abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 september 2023 @ 16:34:04 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210614203
quote:
Hoewel meerdere landen, waaronder Nederland, hulp ter plaatse aanboden om te helpen zoeken naar overlevenden, heeft Marokko tot nu toe slechts de inzet door vier landen geaccepteerd. Het ministerie van Binnenlandse Zaken zei zondagavond laat dat de autoriteiten een nauwkeurige beoordeling van de behoeften ter plaatse hadden uitgevoerd. Men concludeerde dat het gebrek aan coördinatie in dergelijke situaties zou kunnen leiden tot mindere resultaten. Daarom wil men in eerste instantie alleen in te gaan op het aanbod van hulp door de bevriende landen Spanje, Qatar, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten.
Wat een geklungel van Marokko en wat een flut excuus.
- Turkije heeft na hun eigen aardbeving een half jaar geleden zeker wel ervaren reddingswerkers
- Israel heeft zo'n goede relatie met ze dat ze militaire wapens leveren, maar dat is weer niet genoeg om te helpen?
- Nederland... altijd goed :7
  dinsdag 12 september 2023 @ 17:01:47 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210614499
Marokko weigert hulp van Turkije, ok prima, dan gaat het wel naar Libya

https://www.aljazeera.com(...)a-after-storm-daniel
Turkish president voices support as Ankara sends aid to flood victims
Turkish President Recep Tayyip Erdogan has voiced support and solidarity with Libya following the deadly flooding.

“May God have mercy on our brothers who lost their lives due to the flood disaster in Libya. I wish a speedy recovery to the injured,” said Erdogan in a post over X, previously known as Twitter.

He said that Turkey has sent three flights to Benghazi this morning, carrying craft have 168 rescuers, two search and rescue vehicles, and two rescue boats.

He added that Turkey will also send 170 tents, 600 blankets, 400 food boxes, 20 generators, 1,000 raincoats, 500 boots and 500 flashlights as part of its aid package to Libya.
  dinsdag 12 september 2023 @ 20:47:58 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210617094
Premium

Wat een bullshit excuus

https://www.telegraaf.nl/(...)maar-een-ding-erheen
Veel onbegrip over afwijzen van hulp door Marokko: ’We willen maar één ding: erheen!’

OUIRGANE - Nederlandse zoek- en reddingswerkers vertrekken niet meer naar Marokko. De kans op overlevenden onder het puin is vrijwel nul. Commandant Arjen Littooij van search&rescue-team Usar is ’professioneel teleurgesteld’ dat Marokko het Nederlandse aanbod om te komen zoeken heeft afgewezen. Ook in andere landen is met verbazing gereageerd dat Marokko slechts vier ’bevriende landen’ heeft toegelaten voor hulp. „Gezien de omvang van de aardbeving had ik het niet vreemd gevonden als de hulp wat ruimer was geaccepteerd”, zegt Littooij.

===========
Een woordvoerder van de Marokkaanse overheid benadrukte tegen persbureaus dat de regering wilde voorkomen dat er een gebrek aan coördinatie zou ontstaan, die ’contra-productief’ zou werken. „Natuurlijk wil je voorkomen dat je overspoeld wordt door allerlei teams”, zegt Littooij. „Maar gezien de omvang van de aardbeving had ik het niet vreemd gevonden als de hulp wat ruimer was geaccepteerd.”
pi_210619812
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 06:50 schreef Basp1 het volgende:

En in welk bericht bij RTL of de NOS staat dat de marokkaanse overheid niets doet.
RTL nieuws
Marokkaans dorp zonder hulp na aardbeving: 'Overheid doet niets'
Op veel afgelegen plekken in het aardbevingsgebied komt de hulpverlening maar moeizaam op gang. In het dorpje Moulay Brahim maken ze de schade op: van de 3500 inwoners hebben 30 de aardbeving niet overleefd. Inwoners leven op straat in zelfgemaakte tenten, bang voor naschokken.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-overheid-doet-niets

NOS
Er is geen enkel teken van de autoriteiten.
https://www.google.com/ur(...)u-ghU-W7ibnOKIlgbwMM
pi_210619815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 20:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Premium

Wat een bullshit excuus

Veel onbegrip over afwijzen van hulp door Marokko: ’We willen maar één ding: erheen!’

OUIRGANE - Nederlandse zoek- en reddingswerkers vertrekken niet meer naar Marokko. De kans op overlevenden onder het puin is vrijwel nul. Commandant Arjen Littooij van search&rescue-team Usar is ’professioneel teleurgesteld’ dat Marokko het Nederlandse aanbod om te komen zoeken heeft afgewezen. Ook in andere landen is met verbazing gereageerd dat Marokko slechts vier ’bevriende landen’ heeft toegelaten voor hulp. „Gezien de omvang van de aardbeving had ik het niet vreemd gevonden als de hulp wat ruimer was geaccepteerd”, zegt Littooij.

===========
Een woordvoerder van de Marokkaanse overheid benadrukte tegen persbureaus dat de regering wilde voorkomen dat er een gebrek aan coördinatie zou ontstaan, die ’contra-productief’ zou werken.
Zo zeg, wat zitten al die landen hun hulp op te dringen en te drammen, en vervolgens te klagen wanneer deze niet noodzakelijk wordt geacht. :')

Volgens Segaar (hoofd Internationale hulp Rode Kruis) is het logisch dat er nog maar beperkt om buitenlandse hulp is gevraagd. "Het is logistiek ingewikkeld om hulptroepen uit zoveel landen bijeen te brengen. Ze kijken naar wat er bij de situatie past."

https://www.nu.nl/buitenl(...)evenden-gezocht.html
pi_210619863
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 04:18 schreef Za het volgende:

[..]
RTL nieuws
Op veel afgelegen plekken in het aardbevingsgebied komt de hulpverlening maar moeizaam op gang. In het dorpje Moulay Brahim maken ze de schade op: van de 3500 inwoners hebben 30 de aardbeving niet overleefd. Inwoners leven op straat in zelfgemaakte tenten, bang voor naschokken.

NOS
Overheid doet niets? Ze hadden opgeroepen om te bidden in alle moskeen. Meer dan genoeg.
pi_210619868
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 06:03 schreef TheJanitor het volgende:

Overheid doet niets? Ze hadden opgeroepen om te bidden in alle moskeen. Meer dan genoeg.
Koning Mohammed VI gaf leiding aan de versterking van zoek- en reddingsteams en de noodzakelijke middelen om de redding van de gewonden te bespoedigen.

Vandaag zaterdag, zei het Koninklijk Hof in Marokko dat koning Mohammed VI drie dagen van nationale rouw afkondigde met de vlaggen halfstok , na de verwoestende aardbeving die gisteravond het centrum van het land trof, waarbij honderden mensen om het leven kwamen en gewond raakten.

Het koninklijk hof zei in een verklaring dat de koning een bijeenkomst voorzat die gewijd was aan het bespreken van de situatie in het koninkrijk in de nasleep van de aardbeving, en leiding gaf aan de versterking van zoek- en reddingsteams en de noodzakelijke middelen om de redding en evacuatie van de gewonden.

De Marokkaanse koning gaf ook leiding aan de vorming van een ministerieel comité om een ​​dringend programma te ontwikkelen voor het herstel en de wederopbouw van de getroffen gebieden, naast het voorzien van drinkwater in deze gebieden en het uitdelen van voedselrantsoenen, tenten en dekens aan de getroffenen.

De Marokkaanse koning regelde ook de onmiddellijke zorg voor alle mensen die dakloos waren geworden als gevolg van de aardbeving, vooral met betrekking tot onderdak, voeding en alle basisbehoeften, naast het openen van een speciale rekening bij de schatkist en de Bank van Marokko. met als doel vrijwillige bijdragen te ontvangen van burgers en particuliere en publieke instanties.”

Het Koninklijk Hof zei dat koning Mohammed VI ook leiding gaf aan “de alomvattende mobilisatie van de Mohammed V Solidariteitsstichting met al zijn componenten om steun te bieden” aan burgers in de getroffen gebieden.

https://www.alarabiya.net/north-africa/2023/09/09/
pi_210619891
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 04:18 schreef Za het volgende:

[..]
RTL nieuws

NOS
Dat zijn uitspraken van overlevenden uit die afgelegen dorpen. Moeten onze nieuws zenders dan gaan liegen? :')
  woensdag 13 september 2023 @ 07:11:36 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210620000
quote:
Premium

Wat een bullshit excuus

===========
Een woordvoerder van de Marokkaanse overheid benadrukte tegen persbureaus dat de regering wilde voorkomen dat er een gebrek aan coördinatie zou ontstaan, die ’contra-productief’ zou werken. „Natuurlijk wil je voorkomen dat je overspoeld wordt door allerlei teams”, zegt Littooij. „Maar gezien de omvang van de aardbeving had ik het niet vreemd gevonden als de hulp wat ruimer was geaccepteerd.”
Dat vind ik wel terechte kritiek. Zulke kritiek zal in Marokko misschien moeilijker liggen, vooral omdat de koning zichzelf zo nadrukkelijk aan de coördinatie verbonden heeft. Kritiek op de hulpverlening is dan kritiek op de koning, straight to jail!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210620049
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 06:26 schreef Basp1 het volgende:

Dat zijn uitspraken van overlevenden uit die afgelegen dorpen. Moeten onze nieuws zenders dan gaan liegen? :')
Fact Checking en deugdelijk onderzoek is een wenselijk en een bekend fenomeen in de journalistiek.

Deze "verslaggeving" is gelijk aan stemmingmakerij, en wordt alweer overal overgenomen, kritiek van alle kanten.

Onzinnig. En dan staan daar Nederlanders wat kleding en handdoeken in te zamelen, alsof Marokko daar zelf niet in kan voorzien. :')
Die zijn daar straks ook niet welkom met hun vodden, de arrogantie!

[ Bericht 12% gewijzigd door Za op 13-09-2023 07:33:19 ]
pi_210620316
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:23 schreef Za het volgende:

[..]
Fact Checking en deugdelijk onderzoek is een wenselijk en een bekend fenomeen in de journalistiek.

Deze "verslaggeving" is gelijk aan stemmingmakerij, en wordt alweer overal overgenomen, kritiek van alle kanten.

Onzinnig. En dan staan daar Nederlanders wat kleding en handdoeken in te zamelen, alsof Marokko daar zelf niet in kan voorzien. :')
Die zijn daar straks ook niet welkom met hun vodden, de arrogantie!

Fact checking, een verslaggever staat in een dorp ziet geen hulpverleners en slachtoffers roepen dat ze nog geen enkele overheids hulp verlening gezien hebben. Hoeveel meer fact checking moet ze nog doen? _O-
pi_210620348
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Fact checking, een verslaggever staat in een dorp ziet geen hulpverleners en slachtoffers roepen dat ze nog geen enkele overheids hulp verlening gezien hebben. Hoeveel meer fact checking moet ze nog doen? _O-
Hoe kan dat nou, een journalist in zo'n dorp, met cameraploeg en alles? Het gebied was toch onbereikbaar?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210620409
quote:
14s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe kan dat nou, een journalist in zo'n dorp, met cameraploeg en alles? Het gebied was toch onbereikbaar?
Onbereikbaar is vaak iets relatiefs en wordt snel geroepen door overheden die met zwaar materieel ergens naar toe willen. Met een ezeltje kwam men in onze geschiedenis van de mensheid ook overal. ;)
  woensdag 13 september 2023 @ 08:44:18 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210620509
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat vind ik wel terechte kritiek. Zulke kritiek zal in Marokko misschien moeilijker liggen, vooral omdat de koning zichzelf zo nadrukkelijk aan de coördinatie verbonden heeft. Kritiek op de hulpverlening is dan kritiek op de koning, straight to jail!
Opvallend dat Za altijd zeer kritisch is tov overheden behalve in dit geval.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 13 september 2023 @ 08:45:29 #240
38496 Perrin
pi_210620521
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Onbereikbaar is vaak iets relatiefs en wordt snel geroepen door overheden die met zwaar materieel ergens naar toe willen. Met een ezeltje kwam men in onze geschiedenis van de mensheid ook overal. ;)
Er bestaan ook helikopters enzo..
pi_210620563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 08:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er bestaan ook helikopters enzo..
De ezel-suggestie is anders nog niet eens zo'n gekke in een dergelijk bergachtig gebied met weinig wegen..
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210620695
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 07:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
De coördinatie ligt vooral bij het leger.
Allah Al Watan Al Malik
pi_210620745
Zowel ezels als helikopters zijn ingezet lieve mensen. Zeker, onvoldoende als het gaat om de remote villages, en daarom is de kritiek soms terecht, maar ik zie ook veel gelul in de ruimte van mensen die echt geen idee hebben hoe groot het gebied is en hoe moeilijk te bereiken. Die dorpen zijn in de standaardsituatie al extreem moeilijk te bereiken.

Overigens, helikopters inzetten brengen andere gevaren met zich mee. Zoals zwakke gebouwen die alsnog instorten of rotsblokken die naar beneden vallen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 13 september 2023 @ 09:54:47 #244
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210621086
https://www.nu.nl/buitenl(...)p-na-aardbeving.html

Een particulier Nederlands team gaat op eigen houtje naar Marokko.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 13 september 2023 @ 11:47:57 #245
38496 Perrin
pi_210621951
twitter
  woensdag 13 september 2023 @ 12:27:49 #246
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210622343
Ik ben in 1 van die dorpen geweest paar jaar geleden. Zonder aardbeving al heel lastig om er te komen. Je parkeert je auto onderaan de berg en wordt omhoog gereden in een terreinwagen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210622455
quote:
Premium

Wat een bullshit excuus

===========
İk vermoed dat de Marokkanen zijn overvallen door de schaal van de aardbeving. En ik vermoed dat hun draaiboeken hoe te reageren ook simpelweg niet toereikend was. Als je weet dat de eerste 72 uur essentieel is om mensen onder het puin te halen moet je berekend zijn om zsm zo veel mogelijk teams te kunnen faciliteren. Het is dus overduidelijk dat ze daartoe niet in staat zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210623245
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:36 schreef Slayage het volgende:
İk vermoed dat de Marokkanen zijn overvallen door de schaal van de aardbeving. En ik vermoed dat hun draaiboeken hoe te reageren ook simpelweg niet toereikend was. Als je weet dat de eerste 72 uur essentieel is om mensen onder het puin te halen moet je berekend zijn om zsm zo veel mogelijk teams te kunnen faciliteren. Het is dus overduidelijk dat ze daartoe niet in staat zijn.
Politiek broer. Altijd zo. Spelen veel belangen mee voor dit soort landen en regimes in deze situaties.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Admin woensdag 13 september 2023 @ 14:09:39 #249
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_210623433
Ik denk dat de TT aangepast moet worden?
Het dodental is 3000 nu?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_210623458
Stuur al die hulpverlenende landen en organisaties die niet toegelaten worden dan maar naar Libië, dat getroffen is door enorme overstromingen of modderstromen.

Wellicht dat ze de hulp daar wel kunnen waarderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')