Het ligt aan de school hoe zij het invullen.
In de brugklas werkten de mentoruren zoals je hierboven aangeeft bij mijn dochter op school. Het ging vooral veel over leren hoe de middelbare school werkt, leren plannen, informatie over de tweede klas, en verder persoonlijke gesprekjes. Dus niet iedere week twee mentoruren die voor iedere leerling ingevuld waren.
In de tweede idem, maar dan één uur per weerk.
Dit jaar zijn ze ook veel bezig met de profielkeuze, en dus is het wat vaker ingevuld. Wel ook weer maar één uur per week.
Wat betreft de gesprekken hebben we net na de herfstvakantie altijd een gesprek met de mentor waarbij alle ouders worden verwacht. De docenten kennen de leerlingen dan al een beetje en de eerste toetsen zijn geweest. Er wordt dan kennis gemaakt, als er problemen zijn met bepaalde vakken wordt dat besproken, en ook hoe de leerling van plan is de problemen aan te pakken.
In mei zijn er weer gesprekken, en die zijn optioneel. Als de mentor het nodig vindt, maakt deze een afspraak. Als je het zelf nodig vindt als ouder of leerling, maak je een afspraak. Loopt alles soepel, dan hoeft je dan niet te gaan. Wij zjin alleen het eerste jaar in mei gegaan, omdat er een reisje naar Kent op het programma stond en dochter dat heel erg spannend vond. Dit jaar verwacht ik ook niet dat we in mei weer gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away