Ze moeten bij Pier 10 zijn, maar het blijft afhankelijk van wat Kroes zelf met Ajax heeft afgesproken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kale Clown Jan kan nu toch wel zijn mobieltje pakken ?
Teveel creatieve geesten voor Dickie 2quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De nieuwe bijdrage van de Azijnbode is werkelijk hilarisch.
https://www.voetbalzone.n(...)ntat-weigerde/423728
Toevallig allemaal namen die via de T in de media zijn gekomen, Steijn is flink aan het lekken geweest deze zomer.quote:“Steijn wilde graag Almada, kwam niet”, zo vervolgt Verweij zijn opsomming. “Voor Tahirovic had je Schouten kunnen halen. In plaats van Ávila en Sosa wilde Maurice Steijn Tagliafico halen. Steijn wilde Olij hebben, maar ze halen een keeper van acht miljoen euro uit Duitsland. Voor Medic had je Davinson Sánchez kunnen halen. Voor Gaaei kon je Dest krijgen en voor Mikautadze, Stengs. Voor Akpom Ziyech en voor Mannsverk, Van de Beek.”
Almada, Tagliafico en Ziyech te duur, Dest voldoet niet, Olij oke, Medic is back-up van Satulo, daar wil je geen Sanchez, Stengs is matig en Vd Beek speelt op een andere plek dan Mannsverk. Goed stuk welquote:Op dinsdag 5 september 2023 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Toevallig allemaal namen die via de T in de media zijn gekomen, Steijn is aan het lekken...
Daarnaast leuk Tagliafico, Ziyech, Dest, vd Beek en Sanchez maar dat zijn allemaal ex-spelers die niet beter zijn geworden sinds ze weggingen bij Ajax. Het zou het soort wanbeleid zijn waar Feyenoord ooit bijna aan onderdoor is gegaan.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Almada, Tagliafico en Ziyech te duur, Dest voldoet niet, Olij oke, Medic is back-up van Satulo, daar wil je geen Sanchez, Stengs is matig en Vd Beek speelt op een andere plek dan Mannsverk. Goed stuk wel
Ziyech en Tagliafico had ik nog wel zien zitten. vd Beek en Sanchez al niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daarnaast leuk Tagliafico, Ziyech, Dest, vd Beek en Sanchez maar dat zijn allemaal ex-spelers die niet beter zijn geworden sinds ze weggingen bij Ajax. Het zou het soort wanbeleid zijn waar Feyenoord ooit bijna aan onderdoor is gegaan.
Die rol zie ik nu weggelegd voor Sutalo en Berghuis. De rest heeft die uitstraling niet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ziyech en Tagliafico had ik nog wel zien zitten. vd Beek en Sanchez al niet.
Wat ik mis in dit team wat er nu staat is juist 1 of 2 van die teruggekeerde spelers, een Blind zeg maar, of Tadic (al keerde die niet terug) die de boel op sleeptouw kan nemen.
Sutalo misschien, Berghuis heeft het al jaren niet gedaan, die gaat het dan nu ook niet kunnen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die rol zie ik nu weggelegd voor Sutalo en Berghuis. De rest heeft die uitstraling niet.
Wat een slechte opsomming. Meer dan de helft is niet haalbaar wegens een te hoog salaris. Dest en Stengs zijn absoluut geen meerwaarde. Sanchez in plaats van Medic is helemaal een debiele vergelijking. Het salaris van Sanchez alleen is waarschijnlijk al het dubbele van Medic zijn transfersom en salaris samen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Toevallig allemaal namen die via de T in de media zijn gekomen, Steijn is flink aan het lekken geweest deze zomer.
Wat een kutnamen trouwens (op Almada na), snap dat Mislintat dat niet serieus nam.
