https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700086854492500080quote:Russia is steadily experiencing price increases for a variety of goods and services, Russian media report.
▪️Food
Producers of street fast food warn of a possible increase in the average price of shawarma up to 300 rubles ($2.36) and a 10-15% rise in the price of pizza and burgers due to an increase in selling prices of products such as meat, vegetables, fruit and eggs.
▪️Gadgets
iPhone prices rose an average of 32% in the first half of the year, and another 20% increase is expected by the end of the year. Prices of Samsung, Xiaomi and Readme products are also rising significantly.
▪️Tourism
Tour operators warn of a possible 10-30% price increase for winter vacations to popular destinations such as Egypt, UAE, Thailand, Maldives and Cuba. The cost of tours in Russia may also increase by 15% or more.
▪️Gas
Since the beginning of the year, the prices of gas of various grades have increased by 60-70% and diesel fuel has gone up by 40%. This has caused discontent, as since 2018 there was an "inflation rule" that limited oil companies from raising prices above the official inflation rate, but this year the rule has been broken.
▪️Vehicles
Car prices continue to rise. In August, prices increased by 50-80 thousand rubles, and in some cases, they reached 120-600 thousand rubles and higher. Further growth of car prices in all market segments is expected in the fall.
▪️Real estate
The cost per square meter in the secondary market increased by 1.5-1.8% in August, reaching the maximum since March 2022. The highest rates of price growth were observed in cities such as Chelyabinsk, Togliatti, Kazan and Makhachkala. Rental prices are also expected to rise in the fall.
The situation with price increases raises fears of possible shortages and rising costs of goods. This compilation of archive videos from 2022 shows the infamous "sugar wars" when there was a shortage of sugar in Russia.
Godver, nu heb ik ook zin in shoarmaquote:Op vrijdag 8 september 2023 12:46 schreef ExTec het volgende:
Meer goed nieuws.
[..]
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700086854492500080
Ik hoop dat dit tzt nog een staartje gaat krijgen voor hem.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:55 schreef oheng het volgende:
De aanval is inderdaad mislukt vanwege Musk, ik heb destijds hier foto's gepost van "vreemde" aangespoelde zee drones op de kust van De Krim.
Hier een voorbeeld van nieuwsberichten van deze aangespoelde drone, d.d. 23 september 2022
Ja, en als die onbenul-autist van te voren had laten weten wat die zou flikken, had rus geen kans gehad om dit spul te bestuderen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:55 schreef oheng het volgende:
De aanval is inderdaad mislukt vanwege Musk, ik heb destijds hier foto's gepost van "vreemde" aangespoelde zee drones op de kust van De Krim.
Hier een voorbeeld van nieuwsberichten van deze aangespoelde drone, d.d. 23 september 2022
Rusland gaat helemaal los met het omruilen van buitenalandse valuta voor roebels.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:46 schreef ExTec het volgende:
Meer goed nieuws.
[..]
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1700086854492500080
Wel naar Oekrane.quote:Op vrijdag 8 september 2023 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ons belastinggeld gaat ook niet naar de VS, wel?
Nog nooit zoveel dode Tuvanezen gekregen voor mijn belastingcenten.quote:
Dan moet Rusland ze allemaal maar aan de grond houden. In ieder geval tot duidelijk is om wie het gaat.quote:
Er zijn weinig investeringen die zo goed zullen renderen als het Rusland uit je achtertuin laten schoppen. Dat niet doen gaat je op termijn veel meer kosten.quote:
Wat heeft die knakker nou eigenlijk te verliezen? Daar schuilt het gevaar.quote:Op vrijdag 8 september 2023 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb de angst voor NOEKS al sinds dag 1 niet serieus genomen eigenlijk. Want zo'n Putler mag dan wel gek zijn, dom is hij dan weer niet.
500.000 dollar heeft die helicopter piloot gekregen.quote:
Alleen kan Putin dat niet in zijn eentje gelukkig, daar zijn net als in de VS meerdere mensen voor nodig.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat heeft die knakker nou eigenlijk te verliezen? Daar schuilt het gevaar.
Dus ja, ik acht m wel in staat daadwerkelijk de geschiedenis in te willen gaan door het gebruik van een atoombom.
Wat stel je voor dat we er aan doen?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:22 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat heeft die knakker nou eigenlijk te verliezen? Daar schuilt het gevaar.
Dus ja, ik acht m wel in staat daadwerkelijk de geschiedenis in te willen gaan door het gebruik van een atoombom.
Als ik een Oekranse militair zou zijn, en ik zou zo'n spion/verrader treffen die tal van landgenoten het het leven heeft gekost, dan zou ik mij toch moeilijk in kunnen houden om die ter plekke (buiten de camera omquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:27 schreef Anton91 het volgende:
Ik snap niet dat ze altijd zo netjes tegen zulke verraders zijn.
[ twitter ]
Dat mag ik hopen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Alleen kan Putin dat niet in zijn eentje gelukkig, daar zijn net als in de VS meerdere mensen voor nodig.
Nee.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat stel je voor dat we er aan doen?
Voortaan elke gek met atoombommen maar snel geven wat die wil ofzo?
En van de andere kant zou Poetin's macht stevig ondermijnd worden als iemand zou weigeren mee te werken aan een nucleaire aanval. Dus, zou Poetin het risico durven nemen er achter te komen dat zijn macht ondermijnd is?quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:31 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat mag ik hopen.
De vraag is dan: hoe trouw zijn deze lui aan Putin? Ze zullen een behoorlijk risico lopen om uit een raam te vallen als ze zijn opdracht weigeren, zeg maar.
Klinkt als je erg drukmaken over iets waar niemand invloed op uit kan oefenen. Vaak is het dan een kwestie van tijd voor die "Nee" dan veranderd in een "Ja", of een "in dit geval wel".quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:33 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nee.
Maar je moet het gevaar zeker niet onderschatten.
Hoeft niet eens perse te executeren te zijn, maar vergiftigen kunnen ze bij de SSU ook prima.quote:Op vrijdag 8 september 2023 13:31 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Als ik een Oekranse militair zou zijn, en ik zou zo'n spion/verrader treffen die tal van landgenoten het het leven heeft gekost, dan zou ik mij toch moeilijk in kunnen houden om die ter plekke (buiten de camera om) te executeren.
Thee is idd overal goed verkrijgbaarquote:Op vrijdag 8 september 2023 13:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoeft niet eens perse te executeren te zijn, maar vergiftigen kunnen ze bij de SSU ook prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |