abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8449812
Heej mensen,

Mijn vriendin is ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch zwanger (volgens positieve test). We zitten nu te denken aan een abortuspil. Ze zit nog binnen de tijd daarvoor. Alleen ze zit nu in het buitenland en kan niet terugkomen naar Nederland in de tussentijd. Om te zorgen dat ze de abortuspil op tijd kan krijgen en niet via buitenlandse ziekenhuizen en zo hoeft langs te gaan dacht ik om hem te halen bij mijn huisarts en apotheek. Alleen mag ik dat wel? Moet niet mijn vriendin langsgaan ofzo?

pi_8449814
Heb je er een recept voor gekregen?

Ik zou niet weten waarom jij die pil niet zou mogen ophalen voor haar

The most serious case of alcohol abuse is leaving some remains in your glass !!.....**LuvYa if i lose you , I lose myself** .......
  donderdag 13 februari 2003 @ 02:29:29 #3
35232 lapsus
ordem e progresso...
pi_8449830
of het gewoon laten komen...

Hoef je niet naar de apotheek..

Kan je alvast wat namen verzinnen...

Gefeliciteerd!

pi_8450012
is die pil wel legaal in het buitenland? (voordat je voor een verrassing komt te staan....)
  donderdag 13 februari 2003 @ 05:24:47 #5
35504 Ikarias
God is a woman, met mooi haar.
pi_8450013
dat hangt er een beetje van af hoe oud jullie allebij zijn. als jullie volwassen zijn, is dat denk ik geen probleem. Als jullie minderjarig zijn, dan denk ik van niet. dan zul je een andere weg moeten zoeken. Wat het ok wordt, laat het even weten. (uit nieuwsgierigheid).
Live life like you've never loved before.
  donderdag 13 februari 2003 @ 06:35:16 #6
44851 ExTiNCioN
www.RaveNation.nl
pi_8450033
Het in bezit zijn van de "abortuspil" (mifepriston) is strafbaar in Nederland, alleen de klinieken die er de juiste vergunningen voor hebben mogen de pil toepassen op hun patienten.
De pil wordt alleen gebruikt als de patient minder dan 7 weken zwanger is. Als ze jonger is dan 16 jaar dan moeten haar ouders mee naar de kliniek, is ze ouder dan 16 maar jonger dan 18 dan kan ze terecht bij het Fiom in Nederland, hun kunnen eventueel toestemming geven voor abortus. Na het innemen van de pil dat in de kliniek zal gebeuren krijg je nog 5 tabletten (misoprostol) mee naar huis die ervoor gaat zorgen dat er een miskraam ontstaat, wat uiteindelijk het gewenste resultaat is.
De pil die jij wil hebben kun je niet krijgen, ze moet zelf naar de juiste instantie heen om zich te laten testen enz.
Bij ernstige gezondheids problemen kan de pil zelfs dodelijk zijn.
Ze zal dus van te voren worden getest of ze geschikt is voor deze methode om abortus te plegen.
In veel andere landen is het plegen van abortus op elke wijze strafbaar, pas dus op dat ze zich wel aan de wetgeving houd in het land waar ze zich bevind.

Er bestaat wel een Morning After pil die je kunt gebruiken wanneer je denkt dat er kans bestaat op zwangerschap, deze pil is te verkrijgen bij de apotheek, ze moet er dan wel zelf heen gaan want de apotheek zal bepaalde gegevens van haar nodig hebben, het gebruik van deze pil moet binnen 72 uur na bevruchting gebeuren.

pi_8450080
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 02:23 schreef Max3 het volgende:
Heej mensen,

Mijn vriendin is ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch zwanger (volgens positieve test). We zitten nu te denken aan een abortuspil. Ze zit nog binnen de tijd daarvoor. Alleen ze zit nu in het buitenland en kan niet terugkomen naar Nederland in de tussentijd. Om te zorgen dat ze de abortuspil op tijd kan krijgen en niet via buitenlandse ziekenhuizen en zo hoeft langs te gaan dacht ik om hem te halen bij mijn huisarts en apotheek. Alleen mag ik dat wel? Moet niet mijn vriendin langsgaan ofzo?

gewoon ff naar de dokter bellen
dan schrijft ie een recept uit en
dan kun je het bij de aphotheek ophalen
suc6 ermee
Dubbel zo Frissss
  † In Memoriam † donderdag 13 februari 2003 @ 07:26:45 #8
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_8450089
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 02:23 schreef Max3 het volgende:
Alleen mag ik dat wel? Moet niet mijn vriendin langsgaan ofzo?
en jij studeert geneeskunde ofzo?
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 13 februari 2003 @ 08:31:14 #9
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_8450299
Okay, tot zo ver snap ik het: Jouw vriendin is zwanger (whoopzy!) en wil graag een abortuspil. Maar omdat ze in het buitenland zit kan ze niet zelf naar de dokter/apotheek, dus wil jij de pil(len) voor haar halen. Leuk idee....Maar dan? In een envelopje naar turkemistan? Of is ze tegen die tijd wel weer thuis? (Dan kan ze die dingen net zo goed toch zelf halen?)

Btw, ik ben 100% voor abortus, maar denk wel goed na bij wat je doet. Het moet geen 'Oops, ik ben zwanger..Noujah, dan haal ik de abortuspil wel even op voordat ik boodschappen ga doen'-situatie worden.

Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_8453465
We zijn beide al ouder dan 18 jaar (23+20). We zijn ons wel bewust waar we mee bezig zijn maar weten de gang van zaken niet zo goed en de regeltjes waar je aan moet houden. Ik ga wel even langs mijn huisarts en even vragen of het kan. Van die kliniek heb ik ook wel wat van gehoord, hoop niet dat het zover hoeft te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')