abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210513357
De volgende situatie is aan de hand: ik ben ooit alleen in het appartement gekomen waar ik nu woon. Later trok mijn vriendin bij me in en kregen we een kind. Nu is dit appartement met twee slaapkamers en geen bergruimte eigenlijk te klein.
Uiteraard wel ingeschreven, maar het duurde een hele tijd voor we punten genoeg hadden.
Maar nu hebben we punten genoeg, alleen verdienen we teveel voor sociale huur, te weinig voor vrije sector huur en ook te weinig om te kunnen kopen.

Uiteraard dit probleem voorgelegd aan de woningbouw maar zij kunnen niks doen.

Nu lijkt de enige oplossing de volgende: op papier gaan we uit elkaar, de ander gaat verhuizen naar een eensgezinswoning en daarna gaan we weer samenwonen.

De vraag is: hoeveel gezeik gaan we hier mee krijgen?

Want ja, moreel is het niet juist, maar met een opgroeiend kind is een klein appartement van 58m2 niet ideaal.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_210513421
Had je dit niet beter eerst kunnen oplossen voordat je ging fokken?
pi_210513424
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

Ga eens na bij hoeveel partijen je als stel staat geregistreerd. De belasting, de woningbouw, de verzekering?
Met die partijen zul je gezeik mee krijgen. Is dit het waard?
Google is your friend, abuse your friends
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 21:49:27 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210513504
Je vraagt hoe je fraude moet plegen?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_210513540
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:49 schreef Rene het volgende:
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren? Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Of gewoon maar mijn baan opzeggen zodat ik ineens wel aan de norm voldoe?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 2 september 2023 @ 22:04:19 #6
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_210513673
Die ander krijgt ook geen eengezinswoning als er maar 1 kind is.
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 22:07:40 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_210513708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:53 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren? Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Je hebt onderdak toch? En anders de tering naar de nering zetten en dan maar elders gaan wonen waar de huren die passen bij jullie inkomen wel betaalbaar zijn. Het is wat het is. Straks ga je nog vragen hoe je een bank moet overvallen omdat de hypotheken niet passen bij jouw inkomenssituatie. Lijkt me ook niet de bedoeling toch? Het is niet dat je op straat staat of dat de kinderbescherming melding doet dat de woonsituatie gevaarlijk is. Toch?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_210513753
quote:

[..]
Wat is dan de oplossing voor het falende beleid ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren?
Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Het is wel erg krom om de boze vinger naar de overheid te wijzen ter redevoering om daarmee de schuld bij hen neer te leggen voor jouw persoonlijke situatie die je overigens zelf hebt veroorzaakt.
Het appartement is destijds toegewezen aan jou alleen. Je had van tevoren kunnen bedenken of je huis überhaupt wel groot genoeg zou zijn om er samen met je vriendin in te gaan wonen en een kind in voort te brengen.
Het falend kutbeleid was toen dit allemaal gebeurde, toen ook aan de orde.
En nu lopen wensdenken dat het ineens anders gaat?
quote:
Je kunt gaan sparen voor een startkapitaal om een hypotheek mee te bekostigen en dan op zoek te gaan naar een ruimere woning. Of op andere plekken in Nederland zoeken naar geschikte huurwoningen in de (vrije) huur die wél toereikend zijn in het budget wat je maandelijks kan ophoesten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_210514161
quote:
De volgende situatie is aan de hand: ik ben ooit alleen in het appartement gekomen waar ik nu woon. Later trok mijn vriendin bij me in en kregen we een kind. Nu is dit appartement met twee slaapkamers en geen bergruimte eigenlijk te klein.
Uiteraard wel ingeschreven, maar het duurde een hele tijd voor we punten genoeg hadden.
Maar nu hebben we punten genoeg, alleen verdienen we teveel voor sociale huur, te weinig voor vrije sector huur en ook te weinig om te kunnen kopen.

Nu lijkt de enige oplossing de volgende: op papier gaan we uit elkaar, de ander gaat verhuizen naar een eengezinswoning en daarna gaan we weer samenwonen.

Want ja, moreel is het niet juist, maar met een opgroeiend kind is een klein appartement van 58m2 niet ideaal.
Wat voor stel zijn jullie: geregistreerd partnerschap? Of is er samenlevingscontract? Overigens, als jullie op papier uit elkaar gaan, krijgt één dan een eengezinswoning toegewezen??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_210514384
quote:

[..]
Iets kopen. Je hebt door jullie inkomen geen recht op een sociale huurwoning.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210514416
Waar?
Nieuw is niet altijd beter.
  Moderator zaterdag 2 september 2023 @ 23:08:48 #12
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_210514473
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 september 2023 21:49 schreef Rene het volgende:
Dat gaan we dus idd niet doen in dit topic :s)

Hebben jullie geen mogelijkheid om iets te kopen?
pi_210514506
quote:

Nu lijkt de enige oplossing de volgende: op papier gaan we uit elkaar, de ander gaat verhuizen naar een eensgezinswoning en daarna gaan we weer samenwonen.

Je werkt met twee man, je zit mega goedkoop gehuurd (tav je inkomen). Je begint - hopelijk - niet binnen een jaar aan kinderen. Ik neem aan dat je toch wel een fors bedrag hebt om in te leggen bij een hypotheek? Hoeveel spaargeld heb je ongeveer?

Dan moet kopen wellicht een optie zijn. Misschien niet direct je droomhuis in de perfecte gemeente, maar ongetwijfeld beter dan waar je nu zit.
pi_210514600
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:11 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Je werkt met twee man, je zit mega goedkoop gehuurd (tav je inkomen). Je begint - hopelijk - niet binnen een jaar aan kinderen. Ik neem aan dat je toch wel een fors bedrag hebt om in te leggen bij een hypotheek? Hoeveel spaargeld heb je ongeveer?

Dan moet kopen wellicht een optie zijn. Misschien niet direct je droomhuis in de perfecte gemeente, maar ongetwijfeld beter dan waar je nu zit.
Ze hebben een kind. En fors bedrag? Kijk welk inkomen omschreven word.
pi_210514631
quote:

[..]
Een jaartje beiden minder werken een optie?
Ook fijn voor jullie offspring :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 2 september 2023 @ 23:29:15 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_210514670
quote:

[..]
Accepteren dat het zo is, of iets zoeken wat je wel kunt betalen. Fraude lijkt me sowieso geen goed plan, zeker niet als het ooit uit gaat komen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_210514702
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ze hebben een kind. En fors bedrag? Kijk welk inkomen omschreven word.
De jaren voor het kind is er toch volop gespaard mag ik hopen. Met twee man heb je dan echt wel makkelijk 20k per jaar erbij.. en ook met kind kun je prima sparen. Ze zijn prijzig, maar als je oplet is het prima in de hand te houden.

Tenzij je alles uitgeeft, een kind in elkaar neukt en dan erachter komt dat je te klein woont. Maar dan ben je gewoon een dom ei.
pi_210514744
Je krijgt als alleenstaande niet eens gezinswoning bij sociale huur, dan moet je echt een gezin zijn en dat kunnen aantonen.

Ik ken een stel met 3 kinderen, die wonen in appartement van ongeveer 90m2 met 2 slaapkamers. Die zijn gewoon op zoek naar een andere woning waar ze als gezin genoeg ruimte hebben.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_210514770
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:32 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
De jaren voor het kind is er toch volop gespaard mag ik hopen. Met twee man heb je dan echt wel makkelijk 20k per jaar erbij.. en ook met kind kun je prima sparen. Ze zijn prijzig, maar als je oplet is het prima in de hand te houden.

Tenzij je alles uitgeeft, een kind in elkaar neukt en dan erachter komt dat je te klein woont. Maar dan ben je gewoon een dom ei.
20k per jaar? Op het randje van sociale huur? Van welke boomer ben jij een kloon.
pi_210514771
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
Je krijgt als alleenstaande niet eens gezinswoning bij sociale huur, dan moet je echt een gezin zijn en dat kunnen aantonen.

Ik ken een stel met 3 kinderen, die wonen in appartement van ongeveer 90m2 met 2 slaapkamers. Die zijn gewoon op zoek naar een andere woning waar ze als gezin genoeg ruimte hebben.
Als je als stel met drie kinderen afhankelijk bent van sociale huur heb je ergens verkeerde keuzes gemaakt.
pi_210514814
Hoe kom je dan aan die eengezingswoning als je uit elkaar zal gaan? Die zijn per direct beschikbaar?

Gebrek aan bergruimte zou je wellicht kunnen oplossen met het (tijdelijk) huren van extra opslagruimte ergens.

[ Bericht 37% gewijzigd door Knutknuttsson op 02-09-2023 23:54:37 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_210514908
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
20k per jaar? Op het randje van sociale huur? Van welke boomer ben jij een kloon.
Ik ga uit van de geen kind situatie (zodra kind wordt alles duurder, ga je wellicht minder werken etc.). Met twee full time banen mag ik toch hopen dat ze minimaal rond de 50k zaten qua inkomen. Als je dan zo goedkoop gehuurd zit mag er toch wel 20k overblijven.

Boomer opmerking negeer ik maar, kansloos namelijk.
pi_210514909
quote:

Wat is dan de oplossing voor het falende beleid mijn falende keuzes ten aanzien van huisvesting de afgelopen jaren?
Fixed that for you!

quote:
Eeuwig in dit te kleine en dus ook te goedkope appartement blijven zitten?
Overdrijf niet zo.
quote:
Stel je niet zo aan. Beetje rijksgesubsidieerd willen wonen terwijl je er geen recht op hebt. Moet een ander het dan maar betalen omdat jij er geen zin in hebt, of omdat je je huis te klein vindt?
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 00:03:01 #24
236264 crew  capricia
pi_210514961
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:40 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Als je als stel met drie kinderen afhankelijk bent van sociale huur heb je ergens verkeerde keuzes gemaakt.
Keuzes? Alsof je het leven te kiezen hebt.
De partner van mijn zus is jong overleden aan kanker. Zit je daar met drie kleine kinderen (1, 4 en 5). Als weduwe op je 32ste. En je contract niet verlengd. Want ja, te veel afwezig ivm zieke partner.

Ik heb een hekel aan mensen die beginnen over 'verkeerde keuzes'. :')
Vertel eens wat jij aan tegenslagen meegemaakt hebt in het leven, qua keuzes?
Of misschien moet je niet zo oordelen zonder de situatie te kennen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210514980
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 september 2023 23:57 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik ga uit van de geen kind situatie (zodra kind wordt alles duurder, ga je wellicht minder werken etc.). Met twee full time banen mag ik toch hopen dat ze minimaal rond de 50k zaten qua inkomen. Als je dan zo goedkoop gehuurd zit mag er toch wel 20k overblijven.

Boomer opmerking negeer ik maar, kansloos namelijk.
Oke, hoe gaat 50k bruto je realistisch 20k netto per jaar opleveren. Enlighten me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')