Boerenkoolbord op schoot scouting van de T. GENOTquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De nieuwe bijdrage van de Azijnbode is werkelijk hilarisch.
https://www.voetbalzone.n(...)ntat-weigerde/423728
Wil toch ook wel die Mannsverk in actie zien. Die kan zomaar beter zijn dan Tahirovicquote:Op dinsdag 5 september 2023 14:55 schreef Heeinz het volgende:
Voordeel is wel dat we naar mijn mening een erg sterke verdedigende driehoek hebben met Hato, Sutalo en Tahirovic, aangevuld met Avila/Sosa en Gaaie. Dan is het hopen op een paar opvliegingen van de voorste 4 om toch iets van resultaat te behalen
Denk eerder die Noor als VM, Mannsverk, dan Sosa op lb, dan is je zwakke schakel op rechts met Rensch en kan je op het middenveld Tahirovic met Mannsverk en een aanvaller als 10 of vd Boomen met een wat conservatievere 10.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:55 schreef Heeinz het volgende:
Voordeel is wel dat we naar mijn mening een erg sterke verdedigende driehoek hebben met Hato, Sutalo en Tahirovic, aangevuld met Avila/Sosa en Gaaie. Dan is het hopen op een paar opvliegingen van de voorste 4 om toch iets van resultaat te behalen
Excuses, dat was niet mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 5 september 2023 03:33 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Sow koekoek. MHier moet ik even van bijkomen.
Wat betekent dat:? "conservatiever 10. Die hoort bij Ajax toch aanvallend te zijn? Met verdedigende secondanten. Of heb ik Cruijff, Bergkamp, Litmanen, vd Vaart, de Jong en Jonk niet begrepenquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk eerder die Noor als VM, Mannsverk, dan Sosa op lb, dan is je zwakke schakel op rechts met Rensch en kan je op het middenveld Tahirovic met Mannsverk en een aanvaller als 10 of vd Boomen met een wat conservatievere 10.
Ohja Manssverk was ik even vergeten. Ben wel benieuwd ook, moet zeggen dat ik al beetje Tahirovic fan benquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk eerder die Noor als VM, Mannsverk, dan Sosa op lb, dan is je zwakke schakel op rechts met Rensch en kan je op het middenveld Tahirovic met Mannsverk en een aanvaller als 10 of vd Boomen met een wat conservatievere 10.
Ik verwacht die Noor wel op 6 idd, Tahirovic op 8 en dan Berghuis op 10. VD Boomen komt veel te veel handelingssnelheid tekort voor de 10. Tegen betere tegenstanders kan je die evt op 8 kwijt zodat hij de bal achter de verdediging kan neerleggen. Mikautadze zal uiteindelijk wel als valse 7 of in de spits terecht komen, of hij moet er echt niets van kunnenquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
WELKE FUKKING IDIOOT VERZINT DITquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:11 schreef tong80 het volgende:
Ajax start een opleidingstraject voor oud-spelers die de ambitie hebben bij de Amsterdamse club te komen werken. Het betreft een twee jaar durend ‘talentenprogramma’ waarbij voormalige Ajacieden op verschillende afdelingen gaan meelopen en cursussen kunnen volgen. De eerste lichting is inmiddels bekend gemaakt.
[ afbeelding ]
Het is geheel volgens de filosofie van Johan Cruiff om oud-spelers aan de club te binden en commercieel directeur Menno Geelen is dan ook verheugd met het programma. ‘Directie, raad van commissarissen en onze achterban: we vinden het allemaal belangrijk dat er oud-Ajacieden rondlopen bij de club’, laat hij weten op de site.
Het eerste viertal dat aan het traject begint bestaat uit Siem de Jong, Daniël de Ridder, Ricardo van Rhijn en Kelly Zeeman. Oud-aanvoerder De Jong kijkt uit naar de start van het programma. ,,Ik volg al een tijd met grote interesse wat Ajax allemaal doet buiten het veld. Daar wil ik graag aan bijdragen. Er lopen bij de club veel mensen met een brede opleidingsachtergrond en indrukwekkende ervaring, daar kan ik veel van leren.”
,,Deze oud-spelers willen zich buiten het veld verder ontwikkelen. Wij willen hen goed op weg helpen en tegelijkertijd kunnen wij juist veel van hen leren. De ervaringen van een topsporter zijn uniek. Ik heb zelf gemerkt hoe fijn het werken is geweest met Edwin van der Sar”, aldus Geelen over de voormalige algemeen directeur.
De Jong speelde in totaal 277 voor Ajax, waarin hij 88 keer scoorde en 52 assists gaf. De Ridder kwam tussen 2003 en 2005 tot 35 duels in het rood-wit. Van Rhijn was 163 keer speler van Ajax en Zeeman kwam tussen 2013 en 2022 in totaal 119 keer in actie voor het vrouwenelftal van de Amsterdammers.
https://www.ad.nl/nederla(...)-bekend-br~a2bcd5ee/
Maar wel een Mitsidinges als TD.![]()
Ajax-tienen zijn inderdaad traditioneel trequartistas (driekwartsen die veelal in de ruimte tussen middenveld en aanval opereren), maar die bestaan bijna niet meer. Je zou een conservatievere 10 kunnen definieren als een middenvelder met wat meer body die ook verdedigend als een scherm fungeert maar wel hoger staat en een aanvallender takenpakket heeft dan een pivot(6) .MacAllister bijvoorbeeld, Kroos zou je daar ook toe kunnen rekenen en ook Jorginho en Shaqiri zou je zo kunnen beschouwen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat betekent dat:? "conservatiever 10. Die hoort bij Ajax toch aanvallend te zijn? Met verdedigende secondanten. Of heb ik Cruijff, Bergkamp, Litmanen, vd Vaart, de Jong en Jonk niet begrepen
Hier begrijp ik geen snars van. Verder noemt je me een zooitje middelmatige spelers op zeg.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax-tienen zijn inderdaad traditioneel trequartistas (driekwartsen die veelal in de ruimte tussen middenveld en aanval opereren), maar die bestaan bijna niet meer. Je zou een conservatievere 10 kunnen definieren als een middenvelder met wat meer body die ook verdedigend als een scherm fungeert maar wel hoger staat en een aanvallender takenpakket heeft dan een pivot(6) .MacAllister bijvoorbeeld, Kroos zou je daar ook toe kunnen rekenen en ook Jorginho en Shaqiri zou je zo kunnen beschouwen.
Wat staat hier allemaal dan?quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ajax-tienen zijn inderdaad traditioneel trequartistas (driekwartsen die veelal in de ruimte tussen middenveld en aanval opereren), maar die bestaan bijna niet meer. Je zou een conservatievere 10 kunnen definieren als een middenvelder met wat meer body die ook verdedigend als een scherm fungeert maar wel hoger staat en een aanvallender takenpakket heeft dan een pivot(6) .MacAllister bijvoorbeeld, Kroos zou je daar ook toe kunnen rekenen en ook Jorginho en Shaqiri zou je zo kunnen beschouwen.
Kroos is geen middelmatige speler. Verder zijn het inderdaad voornamelijk middelmatige spelers omdat de echte 10 verdwenen is en daarvoor zijn er een soort all round werkers die toevallig vaak wel een goede pass hebben in de plaats gekomen. Dat zijn de "moderne centrale/aanvallende middenvelders die met regelmaat voor de goal komen", die Riquelmes en Cassano's van deze wereld hebben verdrongen. Grealish bijvoorbeeld zou een klassieke 10 kunnen zijn maar verricht te weinig arbeid dus wordt op de vleugels geposteerd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hier begrijp ik geen snars van. Verder noemt je me een zooitje middelmatige spelers op zeg.
Ja, eens. Totaal lachwekkend dit.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
WELKE FUKKING IDIOOT VERZINT DIT
je stuurt eerst
bogarde
vanenburg
heitingga
reiziger
bergkamp
jonK
weg
daarnaast zijn er ex spelers zoals Seedorf kluivert DAVIDS en nog een paar andere die nooit een kans kregen
en dan kom je met zo een programma voor de 3e rangs spelers van ajax
SCHAAM JE GEWOON KAPOET AJAX
Wat een onzin allemaal. De echte buitenspelers bestaan zogenaamd ook niet meer. Over de statische backs. Een typische spits is uitzondering. Straks moet je tienkamper zijn die een verleden heeft als Triatleet.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kroos is geen middelmatige speler. Verder zijn het inderdaad voornamelijk middelmatige spelers omdat de echte 10 verdwenen is en daarvoor zijn er een soort all round werkers die toevallig vaak wel een goede pass hebben in de plaats gekomen. Dat zijn de "moderne centrale/aanvallende middenvelders die met regelmaat voor de goal komen", die Riquelmes en Cassano's van deze wereld hebben verdrongen. Grealish bijvoorbeeld zou een klassieke 10 kunnen zijn maar verricht te weinig arbeid dus wordt op de vleugels geposteerd.
Het komt er dus vooral op neer dat je niet meer wegkomt met een 10 die bij balverlies niet meedoet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |