Onder een trainer die daar op z'n zachtst gezegd ook niet bekend om staat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:09 schreef Scorpie het volgende:
We hebben dus een TD die net begonnen is zonder Ajax achtergrond die redelijk in isolatie een 12 tal spelers heeft gekocht en we blijven hier dan maar volhouden dat het vast wel Ajax-waardige spelers zijn of in ieder geval het Ajax spelletje zich kunnen eigen maken.
Het enige alternatief is de jeugd erin gooien. Daar is het niveau ook twijfelachtig maar heb je als voordeel dat zij het systeem en de verwachtingen kennen en dat het publiek een langere adem heeft. Ik denk gewoon dat het belang van een fundament niet onderschat moet worden. Cultuurbewakers klinkt wat gaar maar zij zijn wel belangrijk binnen een team en die hebben we nu niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wat was het alternatief ten opzichte van zo veel spelers kopen? Daar hebben we allemaal om geschreeuwd. Nu is het een kwestie van afwachten, maar zoals je zegt zijn ze met name in de media al tot de conclusie gekomen dat alles kut is. Supporters gaan er lekker in mee, dat ze bij andere clubs hierom moeten lachen snap ik wel maar als Ajacied moet je hier toch iets rationeler naar kijken
Nouja die Avila liet zondag zo'n 15 ballen 3 meter van zijn voeten afstuiteren. Dan kan je roepen dat ze gewoon aan elkaar moeten wennen maar dat is toch wat meer basistechniek.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Maar ken jij Gaaei dan? Avila? Mitakaudze? Borgs? Akpom?
Ik durf te wedden dat 90% hier hun nog nooit hebben zien spelen. Wij als fans hebben geen idee wat Ajax in huis heeft gehaald.
Ik wil niet zeggen dat de aankopen kut zijn want dat weten we simpelweg niet. Maar wat we wel weten is dat dit geen transfers zijn die breed gedragen zijn binnen de club - iets wat best wel zorgen baart.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:04 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Wat was het alternatief ten opzichte van zo veel spelers kopen? Daar hebben we allemaal om geschreeuwd. Nu is het een kwestie van afwachten, maar zoals je zegt zijn ze met name in de media al tot de conclusie gekomen dat alles kut is. Supporters gaan er lekker in mee, dat ze bij andere clubs hierom moeten lachen snap ik wel maar als Ajacied moet je hier toch iets rationeler naar kijken
Het is riskant ja, maar noem dan spelers die Ajax had moeten halen en bekend zijn voor algemene publiek? PSV en Feyenoord-spelers uitgesloten uiteraard. Dan kom je wel op een heel karig lijstje. Ik vind het eigenlijk juist lachwekkend dat Steijn nu loopt te klagen in media. Steijn is een passant. Het is zeer verstandig dat een TD het beleid doorvoert en niet een trainer die vorig jaar bij Sparta zat.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zegt toch wel genoeg dat we een discussie hebben hierover? Zoals gisteren bij Voetbal Offside werd gezegd - Feyenoord en PSV hengelen spelers binnen die iedereen wel kent, of die zichzelf redelijkerwijs hebben bewezen op een niveau gelijkwaardig aan de Eredivisie (of zelfs Europees).
Bij Ajax moet dat maar afgewacht worden - en dan niet bij 1, maar bij zo ongeveer alle 11. Het zijn met uitzondering van Sutalo allemaal spelers die ofwel nog niks bewezen hebben ofwel op een lager niveau een uitzonderlijk seizoen hebben gedraaid. Dat is natuurlijk best wel bijzonder en riekt meer naar een experiment dan uitgekiend beleid. Zeker als je dat combineert met het feit dat het scoutingsapparaat blijkbaar niet functioneert, Mislintat zijn eigen plan heeft getrokken en Steijn publiekelijk heeft gezegd dat dit niet zijn aankopen zijn geweest.
We hebben dus een TD die net begonnen is zonder Ajax achtergrond die redelijk in isolatie een 12 tal spelers heeft gekocht en we blijven hier dan maar volhouden dat het vast wel Ajax-waardige spelers zijn of in ieder geval het Ajax spelletje zich kunnen eigen maken.
Sorry, maar ik ben toch wel geneigd om dit een zeer risicovol experiment te noemen met een hele hoge kans op totale mislukking, gedreven door Mislintat. Je mag wat mij betreft de positiviteitsguru blijven, ik heb er helaas een hard hoofd in.
Volgens de mannen van Voetbal Offside en de Telegraaf inderdaad. We weten van laatste dat die overal naast hebben gezeten.quote:En dat is toch eigenlijk best een behoorlijk risico. Het zijn stuk voor stuk spelers die niemand heeft gezien, waarvan zelfs de scouts afstand nemen, en allemaal binnen gehengeld op voorspraak van de TD die net binnen is. Sorry, maar hoeveel rode vlaggen willen we met zijn allen spotten voordat we het risico van dit beleid onderkennen?
Mislintat stelt Steijn aan, haalt vervolgens spelers die Steijn blijkbaar niet ziet zitten en dat komt door Steijn naar buiten, dat is niet sterk.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is riskant ja, maar noem dan spelers die Ajax had moeten halen en bekend zijn voor algemene publiek? PSV en Feyenoord-spelers uitgesloten uiteraard. Dan kom je wel op een heel karig lijstje. Ik vind het eigenlijk juist lachwekkend dat Steijn nu loopt te klagen in media. Steijn is een passant. Het is zeer verstandig dat een TD het beleid doorvoert en niet een trainer die vorig jaar bij Sparta zat.
Ik begreep juist dat er wel geluisterd is naar de scouting maar dat die spelers niet altijd haalbaar waren. Mislintat heeft wellicht risico's genomen maar hij moet wel. Er is geen andere club die gewoon een hele basiselftal aan nieuwe spelers haalt. Meestal is het stuk makkelijker om 2 a 3 in te passen wat gebeurt bij PSV of Feyenoord.
[..]
Volgens de mannen van Voetbal Offside en de Telegraaf inderdaad. We weten van laatste dat die overal naast hebben gezeten.
Ik vind het ook frappant om het op Mislintat af te schuiven. Je ziet bij PSV direct de hand van Peter Bosz. Direct hoog druk zetten en aanvallend voetbal. Ik heb nog niet gezien wat Steijn kan. Als je het mij vraagt heeft Steijn nu meer te bewijzen dan Mislintat.
Bij Ten Hag zaten de meesten hier na drie wedstrijden ook TEN HAG OUT te roepen.... Zeer voorbarig.
Je wil als voetbalclub een bepaald type voetbal spelen, dan zoek je daar als directie/technische staf een trainer bij en vervolgens gaat de technische staf samen met een trainer kijken naar spelers die daar weer het beste in passen. Volgens mij ging het bij stap 1 al verkeerd daar Steijn bij zijn clubs toch vooral een pragmaticus bleek die bijvoorbeeld bij Sparta ook net zo graag alle ballen op die lange voorin hanteerde.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is riskant ja, maar noem dan spelers die Ajax had moeten halen en bekend zijn voor algemene publiek? PSV en Feyenoord-spelers uitgesloten uiteraard. Dan kom je wel op een heel karig lijstje. Ik vind het eigenlijk juist lachwekkend dat Steijn nu loopt te klagen in media. Steijn is een passant. Het is zeer verstandig dat een TD het beleid doorvoert en niet een trainer die vorig jaar bij Sparta zat.
Ik begreep juist dat er wel geluisterd is naar de scouting maar dat die spelers niet altijd haalbaar waren. Mislintat heeft wellicht risico's genomen maar hij moet wel. Er is geen andere club die gewoon een hele basiselftal aan nieuwe spelers haalt. Meestal is het stuk makkelijker om 2 a 3 in te passen wat gebeurt bij PSV of Feyenoord.
[..]
Volgens de mannen van Voetbal Offside en de Telegraaf inderdaad. We weten van laatste dat die overal naast hebben gezeten.
Ik vind het ook frappant om het op Mislintat af te schuiven. Je ziet bij PSV direct de hand van Peter Bosz. Direct hoog druk zetten en aanvallend voetbal. Ik heb nog niet gezien wat Steijn kan. Als je het mij vraagt heeft Steijn nu meer te bewijzen dan Mislintat.
Dat is niet sterk van Steijn inderdaad. Die man moet zijn mond houden en zijn werk doen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mislintat stelt Steijn aan, haalt vervolgens spelers die Steijn blijkbaar niet ziet zitten en dat komt door Steijn naar buiten, dat is niet sterk.
Van Steijn is dat inderdaad helemaal stupide maar Mislintat had dergelijke frictie van tevoren al moeten voorkomen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is niet sterk van Steijn inderdaad. Die man moet zijn mond houden en zijn werk doen.
Steijn kan een lijstje aanleveren maar het is niet gegarandeerd dat hij die spelers krijgt. We weten ook helemaal niet welke spelers Steijn wil hebben. Komt ie straks aanzetten met Vito van Crooij of Tobias Lauritsen...
Ik mag hopen dat Mislintat hem op matje heeft geroepen. Hij kan niet van te voren weten dat Steijn opeens uit school klapt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Van Steijn is dat inderdaad helemaal stupide maar Mislintat had dergelijke frictie van tevoren al moeten voorkomen.
Die ziet natuurlijk van mijlenver al aankomen dat dit misgaat, als er dan ook nog eens geen klankbord is in de vorm van een algemeen directeur moet je iets. Al is dit wel heel snel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Mislintat hem op matje heeft geroepen. Hij kan niet van te voren weten dat Steijn opeens uit school klapt.
Het beslismodel aangaande het aantrekken van spelers had wat deliberatiever gemoeten. Wanneer Mislintat merkt dat Steijn het niet zo ziet zitten in de nieuwe aankopen moet Mislintat een beetje op hem inpraten. Ik snap dat doordat Mislintat nieuw is en door linguistieke en culturele barrieres Steijns onvrede waarschijnlijk niet snel aankomt bij Sven dus dat kan in de toekomst verbeteren maar voor nu is dat vrij problematisch dat de TD tekort schiet in de communicatie.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Mislintat hem op matje heeft geroepen. Hij kan niet van te voren weten dat Steijn opeens uit school klapt.
Het blijft toch wel erg bijzonder dat een TD uitspreekt voor de titel te gaan terwijl de trainer 2 uur later zegt dat hij opgescheept zit met een selectie waar hij zelf zeer weinig inspraak op heeft gehad en eigenlijk geen idee heeft wat elke nieuwe speler's kwaliteit nou precies is. Die 2 zitten duidelijk niet op 1 lijn en de verwachtingen zijn ook nog eens onrealistisch.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Natuurlijk, overal clowns op verschillende functies. Snel wegquote:Op dinsdag 5 september 2023 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tadic had zijn oor wel goed te luisteren gelegd in juli, die zag dit al van mijlenver aankomen.
Eens, maar waar ik me dan wel zorgen om maak is dat Steijn getuige zijn opmerkingen de handdoek al half in de ring aan het gooien is, dan heb je best wel een probleem als je een coach hebt die er geen zin in lijkt te hebben om een team te gaan creëren.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
De jongens hebben niet een keer met elkaar kunnen trainen. Geef ze nog even tijd
Het is wel aan Steijn om te bewijzen dat hij patronen, en dan vooral aanvalspatronen, er snel in kan krijgen.
Tadic zag helemaal niets aankomen, net als Berghuis. Die 2 maakten zich zorgen dat ze met dezelfde spelers als vorig seizoen opgescheept zouden worden en als er nou 1 ding niet is gebeurd is dat we met de selectie van vorig jaar zitten opgescheept.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tadic had zijn oor wel goed te luisteren gelegd in juli, die zag dit al van mijlenver aankomen.
Prima post. Al zou Van den Boomen toch echt wel de kwaliteit moeten bezitten om mee te kunnen met dit Ajax. Bij Toulouse speelt men toch echt niet elke wedstrijd op de counter voor zover mij bekend is. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken in welk team je komt. Dat zie je aan Schouten bij PSV, die komt van een Italiaanse laagvlieger en speelt bij PSV probleemloos mee alsof hij de afgelopen jaren niet anders heeft gedaan.quote:Op dinsdag 5 september 2023 09:57 schreef Pizzakoppo het volgende:
Ik vind het allemaal wel een lastig verhaal hoor. Hoeveel teams hebben ooit veel aankopen gedaan en hebben het seizoen succesvol beëindigd? Ik denk al snel aan Chelsea afgelopen seizoen(en) maar ook bijv. AC Milan na de generatie van Seedorf die maar bleven kopen en er niet bovenop kwamen, Liverpool idem ten tijde van selecties met Balotelli in de spits, United nu al een paar jaar…
Persoonlijk geloof ik dat je best spelers kunt kopen, ook uit verschillende landen en met verschillende opleidingen maar dat je dan we creatief moet kunnen denken. Ajax zal altijd neigen naar een 4-3-3 variant met hoge pressing. Dat vereist een bepaald type speler en een bepaalde opleiding. Niet heel spannend maar een Branco die lange ballen wil geven zal die kwaliteit minder kunnen etaleren als je op de helft van de tegenstander speelt. Forbs met zijn snelheid idem. Dan denk ik eerder aan David Silva achtige types die in de kleine ruimte technisch zijn.
Qua aankopen vind ik het wel spannend overigens. Ik vind het logisch om data te gebruiken en geloof ook dat het een indicatie kan zijn van goede prestaties of onder presteren, echter is talent in voetbal soms ook gewoon niet meetbaar maar wel zichtbaar. Een speler met zoveel gevoel in de voeten dat de eerste aanraking direct goed is. Een schijnbeweging om de tegenstander even weg te zetten. Rauw talent.
Lang verhaal kort, ik heb er een hard hoofd in. Ik vind het ook erg onrustig binnen de club waar juist met dit beleid rust van belang is. Je voelt aan alles dat er weinig geduld is om de selectie dit seizoen juist even de ruimte te geven om überhaupt te klikken met elkaar. Zowel vanuit de media als vanuit de staf als vanuit de spelers.
Loopt er op Vos na, überhaupt wat rond in de jeugd dat iets van potentie heeft?quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:11 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het enige alternatief is de jeugd erin gooien. Daar is het niveau ook twijfelachtig maar heb je als voordeel dat zij het systeem en de verwachtingen kennen en dat het publiek een langere adem heeft. Ik denk gewoon dat het belang van een fundament niet onderschat moet worden. Cultuurbewakers klinkt wat gaar maar zij zijn wel belangrijk binnen een team en die hebben we nu niet.
Misschien zal men dus ook eens de spelers moeten gaan afstellen op het spel in plaats van een soort utopie na te jagen waar momenteel de selectie gewoon niet voor hebt. Zo is er met jongens als Bergwijn, Forbs, Brobbey, Akpom en Mikautadze behoorlijk wat snelheid in de ploeg, dat moet je toch kunnen benutten.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja die Avila liet zondag zo'n 15 ballen 3 meter van zijn voeten afstuiteren. Dan kan je roepen dat ze gewoon aan elkaar moeten wennen maar dat is toch wat meer basistechniek.
Zelfs op de youtubecompilaties kon je al zien dat Forbs een speler is die ruimte nodig heeft. Precies de reden dat zo'n Bergwijn niet echt rendeert bij Ajax (al zal die ongetwijfeld een paar klasses beter zijn, dus waarom haal je dan die Forbs). Van den Boomen heeft in zijn hele carrière alleen maar bij pauperclubs gespeeld die op de counter spelen en waar zijn lange bal en tevens zijn enige wapen van pas kwam. Dan hoef je er ook niet echt een raketgeleerde voor te zijn dat dat bij Ajax niet gaat werken toch.
Akpom en die Georgier zijn helemaal een raadsel wat ze daar nou precies mee willen. Een eind twintiger die nooit verder is gekomen dan Middlesbrough en een volgens mij wel talentvolle dwerg die vooral in de spits goed speelt.
En dan laat ik die wandelende baksteen genaamd Medic maar met rust, want dat is toch meer een backup.
Uiteindelijk kan Steijn er wel een vies counterploegje van maken ja, heb je ook best de spelers voor. Maar dan wens ik je succes tegen pak 'em beet 11 van de 17 ploegen in de eredivisie die jou dan gewoon de bal laten en een muur gaan optrekken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima post. Al zou Van den Boomen toch echt wel de kwaliteit moeten bezitten om mee te kunnen met dit Ajax. Bij Toulouse speelt men toch echt niet elke wedstrijd op de counter voor zover mij bekend is. Het heeft er natuurlijk ook mee te maken in welk team je komt. Dat zie je aan Schouten bij PSV, die komt van een Italiaanse laagvlieger en speelt bij PSV probleemloos mee alsof hij de afgelopen jaren niet anders heeft gedaan.
[..]
Loopt er op Vos na, überhaupt wat rond in de jeugd dat iets van potentie heeft?
[..]
Misschien zal men dus ook eens de spelers moeten gaan afstellen op het spel in plaats van een soort utopie na te jagen waar momenteel de selectie gewoon niet voor hebt. Zo is er met Bergwijn, Forbs, Brobbey, Akpom en Mikautadze gewoon behoorlijk wat snelheid in de ploeg, dat moet je toch kunnen benutten.
Dat doen die 11 ploegen nu ook al.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan Steijn er wel een vies counterploegje van maken ja, heb je ook best de spelers voor. Maar dan wens ik je succes tegen pak 'em beet 11 van de 17 ploegen in de eredivisie die jou dan gewoon de bal laten en een muur gaan optrekken.
Dat zag je al tegen Excelsior en Ludogerets. Je mist gewoon de creatieve spelers die in de weinige ruimte die je krijgt het verschil kunnen maken. We hebben de laatste die dat kon verkocht aan West Ham voor 40 miljoen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Uiteindelijk kan Steijn er wel een vies counterploegje van maken ja, heb je ook best de spelers voor. Maar dan wens ik je succes tegen pak 'em beet 11 van de 17 ploegen in de eredivisie die jou dan gewoon de bal laten en een muur gaan optrekken.
Precies mijn punt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat doen die 11 ploegen nu ook al.
De meeste ploegen in Nederland proberen toch wel wat te creëren, daar staat de Eredivisie ook bekend om. Dat is echt geen competitie met vijftien Getafe's of zo. Wat directer voetbal, waarbij de omschakeling een wapen is, heeft PSV vaak genoeg een kampioenschap opgeleverd. Ik zou dus niet weten waarom Ajax dat niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Het klopt ook niet helemaal wat er hier gezegd wordt, ook de topploegen maken de meeste goals in de omschakeling. Het gaat vaak om de eerste goal waarin de ruimtes wat kleiner zijn, maar dan moet je niet alleen voorin aardig spelen maar ook van achteruit de bal goed rondspelen, nu is het allemaal wat te voorspelbaar en nog makkelijk te verdedigen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 10:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste ploegen in Nederland proberen toch wel wat te creëren, daar staat de Eredivisie ook bekend om. Dat is echt geen competitie met vijftien Getafe's of zo. Wat directer voetbal, waarbij de omschakeling een wapen is, heeft PSV vaak genoeg een kampioenschap opgeleverd. Ik zou dus niet weten waarom Ajax dat niet zou kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |