abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 augustus 2023 @ 22:05:39 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210451585
https://www.nu.nl/buitenl(...)baja-op-scholen.html

Frankrijk gaat de abaja, een gewaad dat sommige moslimvrouwen over hun kleren dragen, op openbare scholen verbieden. Het kledingstuk is volgens de autoriteiten in strijd met de Franse wetgeving. In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
i op televisie dat de abaja vanaf 4 september niet meer mag worden gedragen op school. Op die datum begint het nieuwe schooljaar.

Volgens de minister biedt hij zo "duidelijke regels op nationaal niveau" aan schoolhoofden. "Als je een klaslokaal binnenloopt, mag het niet zo zijn dat je de religie van leerlingen kunt vaststellen door alleen maar naar hen te kijken."

Frankrijk hanteert een streng verbod op religieuze tekens in openbare scholen. Dat verbod geldt sinds wetten in de 19e eeuw een einde maakten aan alle traditionele katholieke invloeden op het onderwijs.

In 2004 werden hoofddoekjes op scholen in Frankrijk al verboden en in 2010 werd een verbod op gezichtssluiers in het openbaar aangenomen. Dat was tot grote woede van een deel van de vijf miljoen moslims in Frankrijk.
  zondag 27 augustus 2023 @ 22:08:35 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210451634
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 22:05 schreef slashdotter3 het volgende:
In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
Netjes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 27 augustus 2023 @ 22:30:26 #4
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210451956
Het is altijd riskant dat je met dit soort beperkingen het tegenovergestelde bereikt, een moslimbevolking in je land wat zwaar ontevreden is of zich onderdrukt voelt, en zich nog meer gaat verzetten tegen de maatschappij en het land.

Je zag het al met de rellen laatst, gemeentehuizen gingen in de fik, politiebureaus werden aangevallen, of de aanslagen tijdens de IS periode, die in Frankrijk heftiger waren dan in het VK of Duitsland.

Aan de anderen kant moet je ook niet zoals het VK alles maar toelaten, zoals het oprichten van sharia rechtbanken, en toelaten dat er speciale scholen zijn waar enkel en alleen vrouwen opzitten, want dat wekt alleen maar de radicalere variant aan waar ouders hun kind kunnen verplichten om volledig volgens de sharia te leven.
  zondag 27 augustus 2023 @ 22:32:17 #5
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210451982
duidelijk een daad van 'n gewaad
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_210452229
Ik vind dat ze hiermee hun eigen motto van liberté, égalité, fraternité aantasten als je gaat bepalen hoe vrouwen/mannen zich (niet) moeten kleden. Ze schieten hiermee door en doen precies hetzelfde als religieuze extremisten alleen andersom.
pi_210452395
Moeten zij weten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zondag 27 augustus 2023 @ 23:14:31 #8
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210452443
Een hoofddoekverbod vind ik trouwens wel prima.

Hier bij de jumbo zaten vandaag ook weer 2 meisjes met een (zwarte) hoofddoek achter de kassa, waardoor ik eigenlijk weer genoodzaakt was om bij de zelfscan af te rekenen, maar ook daar stond een hoofddoek meid die controleerde of iedereen wel alles netjes scande.

Ik voel mij daar persoonlijk wel door geïntimideerd als niet moslim zijnde, maar een abaja is in feite gewoon een lange jurk, omdat te gaan verbieden op school gaat wel heel erg ver..
pi_210452512
Ach, zolang het gezicht maar vrij is en de overige kledingstukken het curriculum of de functie niet hinderen.
Al zie ik af en toe wel eens dames lopen op straat waar wat mij betreft prima een kleedje overheen mag, hoef je niet tegen die lelijkheid aan te kijken.
pi_210452591
Mooi
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210452623
Alle moslims verbieden! Guillotine erover BAM! Je MAINTIENDRAI w/
-XOXO-
pi_210452689
Lijkt me wel wenselijk, eindelijk eens goed nieuws uit dat land!
Cindy De Vuyst
pi_210452697
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:24 schreef Magister_Artium het volgende:
Ach, zolang het gezicht maar vrij is en de overige kledingstukken het curriculum of de functie niet hinderen.
Nee, want wij mogen niet meer over Zwarte Piet praten, woord 'neger' mag niet meer gezegd worden, mannen die ineens een vrouw worden of omgekeerd dat moet je omarmen!
Dat hele woke gedoe is flink de verkeerde kant uitgeslagen.

Dus verbied die hele kledingdracht maar. Wij niets, zij ook niets! Het is hier trouwens een Westerse cultuur, daar hoor je je naar aan te passen anders is er geen plek voor je in de maatschappij!
Cindy De Vuyst
  maandag 28 augustus 2023 @ 00:26:17 #14
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210452725
Frankrijk heeft wel grotere problemen dan dit lijkt mij.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210452739
quote:
16s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:
Frankrijk heeft wel grotere problemen dan dit lijkt mij.
Lijkt mij ook ja. Al die wijn die straks wordt vernietigd. :'(
pi_210452745
Rechten van vrouwen beperken is altijd prima, hopelijk verbieden ze binnenkort ook de hoofddoekjes. Hoe minder open scholen en studie zijn voor dit soort meisjes, hoe beter 💪💪💪
pi_210452794
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:

Hier bij de jumbo zaten vandaag ook weer 2 meisjes met een (zwarte) hoofddoek achter de kassa, waardoor ik eigenlijk weer genoodzaakt was om bij de zelfscan af te rekenen, maar ook daar stond een hoofddoek meid die controleerde of iedereen wel alles netjes scande.

Ik voel mij daar persoonlijk wel door geïntimideerd als niet moslim zijnde, maar een abaja is in feite gewoon een lange jurk, omdat te gaan verbieden op school gaat wel heel erg ver..
Hoezo zie jij je genoodzaakt om naar de zelfscan te gaan als er een meisje met een hoofddoek achter de kassa zit? Ben je bang dat je een besmettelijke ziekte oploopt? Als ik er net zo als jij in zou staan zou ik niet eens meer boodschappen kunnen doen, want hier zitten alleen maar meisjes met hoofddoeken achter de kassa. Went vanzelf.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210452797
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 22:05 schreef slashdotter3 het volgende:
In Frankrijk wordt een strikte scheiding van staat en religie gehanteerd.
Waarom verbiedt de staat mensen dan om zich te kleden volgens hun interpretatie van hun religie?
quote:
Frankrijk hanteert een streng verbod op religieuze tekens in openbare scholen.
Maar is een "abaja" een religieus teken?
Dwz, draagt de draagster het om te laten zien dat ze een bepaalde religie aanhangt of omdat zij vanwege de zedelijkheid (al dan niet ingegeven vanuit de religie) bepaalde delen van haar lichaam wil bedekken.

En wat als ze nu geen "abaja" draagt maar een wijde rok en slobbertrui met hoodie?
Is het dan nog steeds een "abaja"?
En wat als de draagster van bovenstaande nu geen moslim zou zijn en de kleding draagt omdat ze zich anders te veel bekeken voelt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_210453128
HEEL GOED!!!

Die mensen hebben niets te zoeken daar!
pi_210453140
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:14 schreef BMW1993 het volgende:

Zoek nou gewoon eens een keertje hulp :')
pi_210453143
Zouden ze hier ook moeten doen
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_210453144
Je geïntimideerd voelen door een 16 jarige achter de kassa. :')
pi_210453222
Hadden wij maar een strikte scheiding van staat en religie. Helaas is het voor Nederland al te laat.
pi_210453237
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 07:08 schreef Scorpie het volgende:
Hadden wij maar een strikte scheiding van staat en religie. Helaas is het voor Nederland al te laat.
Je weet ook nog niet hoe dit in Frankrijk wordt ontvangen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_210453243
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 01:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom verbiedt de staat mensen dan om zich te kleden volgens hun interpretatie van hun religie?
[..]
Maar is een "abaja" een religieus teken?
Dwz, draagt de draagster het om te laten zien dat ze een bepaalde religie aanhangt of omdat zij vanwege de zedelijkheid (al dan niet ingegeven vanuit de religie) bepaalde delen van haar lichaam wil bedekken.

En wat als ze nu geen "abaja" draagt maar een wijde rok en slobbertrui met hoodie?
Is het dan nog steeds een "abaja"?
En wat als de draagster van bovenstaande nu geen moslim zou zijn en de kleding draagt omdat ze zich anders te veel bekeken voelt?
Moslim-vrouwen bedekken zich in eerste instantie omdat Allah dat zo wil.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')