abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210415435
Hallo,

Ik heb van iemand een gevulde lpg fles geleend. Dit is nogal een rauw rauwer. Ik zoek bij zo iets alles precies uit. Hij niet gewoon vullen totdat die vol zit. Bij hem gaat dat ook nog altijd min of meer goed. Ik heb meestal pech.
Kan ik deze fles veilig gebruiken voor een terras verwarmer, of kan ik de fles veilig leeg wat leeg laten lopen?
pi_210416144
Daarom mag LPG ook nooit in een gewone gasfles fles gevuld worden. In Nederland is het wettelijk verboden om bij een tankstation zelf je LPG gastank van de camper te vullen.
  vrijdag 25 augustus 2023 @ 12:11:33 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210417710
Je kunt het beste de fles zo koel mogelijk houden, dus niet in de zon laten staan. En ik zou hem zo snel mogelijk gebruiken.

Ik heb het wel een keer gehad met de LPG-tank van mijn lease-auto, dat was een 32-liter tankje maar door een probleempje met pomp of vulsysteem zat er plotseling 37 liter in. Even overlegd met de man van het tankstation, maar gewoon gaan rijden, ik had toch nog aardig wat kilometertjes te gaan, dus hij was snel weer binnen de normale grenzen. Ik was blij dat ik hem niet bij het toenmalige werklocatie hoefde te parkeren, want daar werd het in de volle zon tot 72oC in de auto.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_210421417
Volgens mij staat die al een behoorlijke tijd vol, volgens mij gebruikt hij hem zelf alleen om zijn soldeer en dakbrander te vullen. Ik wil niet weten wat voor constructie hij daarvoor heeft gecreëerd.
pi_210422507
Ik zou hem alleen niet in de volle zon bewaren en uitende buurt van apparaten die het gas kunnen aansteken.
.
pi_210423738
Ik zou heel rap zorgen dat je weer in de buurt van die max 80% vulling zit. En als je het idee hebt dat ie wel een keer warm is geweest of zo terwijl ie overvuld was dan heel hard wegrennen van dat ding.
pi_210425741
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 21:13 schreef qajariaq het volgende:
Ik zou heel rap zorgen dat je weer in de buurt van die max 80% vulling zit. En als je het idee hebt dat ie wel een keer warm is geweest of zo terwijl ie overvuld was dan heel hard wegrennen van dat ding.
En hoe dan? Het lijkt me niet dat je de kraan zomaar open kan zetten. Dan bevriest die natuurlijk... En moet de buurman ook niet langs lopen met zijn peuk.
Wat is het gevaar van een koele fles die warm is geweest?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nico987 op 25-08-2023 23:45:40 ]
pi_210428187
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2023 23:38 schreef Nico987 het volgende:

[..]
En hoe dan? Het lijkt me niet dat je de kraan zomaar open kan zetten. Dan bevriest die natuurlijk... En moet de buurman ook niet langs lopen met zijn peuk.
Wat is het gevaar van een koele fles die warm is geweest?
Gewoon direct gaan gebruiken, dan wordt de inhoud vanzelf minder.

De hele reden dat je niet te veel mag vullen is dat vloeistof (en dat is dat gas in die tank) vloeistof dus zet uit als het warmer wordt. Als ie dus te warm en te vol is geweest dan is de tank uitgerekt geweest. Het is wel een drukvat dus zou ik daar dan niet meer graag in de buurt willen zijn, zeker niet als dat overvullen en mogelijk warm worder meerdere keren is gebeurd. Noem het een tijdbom.

Die regels zijn er niet helemaal voor de flauwekul namelijk.
  zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:25:49 #9
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_210430434
Gewoon aan je gebruiker aansluiten en dat gas op branden tot de tank op de juiste vulling zit. Eventueel meten met een weegschaal.

Druk in de tank is zo lang er vloeistof en voldoende gas in zitten alleen afhankelijk van de temperatuur van de tank dus zo lang je hem niet heet laat worden loopt de druk niet op.

Kortom; uit de zon zetten en houden en dan gas gebruiken tot hij op gewicht is en dan heb je weer een normale situatie waarin je die tank als gebruikelijk kunt behandelen.
pi_210431006
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2023 14:25 schreef TR08 het volgende:
Druk in de tank is zo lang er vloeistof en voldoende gas in zitten alleen afhankelijk van de temperatuur van de tank dus zo lang je hem niet heet laat worden loopt de druk niet op.
Tenzij er alleen maar vloeistof in zit. Als ie dan warm wordt loopt de druk enorm op.
pi_210439450

:X
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')