abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210586418
Ja hoor.

Badr Hari staat met tranen op het podium. Hij vertelt dat hij niet gaat vechten bij GLORY 88. Dat heeft alles te maken met het trieste nieuws uit Marokko, dat vannacht is getroffen door een aardbeving.

Badr Hari deed zijn afzegging in een taal die wij niet machtig zijn, maar bij Videoland geeft zijn trainer Mike Passenier een extra toelichting. "Met die aardbeving is het in onze ogen niet gepast om te gaan vechten voor amusement terwijl mensen vechten voor hun leven. Daar kwam het op neer."

James McSweeney begrijpt de keuze van Badr Hari. "Er zijn belangrijke dingen in de wereld dan een gevecht. Ik respecteer de keuze van Badr", zegt hij. "Heel vervelend voor wie een kaartje heeft gekocht voor mij of Badr. Maar ik wens jullie nog veel plezier."
https://www.nu.nl/sport-o(...)sring-bij-glory.html
pi_210586429
Bizarre wending op GLORY-avond: Badr Hari trekt zich vlak voor gevecht terug
De GLORY-avond in Parijs heeft zaterdag een bizarre wending gekregen. Badr Hari besloot vlak voor het kickboksgevecht met James McSweeney niet in actie te komen. Hij gaf de aardbeving in Marokko als reden op.
Terwijl er nog één gevecht op het programma stond voordat Hari in actie zou komen, betrad de Nederlandse Marokkaan het podium. Hij gaf in het Arabisch een emotionele speech, waarin hij te kennen gaf zich terug te trekken vanwege de aardbeving in Marokko.

Het Noord-Afrikaanse land werd vrijdagavond opgeschrikt door een verwoestende aardbeving. Daarbij vielen meer dan dertienhonderd doden. Ruim twaalfhonderd mensen verkeren in kritieke toestand.

"Het is vanwege die aardbeving niet gepast om te gaan vechten voor amusement, terwijl mensen liggen te vechten voor hun leven", viel trainer Mike Passenier zijn pupil Hari bij voor de camera van Videoland. "Daar komt het op neer."

Het is nog niet bekend of en wanneer het gevecht tussen Hari en McSweeney wordt ingehaald. De Brit liet zich na de toespraak van Hari ook op het podium zien en toonde begrip voor de situatie. "Er zijn belangrijkere dingen in de wereld dan een gevecht."

"Ik respecteer de keuze van Badr", vervolgde McSweeney. "Het is heel vervelend voor wie een kaartje heeft gekocht voor mij of Badr. Maar ik wens jullie nog veel plezier."
https://www.nu.nl/sport-o(...)r-gevecht-terug.html
pi_210586438
Na die mishandeling van Everink had ie nergens problemen mee.
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:37:21 #129
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210586446
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:36 schreef havanagila het volgende:
Na die mishandeling van Everink had ie nergens problemen mee.
Everink was passief agressief. Ik veroordeel elke vorm van agressie.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210586452
De reacties op zijn besluit zijn niet mals

Oom_Agent in SPT / [Kickboksen] Glory #36 Met Semeleer
  Admin zaterdag 9 september 2023 @ 23:39:44 #131
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_210586472
Mag dat in sport verder alsjeblieft?
Dan houden we dit enkel en alleen voor de aardbeving.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:42:18 #132
13462 BansheeBoy
pi_210586485
Ik heb gisteren een behoorlijk slechte nacht gehad. Hoop écht dat het vandaag anders is. Het gaat je niet in de koude kleren zitten als bevingen van dergelijke omvang in jouw regio voorkomen. Kan je klassiek geschoold zijn wat je wilt, je draagt dan echt wat met je mee.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_210586522
Eerste slachtoffers zijn al begraven en het dodental is opgelopen tot meer dan 2.000 doden.

Zaterdagmiddag zijn in de Marokkaanse provincie Al Haouz de eerste slachtoffers begraven van de zware aardbeving die het gebied vrijdagavond trof. Honderden mensen woonden de plechtigheid bij, waarbij veel tranen vloeiden.
https://nieuws.marokko.nl(...)aardbeving-al-haouz/

Het dodental van de zware aardbeving die Marokko vrijdagavond trof, is zaterdagavond opgelopen tot 2.012.
https://nieuws.marokko.nl(...)t-tot-boven-de-2000/
  zaterdag 9 september 2023 @ 23:56:51 #134
13462 BansheeBoy
pi_210586584
  zondag 10 september 2023 @ 00:03:30 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210586636
Ziet er niet best uit in de binnenlanden..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 10 september 2023 @ 00:07:33 #136
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 10 september 2023 @ 00:17:30 #137
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210586740
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb gisteren een behoorlijk slechte nacht gehad. Hoop écht dat het vandaag anders is. Het gaat je niet in de koude kleren zitten als bevingen van dergelijke omvang in jouw regio voorkomen. Kan je klassiek geschoold zijn wat je wilt, je draagt dan echt wat met je mee.

Woon je nu daar in de regio? Sterkte dan, en voor je familie en kennissen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210587005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 14:28 schreef Perrin het volgende:
Had ie het alweer goed voorspeld? :P
Bijna

twitter
  zondag 10 september 2023 @ 01:58:31 #139
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210587155
twitter
  zondag 10 september 2023 @ 09:27:41 #141
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210588162
quote:
Koning Mohammed VI kondigt nationaal gebed aan voor slachtoffers
Koning Mohammed VI (60) van Marokko heeft voor zondag opdracht gegeven om in alle moskeeën in het land te bidden voor de slachtoffers van de aardbeving. Dat meldt het ministerie van Religieuze Zaken.

Het zogenoemde Salat Al Ghaib, gebed voor de afwezigen, zal na het middaggebed verricht worden. Eerder kondigde de koning al drie dagen van nationale rouw aan.
Prioriteiten hoor… zijn er al verzoeken voor buitenlandse noodhulp verstuurd?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 10 september 2023 @ 09:42:26 #142
485843 crew  Jippie
pi_210588288
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2023 23:42 schreef BansheeBoy het volgende:

Het lijkt mij ook vreselijk om mee te moeten maken. Slachtoffers daar gaan door een hel van onzekerheid en als je alleen maar kan toekijken naar al dat verdriet, verwoesting en angst op duizenden kilometers afstand is dat echt heel zwaar.

Hou je taai, ik hoop dat de hulpverlening goed op gang komt en dat er geen nieuwe bevingen overheen komen.
pi_210588319
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 09:27 schreef nixxx het volgende:

[..]
Prioriteiten hoor… zijn er al verzoeken voor buitenlandse noodhulp verstuurd?
Ik heb even het nieuws op internet bekeken. Helaas is er nog niks bekend hierover.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210588414
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 20:08 schreef Brussel het volgende:
"Ieder nadeel heeft zijn voordeel"

Algerije biedt aan buurland en rivaal Marokko te helpen na aardbeving

Algerije heeft zaterdag zijn hulp aangeboden aan het door een aardbeving getroffen Marokko, ondanks de decennialange vete waar de buurlanden in verwikkeld zijn. Dat melden internationale persbureaus. Volgens het buitenlandministerie van Algerije volgt het land het nieuws over de aardbeving „met grote zorg en diepe droefheid” en is het luchtruim open voor alle hulpvluchten voor Marokko.

Het conflict tussen de twee landen gaat voornamelijk over de Westelijke Sahara, een gebied dat Marokko in de jaren zeventig annexeerde. De beweging Polisario strijdt echter voor de onafhankelijkheid van de Westelijke Sahara, en wordt in die strijd gesteund door Algerije. Bram Ghali, de leider van de beweging, verblijft ook in Algerije.

De spanningen leidden er in 1994 toe dat Algerije de grens met Marokko sloot. In 2021 werden de diplomatieke betrekkingen tussen de twee volledig verbroken. Een maand later sloot Algerije ook het luchtruim voor Marokkaanse vluchten, vanwege „de aanhoudende provocaties en vijandelijke praktijken” van het buurland.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-aardbeving-a4173973
Dit is cynischer dan veel mensen in eerste instantie doorhebben.

Uiteraard zal Algerije vast oprecht willen helpen. Maar er zit ook een stukje 'als Marokko gaat weigeren, zien de Marokkanen misschien de waarheid' in.
pi_210588486
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 09:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is cynischer dan veel mensen in eerste instantie doorhebben.

Uiteraard zal Algerije vast oprecht willen helpen. Maar er zit ook een stukje 'als Marokko gaat weigeren, zien de Marokkanen misschien de waarheid' in.
İk denk dat je kijk cynischer is dan de hulp van Algerije. Met dit soort natuurrampen helpen alle landen elkaar.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210588497
_O_

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210588521
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:04 schreef Slayage het volgende:
_O_

[ twitter ]
Snap die opmerking van Rob niet, maar die van Mustafa ook niet eerlijk gezegd..
  Trouwste user 2022 zondag 10 september 2023 @ 10:09:13 #148
7889 tong80
Spleenheup
pi_210588530
Wat een gruwelijk slechte Marokkaans/Nederlandse correspondente bij de NPO. :{

'Ik denk, uh, dat er, uh, een soort van nog meer, uh, meer slachtoffers worden gaan gevonden. 'Het gebeuren zal, uh, zeker nog wel een stukje, uh, meer te weeg gaan, uh, geworden worden.'

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210588565
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:07 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Snap die opmerking van Rob niet, maar die van Mustafa ook niet eerlijk gezegd..
Mustafa is zuid oost Azië correspondent, dus die heeft niks te zoeken in marocco, aldus Rob.

En die opmerking van Mustafa is iets wat "allochtonen" als Mustafa of ik hier op fok naar ons hoofd geslingerd krijgen wanneer wij "allochtonen " iets kritisch over Nederland zeggen. Misschien een insider joke :P
-Rabia Al-Basri
pi_210588599
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 10:09 schreef tong80 het volgende:
Wat een gruwelijk slechte Marokkaans/Nederlandse correspondente bij de NPO. :{

'Ik denk, uh, dat er, uh, een soort van nog meer, uh, meer slachtoffers worden gaan gevonden. 'Het gebeuren zal, uh, zeker nog wel een stukje, uh, meer te weeg gaan, uh, geworden worden.'

:T
https://over.nos.nl/onze-mensen/samira-jadir/

İs zij dat? Volgens mij heb ik haar nog nooit gezien op de nos. Er is dan ook nauwelijks nieuws over marocco. Al die tijd lag ze dus onder een steen en nu moet ze presteren. Dan snap ik wel dat het houterig gaat :P
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')