Netjes.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:05 schreef slashdotter3 het volgende:
In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
Nee, want wij mogen niet meer over Zwarte Piet praten, woord 'neger' mag niet meer gezegd worden, mannen die ineens een vrouw worden of omgekeerd dat moet je omarmen!quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:24 schreef Magister_Artium het volgende:
Ach, zolang het gezicht maar vrij is en de overige kledingstukken het curriculum of de functie niet hinderen.
Lijkt mij ook ja. Al die wijn die straks wordt vernietigd.quote:Op maandag 28 augustus 2023 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Frankrijk heeft wel grotere problemen dan dit lijkt mij.
Hoezo zie jij je genoodzaakt om naar de zelfscan te gaan als er een meisje met een hoofddoek achter de kassa zit? Ben je bang dat je een besmettelijke ziekte oploopt? Als ik er net zo als jij in zou staan zou ik niet eens meer boodschappen kunnen doen, want hier zitten alleen maar meisjes met hoofddoeken achter de kassa. Went vanzelf.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Een hoofddoekverbod vind ik trouwens wel prima.
Hier bij de jumbo zaten vandaag ook weer 2 meisjes met een (zwarte) hoofddoek achter de kassa, waardoor ik eigenlijk weer genoodzaakt was om bij de zelfscan af te rekenen, maar ook daar stond een hoofddoek meid die controleerde of iedereen wel alles netjes scande.
Ik voel mij daar persoonlijk wel door geïntimideerd als niet moslim zijnde, maar een abaja is in feite gewoon een lange jurk, omdat te gaan verbieden op school gaat wel heel erg ver..
Waarom verbiedt de staat mensen dan om zich te kleden volgens hun interpretatie van hun religie?quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:05 schreef slashdotter3 het volgende:
In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
Maar is een "abaja" een religieus teken?quote:Frankrijk hanteert een streng verbod op religieuze tekens in openbare scholen.
Zoek nou gewoon eens een keertje hulpquote:Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:
Een hoofddoekverbod vind ik trouwens wel prima.
Hier bij de jumbo zaten vandaag ook weer 2 meisjes met een (zwarte) hoofddoek achter de kassa, waardoor ik eigenlijk weer genoodzaakt was om bij de zelfscan af te rekenen, maar ook daar stond een hoofddoek meid die controleerde of iedereen wel alles netjes scande.
Ik voel mij daar persoonlijk wel door geïntimideerd als niet moslim zijnde, maar een abaja is in feite gewoon een lange jurk, omdat te gaan verbieden op school gaat wel heel erg ver..
Je weet ook nog niet hoe dit in Frankrijk wordt ontvangen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 07:08 schreef Scorpie het volgende:
Hadden wij maar een strikte scheiding van staat en religie. Helaas is het voor Nederland al te laat.
Moslim-vrouwen bedekken zich in eerste instantie omdat Allah dat zo wil.quote:Op maandag 28 augustus 2023 01:06 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom verbiedt de staat mensen dan om zich te kleden volgens hun interpretatie van hun religie?
[..]
Maar is een "abaja" een religieus teken?
Dwz, draagt de draagster het om te laten zien dat ze een bepaalde religie aanhangt of omdat zij vanwege de zedelijkheid (al dan niet ingegeven vanuit de religie) bepaalde delen van haar lichaam wil bedekken.
En wat als ze nu geen "abaja" draagt maar een wijde rok en slobbertrui met hoodie?
Is het dan nog steeds een "abaja"?
En wat als de draagster van bovenstaande nu geen moslim zou zijn en de kleding draagt omdat ze zich anders te veel bekeken voelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |