Hier is een deel van het weekend ook gevuld met huishoudelijke dingen en boodschappen. Vindt peuter allemaal leuk en zo niet dan pakt hij een auto of een pop of zo. Hij heeft een broertje waar hij vaak bovenop duikt. We gaan elke dag wel even naar buiten. Soms naar iemand toe of met iemand afspreken. De weekenden duren hier altijd te kort! Ik vind het heerlijk, ik breng graag tijd met ze door en verwonder me graag over wat ze doen, wat ze zeggen, et cetera. Het lijkt me lastig als je tijd doorbrengen met je kinderen als saai en nutteloos ervaart.quote:Op zaterdag 23 september 2023 16:37 schreef spierbal het volgende:
Wat doen jullie heel de dag met een peuter van 2?
Mijn weekenden voelen zo saai en nutteloos
Moet je wel opschieten als hij overmorgen jarig isquote:Op zaterdag 23 september 2023 23:10 schreef Seven. het volgende:
Ik kan niet wachten tot we verhuizen, dan zit de woonkamer en keuken op dezelfde verdieping en dan kan Colin zo veel naar buiten als hij wil. Maandag wordt hij 3. Ik trek (denk ik) een houten speelhuisje met glijbaan van marktplaats als kado.
Jaquote:Op zondag 24 september 2023 00:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Moet je wel opschieten als hij overmorgen jarig is
Is toch prima op deze leeftijd? Volgend jaar komen we hier waarschijnlijk niet meer mee wegquote:Op zondag 24 september 2023 12:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
We klinken vast als hele ontaarde ouders, maar wij hebben niks gegeven voor A zijn derde verjaardag. We wisten het écht niet. We krijgen zoveel van iedereen. Kleding hebben we in overvloed en we hebben ook al een loopfiets en een fiets met zijwieltjes. Heel veel speelgoed ook. Hij heeft verjaardagen nog niet echt door dus dat scheelt wel. Wanneer hij het wat meer beseft pakken we het natuurlijk anders aanWe kopen tussendoor wel eens wat en dat laten we het inpakken in de winkel. Een nieuw kleurboek, of wat potjes klei. We hebben het overigens wel gevierd met familie en wat vrienden.
Nou ja, jullie hebben kerst, dat komt daar ongeveer op hetzelfde neer toch?quote:Op zondag 24 september 2023 15:56 schreef Bienelientjee het volgende:
Ben blij dat wij geen Sinterklaas hebben hier in Engeland
Sint, Kerst, J verjaardag in Februari! Pfff!
Ik bedoelde juist als we EN sint, EN kerst EN zijn verjaardag op zo'n korte rij zouden hebben met alle cadeautjes en gedoe. Daarom ben ik blij dat we hier geen sint hebbenquote:Op zondag 24 september 2023 16:03 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja, jullie hebben kerst, dat komt daar ongeveer op hetzelfde neer toch?
Dat is dus exact wat wij hebben, alles op 6 weken tijd. Ik verwacht dat hij als hij ouder is zo slim is als zijn moeder en gaat onderhandelen voor 1 groot cadeauquote:Op zondag 24 september 2023 19:22 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Ik bedoelde juist als we EN sint, EN kerst EN zijn verjaardag op zo'n korte rij zouden hebben met alle cadeautjes en gedoe. Daarom ben ik blij dat we hier geen sint hebben
Ja maar in sommige familiesquote:Op zondag 24 september 2023 20:00 schreef Lemijn het volgende:
Maar Sint en kerst vieren is ook wel een keuze toch? Ik snap dat daar verwachtingen van familie aan ten grondslag ligt, maar desondanks kan je daarin je eigen plan trekken.
Wij vieren bijvoorbeeld alleen Sinterklaas met cadeaus, en doen dat alleen met ons gezin dus niet met de grootouders et cetera. Echt hoor, ik wil al die spullen gewoon niet.
Yep.quote:Op zondag 24 september 2023 16:48 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben in januari jarig en prijstechnisch schijnt dat wel handig te zijn zo na de feestdagen, aldus mijn ouders.
Mja, dat was hier ook. Tot ik zei: ik vind dit eigenlijk helemaal niet (meer) leuk. En toen bleek dat niemand het eigenlijk nog leuk vond.quote:Op zondag 24 september 2023 20:04 schreef SQ het volgende:
Nou moet ik zeggen dat het bij de schoonfamilie qua hoeveelheid in elk geval nog meevalt. Maar niet meedoen is geen optie. .
Afspreken dat het cadeau-uitpak-deel in eigen gezin wordt gedaan?quote:Op zondag 24 september 2023 21:43 schreef Bottoms_up het volgende:
Niet vieren is in theorie leuk maar hoe doe je dat praktisch dan. Als iedereen met kerst cadeaus uitpakt staan de kinderen met lege handen. Of helemaal niet naar familie gaan met kerst. Kerst is echt een ding in mijn familie. En ik geniet er zelf ook van.
Het uitpakmoment is een onderdeel van de traditie. Het is al mooi dat we kerst met mijn familie erin hebben gehouden sinds het wegvallen van mijn grootouders. We zijn ook graag samen. En ik vind niet dat iedereen moet aanpassen omdat ik 6 weken voor kerst een kind heb gekregen. En mijn ouders dat moment ontzeggen vind ik ook niks. De rest van mijn familie ook niet eigenlijk. De liefde en gezelligheid is een doos of 2 troep wel waardquote:Op zondag 24 september 2023 22:24 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Afspreken dat het cadeau-uitpak-deel in eigen gezin wordt gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |