quote:Op 20 juni 2022 kreeg ik de sleutels van mijn nieuwe huisje.
Een jaren '50 portiekwoning op een meer dan prima locatie in Brabant.
Voor het eerst in 33 jaar ook weer in de buurt van mijn vader![]()
In 8 maanden tijd is er een hoop gebeurd hier, had totaal geen idee wat ik met dit huisje aan moest maar opeens begon alles vorm te krijgen.
Mijn vader is de grootste hulp geweest, hij heeft zo goed als alles alleen gedaan wat betreft klussen.
Al het laminaat gelegd, muren wit gespoten, kasten in elkaar gezet, zoveel gesjouwd ook.
Daarbij heb ik ook natuurlijk geholpen. Met sjouwen dan en kasten verplaatsen en hulp bieden om een plank vast te houden![]()
Eigenlijk kwam het er gewoon op neer dat ik ideeën kreeg, mijn vader dat soms niet zag zitten, vaak wel bijdraaide (ik heb het nu vooral over de keuken). Vaak moest ik hem gelijk geven en soms hij mij (ik heb het nu vooral over de keuken
)
Maar wat hebben we vooral veel lol samen gehad de afgelopen 8 maanden
Vanaf eind november ging alles op een lager pitje. Ik kreeg zware operatie met lange hersteltijd.
Daarna leuke dingen gedaan die niks met huisje te maken hebben.
Ik had al een hechte band met mijn vader maar die is nu nog veel sterker geworden door zoveel samen te zijn en te werken![]()
=====================================
De OP uit het oude topic:
Het heeft even geduurd maar ik krijg maandag de sleutels van mijn nieuwe woning
Het wordt perfect opgeleverd. Nieuwe keuken, douche en toilet. Alles strak witgestuct ook.
En ik heb dus werkelijkwaar geen idee hoe ik dit mijn huisje kan laten worden
Lieve schat, dit is deeltje 3 al, alles is perfect ingerichtquote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:26 schreef Hiddendoe het volgende:
Proficiat.![]()
Wil je tips van ons over gordijnen, meubels, lampen enz?
Je zult toch wel een beetje een idee hebben hoe je het wilt inrichten?
Sorry, niet gezien.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:30 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Lieve schat, dit is deeltje 3 al, alles is perfect ingerichtMaar je mag hier best een gordijnrails opkomen hangen
quote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sorry, niet gezien.
Het is nog vroeg, hé?
Ja waarschijnlijk welquote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:38 schreef Hiddendoe het volgende:
Moet dit eigenlijk niet klodderhuisje *0*#4 zijn?
Ik doe even met je mee blunderen. Zat ook al dik te staren hoe je hier iets van kunt maken. Ben benieuwd wat het geworden is.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:31 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Sorry, niet gezien.
Ik wilde net gaan typen dat je dan eerst maar dat lelijke rode ding in de hoek van je keuken moet verwijderen.
Het is nog vroeg, hé?
In topic #2 of #3 staan de foto's inc de frustratiesquote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik doe even met je mee blunderen. Zat ook al dik te staren hoe je hier iets van kunt maken. Ben benieuwd wat het geworden is.
Net #3 doorgelezen. Jezus meid, wat een heftig verhaal. Knap hoe jullie dat als familie opvangen. Sterkte met het herstel van je vader.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 09:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
In topic #2 of #3 staan de foto's inc de frustraties
Ik heb de meest leuke keuken ooit. Maar ik ga dingen doen daar nog, zonder mijn vader
Ja, niet mijn forumquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:15 schreef Leandra het volgende:
Dit is volgens de TT #3, misschien even aanpassen dan
Heel jammer van je vader ... maar je hebt ook al eea zonder hem geklust. Gaat best goedkomen. Kijk uit naar weer een mooi topicquote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Er zijn weer nieuwe dingen. Helaas kan ik mijn vader niet echt om hulp vragen want hij doet het niet meer zo goed sinds zijn corona-coma.
Maar ik ga dus de keuken aanpakken
Ja! Ik heb dus 3 meter aan stellingkasten. Op de bovenkant heeft mijn vader een lange plaat van het resterende laminaat gemaakt.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 11:39 schreef deedeetee het volgende:
Weet je al wat voor klussen je gaat doen in de keuken ? Heb je al wat daarvoor in huis ? Ben niet nieuwgierig hoor.
Karton, bedoel je daar de achterwand mee ? Planken van karton zakken immers door als je er iets op zet. Leuk papiertje overgens.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja! Ik heb dus 3 meter aan stellingkasten. Op de bovenkant heeft mijn vader een lange plaat van het resterende laminaat gemaakt.
Maar daaronder is er dus nog gewoon dat harde karton
Dus ik heb 4 rollen van dit gekocht:
[ link | afbeelding ]
En dat moet ik dus op maat maken en over die platen plakken/lijmen/ductape/whatever
Bovenplaat en achterwand zijn dus al gedaan met resterende laminaat.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Karton, bedoel je daar de achterwand mee ? Planken van karton zakken immers door als je er iets op zet. Leuk papiertje overgens.
Nah, als je een willekeurige meepostende mod was in een topic van een ander zou ik ook verwachten dat je het cijfertje even zou aanpassen.quote:
Het is dus kast papier. Op maat knippen en onder de plank vastplakken is wat ik zou doen.quote:
Mijn messen zijn al jaren bij mij. En scherpquote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:27 schreef deedeetee het volgende:
Met een mes zou je rafelranden kunnen krijgen en dat wil je niet.![]()
Maar vertel heb je soms een nieuwe messen set ?
Ik wilde het dus op maat snijden en dan vastplakken.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:52 schreef deedeetee het volgende:
Stanley mes zou ook kunnen. Ben er zelf geen fan van maar t kan idd wel. Als de planken los kunnen anders lijkt t me niet echt een optie. Ik neem aan dat het papier om de plank heen gevouwen moet worden, dat is tenminste hoe ik het zou doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig morgen een heel erg leuke afleiding want een FOK!royalty komt hier lunchen, kletsen etc![]()
quote:Op zondag 3 september 2023 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Wisten jullie nog van de vorige topics dat ik een update over mijn vader gaf en dat het een paar uur later alweer anders was?
Ik heb het gejinxed met dit topic weer te heropenen: afgelopen vrijdag heeft vader te horen gekregen dat hij deze week geopereerd zal worden.
Zag opeens updates familie vader omhoog komen op whatsapp en dacht: niet deze shit nog een keer.
Zijn vrouw schreef dit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig morgen een heel erg leuke afleiding want een FOK!royalty komt hier lunchen, kletsen etc![]()
Spannend hequote:Op maandag 4 september 2023 00:03 schreef golfer het volgende:
Joh. Goed dat ze dat op tijd hebben ontdekt en dat het geopereerd kan worden!![]()
Wat, of wie is Fok!royalty?
quote:Op zondag 3 september 2023 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Wisten jullie nog van de vorige topics dat ik een update over mijn vader gaf en dat het een paar uur later alweer anders was?
Ik heb het gejinxed met dit topic weer te heropenen: afgelopen vrijdag heeft vader te horen gekregen dat hij deze week geopereerd zal worden.
Zag opeens updates familie vader omhoog komen op whatsapp en dacht: niet deze shit nog een keer.
Zijn vrouw schreef dit:Fingers crossed voor de operatie en veel plezier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig morgen een heel erg leuke afleiding want een FOK!royalty komt hier lunchen, kletsen etcResistance is futile.
Was erg gezellig idd, en je had een geweldige lunch gemaakt!quote:Op maandag 4 september 2023 17:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Lunch met @:Leandra was meer dan leuk. Ook heel waardevol![]()
Ze heeft alleen geen plafond geschilderd in mijn huisje![]()
quote:Op maandag 4 september 2023 18:11 schreef mascara-klodder het volgende:
Jij lult nog meer dan dat ik dat doe
quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:56 schreef mascara-klodder het volgende:
Hij is vandaag goed uit de operatie gekomen.
Stapje voor stapjequote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:59 schreef mascara-klodder het volgende:
Klussen is het 'm nog steeds niet geworden helaas.
Wil als eerste alle zooi weg hebben en dat alles weer strak en netjes is in de kasten en lades.
Daarna begint project zomerkleding naar winterkleding wisselen.
Ben al heel erg goed bezig. Het laatste stukje wordt lastig aangezien ik eigenlijk nul komma nul kastruimte heb![]()
Met vader gaat het naar omstandigheden goed. Goddank.
Opgeruimdekastenjoepie volgt hierna.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |