abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 augustus 2023 @ 13:30:06 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210393466
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 juli 2025 @ 20:50:47 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218312771
https://nos.nl/artikel/2576264

quote:
NOS Nieuws

vandaag, 18:03
Rechter neemt binnenkort besluit over 260 BMW's uit Fremantle Highway
Binnen enkele dagen wordt duidelijk of twee Rotterdamse opkopers 260 gloednieuwe BMW's mogen verkopen of dat de wagens vernietigd moeten worden.
De auto's komen uit het ruim van het uitgebrande vrachtschip Fremantle Highway. Aan boord daarvan brak op 25 juli 2023 brand uit op zo'n 27 kilometer uit de kust bij Ameland.
Het schip was met bijna 4000 nieuwe auto's onderweg van Bremerhaven naar Singapore, maar moest uiteindelijk zwaar beschadigd naar Eemshaven in Groningen worden gesleept.
Volgens de opkopers zijn ze de BMW's in prima staat, maar de Duitse autofabrikant zelf zegt dat de wagens schade hebben opgelopen door de brand. .
BMW liet beslag leggen en eiste in een bodemprocedure bij de rechtbank dat ze alle 260 worden vernietigd. De rechter doet uiterlijk de eerste week van augustus uitspraak in de zaak.
Een groot deel van de veelal hybride auto's ging bij de brand in vlammen op, maar een deel bleef gespaard.
Twee Rotterdamse ondernemers kochten in Eemshaven 260 BMW's waar niets mis mee leek voor ruim vijf miljoen euro.
Zij wilden die auto's doorverkopen.
Maar twee jaar later staan ze nog alle 260 op een bedrijventerrein in Moerdijk. "1-series, Active Tourers, E-series", aldus autohandelaar Eric Bakker, een van de twee opkopers bij omroep Rijnmond.
Prachtige aanschaf
"Het zijn de duurdere uitvoeringen", vertelt hij. "
Het was een opportunity. Het is nog steeds een opportunity. Dit was voor de consument een prachtige aanschaf geweest, omdat het ook nog eens gecombineerd ging met een wat scherpere prijs dan normaal."
Maar BMW is dus tegen de verkoop, ook omdat auto's die voor de Aziatische markt bestemd zijn niet in Europa verkocht mogen worden.
"Het standpunt van BMW is dat de auto's zijn aangetast door de warmte en de roet en door het schip zelf, dat de kwaliteit is afgenomen en dat eventuele claims in de toekomst BMW problemen gaan opleveren", zegt Bakker.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218312863
quote:
Het was een opportunity. Het is nog steeds een opportunity. Dit was voor de consument een prachtige aanschaf geweest, omdat het ook nog eens gecombineerd ging met een wat scherpere prijs dan normaal."
Prachtig mooie, goeiekopie nieuwe BMW. Ik maak scherpe prijs!

Dat ze visueel niets duidelijks mankeren wil niet zeggen dat deze auto's echt geen schade hebben. Maar dat interesseert die opkopers natuurlijk niet zoveel.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 08:28:11 #5
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_218315624
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 20:57 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Prachtig mooie, goeiekopie nieuwe BMW. Ik maak scherpe prijs!

Dat ze visueel niets duidelijks mankeren wil niet zeggen dat deze auto's echt geen schade hebben. Maar dat interesseert die opkopers natuurlijk niet zoveel.
BMW zelf ook niet, aangezien een aantal luxe BMW Alpina uitvoeringen door BMW zelf weg gehaald zijn en in Japan in een showroom zijn beland.

https://www.autoblog.nl/n(...)toch-te-koop-7116851
The Admirals......1995-2007
pi_218319507
Waarom is BMW partij in deze? Als ik morgen een BMW van iemand koop die hem niet zo netjes heeft onderhouden, gaat BMW dan ook naar de rechter om die verkoop te beletten? Als BMW dit had willen voorkomen hadden ze die dingen zelf maar moeten opkopen.

Daarnaast zouden de eigenaren er ook voor kunnen kiezen om de losse onderdelen te verkopen waarbij zeker geen kans op veiligheid geld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 25 juli 2025 @ 16:09:11 #7
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218319596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:01 schreef raptorix het volgende:
Waarom is BMW partij in deze? Als ik morgen een BMW van iemand koop die hem niet zo netjes heeft onderhouden, gaat BMW dan ook naar de rechter om die verkoop te beletten? Als BMW dit had willen voorkomen hadden ze die dingen zelf maar moeten opkopen.

Daarnaast zouden de eigenaren er ook voor kunnen kiezen om de losse onderdelen te verkopen waarbij zeker geen kans op veiligheid geld.
Misschien voldoen ze niet aan Europese regelgeving?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218319657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien voldoen ze niet aan Europese regelgeving?
Waarom zou BMW ze zich dan partij stellen? En volgens mij heeft regelgeving vooral te maken of ze de weg op mogen, en daar gaan andere partijen over.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 19:42:58 #9
323876 michaelmoore
pi_218322042
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Waarom zou BMW ze zich dan partij stellen? En volgens mij heeft regelgeving vooral te maken of ze de weg op mogen, en daar gaan andere partijen over.
ik denk dat BMW al een juiste vergoeding heeft ontvangen van de verzekering van de vervoerder,
dus verkoop zal van die vergoeding van afgaan?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218324613
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 19:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat BMW al een juiste vergoeding heeft ontvangen van de verzekering van de vervoerder,
dus verkoop zal van die vergoeding van afgaan?/
Lees mijn vraag eens terug, wat is de rol van BMW in deze?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 01:24:08 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218324731
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 16:13 schreef raptorix het volgende:

[..]
Misschien zijn de regels qua uitstoot in Azië soepeler om maar wat te noemen? Daarom komt BMW nu met bullshit excuses om dat maar niet hoeven te benoemen. Beetje speculatie zeg maar :P
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218324998
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 01:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien zijn de regels qua uitstoot in Azië soepeler om maar wat te noemen? Daarom komt BMW nu met bullshit excuses om dat maar niet hoeven te benoemen. Beetje speculatie zeg maar :P
Lijkt me ook, daarnaast wie weet wil de persoon die zo een wagen koopt dat ding gebruiken om te racen op zijn prive circuit :)
  zaterdag 26 juli 2025 @ 07:17:58 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218325019
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 00:42 schreef raptorix het volgende:

[..]
Lees mijn vraag eens terug, wat is de rol van BMW in deze?
Ik denk dat ze op de een of andere manier meer geld kunnen verdienen als die auto's niet door een tweede partij doorverkocht worden. Geen idee hoe maar dat zal de reden zijn. Geld is immers de enige drijfveer voor bedrijven.
pi_218325040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 07:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ik denk dat ze op de een of andere manier meer geld kunnen verdienen als die auto's niet door een tweede partij doorverkocht worden. Geen idee hoe maar dat zal de reden zijn. Geld is immers de enige drijfveer voor bedrijven.
Maar als ik rechter zou zijn, zou ik gewoon zeggen: Waar bemoeit u zich mee?
pi_218325192
Weggooien is zonde !
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218325610
Bij Highway moet ik eerst altijd denken aan Highway Star, een nummer dat nog nooit in de Top 2000 heeft gestaan.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 09:06:08 #17
323876 michaelmoore
pi_218325637
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 07:17 schreef Twiitch het volgende:

[..]
ik denk dat de opbrengst naar de verzekeraars gaat , de BMW auto's zijn eigendom van de verzekeraar geworden en daar kan BMW niet veel aan doen ,

Of ze moeten een hele dure deal maken
pi_218422342
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218422441
Misschien is BMW een beetje bang, omdat er voor de Chinese markt andere merken (veiligheids)onderdelen zijn gebruikt?
.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:17:33 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218422578
Of BMW in deze discussie integer is weet ik niet. Maar die accu's van ev's kunnen vreemde dingen zijn, geen idee of er chemische beschadiging is ontstaan aan boord.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:19:29 #21
323876 michaelmoore
pi_218422598
quote:
de opkoper heeft 5 miljoen euro betaald aan de verzekeraar voor die 260 gloednieuwe BMWs
De handelaar die 5 miljoen euro heeft betaald voor die autos die zijn nu de sjaak, of ze hebben een ontbindende voorwaarde ingebouwd
quote:
Binnen enkele dagen wordt duidelijk of twee Rotterdamse opkopers 260 gloednieuwe BMW's mogen verkopen of dat de wagens vernietigd moeten worden.

Showroom in Japan
Hij draag verschillende onderzoeken aan waaruit moet blijken dat er niets aan de hand is. "Deze auto's zijn absoluut niet aangetast", benadrukt Bakker.

Hij wijst erop dat zelfs het gerenommeerde Duitse technologische instituut TÜV geen schade constateerde bij een aantal van 'zijn' auto's.
Om zijn standpunt kracht bij te zetten, wijst hij erop dat vorige maand plotseling negen andere auto's uit de Fremantle Highway opdoken in een showroom in Japan.
"Die stonden in het schip naast die van ons",. zegt hij. "
Onze auto's zijn niet goed, en die negen staan in een showroom. Hoe kan dit?"

Enorme uitgaven
"Wij verwachten dat we ze terugkrijgen en dat we duidelijk hebben ingebracht dat de auto's goed zijn", aldus Bakker.
Hij heeft goede hoop dat de rechter het beslag opheft en de verkoop alsnog toestaat.

Mocht de rechter in de bodemprocedure toch besluiten dat de auto's vernietigd moeten worden, dan komt Bakker samen met zijn collega-opkoper voor enorme uitgaven te staan.

De sloop kost veel geld. "Bovendien lopen de kosten ook nu al op: de 'stalling' kost geld.
Maar de auto's worden natuurlijk ook elke dag ouder, dus ietsje minder waard."

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 05-08-2025 09:27:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')