Oh, heel graag meester.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lees de draad ff terug, heb dat boven uitgelegd, of moet ik het nog een keer doen in jip en janneke taal?
Goed, je hebt een onderzoekspopulatie van 100. Daarvan zijn er 10 arm. Nu veranderd de onderzoekspopulatie. Er komen 20 armen bij. van de oorspronkelijke populatie zijn er nog 8 arm.quote:
klopt, voor sommigen idd. En voor een gedeelte ook buiten hun schuld om. Ook dan zijn er wel vangnetten.quote:Op zondag 27 augustus 2023 19:45 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is er veel stuk en kut, dat het voor jou anders is vind ik fijn voor je
Je kunt ook prima conservatief zijn zonder te pleiten voor PVV/JA21-baggerquote:Op zondag 27 augustus 2023 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zij ontkennen klimaatverandering?
[..]
Dat is gewoon een behoorlijke groep mensen. De VVD is immers ook een liberaal-conservatieve en (centrum)rechtse partij, tenminste dat zou het moeten voorstellen.
Waar heb ik dat ooit ontkend?quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goed, je hebt een onderzoekspopulatie van 100. Daarvan zijn er 10 arm. Nu veranderd de onderzoekspopulatie. Er komen 20 armen bij. van de oorspronkelijke populatie zijn er nog 8 arm.
Je hebt nu een onderzoekspopulatie van 120 en 28 zijn er arm.
Iemand die statistiek niet begrijpt, of er een bepaalde agenda mee wil etableren zegt nu, de armoede is enorm toegenomen. Maar dat is niet, hij is gedaald met 2.
Dat er 20 bij zijn gekomen is geen toename van de armoede, het is een groei van de populatie.
En dat het de laatste 2 jaar in de portemonee gevoeld wordt, komt door het faal beleid van de ECB, wat de inflatie sterk liet stijgen waar veel te laat en slap op gereageerd werd. Slappe heelmeesters, stinkende wonden.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:20 schreef Malavita het volgende:
[..]
klopt, voor sommigen idd. En voor een gedeelte ook buiten hun schuld om. Ook dan zijn er wel vangnetten.
Maar sommigen mogen ook wel in de spiegel kijken.
Je haalde een artikel aan van een demagoog die dit deed. (derde keer dat ik dat zeg)quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb ik dat ooit ontkend?Daar heb ik al topics over volgeschreven.
Ze nemen geen armoede mee, en het is deel van de nieuwe populatie en situatie.quote:En wanneer die 20 erbij komen... waar blijft die armoede die ze meenemen precies?
Vandaar mijn vraag: waar heeft die demagoog het over de constructie die jij opzet?quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je haalde een artikel aan van een demagoog die dit deed. (derde keer dat ik dat zeg)
[..]
Ze nemen geen armoede mee, en het is deel van de nieuwe populatie en situatie.
omdat we onze werkzoekenden opsluiten op cruiseschepenquote:Op zaterdag 26 augustus 2023 23:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom dan zo'n enorm tekort aan leraren en zorgpersoneel? Waarom worden die vacatures niet opgevuld?
Het is een voorbeeld, Etto, een rekenvoorbeeld.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Tenslotte: waar in het aangehaalde artikel gaat het om 20 mensen die 'erbij komen', van buiten, en waar negeren ze de terugloop in armoede bij mensen die er al zijn van 10 naar 8?
Is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Oh, en nog iets, het gaat bij een voorbeeld om de essentie ervan, niet om het voorbeeld an sich.
En dat is precies het probleem met dat artikel.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar mijn vraag: waar heeft die demagoog het over de constructie die jij opzet?
In het hele artikel wordt met geen woord gerept over 'mensen die erbij komen'. Het gaat over mensen die er al zijn.
Wanneer je met demagogie op de proppen komt, mensen verwijt een agenda te etaleren, is het wel zo zakelijk om het in ieder geval enigszins te linken aan het argument c.q. artikel dat gebruikt wordt.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld, Etto, een rekenvoorbeeld.
[..]
Is dat zo moeilijk te begrijpen?
Waar ligt voor jou dan precies het verschil dan tussen 'conservatief' en wat je omschrijft als 'PVV/JA21-bagger'?quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:21 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je kunt ook prima conservatief zijn zonder te pleiten voor PVV/JA21-bagger
Tuffen op rechters, journalistiek, het parlement, hele bevolkingsgroepen, om maar eens wat te noemenquote:Op zondag 27 augustus 2023 20:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar ligt voor jou dan precies het verschil dan tussen 'conservatief' en wat je omschrijft als 'PVV/JA21-bagger'?
Dus bijvoorbeeld kritiek op de vooringenomenheid bij bepaalde links en progressieve media of problemen met migranten? Dat zijn gewoon kwesties die benoemd moeten worden. De link met JA21 zie ik daar ook wel in, maar met PVV zeker niet.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:30 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Tuffen op rechters, journalistiek, het parlement, hele bevolkingsgroepen, om maar eens wat te noemen
Ja er zit ook helemaal geen verschil tussen inhoudelijke kritiek hebben op media en journalisten tuig van van de richel noemen natuurlijk. Of tussen problemen met migranten benoemen en roepen dat je ze allemaal het land uit gaat jagen!quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld kritiek op de vooringenomenheid bij bepaalde links en progressieve media of problemen met migranten? Dat zijn gewoon kwesties die benoemd moeten worden. De link met JA21 zie ik daar ook wel in, maar met PVV zeker niet.
Schultenbrau, tattoo op borst, nek, of hoofd, plastic meubilair voor de deur, onopgevoede pitbull of stafford als huisdier, trainingspakje, naar Frans Duijts luisteren, fast food Turk als avondeten, wietplantage.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe ziet zo een onderklasse persoon eruit??
is dat soms zo een scootmobiel persoon die van een mac donalds eet
en naar feijenoord gaan met vlaggetjesquote:Op zondag 27 augustus 2023 20:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Schultenbrau, tattoo op borst, nek, of hoofd, plastic meubilair voor de deur, onopgevoede pitbull of stafford als huisdier, trainingspakje, naar Frans Duijts luisteren, fast food Turk als avondeten, wietplantage.
Best gezellig volk om eens een biertje mee te doen. Maar verder vooral ellende.
Hebben ze dit soort dingen dan bij Klassiek Liberaal gezegd? Ik kan het mij niet voorstellen en zie zulke tweets ook niet van ze voorbijkomen, maar misschien heb ik iets gemist ..quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja er zit ook helemaal geen verschil tussen inhoudelijke kritiek hebben op media en journalisten tuig van van de richel noemen natuurlijk. Of tussen problemen met migranten benoemen en roepen dat je ze allemaal het land uit gaat jagen!
Haha nee natuurlijk niet, want daar zijn ze net wat te slim/tegelijkertijd laf voor. Maar ze zouden geen probleem hebben met regeren met de Wilders, die dat allemaal wél heeft gezegd.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hebben ze dit soort dingen dan bij Klassiek Liberaal gezegd? Ik kan het mij niet voorstellen en zie zulke tweets ook niet van ze voorbijkomen, maar misschien heb ik iets gemist ..
Dat zal best, maar het blijven dan de woorden met Wilders, niet die van Klassiek Liberaal.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:26 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha nee natuurlijk niet, want daar zijn ze net wat te slim/tegelijkertijd laf voor. Maar ze zouden geen probleem hebben met regeren met de Wilders, die dat allemaal wél heeft gezegd.
Ach, kom nou toch. Samenwerken met de PVV is een absolute no-go. Dat weet iedereen binnen de VVD. Het niet op voorhand uitsluiten van de PVV is een nogal doorzichtige manier om ietsje sterker te staan bij eventuele onderhandelingen straks. Uiteindelijk heeft het weinig effect want de andere onderhandelende partijen weten ook echt wel dat de VVD nooit meer met de PVV samen wil werken.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:33 schreef HowardRoark het volgende:
En regeren met de PVV moet ook geen probleem zijn mits zij die rare obsessie met Islam eens laten varen en het vraagstuk migratie als een probleem in het algemeen gaan benaderen. Niet voor niets sluit ook Yesilgoz de PVV niet op voorhand uit, dat is een goede ontwikkeling vind ik.
Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ik zou het zoals gezegd een uitstekende ontwikkeling vinden als men het wél wil overwegen. Ik denk ook dat een flink deel van de achterban het niet zal zien zitten om met GroenLinks/PvdA samen te werken, dus je zult toch een kant op moeten.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ach, kom nou toch. Samenwerken met de PVV is een absolute no-go. Dat weet iedereen binnen de VVD. Het niet op voorhand uitsluiten van de PVV is een nogal doorzichtige manier om ietsje sterker te staan bij eventuele onderhandelingen straks. Uiteindelijk heeft het weinig effect want de andere onderhandelende partijen weten ook echt wel dat de VVD nooit meer met de PVV samen wil werken.
Oh dat heb ik even gemist. Heb je een linkje waarin staat dat NSC hoe dan ook niet in een regering wil zitten?quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:34 schreef qajariaq het volgende:
Leuk he dat hier even verzonnen wordt met wie NSC wel of niet wil samenwerken terwijl al heel duidelijk is gemaakt dat de partij de eerste keer in de kamer hoe dan ook niet in een regering wil zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |