abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 13:42:36 #1
382129 crew  Donna
pi_210498486
Er wordt gezocht naar een topic op een laagje tussen 'Wat lees je nu' en het recensie topic (te uitgebreid).
Want 'ik hou van praten over boeken' werd er gezegd. :lijstje:
Dus bij deze een topic waar je kan praten over boeken, in de breedste zin van het woord.

Have fun! Read on! :Y)

Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 13:43:51 #2
382129 crew  Donna
pi_210498506
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 12:59 schreef Nexpreszo het volgende:

[..]
Ja precies dat!! Ik hou van praten over boeken.
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:44:29 #3
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210498522
Ik moet al zeker drie jaar mijn boekenkast uitmesten en kijken wat ik wel en niet wil houden en een beetje orde in de chaos scheppen. Volgens mij barst het van de boeken die ik nog niet eens gelezen heb, afgezien van de stapel ongelezen boeken die ik in de slaapkamer heb liggen.
  Spellchecker vrijdag 1 september 2023 @ 13:47:09 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210498587
Ah heel leuk! Dankjewel Donna!
Ik heb een serieuze verslaving aan het kopen van recente kinderboeken (heb iig een Billy vol). En daarnaast lees ik veel op mijn Kobo via Kobo plus, Bookchoice en bieb.
Op mijn Kobo lees ik vooral 's avonds/ 's nachts. Overdag lees ik papieren boeken.

Nu bezig in Het Bloemenmeisje van Anya Niewierra, ik vond de Camino ook erg goed.

En het kinderboek dat ik lees is De Zeven sleutels- het pad van de roverkoning, van Tom Rijpert.
Let the games begin...
pi_210498595
O, en fijne boekwinkels!
Ik ga heel graag naar vd Velden in de kerk in Zwolle.
Let the games begin...
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:55:43 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210498671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:49 schreef Nexpreszo het volgende:
O, en fijne boekwinkels!
Ik ga heel graag naar vd Velden in de kerk in Zwolle.
Ik woon in Maastricht en daar heb je ook een boekhandel in een oude kerk waar iedereen wild van is, maar persoonlijk vind ik het assortiment nogal tegen vallen.
Wel een mooie zaak verder, daar niet van.
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 13:56:14 #8
382129 crew  Donna
pi_210498675
Ik zal mijn ereader eens even opladen :Y
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:56:29 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210498678
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:49 schreef Nexpreszo het volgende:
Ah heel leuk! Dankjewel Donna!
Ik heb een serieuze verslaving aan het kopen van recente kinderboeken (heb iig een Billy vol). En daarnaast lees ik veel op mijn Kobo via Kobo plus, Bookchoice en bieb.
Op mijn Kobo lees ik vooral 's avonds/ 's nachts. Overdag lees ik papieren boeken.

Nu bezig in Het Bloemenmeisje van Anya Niewierra, ik vond de Camino ook erg goed.

En het kinderboek dat ik lees is De Zeven sleutels- het pad van de roverkoning, van Tom Rijpert.
Oh Het Bloemenmeisje ga ik ook even op m'n lijstje zetten. Onlangs De Camino gelezen, en dat boek vond ik (eigenlijk onverwachts want niet echt mijn genre) heel goed.
  vrijdag 1 september 2023 @ 13:57:12 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_210498689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:55 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik woon in Maastricht en daar heb je ook een boekhandel in een oude kerk waar iedereen wild van is, maar persoonlijk vind ik het assortiment nogal tegen vallen.
Die winkel vind ik ook tegenvallen als je echt naar boeken op zoek bent. Wel leuk om een keer in rond te lopen maar dat is het ook. Met kerst was overigens wel leuk, toen stond er een koor bovenin. Was sfeervol :Y
pi_210498866
Leuk idee!
Alleen wacht ik even af hoe het gaat lopen.

^O^
pi_210498888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:55 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ah ja die is idd ook mooi.
Ik vind het assortiment in Zwolle echt dikke prima, hij is echter wel duur in vergelijking met mijn "eigen" boekhandel.
Let the games begin...
pi_210499076
Ik ben hier ook, kom straks even lezen/kletsen 😅
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:48:40 #14
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_210499239
Top topic! Dank voor het openen.

Ik ben nu bezig in 'Minnaar' van Charlotte Link (deel 4 van de Kate Linville serie).

Aanrader voor mensen die graag beetje romantisch/chicklit achtig lezen.
Nieuwkomer Mireille Versteeg met 'Binnen de lijntjes'. Erg leuk. Raakte ook beetje aan de Luizenmoeder.

Ik lees graag en veel. Maar niet per se enorm literair ofzo. Gewoon van alles door elkaar. Ook Nederlands en Engels door elkaar heen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:03:01 #15
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210499460
Ik ben net begonnen in The turn of the screw van Henry James maar eerlijk... ik vind het lastig om erin te komen en ik denk dat het komt doordat ik niet aan het taalgebruik gewend ben.
  Spellchecker vrijdag 1 september 2023 @ 15:04:52 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210499491
Ik heb heel de Frieda Kleinreeks van Nicci French in een keer uitgelezen; geweldig!
pi_210499991
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:48 schreef J-net het volgende:
Top topic! Dank voor het openen.

Ik ben nu bezig in 'Minnaar' van Charlotte Link (deel 4 van de Kate Linville serie).

Aanrader voor mensen die graag beetje romantisch/chicklit achtig lezen.
Nieuwkomer Mireille Versteeg met 'Binnen de lijntjes'. Erg leuk. Raakte ook beetje aan de Luizenmoeder.

Ik lees graag en veel. Maar niet per se enorm literair ofzo. Gewoon van alles door elkaar. Ook Nederlands en Engels door elkaar heen.
O binnen de lijntjes wil ik idd ook nog lezen!
Ik las veel van Jenny Colgan en Jackie van Laren. Heerlijk.
Let the games begin...
pi_210500016
Bij ons staan juist de ongelezen boeken in de boekenkast, er staan maar een paar gelezen exemplaren tussen, in principe gaan leesboeken na het lezen weg. Nieuw kopen we ze al heel lang niet meer, alles wordt tweedehands aangeschaft of uit ruilboekenkastjes meegenomen en de gelezen boeken gaan meestal weer naar een ruilkastje.
Ik lees alleen maar Duitse en Engelse boeken en Duitse boeken vind ik hier niet vaak tweedehands, vaak staan er bij de kringloopwinkels wel boeken in het Duits, maar dat zijn bijna alleen maar Duitse vertalingen. Gelukkig zit ik nog lang niet zonder, we hebben een grote en kleine Billy vol staan met iets meer voor mij dan voor Symph.
In de zomer lees ik veel meer dan in andere seizoenen, ik hou van buiten in de tuin lezen.
pi_210500032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:50 schreef Nexpreszo het volgende:

[..]
O binnen de lijntjes wil ik idd ook nog lezen!
Ik las veel van Jenny Colgan en Jackie van Laren. Heerlijk.
Ik ben toevallig net Amanda’s wedding van Jenny Colgan aan het lezen, ik heb ‘m bijna uit, en ik vond deze vakantie bij de kringloop ook nog 2 van haar boeken. Leest lekker weg.
pi_210500080
Dat is de reden dat ik met name kinderboeken koop, die gebruik ik voor mijn werk.
Andere boeken heb ik ook, maar minimaal. Meeste lees ik digitaal.
Ik lees met name in het Nederlands. Soms Engels.
Let the games begin...
pi_210500257
Digitaal boeken lezen vind ik dan weer niks, ik wil papier vasthouden.
pi_210500307
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 13:47 schreef maily het volgende:
@:drakin
@:ieniminimuis
Ja?
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_210500743
* drakin leest nu pas het topic

Tof, boeken O+

Ik probeer tussen de 25 en 50 boeken per jaar te lezen.

Ik lees zowel papier als ereader, die laatste neemt toch makkelijk mee en voor het slapen gaan is het door het achtergrondlicht fijner dan een leeslampje aan.

Maar er moet ook gestudeerd worden, dat is ook boekenwerk

En ik verkoop boeken, zowel via bol als boekwinkeltjes als via eigen website

Momenteel koop ik meer dan ik verkoop, dus dat is niet handig.

Prive 8 volle boekenkasten

verkoop 6 volle boekenkasten plus nog wat los
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:16:50 #24
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_210500765
Hoi ik ben ieniminimuis en ik koop meer boeken dan ik ze lees. Ik wil het geen verslaving noemen, maar elke keer als ik langs een boekenwinkel kom dan sta ik na een half uur toch buiten met minimaal 2 boeken.
Ik lees voornamelijk Engels.
Op dit moment lees ik The Wood Queen Bee, een fantasy boek. Ik heb overigens geen vast genre dat ik lees.
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:19:11 #25
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_210500780
quote:
99s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:13 schreef drakin het volgende:
* drakin leest nu pas het topic

Tof, boeken O+

Ik probeer tussen de 25 en 50 boeken per jaar te lezen.

Ik lees zowel papier als ereader, die laatste neemt toch makkelijk mee en voor het slapen gaan is het door het achtergrondlicht fijner dan een leeslampje aan.

Maar er moet ook gestudeerd worden, dat is ook boekenwerk

En ik verkoop boeken, zowel via bol als boekwinkeltjes als via eigen website

Momenteel koop ik meer dan ik verkoop, dus dat is niet handig.

Prive 8 volle boekenkasten

verkoop 6 volle boekenkasten plus nog wat los
Link? Zodat ik NOG meer boeken kan kopen om aan mijn te-lezen stapel kan toevoegen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij ons staan juist de ongelezen boeken in de boekenkast, er staan maar een paar gelezen exemplaren tussen, in principe gaan leesboeken na het lezen weg. Nieuw kopen we ze al heel lang niet meer, alles wordt tweedehands aangeschaft of uit ruilboekenkastjes meegenomen en de gelezen boeken gaan meestal weer naar een ruilkastje.
Ik lees alleen maar Duitse en Engelse boeken en Duitse boeken vind ik hier niet vaak tweedehands, vaak staan er bij de kringloopwinkels wel boeken in het Duits, maar dat zijn bijna alleen maar Duitse vertalingen. Gelukkig zit ik nog lang niet zonder, we hebben een grote en kleine Billy vol staan met iets meer voor mij dan voor Symph.
In de zomer lees ik veel meer dan in andere seizoenen, ik hou van buiten in de tuin lezen.
Vroeger hield ik alle boeken, tegenwoordig geef ik ze meestal weg als ik ze uitgelezen heb.
Maar niet altijd. Sommige boeken wil ik bewaren omdat ze me bijzonder raakten bijvoorbeeld, of soms omdat ik alles van een bepaalde schrijver wil hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')