abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 12:07:46 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_210365292
SYDNEY - De voorzitter van de Spaanse voetbalbond, Luis Rubiales, heeft voor opschudding gezorgd door international Jennifer Hermoso op haar mond te kussen na de gewonnen WK-finale.

Op televisiebeelden is te zien dat Rubiales tijdens de huldiging Hermoso eerst omhelst en haar daarna een kus op de mond geeft. „Ik vond het niet leuk”, zei de 33-jarige speelster van FC Barcelona daarover.

Geweldige relatie
„De voorzitter en ik hebben een geweldige relatie”, zo zei Hermoso wel. „Zijn gedrag tegenover ons allemaal was prima en het was een natuurlijk gebaar van genegenheid en dankbaarheid.” Hermoso vervolgde dat mensen niet „te veel aandacht moeten besteden aan dit gebaar” en voegde eraan toe: „We hebben een WK gewonnen en we zullen ons niet laten afleiden van wat belangrijk is.”

Rubiales ging bij Radio Marca en het programma El Partidazo verder op de situatie in, al haalde hij vooral uit naar de mensen die er een punt van maken. „Die kus? Er zijn overal idioten. Laten we geen aandacht schenken aan de idioten. Het was een moment tussen twee vrienden die iets vierden. We zijn hier niet voor onzin. Laten we dit negeren en genieten van de goede dingen, in plaats van bezig te zijn met losers. Het was allemaal niet slecht bedoeld. Dat mensen hier hun tijd aan willen verspillen...”

De Spaanse minister van Gelijkheid, Irene Montero, heeft de kus betiteld als „seksueel geweld.” „Het is een vorm van aanranding waar wij als vrouwen elke dag het slachtoffer van zijn en die tot nu toe onzichtbaar was. We moeten het niet normaliseren”, schreef de Spaanse minister op sociale media. „Als ze dit doen terwijl heel Spanje toekijkt, wat zullen ze privé dan wel allemaal niet doen? Seksueel geweld tegen vrouwen moet stoppen. Alleen een ja is een ja. Toestemming is de sleutel.”

Orgie van de zaak
Rubiales is niet van onbesproken gedrag. Tenminste, dat beweren Spaanse media. Begin 2020 zou hij een feestje hebben gegeven, waarbij acht tot tien vrouwen waren uitgenodigd. Het feest liep uit op een orgie. Dat is op zich natuurlijk niet verboden, maar het feestje werd door Rubiales gefactureerd als ’werkevenement’. Volgens de media heeft de Spanjaard op deze manier gelden van de bond misbruikt, iets dat de bond zelf overigens ontkent.

De voetbalsters van Spanje kroonden zich zondag in Sydney voor het eerst tot wereldkampioen. De ploeg van bondscoach Jorge Vilda won met 1-0 van het door Sarina Wiegman gecoachte Engeland, dankzij een doelpunt van aanvoerster Olga Carmona. Hermoso miste in de tweede helft een strafschop.

https://www.telegraaf.nl/(...)d-is-seksueel-geweld

Video in de link

Zou ie dat bij de mannen ook doen ? :* |:(

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210365308
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:07 schreef tong80 het volgende:
al haalde hij vooral uit naar de mensen die er een punt van maken. „Die kus? Er zijn overal idioten. Laten we geen aandacht schenken aan de idioten. Het was een moment tussen twee vrienden die iets vierden. We zijn hier niet voor onzin. Laten we dit negeren en genieten van de goede dingen, in plaats van bezig te zijn met losers. Het was allemaal niet slecht bedoeld. Dat mensen hier hun tijd aan willen verspillen...”
en dan kom je met zo'n reactie nadat die meid aan heeft gegeven dat ze het niet wilde, het kan best dat je in een moment van vreugde zoiets doet en een fout maakt, maar deze reactie is zwaar ongepast

wat een lul van een vent, vieze narcist

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2023 12:09:50 ]
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 12:10:45 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_210365326
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:09 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
en dan kom je met zo'n reactie nadat die meid aan heeft gegeven dat ze het niet wilde, het kan best dat je in een moment van vreugde zoiets doet en een fout maakt, maar deze reactie is zwaar ongepast

wat een lul van een vent, vieze narcist
Berlusconietje :)

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210365340
quote:
Zou ie dat bij de mannen ook doen ?
Denk het wel.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 augustus 2023 @ 12:11:45 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210365342
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:09 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
„Die kus? Er zijn overal idioten.
Ja, dit zélf zeggen...dat ben je wel echt van het padje af _O-

Ik dacht bij het lezen van deze quote even dat iemand het juist over hem had, maar de idioot zei het zelf :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 12:12:10 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_210365346
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Denk het wel.
Op de mond ?

pi_210365353
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:12 schreef tong80 het volgende:

[..]
Op de mond ?

Waarom niet? Kan anno 2023 allemaal
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 12:15:50 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_210365385
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Waarom niet? Kan anno 2023 allemaal
Tegenwoordig kan er juist niks meer. Geen topless zonnen of sexy dansen bv.

pi_210365392
quote:
Begin 2020 zou hij een feestje hebben gegeven, waarbij acht tot tien vrouwen waren uitgenodigd. Het feest liep uit op een orgie.
:9~

En wel lekker allemaal meedoen he.... :D

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_210365416
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:15 schreef tong80 het volgende:

[..]
Tegenwoordig kan er juist niks meer. Geen topless zonnen of sexy dansen bv.

Ik refereerde aan het zoenen van mannen. Of ben jij homofoob?
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 12:24:46 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_210365505
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik refereerde aan het zoenen van mannen. Of ben jij homofoob?
Nee hoor, ik zoen ook geen vrouwen.

maandag 21 augustus 2023 @ 12:25:36 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210365516
quote:

Zou ie dat bij de mannen ook doen ? :* |:(

Spanjaarden en italianen kennende... zou het antwoord op die vraag zomaar eens ja kunnen zijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_210365573
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Spanjaarden en italianen kennende... zou het antwoord op die vraag zomaar eens ja kunnen zijn.
Beetje ophef om niks ook. Ze vond het niet leuk maar ja t boeit schijnbaar ook niet zo als ik het goed begrijp.
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 12:33:38 #14
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_210365608
Als ze het niet leuk vond een ernstige zaak. Dit kan NIET.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_210365748
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik dacht bij het lezen van deze quote even dat iemand het juist over hem had, maar de idioot zei het zelf :')
Gewoon een hulpverlener net als Thijs Römer.
  Spellchecker maandag 21 augustus 2023 @ 13:22:40 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210366219
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Redactie Sport / Supervogel maandag 21 augustus 2023 @ 15:00:05 #17
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_210367549
twitter

:')

Naast de koningin he
  Spellchecker maandag 21 augustus 2023 @ 15:00:45 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_210368008
quote:
Kus Spaanse bondsvoorzitter overschaduwt WK-zege: 'Vorm van seksueel geweld'
https://nos.nl/artikel/24(...)-van-seksueel-geweld
  maandag 21 augustus 2023 @ 16:00:55 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_210368490
quote:
14s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:00 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

:')

Naast de koningin he
mucha gente no saben que tocar tu genitales es muy satisfactoria para celebrar un triunfo.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Trouwste user 2022 maandag 21 augustus 2023 @ 16:32:55 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_210368956
De voorzitter van de Spaanse voetbalbond, Luis Rubiales, heeft voor opschudding gezorgd na de gewonnen WK-finale tegen Engeland (1-0). Hij kuste international Jennifer Hermoso op haar mond. Waar Rubiales in eerste instantie sprak over een storm in een glas water, bood hij vanmiddag alsnog zijn excuses aan. ,,Ik heb een fout gemaakt, maar had geen kwade bedoelingen.”

Op televisiebeelden is te zien dat Rubiales tijdens de huldiging Hermoso eerst omhelst en haar daarna een kus op de mond geeft. ,,Ik vond het niet leuk”, zei de 33-jarige speelster van de Mexicaanse club CF Pachuca daarover in de kleedkamer, zo bleek uit beelden tijdens het feest aldaar.

Engeland duldt geen kritiek op Sarina Wiegman na mislopen WK-titel: geen ‘Dame’, wel onaantastbaar
Later op de avond vroeg Hermoso om de kwestie niet groter te maken dan hij is. Het was een ‘gebaar van vriendschap en dankbaarheid’, aldus de Spaanse wereldkampioen. ,,Het is een totaal spontaan wederzijds gebaar geweest vanwege de enorme vreugde die het winnen van een WK geeft. De voorzitter en ik hebben een geweldige relatie en zijn gedrag tegenover ons allen is top”, liet ze weten in een verklaring aan de Spaanse pers. ,,We hebben een WK gewonnen en dat is wat het belangrijkst is.’

Ophef in Spanje
In Spanje denken ze daar anders over. ‘De voorzitter van de bond werd misschien meegesleept door zijn onbegrepen spontaniteit, maar een onaangekondigde kus op de mond is grensoverschrijdend’, zegt Nadia Tronchoni, hoofdredacteur sport van de Spaanse krant El País. ‘Dit gebeurt in romantische comedy’s, met maffe hoofdrolspelers die in geen enkel opzicht lijken op deze vrouwen. Een ongevraagde zoen is niet altijd een aangename verrassing.’

De Spaanse minister van Gelijkheid, Irene Montero, uit op X (voorheen Twitter) haar ongenoegen over de kus van Rubiales. ‘Laten we niet doen alsof een zoen zonder toestemming iets is wat ‘gebeurt’. Het is een vorm van seksuele agressie waar vrouwen dagelijks mee te maken krijgen en het is iets dat we niet mogen normaliseren. Dat is de taak van onze hele samenleving. Toestemming moet centraal staan. Alleen ja is ja.’

Ook Ione Belarra, waarnemend minister van Sociale Rechten en Agenda 2030, sluit zich hierbij aan. Zij vraagt zich af tot wat Rubiales achter gesloten deuren in staat is, als hij zich in het openbaar al zo gedraagt. ‘Seksueel geweld tegen vrouwen moet stoppen’, laat ze weten. ‘En een knuffel voor de kampioenen’, sluit ze af.

Rubiales alsnog door het stof
Bondsvoorzitter Rubiales was zich in eerste instantie van geen kwaad bewust en wuifde het incident op de Spaanse radio weg. ,,De zoen met Jenni? Idioten zijn overal’’, zegt hij over de critici. ,,Als twee mensen een onbelangrijke uiting van genegenheid hebben, kunnen we geen aandacht schenken aan idioten.’’

Een paar uur later ging Rubiales in een videoboodschap echter alsnog door het stof. ,,Er is iets waar ik spijt van heb en dat is wat er is gebeurd tussen mij en een speler, een speler met wie ik een geweldige relatie heb, net als met anderen”, vertelt hij voor de camera. ,,Ik moet toegeven dat ik een fout heb gemaakt, want in een moment van maximale euforie, zonder kwade bedoelingen of kwade trouw van beide kanten, gebeurde wat er gebeurde.

,,Het was heel spontaan, zonder kwade trouw van welke partij dan ook. Hier zagen we het als iets normaals, maar bij de buitenwacht lijkt het voor opschudding te hebben gezorgd. Het lijkt erop dat mensen hierdoor gekwetst zijn en ik moet mijn excuses aanbieden. Ik zal proberen hiervan te leren en te begrijpen dat als je voorzitter bent van een instelling die zo belangrijk is als de Spaanse voetbalbond, je voorzichtiger moet zijn, vooral bij ceremonies en in dit soort zaken.”

Topscorer aller tijden
Hermoso is topscorer aller tijden van de Spaanse vrouwen, met 51 goals in 105 interlands. Hermoso ruilde na de gewonnen finale in Sydney van shirt met haar teamgenote Alexia Putellas, de recordinternational van Spanje met 28 goals in 109 interlands.

De voetbalsters van Spanje kroonden zich zondag in Sydney voor het eerst tot wereldkampioen. De ploeg van de veelbesproken bondscoach Jorge Vilda won met 1-0 van het door Sarina Wiegman gecoachte Engeland, dankzij een doelpunt van aanvoerster Olga Carmona na een halfuur. Hermoso had in de 70ste minuut de kans om de 2-0 te maken, maar de Engelse keepster Mary Earps stopte haar strafschop.

https://www.ad.nl/wk-vrou(...)-wk-finale~ab84f4a5/

pi_210382975
Seksueel geweld vind ik wel een brug te ver hoor. Het is ongepast gedrag, zeker, maar maak het niet groter dan het is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 22 augustus 2023 @ 17:47:45 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210383149
Ik vind dat hij op moet stappen. Als voorzitter van de bond, heb je een voorbeeldfunctie.
Resistance is futile.
  Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2023 @ 13:14:09 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_210393239
De Spaanse voetbalbond heeft een spoedoverleg gepland voor vrijdag om 12.00 uur. De reden voor de bijeenkomst is de ophef die is ontstaan naar aanleiding van de kus die voorzitter Luis Rubiales afgelopen weekend gaf aan speelster Jenni Hermoso.

De voorzitter feliciteerde de speelsters voordat ze de beker kregen uitgereikt na de gewonnen finale in Sydney. Hij omhelsde alle spelers, maar gaf Hermoso naast een kus op de wang ook een kus op de mond. ,,Ik vond het niet leuk”, zei de 33-jarige Hermoso na afloop.

Hoe drie videofragmenten in Sydney voor oplopende schaamte en woede in Spanje zorgen
De Spaanse bond stuurde later een verklaring naar enkele Spaanse media waarin de toon van de voetbalster anders was. ,,Het was een volledig spontaan wederzijds gebaar door de grote vreugde van het winnen van een WK”, werd ze daarin geciteerd. ,,De voorzitter en ik hebben een geweldige relatie. Zijn gedrag tegenover ons allemaal was prima en het was een natuurlijk gebaar van genegenheid en dankbaarheid.”

Dinsdag deed ook de Spaanse premier Pedro Sánchez zijn zegje over het voorval. ,,Dat was een onacceptabele daad en de gemaakte excuses waren ook onvoldoende en ongepast”, zei hij op een persconferentie in Madrid.

https://www.ad.nl/wk-vrou(...)ni-hermoso~a6d7a582/

Trouwste user 2022 woensdag 23 augustus 2023 @ 18:33:17 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_210396843
Luis Rubiales wordt steeds meer in het nauw gedreven. Na de wereldwijde ophef die ontstond toen de voorzitter van de Spaanse voetbalbond een kus uitdeelde aan WK-winnares Jennifer Hermoso, heeft ook voorzitter van de vrouwenvoetbalvakbond Tamara Ramos onthullingen gedaan over wangedrag van de preses.

Ramos, voorzitter van Futbolistas ON, bekent in gesprek met het Spaanse televisieprogramma El Programa del Verano dat ze jaren geleden al klachten heeft ingediend tegen Rubiales. Ramos klaagde Rubiales tien jaar geleden aan voor vermeende pesterijen en vernederingen, maar voelt zich nu pas sterk genoeg om daarover naar buiten te treden. ,,Omdat ik denk dat de mensen me nu wél zullen geloven.’’

Rubiales misdraagt zich volgens Ramos al jaren. ,,Ik werd vernederd door hem, het was schandalig. Het verbaast me niets wat hij nu doet, want ik heb vele jaren onder hem geleden. Wat ik wel gek vind, is dat hij het nu in het openbaar doet en niet stiekem.’’

Volgens Ramos waren het vooral de opmerkingen van Rubiales die haar raakten. ,,Hij vroeg me eens wat voor kleur ondergoed ik aan had. En in een groep met mensen zei hij tegen me dat ik mijn kniebeschermers moest aantrekken. In de voetballerij, waarin je als vrouw nog vaak in de minderheid bent, is het heel lastig om de confrontatie te zoeken.’’

Rubiales haalde het nieuws door na de gewonnen WK-finale van Spanje tegen Engeland een kus op de mond van Jennifer Hermoso te geven. De Spaanse Minister van Gelijkheid bestempelde de actie als 'seksuele intimidatie’. Rubiales bood openlijk zijn excuses aan, maar kon eveneens rekenen op harde woorden van premier Pedro Sánchez. De Spaanse voetbalbond heeft voor komende vrijdag een spoedoverleg ingepland om de situatie te bespreken.

Niet alleen de kus zorgde voor een storm aan ophef in Spanje. Na het laatste fluitsignaal in Sydney greep Rubiales, in het bijzijn van de Spaanse koningin en haar dochter, naar zijn kruis.

https://www.ad.nl/buitenl(...)ik-aan-had~a21094da/

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')