Dat vermoeden heb ik, met Musk zijn trackrecord wat betreft overdrevenheid, ookquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:10 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Misschien is die 60% niet eens waar en verzint hij dat om zijn argument tegen ADL kracht bij te zetten. Weten wij veel.
Zie hoe de ADL Facebook heeft aangepakt in 2020 en wat voor gevolgen het heeft gehad voor het bedrijf( post 98 in deze thread). Wanneer dit eenmaal achter de rug is kijk of je overeenkomsten kan zien met de huidige aanval op Xquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom denk jij dan dat ADL een significante impact heeft, waar baseer je dat op?
Post #98 is Ashley St. Clair die iets zegt, als ik haar google krijg ik ditquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:18 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zie hoe de ADL Facebook heeft aangepakt in 2020 en wat voor gevolgen het heeft gehad voor het bedrijf( post 98 in deze thread). Wanneer dit eenmaal achter de rug is kijk of je overeenkomsten kan zien met de huidige aanval op X
Het plan van aanpak is bijna een replica van Facebook 2020
Mocht dat niet voldoende zijn dan heb je nog steeds de invloed van de ADL op de FBI
[ twitter ]
The FBI and the ADL: Working Together to Fight Hate
https://www.fbi.gov/news/(...)gether-to-fight-hate
Love letter from the ADL![]()
[ twitter ]
Om maar iets te noemen
Ik vind dat je opzich wel valide punten maakt omtrent dit onderwerp. De invloed van de ADL is imo niet zo groot als er geschetst wordt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Post #98 is Ashley St. Clair die iets zegt, als ik haar google krijg ik dit
Hoe is wat zij zegt dat bewijs van wat dan ook? Ze onderstreept dat ADL iets zegt op hun website over advertentieinkomsten van facebook. Nogal een flinke stap van iets zeggen over advertentieinkomsten en er invloed op hebben he? Of neem je ook aan dat ons discussietje hier flink wat adverteerders zal beïnvloen?
Dus tot nu toe hebben we als onderbouwing van de reuze invloed van ADL op advertentieinkomsten van Twitter.
1 ADL waarschuwt Ijsland dat een grote groep toeristen een mening kunnen hebben over wetgeving die ze plannen.
2 Elon Musk verklaart ADL als zondebok voor zijn falen.
3 Ashley maakt deze claim
4 Invloed van ADL op de FBI
Vind het nogal onsamenhangend maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Som al je kritiekpunten hier eens opquote:Op dinsdag 5 september 2023 10:37 schreef Rnie het volgende:
[..]
Gaan we weer...
Ik verdedig Musk niet altijd. Ook ik heb kritiek op Musk als het aankomt op bepaalde zaken en keuzes die hij maakt. Dat is ruimschoots binnen het topic gepasseerd. Het blijft jammer dat dit stelselmatig over het hoofd wordt gezien om maar een back pocket argument op te gooien. Ga eens in op hetgeen ik probeer te bewerkstelligen door een discussie op te laaien wat betreft de ADL, de interpretatie van het vrije woord aldaar en X zijn standpunt hierin?
[..]
Welke feiten? Ik heb het over de extreem linkse wappie complottheorie van die Erad. Het kan zijn dat je dat gelooft en denkt dat Musk een jodenhatertje is. Aangezien het feiten zijn die ik nog niet heb gezien, zou het wel zo fijn zijn om die hier te delen.
Je loopt al een tijdje mee, net als vele andere binnen dit topic. Voel niet echt de noodzaak om dit op te sommen voor eenieder die selectief het topic volgt, maar wel een oordeel klaar heeft liggen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Som al je kritiekpunten hier eens op
Dat heeft met die vorige files geen donder uitgemaakt, het wordt gewoon compleet genegeerd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn, er zullen ongetwijfeld wat users tussen zitten met walgelijke ideeën( ken een groot gedeelte van de users die hierover tweeten gewoon niet). Maar om dan meteen te stellen dat iedereen die het vrije woord lief heeft, eigenlijk neo nazi's is, is ronduit achterlijk te noemen
[..]
