Dank voor jullie reacties dusver.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:01 schreef Isabeau het volgende:
Is er een cao? Zijn er salarisschalen waarin je in omhoog gaat? Is het al met jouw leidinggevende besproken, incl salarisverhoging?
Dat hangt ook van je uitgangspositie af. Binnen ons onderdeel van de Rijksoverheid scheelt het regelmatig minder dan 3 schalen. Mijn leidinggevende zit 1 schaal hoger dan ik.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:13 schreef Gibson88 het volgende:
Ligt eraan in welke sector je werkt. Voor Rijksambtenaren is dat meestal 2 a 3 schalen omhoog.
Ik ken zelfs situaties waarin een leidinggevende minder verdiende of hetzelfde verdiende bij de overheid.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:52 schreef Serinde het volgende:
[..]
Dat hangt ook van je uitgangspositie af. Binnen ons onderdeel van de Rijksoverheid scheelt het regelmatig minder dan 3 schalen. Mijn leidinggevende zit 1 schaal hoger dan ik.
Die hebben wij ook op de afdeling. Ik vind dat zelf ook niet gek. Wij zijn ook professionals (alhoewel “ook”?quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Ik ken zelfs situaties waarin een leidinggevende minder verdiende of hetzelfde verdiende bij de overheid.
Als je niet onder een CAO valt en ook geen omschrijving van functies/een salarishuis hebt in een intern personeelshandboek of iets vergelijkbaars kan het in principe zowel een tientje extra als 10k extra zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2023 16:24 schreef Pajanus het volgende:
Dank voor jullie reacties al.
[..]
Dank voor jullie reacties dusver.
Het is een klein(er) bedrijf <20 medewerkers. Wij vallen niet (zo ver ik terug kan lezen en inzien) onder een specifiek CAO waar ik in terug kan kijken, zal hier nog even induiken. Hierdoor kan ik 2-3 schalen dus ook niet inzien... Wat is dit zo'n beetje bruto als bedrag?
Vanwege herkenbaarheid ga ik liever niet te diep in op de sector en het bedrijf, snap dat dit het lastig maakt.
Mee eens. Ik zit dan bij UHT en hebben er managers bij die 6k per maand pakken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:21 schreef Serinde het volgende:
[..]
Die hebben wij ook op de afdeling. Ik vind dat zelf ook niet gek. Wij zijn ook professionals (alhoewel “ook”?) en ieder zijn vakgebied. Mijn teamleider heeft gewoon een andere taak dan ik en daar hoort een bepaald salaris bij. Ik vind de managers bij ons regelmatig overbetaald, althans voor wat ze doen (als ze deden wat ze zouden moeten doen, is het een ander verhaal)
En hoeveel pak je zelf? Of ben je het er mee eens dat ze teveel hebbenquote:Op maandag 21 augustus 2023 19:55 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zit dan bij UHT en hebben er managers bij die 6k per maand pakken.
Ik ben het ermee eens dat er managers tussen zitten die teveel verdienen voor wat ze eigenlijk doen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:07 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
En hoeveel pak je zelf? Of ben je het er mee eens dat ze teveel hebben
Offtopic: ik vraag mij vaak af of mensen wel doorhebben wat de manager doet 😜quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:20 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens dat er managers tussen zitten die teveel verdienen voor wat ze eigenlijk doen.
Vraag het me wel af. Het is echt afhankelijk van je team, de gelaagdheid in de organisatie en afhankelijk van hoe druk je jezelf maakt.quote:Op maandag 21 augustus 2023 20:35 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Offtopic: ik vraag mij vaak af of mensen wel doorhebben wat de manager doet 😜
Denk aan verantwoordelijke voor de afdeling, vakanties roosters, personeel aannemen, aansturen van dit personeel, visie van de afdeling e.d.quote:Op maandag 21 augustus 2023 18:21 schreef Nobu het volgende:
Van een andere afdeling? In hoeverre ben jij dan leidinggevende? Wat functionele aansturing?
Kijk, dankjewel. Hier kan ik wat mee relativeren.quote:Op maandag 21 augustus 2023 19:18 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Als je niet onder een CAO valt en ook geen omschrijving van functies/een salarishuis hebt in een intern personeelshandboek of iets vergelijkbaars kan het in principe zowel een tientje extra als 10k extra zijn.
Toen ik in een vergelijkbaar bedrijf (dus geen CAO en geen salarishuis) van medewerker naar teamlead ging op de Finance-afdeling (maar mijn manager gewoon eindverantwoordelijk bleef, ik ben meer een meewerkend voorman geworden om het zo maar te noemen) kreeg ik er iets meer dan 700 euro bruto bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |