abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210545950
Hallo,

Ik zit met een papieren document wat ik in wil scannen (in kleur) en daarna zodanig op wil slaan dat ik enkele letters ervan kan bewerken, en daarna weer uit printen zodat het er daarna hetzelfde uit ziet.

Is dit mogelijk in copyshops tegenwoordig? Of via gewone printers zelfs al in combinatie met een bewerkingsprogramma op de pc?

En nee, het is niet voor iets illegaals, maar is te ingewikkeld om precies uit te leggen.
  woensdag 6 september 2023 @ 02:58:45 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210545956
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 02:51 schreef ThijsTH het volgende:
En nee, het is niet voor iets illegaals, maar is te ingewikkeld om precies uit te leggen.
en toch willen we de exacte reden weten.

dus je wil 'n paar letters veranderen op 'n formulier ? inscannen, pdf aanpassen met 'n (hopelijk) gratis programma, klaar.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210547387
Misschien Acrobat Pro?
Corporate translator
pi_210547847
Ik heb dit wel eens gedaan voor iemand. Het is het meest succesvol als je weet welk lettertype er gebruikt is. Heb het toen eerst gescand, zo recht mogelijk op een flatbed scanner op 600 dpi en opgeslagen als pdf. Daarna het bestand geopend in Adobe Illustrator (vermoed dat het met bijvoorbeeld Affinity designer ook wel lukt) en de betreffende letters/tekst vervangen/opnieuw getypt. Daarna als nieuwe pdf opgeslagen. Werkte voor wat ik ermee wilde bereiken prima. Een beetje handigheid en een beetje kennis van de programma’s is wel handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door ytram op 06-09-2023 11:20:32 (Typo) ]
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
pi_210574684
GIMP, PHOTOSHOP, CORAL PHOTOPAINT

Veel mogelijkheden.

GIMP is open source maar niet meest makkelijke om te begrijpen.
Photoshop denk van oudsher een van de meest gebruikte.

Op YouTube kun je denk ik veel filmpjes zien hoe je die moet gebruiken.

Zijn allemaal software om plaatjes (foto's) te bewerken.
Dat is volgens mij in principe wat je krijgt als je iets inscand

Veel sucses.
Maar gebruik het niet voor illegale doeleinden
pi_210574699
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:19 schreef ytram het volgende:
Ik heb dit wel eens gedaan voor iemand. Het is het meest succesvol als je weet welk lettertype er gebruikt is. Heb het toen eerst gescand, zo recht mogelijk op een flatbed scanner op 600 dpi en opgeslagen als pdf. Daarna het bestand geopend in Adobe Illustrator (vermoed dat het met bijvoorbeeld Affinity designer ook wel lukt) en de betreffende letters/tekst vervangen/opnieuw getypt. Daarna als nieuwe pdf opgeslagen. Werkte voor wat ik ermee wilde bereiken prima. Een beetje handigheid en een beetje kennis van de programma’s is wel handig.
Kunt ook deel copy en paste doen.
Dan hoef je het lettertype niet te weten
pi_210575097
Dank mensen, is al niet meer nodig. Mijn afbeelding verpestte de letters, die worden echt nergens herkend.
Ben al bij een copyshop geweest en die zeiden dat het echt niet te doen is helaas.
pi_210586818
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 00:37 schreef ThijsTH het volgende:
Dank mensen, is al niet meer nodig. Mijn afbeelding verpestte de letters, die worden echt nergens herkend.
Ben al bij een copyshop geweest en die zeiden dat het echt niet te doen is helaas.
Is denk wel mogelijk maar teveel werk
pi_210593366
Het bestaat wel en ik heb er ooit eens mee gewerkt.

Maar de meeste software is beetje bagger op dit gebied en zul je het resultaat alsnog woord voor woord moeten controleren op fouten en verbeteren. Kleine afwijkingen op het papier, vouwtje of vlekje etc. zou van een D een 0 kunnen maken of van de F een P of van een U een 0 enz. Hoe slechter de kwaliteit van het bronmateriaal hoe meer kans dat de scanner letters fout leest en krijg je een document terug dat barst met de taalfouten, verkeerde leestekens en of totaal andere woorden.

En dus bij veel tekst heel veel controlewerk en correctie nodig. Dan kun je het maar gelijk beter meteen zelf handmatig overschrijven...
pi_210593737
Scannen en dan opslaan als docx bestand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')