Alleen geven we geen ontwikkelingshulp aan Gabon.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij zal ook wel veel bongo bongo party's hebben bijgewoond. Typerend wel weer voor zo'n apenland.. jezelf schaamteloos verrijken over de rug van een straatarme bevolking.
Wij moeten eens stoppen met die nutteloze ontwikkelingshulp.
Het gaat toch in al die landen op dezelfde manier..quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen geven we geen ontwikkelingshulp aan Gabon.
Frankrijk heeft nog een flinke vinger in de pap oa met de CFA Franc.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:31 schreef Hatseflats22 het volgende:
Sinds dat Frankrijk weg is, is er een dictatuur van één familie geweest.
Treurig voor de inwoners...
Dat is bunga bunga party en de bekendste fan daarvan is toch echt blank.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 09:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Hij zal ook wel veel bongo bongo party's hebben bijgewoond. Typerend wel weer voor zo'n apenland.. jezelf schaamteloos verrijken over de rug van een straatarme bevolking.
Wij moeten eens stoppen met die nutteloze ontwikkelingshulp.
Zulke figuren horen in een kleine cel en kaalgeplukt te worden ten behoeve van de samenleving.quote:Gabon's former President Omar Bongo had 70 bank accounts, 39 apartments, 2 Ferraris, 6 Mercedes Benz cars, 3 Porsches and a Bugatti in France.
het is sowieso treurig dat in veel van dit soort landen een bananenrepubliek ontstaat zodra de kolonisator verdwenen is.quote:Sinds dat Frankrijk weg is, is er een dictatuur van één familie geweest.
Treurig voor de inwoners...
Bij Niger heb ik het vermoeden van wel, hier bij Gabon denk ik van niet.quote:
Duidelijk een marionet/vazalstaat van Frankrijk, die buit het land uit voor uranium, olie en gebruikt het land als basis voor militaire acties door heel Afrika. De dictators (Omar opgevolgd door zijn zoon Ali) werden er rijkelijk voor beloond zoals je kan lezen. Frankrijk gaat dit ook niet leuk vinden, tenminste als het leger af wil van haar koloniale meester zoals in Niger is gebeurd.quote:
Inderdaad, net als mensen als Musk en Bezos, of zo'n vieze belastingparasiet als Max Verstappen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zulke figuren horen in een kleine cel en kaalgeplukt te worden ten behoeve van de samenleving.
Ik heb mij gelukkig ook niet op fok geregistreerd om mijn voortplantingsambities te realiseren. Daarnaast valt er wat te zeggen voor de aantrekkelijkheid van een individu die comfortabel is in het kunnen toegeven dat hij/zij niet alle wijsheid in pacht heeft.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
je eigen ontwetenheid demonstreren is niet per sé aantrekkelijk ofzo.
Over die mensen valt best wat te zeggen maar ik hoop dat je het verschil ziet tussen die genoemde mensen en een autoritaire president die zo enorm aan zelfverrijking doet in een arm land.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 12:49 schreef Farenji het volgende:
[..]
Inderdaad, net als mensen als Musk en Bezos, of zo'n vieze belastingparasiet als Max Verstappen.
Dat verschil is inderdaad erg duidelijk, Ali Bongo is dmv verkiezingen aan de macht gekomen, en die mensen die ik noemde allemaal niet.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Over die mensen valt best wat te zeggen maar ik hoop dat je het verschil ziet tussen die genoemde mensen en een autoritaire president die zo enorm aan zelfverrijking doet in een arm land.
Oke nouja als jij Max wil opsluiten is dat je goedrecht.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat verschil is inderdaad erg duidelijk, Ali Bongo is dmv verkiezingen aan de macht gekomen, en die mensen die ik noemde allemaal niet.
Die gast verdient honderden miljoenen maar heeft nog nooit van zijn leven een cent belasting betaald, maar maakt wel flink gebruik van allerlei dure voorzieningen en hij loopt ten ontechte te pronken met onze Nederlandse vlag en nationaliteit. Landverrader. En al dat domme f1 volk er maar achteraan hobbelen, vaak dezelfde typetjes die menen dat alle buut'nlanders eruitgetieft moeten worden omdat ze gebruik maken van onze sociale voorzieningen, maar maxie is hun held hoor.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Oke nouja als jij Max wil opsluiten is dat je goedrecht.
Max levert meer geld op dan dat hij ooit gekost heeft. Tevens woont hij niet in Nederland dus ik zie het probleem niet. Als je dezelfde dingen over het koningshuis had gezegd was ik het met je eens.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die gast verdient honderden miljoenen maar heeft nog nooit van zijn leven een cent belasting betaald, maar maakt wel flink gebruik van allerlei dure voorzieningen en hij loopt ten ontechte te pronken met onze Nederlandse vlag en nationaliteit. Landverrader. En al dat domme f1 volk er maar achteraan hobbelen, vaak dezelfde typetjes die menen dat alle buut'nlanders eruitgetieft moeten worden omdat ze gebruik maken van onze sociale voorzieningen, maar maxie is hun held hoor.
Als ik zou moeten kiezen tussen dat hypocriete eikeltje en deze Ali Bongo, die gewoon tweemaal verkozen is in een verkiezing, dat vind ik best een moeilijke keuze hoor.
Dat ie niet in NL woont is exact het punt, waarom denk jij dan dat ie op zijn 18e naar monaco is gegaan? En de koning is natuurlijk precies zo'n zelfde rijke parasiet die geen belasting betaalt, net als max, daarom is ie vast ook zo'n groot fan van hem.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:45 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Max levert meer geld op dan dat hij ooit gekost heeft. Tevens woont hij niet in Nederland dus ik zie het probleem niet. Als je dezelfde dingen over het koningshuis had gezegd was ik het met je eens.
Yep, zijn oorspronkelijke naam was Alain Bernard Bongo, maar zijn dictatoriale vader bekeerde zich tot de islam in 1973. Gabon is een overwegend christelijk land in tegenstelling tot de staatsgrepen in de andere Afrikaanse moslimlanden Mali, Niger, Burkina Faso, Guinea, Soedan.quote:
Verstappen gedraagt zich momenteel ook als een autoritaire leider in de Formule 1 wereld.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Over die mensen valt best wat te zeggen maar ik hoop dat je het verschil ziet tussen die genoemde mensen en een autoritaire president die zo enorm aan zelfverrijking doet in een arm land.
En als die bom barst gaan we dit hier in West-Europa ook goed merken aan de enorme vluchtelingenstroom die dan extra op gang zal komen.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vraag me af hoe ver we af zijn van een grootschalig(er) conflict op het Afrikaanse continent. De verschillen tussen de centraal Afrikaanse landen worden inmiddels te groot. Die bom moet wel een keer gaan barsten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |