Destijds ook hoor. Dino Zoff was in de 40 toen-ie wereldkampioen werd in 1982quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja oke, andere tijden inderdaad en qua leeftijd ook al ruim de 30 gepasseerd toen. Tegenwoordig ben je dan als keeper op je top.
Klopt. Maar wel een goeie.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lag natuurlijk niet aan Jongbloed, maar hij was niet de beste Nederlandse keeper van zijn tijd.
Als mijn grootmoeder wielen had ....quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:14 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Als Sander Boschker in 2010 op goal had gestaan waren we wereldkampioen geweest.
Poging tot humor ?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:14 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Als Sander Boschker in 2010 op goal had gestaan waren we wereldkampioen geweest.
De ook al overleden Piet Schrijvers sprak meer tot de verbeelding.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:47 schreef tong80 het volgende:
Maarten Spanjer ging er met z'n vrouw vandoor. 2 WK finales keepen en toch niet in het rijtje beste doelmannen van Oranje staan. Best wel weird.
1 Jan van Beverenquote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:18 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De ook al overleden Piet Schrijvers sprak meer tot de verbeelding.
Nou, dat balletje van Müller had een keeper wel kunnen stoppen hoor.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Gelul. Het heeft absoluut niet aan Jongbloed gelegen.
Heb jij die finales destijds gezien?
De gemakszucht was vooral Cruijff en Van Hanegem aan te rekenen, die hadden Nederland bij de hand moeten nemen in de finale en bij tijds moeten erkennen dat het allemaal toch niet zo makkelijk ging als na de eerste minuut werd verwacht.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, dat balletje van Müller had een keeper wel kunnen stoppen hoor.
Overigens was het een collectief falen van het Nederlands elftal, ik vind het ook te makkelijk om één persoon de schuld te geven.
Het resultaat was 1x wereldkampioen met van Beveren. Argentinie hadden ze sowieso nooit gewonnen. Maar er was een hoop gezeik in die tijd, vooral door de Ajax-kliek. Daar kon Jongbloed zelf niets aan doen natuurlijk - hij deed zijn stinkende best. Maar was gewoon niet de beste keeper van Nederland in die tijd. De schuld lag bij de Ajax-kliek die zich daarmee uiteindelijk zelf in de vingers sneed. Zie ook memoires Piet Keyzer!quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het resultaat was 2 WK-finales op rij, kunnen weinig landen zeggen.
Achteraf gelul weer. De doelpunten die Jongbloed tegenkreeg had ook van Beveren niet gehouden.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het resultaat was 1x wereldkampioen met van Beveren. Argentinie hadden ze sowieso nooit gewonnen. Maar er was een hoop gezeik in die tijd, vooral door de Ajax-kliek. Daar kon Jongbloed zelf niets aan doen natuurlijk - hij deed zijn stinkende best. Maar was gewoon niet de beste keeper van Nederland in die tijd. De schuld lag bij de Ajax-kliek die zich daarmee uiteindelijk zelf in de vingers sneed. Zie ook memoires Piet Keyzer!
Jij hebt overal verstand van zie ik alweer 🙃quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Achteraf gelul weer. De doelpunten die Jongbloed tegenkreeg had ook van Beveren niet gehouden.
Heb je de WK finales 74 en 78 überhaupt ooit gezien?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:07 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij hebt overal verstand van zie ik alweer 🙃
Jij in ieder geval niet en lult de overleveringsverhalen klakkeloos na. Heb je die tijd bewust meegemaakt en de wedstrijden toen gezien?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:07 schreef matspontius het volgende:
Jij hebt overal verstand van zie ik alweer 🙃
Mooi.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:33 schreef borisz het volgende:
Op VI.nl https://www.vi.nl/pro/ove(...)iemand-die-veel-ziet
Hij heette Piet Keizer.quote:
Dan moet het inderdaad wel een hele goede keeper geweest zijn!quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:52 schreef golfer het volgende:
R.I.P. Jeugdheld van mij.
Ik mocht altijd, als 16 jarige, op het bijveldje van het Olympisch Stadion na zijn trainingen bij DWS, om de hoek bij mijn middelbare school, nog wat penalties op hem schieten en de meeste daarvan hield hij tegen. Vervolgens draaide hij de rollen om en schoot hij penalties met mij in het doel. Die waren meestal voor mij onhoudbaar.
Wedstrijden kun je prima bekijken op YT of andere bronnen. Als je je er eens in verdiept zie je dat dit destijds al een issue was. Dus wie lult er wat na?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij in ieder geval niet en lult de overleveringsverhalen klakkeloos na. Heb je die tijd bewust meegemaakt en de wedstrijden toen gezien?
Achteraf is het makkelijk lullen...
Echo, echo...quote:Op donderdag 31 augustus 2023 15:43 schreef matspontius het volgende:
Wedstrijden kun je prima bekijken op YT of andere bronnen. Als je je er eens in verdiept zie je dat dit destijds al een issue was. Dus wie lult er wat na?
Hoe weet jij of ik die tijd niet meegemaakt heb? Aanname van lik me vestje 👎quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Echo, echo...
Het was destijds geen issue. Het is het later gemaakt door knullen zoals jij die elkaar blijven napraten, zonder die tijd te hebben meegemaakt.
Ik raad je aan om dit al eerder hier vermelde artikel uit VI te lezen en dan met name de meest recente toevoeging over zijn keeperskwaliteiten.
https://www.vi.nl/pro/ove(...)iemand-die-veel-ziet
Ook al heb je het meegemaakt kun je niet beweren dat door toedoen van Jongbloed 2 WK finales verloren zijn gegaan. Slaat echt nergens op.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hoe weet jij of ik die tijd meegemaakt heb? Aanname van lik me vestje 👎
Als je terugvalt op YT-filmpjes hou ik het erop dat je die wedstrijden destijds niet hebt gezien.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:58 schreef matspontius het volgende:
Hoe weet jij of ik die tijd meegemaakt heb? Aanname van lik me vestje 👎
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |