abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210472179
Staatsgreep in Gabon na herkiezing Ali Bongo als president
Officieren van het Gabonese leger zeggen woensdagochtend vroeg een coup te hebben gepleegd. Ze lieten op de nationale televisie weten dat ze de macht hebben gegrepen om een einde te maken aan het bewind van president Ali Bongo (64).

Dinsdagavond werd Bongo uitgeroepen tot winnaar van de presidentsverkiezingen van afgelopen zaterdag. Zijn belangrijkste tegenstander Albert Ondo Ossa heeft Bongo herhaaldelijk beschuldigd van fraude bij de verkiezingen.

De Gabonese president, die al veertien jaar aan de macht is, werd herkozen met 64,27 procent van de uitgebrachte stemmen. Vlak na de bekendmaking van het officiële resultaat lieten militairen in het land weten dat ze een einde aan het regime gingen maken. Er werden ook schoten gehoord in de hoofdstad Libreville.

Bongo had maar één ronde nodig om zijn belangrijkste rivaal Albert Ondo Ossa, die slechts 30,77 procent van de stemmen won, en twaalf andere kandidaten te verslaan. Dat zei Michel Stéphane Bonda, voorzitter van het Gabonese verkiezingscentrum, op de staatstelevisie. De opkomst bedroeg 56,65 procent. De officiële uitslag werd midden in de nacht bekendgemaakt op de staatstelevisie, zonder enige aankondiging vooraf.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-president~ae250be5/

Gaat lekker met die Franse (ex) koloniën.
pi_210472218
twitter
pi_210472344
Hij zal ook wel veel bongo bongo party's hebben bijgewoond. Typerend wel weer voor zo'n apenland.. jezelf schaamteloos verrijken over de rug van een straatarme bevolking.
Wij moeten eens stoppen met die nutteloze ontwikkelingshulp.
pi_210472403
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij zal ook wel veel bongo bongo party's hebben bijgewoond. Typerend wel weer voor zo'n apenland.. jezelf schaamteloos verrijken over de rug van een straatarme bevolking.
Alleen geven we geen ontwikkelingshulp aan Gabon.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210472420
Sinds dat Frankrijk weg is, is er een dictatuur van één familie geweest.

Treurig voor de inwoners...
pi_210472548
quote:
14s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Alleen geven we geen ontwikkelingshulp aan Gabon.
Het gaat toch in al die landen op dezelfde manier..
pi_210472658
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:31 schreef Hatseflats22 het volgende:

Frankrijk heeft nog een flinke vinger in de pap oa met de CFA Franc.

pi_210473167
Zit de Wagner groep er ook achter?
pi_210473193
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is bunga bunga party en de bekendste fan daarvan is toch echt blank.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210473368
Bazennaam zeg Ali Bongo
U MAD?
  woensdag 30 augustus 2023 @ 11:05:09 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210473380
quote:
Gabon's former President Omar Bongo had 70 bank accounts, 39 apartments, 2 Ferraris, 6 Mercedes Benz cars, 3 Porsches and a Bugatti in France.
Zulke figuren horen in een kleine cel en kaalgeplukt te worden ten behoeve van de samenleving.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 30 augustus 2023 @ 11:08:57 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210473395
Afrika _O-
pi_210473415
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 09:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
quote:

het is sowieso treurig dat in veel van dit soort landen een bananenrepubliek ontstaat zodra de kolonisator verdwenen is.

Die landen zijn blijkbaar nog niet klaar voor fatsoenlijke democratie.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 11:34:53 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210473595
quote:
88s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:43 schreef Zucht. het volgende:
Zit de Wagner groep er ook achter?
Bij Niger heb ik het vermoeden van wel, hier bij Gabon denk ik van niet.
Maar misschien zijn ze geinspireerd door de oorlog in Niger en iig gefrustreerd door decennia aan corruptie en diefstal van het volk door de al 55 jaar zittende regering
pi_210474228
quote:
Duidelijk een marionet/vazalstaat van Frankrijk, die buit het land uit voor uranium, olie en gebruikt het land als basis voor militaire acties door heel Afrika. De dictators (Omar opgevolgd door zijn zoon Ali) werden er rijkelijk voor beloond zoals je kan lezen. Frankrijk gaat dit ook niet leuk vinden, tenminste als het leger af wil van haar koloniale meester zoals in Niger is gebeurd.
pi_210474279
King of the bongo bong
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_210474318
Ik wist geeneens dat dat land bestond.
Conscience do cost.
pi_210474331
quote:
16s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 11:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Zulke figuren horen in een kleine cel en kaalgeplukt te worden ten behoeve van de samenleving.
Inderdaad, net als mensen als Musk en Bezos, of zo'n vieze belastingparasiet als Max Verstappen.
pi_210474372
quote:
8s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 12:48 schreef ems. het volgende:
Ik wist geeneens dat dat land bestond.
je eigen ontwetenheid demonstreren is niet per sé aantrekkelijk ofzo.
pi_210474402
quote:
6s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 12:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
je eigen ontwetenheid demonstreren is niet per sé aantrekkelijk ofzo.
Ik heb mij gelukkig ook niet op fok geregistreerd om mijn voortplantingsambities te realiseren. Daarnaast valt er wat te zeggen voor de aantrekkelijkheid van een individu die comfortabel is in het kunnen toegeven dat hij/zij niet alle wijsheid in pacht heeft.
Conscience do cost.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 13:04:01 #21
459912 FlippingCoin
pi_210474470
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 12:49 schreef Farenji het volgende:

[..]
Inderdaad, net als mensen als Musk en Bezos, of zo'n vieze belastingparasiet als Max Verstappen.
Over die mensen valt best wat te zeggen maar ik hoop dat je het verschil ziet tussen die genoemde mensen en een autoritaire president die zo enorm aan zelfverrijking doet in een arm land.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_210474523
quote:
16s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Over die mensen valt best wat te zeggen maar ik hoop dat je het verschil ziet tussen die genoemde mensen en een autoritaire president die zo enorm aan zelfverrijking doet in een arm land.
Dat verschil is inderdaad erg duidelijk, Ali Bongo is dmv verkiezingen aan de macht gekomen, en die mensen die ik noemde allemaal niet.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 13:13:22 #23
459912 FlippingCoin
pi_210474572
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:09 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat verschil is inderdaad erg duidelijk, Ali Bongo is dmv verkiezingen aan de macht gekomen, en die mensen die ik noemde allemaal niet.
Oke nouja als jij Max wil opsluiten is dat je goedrecht.
pi_210474576
Ali B?
Purr.
pi_210474725
quote:
16s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oke nouja als jij Max wil opsluiten is dat je goedrecht.
Die gast verdient honderden miljoenen maar heeft nog nooit van zijn leven een cent belasting betaald, maar maakt wel flink gebruik van allerlei dure voorzieningen en hij loopt ten ontechte te pronken met onze Nederlandse vlag en nationaliteit. Landverrader. En al dat domme f1 volk er maar achteraan hobbelen, vaak dezelfde typetjes die menen dat alle buut'nlanders eruitgetieft moeten worden omdat ze gebruik maken van onze sociale voorzieningen, maar maxie is hun held hoor.

Als ik zou moeten kiezen tussen dat hypocriete eikeltje en deze Ali Bongo, die gewoon tweemaal verkozen is in een verkiezing, dat vind ik best een moeilijke keuze hoor.
pi_210474892
twitter
pi_210474924
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:26 schreef Farenji het volgende:

[..]
Die gast verdient honderden miljoenen maar heeft nog nooit van zijn leven een cent belasting betaald, maar maakt wel flink gebruik van allerlei dure voorzieningen en hij loopt ten ontechte te pronken met onze Nederlandse vlag en nationaliteit. Landverrader. En al dat domme f1 volk er maar achteraan hobbelen, vaak dezelfde typetjes die menen dat alle buut'nlanders eruitgetieft moeten worden omdat ze gebruik maken van onze sociale voorzieningen, maar maxie is hun held hoor.

Als ik zou moeten kiezen tussen dat hypocriete eikeltje en deze Ali Bongo, die gewoon tweemaal verkozen is in een verkiezing, dat vind ik best een moeilijke keuze hoor.
Max levert meer geld op dan dat hij ooit gekost heeft. Tevens woont hij niet in Nederland dus ik zie het probleem niet. Als je dezelfde dingen over het koningshuis had gezegd was ik het met je eens.
pi_210474989
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Max levert meer geld op dan dat hij ooit gekost heeft. Tevens woont hij niet in Nederland dus ik zie het probleem niet. Als je dezelfde dingen over het koningshuis had gezegd was ik het met je eens.
Dat ie niet in NL woont is exact het punt, waarom denk jij dan dat ie op zijn 18e naar monaco is gegaan? En de koning is natuurlijk precies zo'n zelfde rijke parasiet die geen belasting betaalt, net als max, daarom is ie vast ook zo'n groot fan van hem.

Maar goed, back on topic. Free Ali Bongo! 🇬🇦
pi_210475589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:13 schreef Purrito het volgende:
Ali B?
Yep, zijn oorspronkelijke naam was Alain Bernard Bongo, maar zijn dictatoriale vader bekeerde zich tot de islam in 1973. Gabon is een overwegend christelijk land in tegenstelling tot de staatsgrepen in de andere Afrikaanse moslimlanden Mali, Niger, Burkina Faso, Guinea, Soedan.
pi_210475926
quote:
16s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 13:04 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Verstappen gedraagt zich momenteel ook als een autoritaire leider in de Formule 1 wereld. ;)
pi_210476017
Kan ik ergens wedden op de eerstvolgende Afrikaanse land waar er een coup zal plaatsvinden?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210476100
Ik vraag me af hoe ver we af zijn van een grootschalig(er) conflict op het Afrikaanse continent. De verschillen tussen de centraal Afrikaanse landen worden inmiddels te groot. Die bom moet wel een keer gaan barsten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_210477346
twitter
pi_210477391
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vraag me af hoe ver we af zijn van een grootschalig(er) conflict op het Afrikaanse continent. De verschillen tussen de centraal Afrikaanse landen worden inmiddels te groot. Die bom moet wel een keer gaan barsten.
En als die bom barst gaan we dit hier in West-Europa ook goed merken aan de enorme vluchtelingenstroom die dan extra op gang zal komen.
pi_210485289
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210485471
Ali Bongo....wat een fantastische artiestennaam is dat zeg, klinkt ook stukken vrolijker als Dries Roelvink of zo.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')