Everink was passief agressief. Ik veroordeel elke vorm van agressie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:36 schreef havanagila het volgende:
Na die mishandeling van Everink had ie nergens problemen mee.
Woon je nu daar in de regio? Sterkte dan, en voor je familie en kennissen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb gisteren een behoorlijk slechte nacht gehad. Hoop écht dat het vandaag anders is. Het gaat je niet in de koude kleren zitten als bevingen van dergelijke omvang in jouw regio voorkomen. Kan je klassiek geschoold zijn wat je wilt, je draagt dan echt wat met je mee.²
Prioriteiten hoor… zijn er al verzoeken voor buitenlandse noodhulp verstuurd?quote:Koning Mohammed VI kondigt nationaal gebed aan voor slachtoffers
Koning Mohammed VI (60) van Marokko heeft voor zondag opdracht gegeven om in alle moskeeën in het land te bidden voor de slachtoffers van de aardbeving. Dat meldt het ministerie van Religieuze Zaken.
Het zogenoemde Salat Al Ghaib, gebed voor de afwezigen, zal na het middaggebed verricht worden. Eerder kondigde de koning al drie dagen van nationale rouw aan.
Het lijkt mij ook vreselijk om mee te moeten maken. Slachtoffers daar gaan door een hel van onzekerheid en als je alleen maar kan toekijken naar al dat verdriet, verwoesting en angst op duizenden kilometers afstand is dat echt heel zwaar.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb gisteren een behoorlijk slechte nacht gehad. Hoop écht dat het vandaag anders is. Het gaat je niet in de koude kleren zitten als bevingen van dergelijke omvang in jouw regio voorkomen. Kan je klassiek geschoold zijn wat je wilt, je draagt dan echt wat met je mee.²
Ik heb even het nieuws op internet bekeken. Helaas is er nog niks bekend hierover.quote:Op zondag 10 september 2023 09:27 schreef nixxx het volgende:
[..]
Prioriteiten hoor… zijn er al verzoeken voor buitenlandse noodhulp verstuurd?
Dit is cynischer dan veel mensen in eerste instantie doorhebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:08 schreef Brussel het volgende:
"Ieder nadeel heeft zijn voordeel"
Algerije biedt aan buurland en rivaal Marokko te helpen na aardbeving
Algerije heeft zaterdag zijn hulp aangeboden aan het door een aardbeving getroffen Marokko, ondanks de decennialange vete waar de buurlanden in verwikkeld zijn. Dat melden internationale persbureaus. Volgens het buitenlandministerie van Algerije volgt het land het nieuws over de aardbeving „met grote zorg en diepe droefheid” en is het luchtruim open voor alle hulpvluchten voor Marokko.
Het conflict tussen de twee landen gaat voornamelijk over de Westelijke Sahara, een gebied dat Marokko in de jaren zeventig annexeerde. De beweging Polisario strijdt echter voor de onafhankelijkheid van de Westelijke Sahara, en wordt in die strijd gesteund door Algerije. Bram Ghali, de leider van de beweging, verblijft ook in Algerije.
De spanningen leidden er in 1994 toe dat Algerije de grens met Marokko sloot. In 2021 werden de diplomatieke betrekkingen tussen de twee volledig verbroken. Een maand later sloot Algerije ook het luchtruim voor Marokkaanse vluchten, vanwege „de aanhoudende provocaties en vijandelijke praktijken” van het buurland.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aardbeving-a4173973
İk denk dat je kijk cynischer is dan de hulp van Algerije. Met dit soort natuurrampen helpen alle landen elkaar.quote:Op zondag 10 september 2023 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is cynischer dan veel mensen in eerste instantie doorhebben.
Uiteraard zal Algerije vast oprecht willen helpen. Maar er zit ook een stukje 'als Marokko gaat weigeren, zien de Marokkanen misschien de waarheid' in.
Mustafa is zuid oost Azië correspondent, dus die heeft niks te zoeken in marocco, aldus Rob.quote:Op zondag 10 september 2023 10:07 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Snap die opmerking van Rob niet, maar die van Mustafa ook niet eerlijk gezegd..
https://over.nos.nl/onze-mensen/samira-jadir/quote:Op zondag 10 september 2023 10:09 schreef tong80 het volgende:
Wat een gruwelijk slechte Marokkaans/Nederlandse correspondente bij de NPO.
'Ik denk, uh, dat er, uh, een soort van nog meer, uh, meer slachtoffers worden gaan gevonden. 'Het gebeuren zal, uh, zeker nog wel een stukje, uh, meer te weeg gaan, uh, geworden worden.'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |