Ik lees hier ook omdat Bellemans niet altijd compleet is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als ik de tweets zo lees over wat hij allemaal zegt en heeft uitgespookt vraag ik me af of er ook niet een verkeerde diagnose is gesteld.
Hij had eerder een diagnose autisme, er is toch echt meer aan de hand. Klinkt ook als psychopathie.
Dat van die stemmen vertelde hij al in 2015.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Juist. Ga dus maar weg met je verhaaltje over je stemmen en hallucinaties toen je Gino misbruikte en vermoordde.
Al voor en zeker vanaf zijn geboorte is er te veel mis gegaan en zo creëer je de monster die hij is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Probleem is ook dat als zulke probleemjongeren 18 jaar worden ze veelal helemaal worden losgelaten.
Met zo'n geschiedenis is hij sowieso al afgeschreven. Alleen maar verspilde moeite en geld om hier wat mee te doen. Zijn ouders hadden gewoon geen kind moeten krijgen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:25 schreef Questular het volgende:
Laten we vooral nog meer bezuinigen op de gezondheidszorg
quote:Wat betreft het seksuele misbruik is hij verminderd toerekeningsvatbaar, mede vanwege de drugs die hij ingenomen. De rechter heeft daar vragen over, aangezien M. de badkamer heel bewust uitkoos om het delict te plegen. Zo konden de buren er niets van horen. Dat lijkt toch heel berekenend. Volgens de gedragswetenschappers kun je zeker heldere momenten hebben als je verminderd toerekeningsvatbaar bent.
Toch zijn er ook genoeg mensen die een normaal leven leiden na een rot jeugd te hebben gehad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:31 schreef -river- het volgende:
[..]
Al voor en zeker vanaf zijn geboorte is er te veel mis gegaan en zo creëer je de monster die hij is.
Je bedoelt dat ze geen misdrijf begaan. Ze kunnen als nog heel lastig zijn voor hun kinderen en partner.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch zijn er ook genoeg mensen die een normaal leven leiden na een rot jeugd te hebben gehad.
Betekent niet dat ze er geen last van hebben, maar ze vallen anderen niet lastig.
Dat is gek, want de psycholoog is wel stellig dan hij ontoerekeningsvatbaar was ten tijde van het ‘smoren’.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:39 schreef potjecreme het volgende:
Hier kan je toch helemaal niks mee
[ x ]
Verslag Stentor
[..]
quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Toch zijn er ook genoeg mensen die een normaal leven leiden na een rot jeugd te hebben gehad.
Betekent niet dat ze er geen last van hebben, maar ze vallen anderen niet lastig.
Het is alleen zo jammer dat je een ander dus opzadelt met het meewerken aan een executie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 11:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
In dit soort uitzonderlijke - God zij dank inderdaad uitzonderlijke - gevallen als deze afgrijselijke daad, waarin een kind misbruikt is en vervolgens om het leven is gebracht (ik moet bekennen ik heb niet alle details gevolgd, dit is gewoon te gruwelijk), volstaat eigenlijk alleen nog executie middels een vuurpeleton.
Uitgevoerd door de overheid.
Netjes, middels een rechter en een vonnis. En niet zoals in de VS dat je eerst 50 jaar vastzit, maar het Chinese model.
Het moet wel onomstotelijk vaststaan. Dat is hier ook het geval.
Of willen we als samenleving gaan experimenteren en kijken of dit heerschap na zijn detentie en TBS geen afschuwelijke dingen meer gaat uithalen?
Wat is er eigenlijk de meerwaarde van om deze dader nog in leven te houden?
China is een links, marxistisch land, maar daar gaan ze dergelijke lui niet na afloop nog op de samenleving loslaten in dan even kijken hoe het uitpakt.
Soms is het belangrijk om te kijken wat belangrijker is. Het individu, de dader in dit geval, of het geheel, de samenleving. Ik kies voor 'het geheel'. En dat gaat dan 'ten koste' van het individu inderdaad, de dader. Maar me dunkt dat je in zijn geval, zeker daar het toch ook om recidive gaat - het is niet de eerste keer dat hij in aanraking komt met justitie - gewoon alles verspeeld hebt.
Ik stel serieus voor hier een wetswijziging voor te maken, dat in dergelijke uitzonderlijke gevallen, waarin een kind is vermoord, de doodstraf in te voeren middels vuurpeleton.
Mijn god, je doet je UI wel eer aan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 02:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Tja we zorgen beter voor dit soort griezels dan onze bejaarden en gehandicapten.
Niet. Dit verwerk je niet. Op dit soort momenten ben ik ervan overtuigd dat er geen (goede almachtige) god bestaat. Zo triest.quote:Op maandag 14 oktober 2024 22:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben ook gestopt met lezen, maar had dat achteraf eerder moeten doen. Blijft maar door je hoofd spoken. Hoe moet je dit als nabestaanden ook verwerken joh, wtf.![]()
Ik snap wel dat de laatste twee jaar niemand hier zijn handen aan wilde branden en dat de zorgverzekering ook dacht "ajuus, voor dit geld kunnen we 8 mensen behandelen die wel behandelbaar zijn" maar dat ze zo iemand dan vrij laten rondlopen, of op een wachtlijst zetten snap ik echt niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 10:24 schreef -river- het volgende:
[..]
14 instanties en hulpverleners in 3 jaar!!!
Je kan er wat voor zeggen om dit soort figuren te willen behandelen en nog een kans te geven dat is aan ieder voor zich om te bepalen. Maar doen alsof je kan bepalen zo'n figuur weer de fout in gaat is gewoon nattevingerwerk at best; dat lijkt mij inmiddels voldoende aangetoond.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |