif een kraai ergens zitten dan vliegt hij voorbij en zoekt een andere plek.

Persoonlijke ervaring heb ik er niet echt mee, ik heb geen last van duiven. Maar het is me ooit opgevallen in Duitsland en daar worden ze veel toegepast en ook verkocht. Zat daar eens op een terras en viel me op dat op alle dakgoten en vensterbanken rond dit terras nep kraaien waren geplaatst en er zaten geen duiven. Ook staan ze daar in de etalage van elke dierenwinkel uitgestald.

Ik heb het toen eens opgezocht en blijkbaar werkt dit heel erg goed als vogelverschrikker tegen duiven. Waarom dit hier minder wijdverbreid bekend is weet ik ook niet. Zou kunnen omdat kleine dierenwinkeltjes zo goed als allemaal de fles op zijn en bij de grote jongens te weinig vraag is om het te promoten en op voorraad te hebben.

De duif is slim genoeg om aan het model de roofvogel te herkennen maar niet dat het een nepper is, komt niet checken maar vliegt liever gewoon door.

Dus kleine collectie nep kraaien in en rond de tuin plaatsten en in de boom wanneer het bereikbaar is... :)

Nep uilen blijkt ook te werken...

https://bestrijdingsservice.nl/vogelverschrikker/
pi_210631243
Laat André Hazes junior zingen in de tuin, er komt geen duif meer, niemand meer trouwens maar dat is een kleinigheidje
pi_210882461
De bomen zijn gesnoeid door de lokale tuinman.
Dus komende maanden zal de duif niet komen.
Ik had ze overigens al enige weken niet meer gezien.

Hij gaf als tip om als de eerste takjes uitspringen op diverse plekken reflecterend lint kan aan brengen.
pi_210916319
Nep kraai werkt dus niet. Die kutbeesten gingen er vrolijk naast zitten :')

Voor volgend jaar: zorgen dat ze géén nest bouwen. Hier probeerden ze het steeds boven op de bak van het zonnescherm. Elke dag scherm naar beneden gedraaid en dan vielen er weer 2 takjes naar benee :')
Coniferen was ook een leuke nestplaatst. Daar heb ik ze meerdere keren per dag de stuipen op het lijf gejaagd door plots de tuindeur open te gooien.
Ze hebben het ook geprobeerd op de buitenlamp. Zaten er 2 duiven op elkaar gestapeld op dat ministukje 8)7 Daar heb ik een doosje omwikkeld met alufolie tussen gezet.
Duiven geven het heus wel een keer op, aanhouder wint :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')