Ja wel jammer, die krengen zijn best duur, maar ik vertrouwde het niet ik kan me een verhaal van Soury over mosselen herinneren, dus dan maar liever niet.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:03 schreef tonja het volgende:
[..]
Da's mooi kut. Maar wel verstandig, je kan er zooooo ziek van worden.
Dat verhaal heb ik gemist, maar ik heb genoeg horror verhalen over het nuttigen van bedorven schaal- of schelpdieren gehoord uit mijn omgeving.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:06 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja wel jammer, die krengen zijn best duur, maar ik vertrouwde het niet ik kan me een verhaal van Soury over mosselen herinneren, dus dan maar liever niet.
Jij bent er toch eens heel beroerd van geweest?quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Wat gek? Maar je neus zegt genoeg en geloof me één foute en je hebt een kater van 4 dagen (zo voelt het)
Vorige topic nog. Het gevoel dat je 4 dagen een zware kater hebt. Van 6 flessen sterke drank en alles door elkaarquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:11 schreef tonja het volgende:
[..]
Dat verhaal heb ik gemist, maar ik heb genoeg horror verhalen over het nuttigen van bedorven schaal- of schelpdieren gehoord uit mijn omgeving.
Als die stank er nog steeds hangt dan waren ze echt echt echt niet goed meerquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij bent er toch eens heel beroerd van geweest?
Dat stond mij bij dus dan maar niet, jammer van het whiskeysausje wat ik net gemaakt had, dat smaak niet bij een kapsalon.
Maar die stinklucht van de mosselen hangt nog steeds in de keuken, zo de spoelbak maar even meet dikbleek schoonmaken.
Eigenlijk meerdere keren totdat ik in de gaten had dat het mosselen waren. Verstopt in een voorafje ofzo. Maar zelf maken eigenlijk geen last gehad omdat je dan zelf de foute eruit vist. Ik zou het never nooit bestellen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:12 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Jij bent er toch eens heel beroerd van geweest?
Dat stond mij bij dus dan maar niet, jammer van het whiskeysausje wat ik net gemaakt had, dat smaak niet bij een kapsalon.
Maar die stinklucht van de mosselen hangt nog steeds in de keuken, zo de spoelbak maar even meet dikbleek schoonmaken.
Wel een makkelijke manier om even 2 overtollige kilo's kwijt te raken.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:11 schreef tonja het volgende:
[..]
Dat verhaal heb ik gemist, maar ik heb genoeg horror verhalen over het nuttigen van bedorven schaal- of schelpdieren gehoord uit mijn omgeving.
Ja een slok water is al te veel voor je maag. Dan maar 2 kilo extraquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:17 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wel een makkelijke manier om even 2 overtollige kilo's kwijt te raken.
Niet erg comfortabelquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:17 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Wel een makkelijke manier om even 2 overtollige kilo's kwijt te raken.
Dat is leuk, mijn ouders organiseerden ook elk jaar in september een mosselavond, met 6 kinderen en echtgenoten en kinderen was dat wel heel leuk, maar wat een onderneming.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:14 schreef engine het volgende:
Mosselen![]()
Binnenkort ook weer eens maken. Doe dat de laatste jaren ieder jaar wel een keer bij mijn ouders en ze vroegen er laatst al naar
Ik zuip liever een fles whiskey leeg dan weet ik iig waar het aan ligt. Heb je er ook nog wat lol aan.quote:
Nee he, ik had deze bij Appie gehaald, maar ga volgende keer lekker naar de visafslag in Stellendam.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:15 schreef tonja het volgende:
[..]
Als die stank er nog steeds hangt dan waren ze echt echt echt niet goed meer
quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zuip liever een fles whiskey leeg dan weet ik iig waar het aan ligt. Heb je er ook nog wat lol aan.
Ik zou wel even gaan zeuren bij de appie. Volgens mij doen ze niet zo moeilijk en krijg je je geld gewoon terug.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:22 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee he, ik had deze bij Appie gehaald, maar ga volgende keer lekker naar de visafslag in Stellendam.
Dan heb je veel pannen nodigquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:21 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is leuk, mijn ouders organiseerden ook elk jaar in september een mosselavond, met 6 kinderen en echtgenoten en kinderen was dat wel heel leuk, maar wat een onderneming.
Ze hadden een hele lange woonkamer en behangtafels werden dan gebruikt als eettafel
Het is mij ook gelukt de fouten eruit te vissen, kon niet missenquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Eigenlijk meerdere keren totdat ik in de gaten had dat het mosselen waren. Verstopt in een voorafje ofzo. Maar zelf maken eigenlijk geen last gehad omdat je dan zelf de foute eruit vist. Ik zou het never nooit bestellen.
Ja precies, dan heb je er nog lol van en weet je waar je beroerd van bentquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:21 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik zuip liever een fles whiskey leeg dan weet ik iig waar het aan ligt. Heb je er ook nog wat lol aan.
Die hele bakquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is mij ook gelukt de fouten eruit te vissen, kon niet missen
Ja goed idee eigenlijk, ik sta nooit zo stil bij dat soort dingen, maar dat ga ik morgen inderdaad even doen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:24 schreef tonja het volgende:
[..]
Ik zou wel even gaan zeuren bij de appie. Volgens mij doen ze niet zo moeilijk en krijg je je geld gewoon terug.
Water en wijn.Bier kan ookquote:Op zondag 20 augustus 2023 18:27 schreef engine het volgende:
Wat gebruiken jullie om je mosselen te koken?
Witte wijn en soepgroenten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:27 schreef engine het volgende:
Wat gebruiken jullie om je mosselen te koken?
Voor een minder groot gezelschap is het inderdaad simpel, ik kook ze meestal in bier.quote:Op zondag 20 augustus 2023 18:24 schreef engine het volgende:
[..]
Dan heb je veel pannen nodigvoor drie personen is het eigenlijk ook wel weer vrij simpel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |