Dank voor jullie reacties dusver.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Is er een cao? Zijn er salarisschalen waarin je in omhoog gaat? Is het al met jouw leidinggevende besproken, incl salarisverhoging?
Dat hangt ook van je uitgangspositie af. Binnen ons onderdeel van de Rijksoverheid scheelt het regelmatig minder dan 3 schalen. Mijn leidinggevende zit 1 schaal hoger dan ik.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:13 schreef Gibson88 het volgende:
Ligt eraan in welke sector je werkt. Voor Rijksambtenaren is dat meestal 2 a 3 schalen omhoog.
Ik ken zelfs situaties waarin een leidinggevende minder verdiende of hetzelfde verdiende bij de overheid.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:52 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat hangt ook van je uitgangspositie af. Binnen ons onderdeel van de Rijksoverheid scheelt het regelmatig minder dan 3 schalen. Mijn leidinggevende zit 1 schaal hoger dan ik.
Die hebben wij ook op de afdeling. Ik vind dat zelf ook niet gek. Wij zijn ook professionals (alhoewel “ook”?quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik ken zelfs situaties waarin een leidinggevende minder verdiende of hetzelfde verdiende bij de overheid.
Als je niet onder een CAO valt en ook geen omschrijving van functies/een salarishuis hebt in een intern personeelshandboek of iets vergelijkbaars kan het in principe zowel een tientje extra als 10k extra zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:24 schreef Pajanus het volgende:
Dank voor jullie reacties al.
[..]
Dank voor jullie reacties dusver.
Het is een klein(er) bedrijf <20 medewerkers. Wij vallen niet (zo ver ik terug kan lezen en inzien) onder een specifiek CAO waar ik in terug kan kijken, zal hier nog even induiken. Hierdoor kan ik 2-3 schalen dus ook niet inzien... Wat is dit zo'n beetje bruto als bedrag?
Vanwege herkenbaarheid ga ik liever niet te diep in op de sector en het bedrijf, snap dat dit het lastig maakt.
Mee eens. Ik zit dan bij UHT en hebben er managers bij die 6k per maand pakken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:21 schreef Serinde het volgende:
[..]
Die hebben wij ook op de afdeling. Ik vind dat zelf ook niet gek. Wij zijn ook professionals (alhoewel “ook”?) en ieder zijn vakgebied. Mijn teamleider heeft gewoon een andere taak dan ik en daar hoort een bepaald salaris bij. Ik vind de managers bij ons regelmatig overbetaald, althans voor wat ze doen (als ze deden wat ze zouden moeten doen, is het een ander verhaal)
En hoeveel pak je zelf? Of ben je het er mee eens dat ze teveel hebbenquote:Op maandag 21 augustus 2023 19:55 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zit dan bij UHT en hebben er managers bij die 6k per maand pakken.
Ik ben het ermee eens dat er managers tussen zitten die teveel verdienen voor wat ze eigenlijk doen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En hoeveel pak je zelf? Of ben je het er mee eens dat ze teveel hebben
Offtopic: ik vraag mij vaak af of mensen wel doorhebben wat de manager doet 😜quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:20 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat er managers tussen zitten die teveel verdienen voor wat ze eigenlijk doen.
Vraag het me wel af. Het is echt afhankelijk van je team, de gelaagdheid in de organisatie en afhankelijk van hoe druk je jezelf maakt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Offtopic: ik vraag mij vaak af of mensen wel doorhebben wat de manager doet 😜
Denk aan verantwoordelijke voor de afdeling, vakanties roosters, personeel aannemen, aansturen van dit personeel, visie van de afdeling e.d.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:21 schreef Nobu het volgende:
Van een andere afdeling? In hoeverre ben jij dan leidinggevende? Wat functionele aansturing?
Kijk, dankjewel. Hier kan ik wat mee relativeren.quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je niet onder een CAO valt en ook geen omschrijving van functies/een salarishuis hebt in een intern personeelshandboek of iets vergelijkbaars kan het in principe zowel een tientje extra als 10k extra zijn.
Toen ik in een vergelijkbaar bedrijf (dus geen CAO en geen salarishuis) van medewerker naar teamlead ging op de Finance-afdeling (maar mijn manager gewoon eindverantwoordelijk bleef, ik ben meer een meewerkend voorman geworden om het zo maar te noemen) kreeg ik er iets meer dan 700 euro bruto bij.
lol..quote:Op maandag 21 augustus 2023 21:55 schreef R16 het volgende:
Waarom vraag je het niet aan je baas? Die weet het vast beter dan een stelletje zolderkamerrukkers
Dan lijkt me een reëel stijging van 200 tot 400 bruto netjes en wel de max, aangenomen dat je ook verantwoordelijk gaat zijn voor wat ze doen en de beoordelingen ed. voor je rekening neemt.quote:
Wat?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:45 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dan lijkt me een reëel stijging van 200 tot 400 bruto netjes en wel de max, aangenomen dat je ook verantwoordelijk gaat zijn voor wat ze doen en de beoordelingen ed. voor je rekening neemt.
Ja?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat?
Verantwoordelijk zijn voor 2 collega's, ze beoordelen e.d. voor 3500 per maand?
Mjah, dat had ik niet gelezen blijkbaarquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:13 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Ja?
Verwacht je dat TS van 3100 naar 5k + gaat oid?
Klein bedrijf zonder schalen, en alleen wat verantwoordelijkheden erbij?
Mja als het op deze manier gaat, en TS wordt er niet zo heel erg bij betrokken blijkbaar, dan zal de verhoging ook wel iets zijn waar TS zelf om moet gaan vragen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah, dat had ik niet gelezen blijkbaar
Vind het niet echt veel eigenlijk, maar wellicht is TS ook wat jonger nog.
Lijkt mij totaal niet in verhouding voor de verantwoordelijkheid eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:45 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dan lijkt me een reëel stijging van 200 tot 400 bruto netjes en wel de max, aangenomen dat je ook verantwoordelijk gaat zijn voor wat ze doen en de beoordelingen ed. voor je rekening neemt.
Het is nu nog toekomst en moet nog wel wat ingevuld worden.Ik ben al vroeg met kijken hoe en wat..quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:31 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Mja als het op deze manier gaat, en TS wordt er niet zo heel erg bij betrokken blijkbaar, dan zal de verhoging ook wel iets zijn waar TS zelf om moet gaan vragen.
Leidinggevende zijn is wel heel goed voor je CV TS
quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 11:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mjah, dat had ik niet gelezen blijkbaar
Vind het niet echt veel eigenlijk, maar wellicht is TS ook wat jonger nog.
Ditquote:Op maandag 21 augustus 2023 17:12 schreef kwiwi het volgende:
Bij ons (grote multinational) is het maximaal 1 schaal. En soms blijf je zelfs in dezelfde schaal met ietjes hoger salaris, als je taken verder niet wezenlijk veranderen.
Er valt niet veel zinnigs over te zeggen denk ik behalve dat je wel iets van een verhoging mag verwachten. Maar verwacht geen bergen extra geld.
het scheelt dat zij 2 een uitvoerende functie hebben en ik niet, ik zit niet naast ze oid.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit
Bedenk ook even of je dit wilt. Twee directe collega's die straks onder jou gaan vallen verandert je werkcultuur compleet. Dat heeft veel impact, zeker als je nu gelijkwaardig met elkaar omgaat.
Dat is wezenlijk anders als je straks hen moet beoordelen
Het ligt er vooral aan, is mijn ervaring, hoe ze jou gaan zien in je nieuwe rol. Tov voorheenquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 15:41 schreef Pajanus het volgende:
[..]
het scheelt dat zij 2 een uitvoerende functie hebben en ik niet, ik zit niet naast ze oid.
Zal aan het begin sowieso stroef verlopen, zeker gezien het leeftijdsverschil.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Het ligt er vooral aan, is mijn ervaring, hoe ze jou gaan zien in je nieuwe rol. Tov voorheen
Gewoon een prima hbo startloon imhoquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:31 schreef baskick het volgende:
Aparte verhouding, 1 manager op 2 medewerkers.
Vakantieroosters maken.
Sollicitatiegesprekken afnemen.
Visie van de afdeling.
Riekt meer naar een primus inter pares dan naar een managementfunctie, als je het mij vraagt. Overigens is je salaris best hoog afgezet tegen puur je leeftijd (zonder verdere details als sector en je ervaring te kennen)
Het is even geleden dat ik starter was, maar is 3,4k tegenwoordig een regulier startsalaris, ja? Gezien z'n leeftijd nam ik aan dat TS een aantal jaar werkt en net starter-af.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:37 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Gewoon een prima hbo startloon imho
3.1k zat die nu op. 3.4 klinkt ook niet perse onhaalbaar. Ligt aan de sector, het werk etc.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is even geleden dat ik starter was, maar is 3,4k tegenwoordig een regulier startsalaris, ja? Gezien z'n leeftijd nam ik aan dat TS een aantal jaar werkt en net starter-af.
Voor een commerciële functie is het geen apart salaris meer anno 2023..quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 19:43 schreef baskick het volgende:
[..]
Het is even geleden dat ik starter was, maar is 3,4k tegenwoordig een regulier startsalaris, ja? Gezien z'n leeftijd nam ik aan dat TS een aantal jaar werkt en net starter-af.
Pas gestart dus. Ben benieuwd wat er uit je onderhandeling komt!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 01:13 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Voor een commerciële functie is het geen apart salaris meer anno 2023..
Ik werk zo'n 1.5 jaar nu.
In principe heb ik die mentaliteit niet, vandaar deze verandering.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:21 schreef Barry1986 het volgende:
Kan je niet eerst beter jezelf bewijzen in deze functie en afwachten hoe deze zich ontwikkeld. Dan heb je ook daadwerkelijk wat te eisen. Grote kans dat dit ook het verweer van de werkgever is.
Uiteindelijk bereik je het meest door geen werknemers mentaliteit te laten zien.
Nee zo werkt dat niet ... Voor niks gaat de zon op.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 13:21 schreef Barry1986 het volgende:
Kan je niet eerst beter jezelf bewijzen in deze functie en afwachten hoe deze zich ontwikkeld. Dan heb je ook daadwerkelijk wat te eisen. Grote kans dat dit ook het verweer van de werkgever is.
Uiteindelijk bereik je het meest door geen werknemers mentaliteit te laten zien.
Is een beetje gek in combinatie met dit:quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:59 schreef Pajanus het volgende:
Het is nu nog toekomst en moet nog wel wat ingevuld worden.Ik ben al vroeg met kijken hoe en wat..
Iemand met 1,5 jaar werkervaring verantwoordelijk maken voor (de visie op) een afdeling van 2 man? Dat doet je huidige manager er toch met twee vingers in zijn neus bij?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 12:57 schreef Pajanus het volgende:
Lijkt mij totaal niet in verhouding voor de verantwoordelijkheid eerlijk gezegd.
6k is toch niet veel voor een manager?quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:55 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zit dan bij UHT en hebben er managers bij die 6k per maand pakken.
Je kunt hier wel even showen met je salaris maar het is natuurlijk niet zo dat managers automatisch een hoog salaris hebben. Vooral niet als ze twee collega’s aansturen.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
6k is toch niet veel voor een manager?
Daar zit ik ook aan en ben geen manager.
Ik zou dan met name focussen op je leercurve, dat salaris volgt dan wel.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 01:13 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Voor een commerciële functie is het geen apart salaris meer anno 2023..
Ik werk zo'n 1.5 jaar nu.
Mijne ook.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:52 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat hangt ook van je uitgangspositie af. Binnen ons onderdeel van de Rijksoverheid scheelt het regelmatig minder dan 3 schalen. Mijn leidinggevende zit 1 schaal hoger dan ik.
Rustig a niffo ik ben manager bij de rijksoverheidquote:Op maandag 21 augustus 2023 21:55 schreef R16 het volgende:
Waarom vraag je het niet aan je baas? Die weet het vast beter dan een stelletje zolderkamerrukkers
Vraag is natuurlijk of hij functioneel leiding zal geven of dat ze rapporteren aan deze niffo en hij ook over beoordelingen gaat etc. Dat lijkt mij namelijk niet.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat?
Verantwoordelijk zijn voor 2 collega's, ze beoordelen e.d. voor 3500 per maand?
Een team met 9 schalen verschil? Dat is nogal een heterogene groep dan qua niveau, of niet?quote:Op donderdag 24 augustus 2023 06:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Mijne ook.
Ik ben ook wel eens leidinggevende geweest met medewerkers met een range van 9 schalen. Toen zaten de hoogsten wat hoger dan ik, maar ik scheelde wel een hoop met de laagsten.
Weinig algemeens over te zeggen dus imo
Broodje aap verhaal, binnen een team 9 schalen verschil.quote:Op donderdag 24 augustus 2023 09:36 schreef baskick het volgende:
[..]
Een team met 9 schalen verschil? Dat is nogal een heterogene groep dan qua niveau, of niet?
Niveau, ervaring en specifieke skillsquote:Op donderdag 24 augustus 2023 09:36 schreef baskick het volgende:
[..]
Een team met 9 schalen verschil? Dat is nogal een heterogene groep dan qua niveau, of niet?
Jammergenoeg is er veel sturing nodig, daarnaast is de huidige manager niet alleen daar verantwoordelijk voor en veel op de weg. Eigenlijk te weinig hier aanwezig om goed sturing te kunnen geven.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 18:53 schreef Queller het volgende:
Dit
[..]
Is een beetje gek in combinatie met dit:
[..]
Iemand met 1,5 jaar werkervaring verantwoordelijk maken voor (de visie op) een afdeling van 2 man? Dat doet je huidige manager er toch met twee vingers in zijn neus bij?
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 09:36 schreef baskick het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 09:40 schreef SayLWay het volgende:
[..]
Broodje aap verhaal, binnen een team 9 schalen verschil.
Tja, tegenwoordig wordt onze rijksoverheid kennelijk aangestuurd door lieden die popie jopie termen als "niffo" bezigen. Geen wonder dat alles naar de gallemiezen lijkt te gaan daarquote:
Oh nee, een manager die de taal van de straat spreekt!quote:Op donderdag 24 augustus 2023 12:45 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Tja, tegenwoordig wordt onze rijksoverheid kennelijk aangestuurd door lieden die popie jopie termen als "niffo" bezigen. Geen wonder dat alles naar de gallemiezen lijkt te gaan daar
Thanks voor het adviesquote:Op donderdag 24 augustus 2023 12:45 schreef Beldewouten het volgende:
[..]
Tja, tegenwoordig wordt onze rijksoverheid kennelijk aangestuurd door lieden die popie jopie termen als "niffo" bezigen. Geen wonder dat alles naar de gallemiezen lijkt te gaan daar
OT/mijn advies: Jij weet het beste wat de functie inhoudt, zoek naar zo goed mogelijk vergelijkbare vacatures en zet dan net wat hoger in dan wat je redelijk lijkt.
Dat is weer geheel afhankelijk van soort "manager" en tevens ook de brance.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:45 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
6k is toch niet veel voor een manager?
Daar zit ik ook aan en ben geen manager.
Niet echt logisch nee….quote:Op woensdag 23 augustus 2023 23:51 schreef JopieKlaassen het volgende:
Manager van een afdeling die uit twee werknemers bestaat? Wat manage dan in godsnaam?
Moest hier aan denkenquote:Op maandag 28 augustus 2023 11:49 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Niet echt logisch nee….
In de bouw zou je dan uitkomen op een “meewerkend voorman”, iemand die zelf het werk uitvoert en ondertussen de 2(+) werknemers opdracht geeft.
quote:
Stel dat je "leiding" gaat geven aan twee seniore medewerkers, die qua ervaring en vakkennis uitblinken dan is er geen enkele reden om jou als beginnend (!) coördinator een hoger salaris te geven dan die twee medewerkers.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:57 schreef Pajanus het volgende:
Per januari zullen er waarschijnlijk 2 collega's van een andere afdeling onder mij gaan vallen, vanaf dan ben ik dus leidinggevende c.q. manager van de afdeling en tevens van deze collega's
Ik heb alleen geen flauw idee wat normaal is om als verhoging te verwachten als je van medewerker naar leidinggevende gaat, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Dat is niet geval.quote:Op maandag 28 augustus 2023 14:46 schreef paardendokter het volgende:
[..]
Stel dat je "leiding" gaat geven aan twee seniore medewerkers, die qua ervaring en vakkennis uitblinken dan is er geen enkele reden om jou als beginnend (!) coördinator een hoger salaris te geven dan die twee medewerkers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |