Ga eens na bij hoeveel partijen je als stel staat geregistreerd. De belasting, de woningbouw, de verzekering?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
De vraag is: hoeveel gezeik gaan we hier mee krijgen?
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren? Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?quote:
Je hebt onderdak toch? En anders de tering naar de nering zetten en dan maar elders gaan wonen waar de huren die passen bij jullie inkomen wel betaalbaar zijn. Het is wat het is. Straks ga je nog vragen hoe je een bank moet overvallen omdat de hypotheken niet passen bij jouw inkomenssituatie. Lijkt me ook niet de bedoeling toch? Het is niet dat je op straat staat of dat de kinderbescherming melding doet dat de woonsituatie gevaarlijk is. Toch?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren? Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Of gewoon maar mijn baan opzeggen zodat ik ineens wel aan de norm voldoe?
Het is wel erg krom om de boze vinger naar de overheid te wijzen ter redevoering om daarmee de schuld bij hen neer te leggen voor jouw persoonlijke situatie die je overigens zelf hebt veroorzaakt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren?
Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Je kunt gaan sparen voor een startkapitaal om een hypotheek mee te bekostigen en dan op zoek te gaan naar een ruimere woning. Of op andere plekken in Nederland zoeken naar geschikte huurwoningen in de (vrije) huur die wél toereikend zijn in het budget wat je maandelijks kan ophoesten.quote:Of gewoon maar mijn baan opzeggen zodat ik ineens wel aan de norm voldoe?
Wat voor stel zijn jullie: geregistreerd partnerschap? Of is er samenlevingscontract? Overigens, als jullie op papier uit elkaar gaan, krijgt één dan een eengezinswoning toegewezen??quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
De volgende situatie is aan de hand: ik ben ooit alleen in het appartement gekomen waar ik nu woon. Later trok mijn vriendin bij me in en kregen we een kind. Nu is dit appartement met twee slaapkamers en geen bergruimte eigenlijk te klein.
Uiteraard wel ingeschreven, maar het duurde een hele tijd voor we punten genoeg hadden.
Maar nu hebben we punten genoeg, alleen verdienen we teveel voor sociale huur, te weinig voor vrije sector huur en ook te weinig om te kunnen kopen.
Uiteraard dit probleem voorgelegd aan de woningbouw maar zij kunnen niks doen.
Nu lijkt de enige oplossing de volgende: op papier gaan we uit elkaar, de ander gaat verhuizen naar een eengezinswoning en daarna gaan we weer samenwonen.
Want ja, moreel is het niet juist, maar met een opgroeiend kind is een klein appartement van 58m2 niet ideaal.
Iets kopen. Je hebt door jullie inkomen geen recht op een sociale huurwoning.quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren? Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Je werkt met twee man, je zit mega goedkoop gehuurd (tav je inkomen). Je begint - hopelijk - niet binnen een jaar aan kinderen. Ik neem aan dat je toch wel een fors bedrag hebt om in te leggen bij een hypotheek? Hoeveel spaargeld heb je ongeveer?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
De volgende situatie is aan de hand: ik ben ooit alleen in het appartement gekomen waar ik nu woon. Later trok mijn vriendin bij me in en kregen we een kind. Nu is dit appartement met twee slaapkamers en geen bergruimte eigenlijk te klein.
Uiteraard wel ingeschreven, maar het duurde een hele tijd voor we punten genoeg hadden.
Maar nu hebben we punten genoeg, alleen verdienen we teveel voor sociale huur, te weinig voor vrije sector huur en ook te weinig om te kunnen kopen.
Uiteraard dit probleem voorgelegd aan de woningbouw maar zij kunnen niks doen.
Nu lijkt de enige oplossing de volgende: op papier gaan we uit elkaar, de ander gaat verhuizen naar een eensgezinswoning en daarna gaan we weer samenwonen.
Want ja, moreel is het niet juist, maar met een opgroeiend kind is een klein appartement van 58m2 niet ideaal.
Ze hebben een kind. En fors bedrag? Kijk welk inkomen omschreven word.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je werkt met twee man, je zit mega goedkoop gehuurd (tav je inkomen). Je begint - hopelijk - niet binnen een jaar aan kinderen. Ik neem aan dat je toch wel een fors bedrag hebt om in te leggen bij een hypotheek? Hoeveel spaargeld heb je ongeveer?
Dan moet kopen wellicht een optie zijn. Misschien niet direct je droomhuis in de perfecte gemeente, maar ongetwijfeld beter dan waar je nu zit.
Een jaartje beiden minder werken een optie?quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Accepteren dat het zo is, of iets zoeken wat je wel kunt betalen. Fraude lijkt me sowieso geen goed plan, zeker niet als het ooit uit gaat komenquote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De jaren voor het kind is er toch volop gespaard mag ik hopen. Met twee man heb je dan echt wel makkelijk 20k per jaar erbij.. en ook met kind kun je prima sparen. Ze zijn prijzig, maar als je oplet is het prima in de hand te houden.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ze hebben een kind. En fors bedrag? Kijk welk inkomen omschreven word.
20k per jaar? Op het randje van sociale huur? Van welke boomer ben jij een kloon.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
De jaren voor het kind is er toch volop gespaard mag ik hopen. Met twee man heb je dan echt wel makkelijk 20k per jaar erbij.. en ook met kind kun je prima sparen. Ze zijn prijzig, maar als je oplet is het prima in de hand te houden.
Tenzij je alles uitgeeft, een kind in elkaar neukt en dan erachter komt dat je te klein woont. Maar dan ben je gewoon een dom ei.
Als je als stel met drie kinderen afhankelijk bent van sociale huur heb je ergens verkeerde keuzes gemaakt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
Je krijgt als alleenstaande niet eens gezinswoning bij sociale huur, dan moet je echt een gezin zijn en dat kunnen aantonen.
Ik ken een stel met 3 kinderen, die wonen in appartement van ongeveer 90m2 met 2 slaapkamers. Die zijn gewoon op zoek naar een andere woning waar ze als gezin genoeg ruimte hebben.
Ik ga uit van de geen kind situatie (zodra kind wordt alles duurder, ga je wellicht minder werken etc.). Met twee full time banen mag ik toch hopen dat ze minimaal rond de 50k zaten qua inkomen. Als je dan zo goedkoop gehuurd zit mag er toch wel 20k overblijven.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:40 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
20k per jaar? Op het randje van sociale huur? Van welke boomer ben jij een kloon.
Fixed that for you!quote:Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid mijn falende keuzes ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren?
Overdrijf niet zo.quote:Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Stel je niet zo aan. Beetje rijksgesubsidieerd willen wonen terwijl je er geen recht op hebt. Moet een ander het dan maar betalen omdat jij er geen zin in hebt, of omdat je je huis te klein vindt?quote:Of gewoon maar mijn baan opzeggen zodat ik ineens wel aan de norm voldoe?
Keuzes? Alsof je het leven te kiezen hebt.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Als je als stel met drie kinderen afhankelijk bent van sociale huur heb je ergens verkeerde keuzes gemaakt.
Oke, hoe gaat 50k bruto je realistisch 20k netto per jaar opleveren. Enlighten me.quote:Op zaterdag 2 september 2023 23:57 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ga uit van de geen kind situatie (zodra kind wordt alles duurder, ga je wellicht minder werken etc.). Met twee full time banen mag ik toch hopen dat ze minimaal rond de 50k zaten qua inkomen. Als je dan zo goedkoop gehuurd zit mag er toch wel 20k overblijven.
Boomer opmerking negeer ik maar, kansloos namelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |