abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 september 2023 @ 21:33:09 #126
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210729252
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 september 2023 16:37 schreef spierbal het volgende:
Wat doen jullie heel de dag met een peuter van 2?

Mijn weekenden voelen zo saai en nutteloos
Hier is een deel van het weekend ook gevuld met huishoudelijke dingen en boodschappen. Vindt peuter allemaal leuk en zo niet dan pakt hij een auto of een pop of zo. Hij heeft een broertje waar hij vaak bovenop duikt. We gaan elke dag wel even naar buiten. Soms naar iemand toe of met iemand afspreken. De weekenden duren hier altijd te kort! Ik vind het heerlijk, ik breng graag tijd met ze door en verwonder me graag over wat ze doen, wat ze zeggen, et cetera. Het lijkt me lastig als je tijd doorbrengen met je kinderen als saai en nutteloos ervaart.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 23 september 2023 @ 23:10:56 #127
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210730279
Ik kan niet wachten tot we verhuizen, dan zit de woonkamer en keuken op dezelfde verdieping en dan kan Colin zo veel naar buiten als hij wil. Maandag wordt hij 3. Ik trek (denk ik) een houten speelhuisje met glijbaan van marktplaats als kado.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 24 september 2023 @ 00:05:08 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210730638
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 september 2023 23:10 schreef Seven. het volgende:
Ik kan niet wachten tot we verhuizen, dan zit de woonkamer en keuken op dezelfde verdieping en dan kan Colin zo veel naar buiten als hij wil. Maandag wordt hij 3. Ik trek (denk ik) een houten speelhuisje met glijbaan van marktplaats als kado.
Moet je wel opschieten als hij overmorgen jarig is :P
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 24 september 2023 @ 05:50:45 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210731283
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 00:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Moet je wel opschieten als hij overmorgen jarig is :P
Ja :+ gisteren nog wel gelachen met m'n man omdat we toen pas beseften dat we nog niks geregeld hadden :') . Gelukkig wel boodschappen besteld voor de visite vandaag :P . Colin zelf heeft gelukkig nog geen idee wat een verjaardag is.
Resistance is futile.
pi_210735298
We klinken vast als hele ontaarde ouders, maar wij hebben niks gegeven voor A zijn derde verjaardag. We wisten het écht niet. We krijgen zoveel van iedereen. Kleding hebben we in overvloed en we hebben ook al een loopfiets en een fiets met zijwieltjes. Heel veel speelgoed ook. Hij heeft verjaardagen nog niet echt door dus dat scheelt wel. Wanneer hij het wat meer beseft pakken we het natuurlijk anders aan :) We kopen tussendoor wel eens wat en dat laten we het inpakken in de winkel. Een nieuw kleurboek, of wat potjes klei. We hebben het overigens wel gevierd met familie en wat vrienden.
  zondag 24 september 2023 @ 12:58:37 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210735393
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 12:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
We klinken vast als hele ontaarde ouders, maar wij hebben niks gegeven voor A zijn derde verjaardag. We wisten het écht niet. We krijgen zoveel van iedereen. Kleding hebben we in overvloed en we hebben ook al een loopfiets en een fiets met zijwieltjes. Heel veel speelgoed ook. Hij heeft verjaardagen nog niet echt door dus dat scheelt wel. Wanneer hij het wat meer beseft pakken we het natuurlijk anders aan :) We kopen tussendoor wel eens wat en dat laten we het inpakken in de winkel. Een nieuw kleurboek, of wat potjes klei. We hebben het overigens wel gevierd met familie en wat vrienden.
Is toch prima op deze leeftijd? Volgend jaar komen we hier waarschijnlijk niet meer mee weg :P .

Colin vindt de slingers wel interessant en straks een huis vol visite maar verder niks bijzonders wat hem betreft.

En m'n zus kwam net op ons nieuwe adres een enorme trampoline brengen, dat joch heeft voorlopig alles wat hij nodig heeft.
Resistance is futile.
  zondag 24 september 2023 @ 14:15:33 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_210735990
Ik moet zeggen dat het met een derde kind ook wel echt lastig wordt. We hebben al zo onmogelijk veel speelgoed in huis, we hebben écht niks meer nodig :') en dan wil de familie ook nog vanalles kopen. Dus ik denk ook niet dat Goud veel van ons krijgt dit jaar.

Komt die goedheiligman ellende ook nog eens over 2 maanden. Nog meer zooi. :')
disclaimer
  zondag 24 september 2023 @ 15:56:23 #133
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210737532
Ben blij dat wij geen Sinterklaas hebben hier in Engeland :D

Sint, Kerst, J verjaardag in Februari! Pfff! :D
  zondag 24 september 2023 @ 16:03:25 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_210737616
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 15:56 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben blij dat wij geen Sinterklaas hebben hier in Engeland :D

Sint, Kerst, J verjaardag in Februari! Pfff! :D
Nou ja, jullie hebben kerst, dat komt daar ongeveer op hetzelfde neer toch? ;)
disclaimer
pi_210738542
Ik ben in januari jarig en prijstechnisch schijnt dat wel handig te zijn zo na de feestdagen, aldus mijn ouders.
pi_210738640
Peuter wordt volgend weekend 3 maar wij hebben ook niets gekocht hoor. Er liggen hier al cadeaus van mijn ouders en vriendinnen en ze krijgt waarschijnlijk nog meer cadeautjes volgend weekend wanneer we haar verjaardag vieren, vind ‘t wel genoeg.

@Seven. alvast gefeliciteerd met Colin morgen! :D
pi_210740665
Wij hebben ook zoveel speelgoed. En niets kan weg want als prot er klaar mee is, begint mijn dreumes ermee te spelen.
Wij waren er niet mee weggeraakt om niets te kopen voor zijn 3de verjaardag. Een paar weken ervoor had hij per ongeluk zijn cadeau al op zolder zien liggen. Wij hebben geprobeerd ons er uit te lullen maar de ochtend van zijn verjaardag ging hij onmiddellijk de trap op naar zolder. "Ik ga mijn trein halen".
En we hebben sint én kerst. En zijn verjaardag in november. Ik maak elk jaar een excel schema om alle cadeaus te plannen :')
Zoveel mogelijk kopen we tweedehands en ik probeer familie te sturen om nuttige dingen te kopen. We hebben gelukkig maar kleine families.
En de tweede, ja geen idee wat we die nog moeten kopen.
  zondag 24 september 2023 @ 19:22:25 #138
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210740851
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 16:03 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja, jullie hebben kerst, dat komt daar ongeveer op hetzelfde neer toch? ;)
Ik bedoelde juist als we EN sint, EN kerst EN zijn verjaardag op zo'n korte rij zouden hebben met alle cadeautjes en gedoe. Daarom ben ik blij dat we hier geen sint hebben :D
pi_210740960
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 19:22 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Ik bedoelde juist als we EN sint, EN kerst EN zijn verjaardag op zo'n korte rij zouden hebben met alle cadeautjes en gedoe. Daarom ben ik blij dat we hier geen sint hebben :D
Dat is dus exact wat wij hebben, alles op 6 weken tijd. Ik verwacht dat hij als hij ouder is zo slim is als zijn moeder en gaat onderhandelen voor 1 groot cadeau :P
Voorlopig is het wel een uitdaging.
  zondag 24 september 2023 @ 20:00:15 #140
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210741264
Maar Sint en kerst vieren is ook wel een keuze toch? Ik snap dat daar verwachtingen van familie aan ten grondslag ligt, maar desondanks kan je daarin je eigen plan trekken.

Wij vieren bijvoorbeeld alleen Sinterklaas met cadeaus, en doen dat alleen met ons gezin dus niet met de grootouders et cetera. Echt hoor, ik wil al die spullen gewoon niet.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 24 september 2023 @ 20:04:35 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_210741296
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 20:00 schreef Lemijn het volgende:
Maar Sint en kerst vieren is ook wel een keuze toch? Ik snap dat daar verwachtingen van familie aan ten grondslag ligt, maar desondanks kan je daarin je eigen plan trekken.

Wij vieren bijvoorbeeld alleen Sinterklaas met cadeaus, en doen dat alleen met ons gezin dus niet met de grootouders et cetera. Echt hoor, ik wil al die spullen gewoon niet.
Ja maar in sommige families O-) is dat dus echt heel gevoelige materie.
Nou moet ik zeggen dat het bij de schoonfamilie qua hoeveelheid in elk geval nog meevalt. Maar niet meedoen is geen optie.
Met kerst komen er dus ook geen kados in hier.
disclaimer
  Moderator zondag 24 september 2023 @ 20:18:13 #142
382129 crew  Donna
pi_210741425
quote:
10s.gif Op zondag 24 september 2023 16:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben in januari jarig en prijstechnisch schijnt dat wel handig te zijn zo na de feestdagen, aldus mijn ouders.
Yep.

Ik heb afgelopen januari al Kerst cadeaus gekocht. :X
  Moderator zondag 24 september 2023 @ 20:20:04 #143
382129 crew  Donna
pi_210741446
Hier ook een jarige half nov, dus zo ongeveer altijd met de intocht en schoentje zetten. Dan Sinterklaas met cadeaus bij de ouders/families van ons beide en kerst met cadeautjes bij opa & oma en bij ons als gezin. Maar ik denk vanaf nu dus zelfs bij mij én bij m'n ex.
~:)

Maar ik heb alles al in huis. Ze krijgen een enorm Barbie huis met kerst. In 1x klaar.
pi_210742110
Ik hoor hier pas over 3 weken, maar voor pluis haar 2e verjaardag staan er vooral boeken en knutselspul op haar verlanglijstje. Voor sint en kerst denk ik aan kaartjes voor het theater of een abonnement voor de speelhal. Ze is mn eerste maar heeft al speelgoed genoeg 😅
pi_210742621
Ik vind Sinterklaas zo'n handig feest om weg te komen met 1x speelgoed (meestal een spel), 1x boek, 1x knutselmeuk en 1x praktisch (pyjama/winterjas/beddengoed oid). Heb ik weer wat variatie in de voorleesboeken en aanvulling van de knutseldingen die opraken, uitdrogen of kwijt zijn. :)

Wij vieren het allemaal wel bewust klein. Sint dus niet met (schoon)familie, want dat gaat niet. En met kerst doen we alleen het gezin en allemaal wat lekkers en wat kleins en dan knabbelen we dat op met kerstmuziek tijdens een spelletje. O+ ik heb er nu al zin in. Kom maar door met de winter.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_210742783
Niet vieren is in theorie leuk maar hoe doe je dat praktisch dan. Als iedereen met kerst cadeaus uitpakt staan de kinderen met lege handen. Of helemaal niet naar familie gaan met kerst. Kerst is echt een ding in mijn familie. En ik geniet er zelf ook van.
En sinterklaas helemaal niet vieren is ook lastig. Maar ze krijgen ook alleen maar van ons en mijn ouders.
Verjaardag is enkel van ons, beide sets grootouders en 1 tante.
Het lastige is vooral alles bedenken want het is op basis van verlanglijstjes. Werkt helaas niet 100% tegen ongewenste spullen. Bv jaar vroeg ik om iets van play doh. Het idee was klei maar hij kreeg slijm :'(
Als ik mij al erger aan ongewenste troep is het van mijn schoonfamilie. Die kopen liever een grote doos nutteloze troep dan een kleiner degelijk iets.
  zondag 24 september 2023 @ 22:07:46 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210743086
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 20:04 schreef SQ het volgende:
Nou moet ik zeggen dat het bij de schoonfamilie qua hoeveelheid in elk geval nog meevalt. Maar niet meedoen is geen optie. .
Mja, dat was hier ook. Tot ik zei: ik vind dit eigenlijk helemaal niet (meer) leuk. En toen bleek dat niemand het eigenlijk nog leuk vond.
KuikenGuppy
  zondag 24 september 2023 @ 22:24:45 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210743425
quote:
1s.gif Op zondag 24 september 2023 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Niet vieren is in theorie leuk maar hoe doe je dat praktisch dan. Als iedereen met kerst cadeaus uitpakt staan de kinderen met lege handen. Of helemaal niet naar familie gaan met kerst. Kerst is echt een ding in mijn familie. En ik geniet er zelf ook van.
Afspreken dat het cadeau-uitpak-deel in eigen gezin wordt gedaan?
  zondag 24 september 2023 @ 22:38:51 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210743667
Wij doen alleen kado's met kerst en Colin is nog geen Sinterklaas believer.

Kennis van me heeft haar kinderen nooit verteld over Sinterklaas en alles er omheen. Dus die hebben ook nooit echt geloofd, terwijl ze het wel doodnormaal vonden dat kinderen in de klas in Sinterklaas geloofden. Ik wil in ieder geval wel weten hoe ze dat in de praktijk gedaan heeft. Volgens mij was het een kwestie van als ouders heel bewust niet voeden, maar ook niet zozeer vermelden dat het allemaal niet echt is. Ze zullen vast wel aan kado's gedaan hebben toen de kinderen jong waren.

Dus ja, ik vind kerst veel leuker en wij kopen dan allemaal kadootjes voor iedereen dus dat resulteert in een enorme berg kado's en twee uur lang uitpakken.
Resistance is futile.
pi_210743676
quote:
0s.gif Op zondag 24 september 2023 22:24 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Afspreken dat het cadeau-uitpak-deel in eigen gezin wordt gedaan?
Het uitpakmoment is een onderdeel van de traditie. Het is al mooi dat we kerst met mijn familie erin hebben gehouden sinds het wegvallen van mijn grootouders. We zijn ook graag samen. En ik vind niet dat iedereen moet aanpassen omdat ik 6 weken voor kerst een kind heb gekregen. En mijn ouders dat moment ontzeggen vind ik ook niks. De rest van mijn familie ook niet eigenlijk. De liefde en gezelligheid is een doos of 2 troep wel waard O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')