Vreselijkquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:09 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.jpost.com/breaking-news/article-758225
630 doden nu
Die was ongeveer 2 EUR waard toenquote:
Ja, kon je veel meer mee doen dan 170 miljoen euro vandaag de dag.quote:
Ja in Limburg volgens mij, heb het toen ook gevoeld in Enschede, kasten en bed schudde heen en weerquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Zijn in Nederland ook al aardbevingen geweest in dat gebied. Wel niet zo'n heftige, maar toch. Heb dat weleens gevoeld, ergens in 1990/1991, in elk geval. Hingen bij ons de spiegels en foto's aan de muur te wapperen. Best eng.
Was in voorjaar 1992.
https://www.knmi.nl/kenni(...)beving-roermond-1992
Ja die weet ik ook nog heel goed. Mijn bed schudde toen ook heen en weer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:27 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ja in Limburg volgens mij, heb het toen ook gevoeld in Enschede, kasten en bed schudde heen en weer
quote:De beving had een kracht van 6.8 op de schaal van Richter, volgens het Amerikaans seismologisch instituut USGS. Volgens de Marokkaanse seismologische dienst had de beving een kracht van 7.2 op de schaal van Richter.
Nee. Destijds was 1 euro iets meer dan twee gulden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die was ongeveer 2 EUR waard toen
U kunt zich een aardbeving van 1960 herinneren? Toch apart wat een totaal andere leeftijd sommige users toch hebben dan je - zonder enige reden - had gedachtquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:56 schreef AnneX het volgende:
Die van Agadir kan ik mij herinneren. Dat was groot!
Oh kijk, staat hierboven: 15.000 mensen overleden.
Precies in dit gebied hebben wij gereisd van Marrakesh naar woestijn tot aan kust via Taroudent en Agadir naar Essouira.
Zulke aardige mensen ontmoet in de kashba’s, in de steden.
Er ligt volgens mij ook een stuwmeer in het gebied ten zuiden van Marrakesh.
Vrees dat er in een aantal van die dorpjes veel schade zal zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
Punt is dat de beving zich in een relatief arm, relatief onbereikbaar en relatief oud gebied heeft voorgedaan. Met name de bergdorpjes daar zijn vrij geisoleerd. En de huizen of gebouwen zijn daar heel oud en slecht gebouwd.Dit is ook de reden waarom er relatief veel schade is in bijv. de historische binnenstad van Marrakech.
Daar zullen inderdaad ook de meeste doden zijn gevallen. In Marrakech is de stroomvoorziening bijv intact gebleven. Denk dat in de bergdorpen er geen stroom meer is en dat helpt natuurlijk ook niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrees dat er in een aantal van die dorpjes veel schade zal zijn.
Niet goed?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef heywoodu het volgende:
Goddomme ik heb Frank Hoogerbeets alweer genoemd zien worden op de socials.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |