abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8447971
Ik weet niet of iemand anders deze film vanavond heeft gekeken, ik heb m al erg vaak gezien maar val telkens weer als een blok..! De film laat zien dat als iemand vreemd gaat het dus niet altijd aan die persoon ligt (-ik probeer het echt niet goed te praten nu) wacht even uitleggen:

Ik moét dus gewoon even over die film beginnen, heeft iemand m ook gezien? Wat vond je ervan?

Het gaat dus over een huisvrouw (Meryll Streep) waarvan de man en zoon en dochter een week naar een jaarmarkt gaan en zij thuis alleen achterblijft.

Een fotograaf (Clint Eastwood) verblijft een week daar in de buurt om foto's te maken en komt toevallig langs om de weg te vragen en in die week worden ze heftig verliefd, met alle gevolgen van dien. Ze komt aan het eind van de week voor een moeilijke keuze te staan: Met hem meegaan of bij haar gezin blijven.

Ze was haar man tegengekomen in Italie en deze heeft haar meegenomen naar Amerika. Ze wilde graag naar Amerika want dat was natuurlijk alles, en natuurlijk om bij haar man te zijn. Ze kregen kinderen en haar man vond het niet leuk dat ze door bleef werken (lerares) dus hiermee stopte ze en werd huisvrouw. Er werd nooit gepraat, haar man zorgde voor eten haar en de kinderen en zij deed het huishouden en voedde de kinderen op zonder dat daar een woord over gerept werd.

Ze had zoveel dromen die ze niet meer waar kon maken- wat haar ongelukkig maakte- en ontmoette de fotograaf waar ze stapelverliefd op werd. Hij was overal en nergens, avontuurlijk, kon gaan en staan waar hij wilde. Hij praatte met haar zoals haar man nooit met haar heeft gedaan.

Ze kiest voor haar gezin maar is hem in haar leven nooit vergeten..en hij haar ook niet. Ze weet dat wat ze met hem heeft niet zo zal blijven als ze met hem samen zou zijn, en dat wat ze met haar man heeft niet meer zo zal zijn als ze bij hem weggaat.

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze verliefd werd en dat ze vreemd is gegaan en begrijp nu dat het zo makkelijk en tegelijk moeilijk kan zijn verliefd te worden op een ander.

Hoe denken jullie hierover?

Ik vraag me af of iemand dit ooit heeft meegemaakt hier? Hopeloos verliefd maar door omstandigheden is het onmogelijk? En dat je eigenlijk wel weet dat het beter is dat je bij je partner blijft? (Ookal spreekt je hart dat tegen).

pi_8448081
Je hebt hem al zo vaak gezien en je weet nog steeds niet de juiste titel?
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_8448246
Ook goed The Bridges of Madison County, en waarom geef je niet ff je mening? Is veel nuttiger dan een smartmouth hebben over een titel.
pi_8448374
quote:
Ook goed The Bridges of Madison County, en waarom geef je niet ff je mening? Is veel nuttiger dan een smartmouth hebben over een titel.
Zo smarthmoutherig vond ik mezelf niet, was gewoon een opmerking zodat je er wat aan kon doen...

Maar mijn mening zal ik dan wel even geven... Ik heb de film zelf ook een aantal keer gezien en ik denk dat je wel gelijk hebt. De liefde tussen de huisvrouw en de fotograaf zit heel diep, maar ze weten van elkaar dat dat gevoel nooit eeuwig zal duren.. Dan moet je af gaan wegen. Ze wist dat ze haar hele familie zou ontwrichten als ze hen voor hem zou verlaten, en dat terwijl ze geen enkele garantie zou hebben voor wat de toekomst zou brengen...
Ik denk dat veel mensen toch voor de zekerheid boven het onzeker kiezen. Je weet wat je hebt, maar je weet niet wat je ervoor terug zal krijgen. Tenzij datgeen wat je hebt niet veel voor je betekend, denk ik dat je sneller kiest voor je huidige relatie dan voor de spanning in een nieuwe relatie...

Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_8448412
Ik heb alleen het boek gelezen.
Wat ik overigens wel erg mooi vond.
pi_8448924
Boek gelezen, leuk, en film net gezien, ook mooi. Ik denk dat ik de film niet kon waarderen als ik net het boek gelezen zou hebben, maar dat is gelukkig alweer wat jaartjes geleden...

Ik heb de film een 8 gegeven op imdb.com.

pi_8451734
Topictitel aangepast.

Ik heb 'm ook een paar keer gezien, en hij blijft prachtig.
Vooral erg mooi om te zien hoe genuanceerd het 'vreemdgaan' in beeld wordt gebracht, het leven is niet alleen maar zwart/wit.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 14 februari 2003 @ 23:19:39 #8
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_8488238
hmm, die mooie rode brug is volgens mij ingestort..............
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')