Daarom hoop ik ook dat de files openbaar gemaakt worden zodat iedereen een kijkje kan nemen wat er achter de schermen afspeelt
Ik wil best het gesprek met je aangaan, maar misschien is het handiger om ons op 1 topic te focussen? Anders wordt het idd een onsamenhangend geheel, Misschien ben ik mede schuldig aan dit geheel, maar je vroeg naar de invloed van de ADL dus ik kwam dan met de FBI maar goedquote:Op dinsdag 5 september 2023 13:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Post #98 is Ashley St. Clair die iets zegt, als ik haar google krijg ik dit
Hoe is wat zij zegt dat bewijs van wat dan ook? Ze onderstreept dat ADL iets zegt op hun website over advertentieinkomsten van facebook. Nogal een flinke stap van iets zeggen over advertentieinkomsten en er invloed op hebben he? Of neem je ook aan dat ons discussietje hier flink wat adverteerders zal beïnvloen?
Dus tot nu toe hebben we als onderbouwing van de reuze invloed van ADL op advertentieinkomsten van Twitter.
1 ADL waarschuwt Ijsland dat een grote groep toeristen een mening kunnen hebben over wetgeving die ze plannen.
2 Elon Musk verklaart ADL als zondebok voor zijn falen.
3 Ashley maakt deze claim
4 Invloed van ADL op de FBI
Vind het nogal onsamenhangend maar dat kan uiteraard aan mij liggen.
Vrees dat je gelijk hebtquote:Op dinsdag 5 september 2023 14:16 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dat heeft met die vorige files geen donder uitgemaakt, het wordt gewoon compleet genegeerd.
Ik heb werkelijk geen woord gezegd over sneeuuwwitje. Ik google jouw bron en aan de titel van het filmpje heb je genoeg om te zien dat we hier te maken hebben met een culture warrior. Dan weten we dus dat Ashley zich niet laat informeren door feiten maar door gevoel. Wat we ook kunnen zien in haar tweet waar ze iets omcirkelt en blijkbaar denkt dat ze een geweldige ontdekking deelt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 14:22 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Ik wil best het gesprek met je aangaan, maar misschien is het handiger om ons op 1 topic te focussen? Anders wordt het idd een onsamenhangend geheel, Misschien ben ik mede schuldig aan dit geheel, maar je vroeg naar de invloed van de ADL dus ik kwam dan met de FBI maar goed![]()
Topic gaat over censuur, laten we ons daarop op richten![]()
Zoals ik hier eerder zei, ik ken de overgrote meerderheid niet die hierover tweeten, neemt niet weg dat het verhaal van haar mij wel bekend voorkomt. Alleen vraag ik me af waarom je het nodig vind om het gesprek te derailen?
Ik had het overduidelijk over Facebook en hun aanvaring met de ADL. Dat negeer je volledig en begint vervolgens over sneeuwwitje?
Kom op zeg![]()
Nogmaals, zie jij overeenkomsten met 2020 toen Facebook een flinke klap te voortduren kreeg omdat ze niet wilden meegaan met het ''advies'' van de ADL
Wat ook opvallend is, dat saudi arabie mede financieerde zodat Musk twitter kon kopen. Dus hoe zijn ze bij de gegevens gekomen, wat heeft twitter gedeeld met de mede eigenaren?quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
En het vrije woord waarbij de regels per land verschillen en het opvallend stil blijft bij de kritische denkers over opgepakte en veroordeelde kritische denkers in saudie Arabië.
Saudi woman given 34-year prison sentence for using Twitter
Saudi man sentenced to death for tweets in harshest verdict yet for online critics
Wat heeft dit met Twitter zelf te maken?quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
En het vrije woord waarbij de regels per land verschillen en het opvallend stil blijft bij de kritische denkers over opgepakte en veroordeelde kritische denkers in saudie Arabië.
Saudi man sentenced to death for tweets in harshest verdict yet for online critics
Twitter heeft gegevens gedeeld, van de mensen die anoniem iets gepost hebben? Of denk je dat mensen dit online zetten onder eigen naam?quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Twitter zelf te maken?Absurd natuurlijk, maar wat kan Twitter hier aan doen?
Bijzonder wel. Als je het artikel opent over die man die ter dood is veroordeeld en je klikt een beetje verder, lees je dat er in 2019 een Twitter-manager is opgepakt die werd verdacht van het doorspelen van persoonsgegevens aan de Saudische overheid. Daarnaast is de veroordeelde twitteraar in juli vorig jaar opgepakt.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:47 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Twitter heeft gegevens gedeeld, van de mensen die anoniem iets gepost hebben? Of denk je dat mensen dit online zetten onder eigen naam?
Dit soort dingen gebeurt steeds meer sinds overname door Musk. Saudi arabie is een mede eigenaar, dus waarom zouden die niet in hun eigen bedrijfsgegevens mogen kijken? Of denk je dat Musk nee zegt als de grootste geldschieter iets vraagt?
Goed punt. En had inderdaad niet op artikel geklikt, zag het vaker voorbij komen (had dus inhoudt vaker gelezen), maar blijkbaar is het menselijk geheugen niet zuivergeneog en haal dus wat door elkaar. dus te snel tot conclusie gekomen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 16:55 schreef Repentless het volgende:
[..]
Bijzonder wel. Als je het artikel opent over die man die ter dood is veroordeeld en je klikt een beetje verder, lees je dat er in 2019 een Twitter-manager is opgepakt die werd verdacht van het doorspelen van persoonsgegevens aan de Saudische overheid. Daarnaast is de veroordeelde twitteraar in juli vorig jaar opgepakt.
Maar dat is natuurlijk de schuld van Musk, omdat hij toen nog helemaal geen eigenaar was van het platform en er niets te zeggen had. Logisch inderdaad!
Dat is dezelfde casus, je haalt dus niets door elkaar. In het tweede artikel gaat het over infiltratie door Saudische agenten in 2014 en 2015 en hoe Twitter onder leiding van Jack Dorsey wist van de praktijken van de Saudische overheid, maar besloot het te negeren omdat het een grote geldschieter was.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Goed punt. En had inderdaad niet op artikel geklikt, zag het vaker voorbij komen (had dus inhoudt vaker gelezen), maar blijkbaar is het menselijk geheugen niet zuivergeneog en haal dus wat door elkaar. dus te snel tot conclusie gekomen.
Maar ik had deze casus in mijn hoofd:
https://www.washingtonpos(...)e5e92090d_story.html
(ook een man die dus heel recent ter dood is veroordeeld).
Toch blijft staan dat SA zelf mede financieerder is, en nu helemaal niet duidelijk is wat er gedeeld wordt en geen controle meer over is:
https://www.theguardian.c(...)-human-rights-abuses
Jij haalt 2 edingen door elkaar nu. er is dus afgelopen maand iemand veroordeeld en dat meisje was vorig jaar. Het artikel van quardian wat ik post is dus van 1 dag geleden.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat is dezelfde casus, je haalt dus niets door elkaar. In het tweede artikel gaat het over infiltratie door Saudische agenten in 2014 en 2015 en hoe Twitter onder leiding van Jack Dorsey wist van de praktijken van de Saudische overheid maar besloot het te negeren omdat het een grote geldschieter was.
Er blijft dus niets over van je verhaal m.b.t. Musk. Waarom post je dit?
Het ging om exact dezelfde casus. Eerst zeg je: "goed punt", en nu opeens dit. De man is in juli 2022 opgepakt. Zijn identiteit is waarschijnlijk toen dus gedeeld met de Saudische overheid, zodat hij gearresteerd kon worden. Musk was toen geen eigenaar van Twitter.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:03 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Jij haalt 2 edingen door elkaar nu. er is dus afgelopen maand iemand veroordeeld en dat meisje was vorig jaar. Het artikel van quardian wat ik post is dus van 1 dag geleden.
ourt documents reviewed by rights activists and Human Rights Watch show Alghamdi was sentenced to death on July 10 under the country's vaguely worded counterterrorism law for using his social.
Die man is 11 juni 22 gearresteerd. het arrest is mogelijk omdat zijn broer een kriticus Is van het regime wie in UK leeft, volgens het artikel gebeurt dit dus meer.
hij wordt 22 juli 23 veroordeeld, met bewijs en ter dood gebracht, deze week. Dus het feit dat twitter er niks mee te maken heef (dus niet musk persoonlijk), is niet bewezen. ook omdat er dus meerdere dingen dubieus zijn;
Neem Turijke en zijn acties rondom India.
Musk Pleased de autoritaire regimes in deze wereld. Waar het vroegere twitter naar de rechtbank in India stapte, om het vrije woord te verdedigen, werkt Musk dus meer mee.
Het ‘vrije woord’ heeft ook een hele andere bijklank dan de vrijheid van meningsuiting. Een dictator of een dominee kan het “vrije woord” verkondigen zonder dat er ook maar enigszins sprake is van een land waar iedereen ongestraft een mening mag geven over dat genomen vrije woord. Een open microfoon met meningverkondiging zonder bescherming van de vrije mening is ook niet ideaal. Het recht van de sterkste telt daarin meer dan het beschermen van de balans in de samenleving.quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:29 schreef Basp1 het volgende:
Niet dat ik denk dat zijn zaak een kans maakt, maar iemand bewust zwartmaken met als gevolg dat inkomsten gederfd worden is in vrijwel de hele wereld strafbaar.quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
Maar nu probeert Musk toch censuur toe te passen op de ADL? Als je voorvechter van het vrije woord bent dan ben je dat toch ook voor meningen die je niet bevallen?
Dat Musk dat niet is weten we inmiddels wel.
Als je de waarheid vertelt is dat uiteraard geen zwartmaken. Daarbij zwartmaken valt natuurlijk onder absolute vrijheid van meningsuiting waar Musk voor zei staan. Maar nu wil hij dus ADL gaan cancelen, is hij opeens als wokie wakker geworden ofzo?quote:Op dinsdag 5 september 2023 19:47 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet dat ik denk dat zijn zaak een kans maakt, maar iemand bewust zwartmaken met als gevolg dat inkomsten gederfd worden is in vrijwel de hele wereld strafbaar.
Het is voor mij duidelijk dat je niet bekend bent met de ADL, wat niet erg is btw. Maar het is voor mij onmogelijk om in een paar posts uit te leggen waar ze nu echt voor staan. Niet alleen zou het veel te veel tijd in beslag nemen, maar denk niet dat de leidinggevende hier het op prijs zouden stellen. Dus laat ik het ook hierbijquote:Op dinsdag 5 september 2023 15:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen woord gezegd over sneeuuwwitje. Ik google jouw bron en aan de titel van het filmpje heb je genoeg om te zien dat we hier te maken hebben met een culture warrior. Dan weten we dus dat Ashley zich niet laat informeren door feiten maar door gevoel. Wat we ook kunnen zien in haar tweet waar ze iets omcirkelt en blijkbaar denkt dat ze een geweldige ontdekking deelt.
Maar goed dat ADL op hun website zegt facebook heeft 80 miljard inkomsten is uiteraard nietszeggend. Ik kan ook in een willekeurige krant in een artikel omcirkelen dat ze zeggen dat een bedrijf X inkomsten heeft. Dat betekent vervolgens uiteraard niet dat die krant daarmee een bedrijf kapot probeert te maken.
Of ik overeenkomsten zie, geen idee lijkt me compleet irrelevant. Als ik overeenkomsten zie tussen een appel en banaan allebei fruit ga ik toch geen conclusie trekken dat een appel dus een banaan is?
In dit geval zelfs al zou ADL bij facebook veel invloed gehad hebben op inkomsten is dat irrelevant of ze nu bij X dat hebben.
Over censuur kunnen we het ook best hebben. Lijkt mij dat ADL het vrije woord kan gebruiken om te zeggen, adverteer niet bij facebook is ons advies.
Maar voor Musk is het vrije woord meningen die hem aanstaan, want hij wil nu een rechtszaak tegen ADL blijkbaar? Omdat ze hun vrije woord gebruiken. Tja zo kennen we hem natuurlijk wel, ene dag dit andere dag iets anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |