abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 augustus 2023 @ 14:51:38 #1
485843 crew  Jippie
pi_210317748

Een groep van ongeveer 10.000 Nederlandse burgers heeft zichzelf uitgeroepen als ‘soeverein’ of ‘autonoom’. Ze weigeren belastingen en boetes te betalen en erkennen de autoriteit van de overheid niet. Margriet Brandsma is van mening dat de aandacht van de media gerechtvaardigd is, omdat er in Duitsland een vergelijkbare anti-overheidsbeweging genaamd ‘Rijksburger’ bestaat, die onlangs nog een staatsgreep probeerde te plegen. Zo meldt Radio1.

Volgens Pieter Klok, hoofdredacteur van de Volkskrant, kan zelfs een kleine groep aanzienlijke schade veroorzaken. Daarom hebben ze veel aandacht besteed aan dit verhaal. Ook Wouter de Winther van De Telegraaf vindt het goed dat er verslag wordt gedaan over dit fenomeen. Hij gelooft niet dat de media-aandacht een aantrekkingskracht heeft, omdat het duidelijk is dat deze houding tot grote problemen en schulden kan leiden.

twitter

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 17-08-2023 15:08:33 ]
pi_210317815
Ja zeker wel, het is goed voor de woningmarkt

Uiteindelijk worden de gene die weigeren belasting te betalen vanzelf hun huis uitgeflikkert
pi_210318282
Nee, deze mensen weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn.
Domme schapen die kritiekloos meelopen met een gladde praatjesmaker.
pi_210318693
Autonomen zorgen voor een enorme werkgelegenheid. Deurwaarders, hulpverleners, politie en last but nog least alle charlatans die goud geld verdienen met onzin over de rug van mensen die toch al aan de grond zitten.
pi_210318736
ze leven in de illusie dat het op een of andere manier legaal is om dit te doen.
lijkt me gewoon een kwestie van een grote rechtzaak die er moet komen om te laten zien dat het helemaal niet mag. uiteindelijk beland je waarschijnlijk in de gevangenis dan, of wordt illegaal en verzocht het land te verlaten.

en trouwens, dat ze zichzelf autonomen noemen is eigenlijk een schande. krakers zijn autonomen. en die snappen over het algemeen best hoever je kan gaan.
dit zijn gewoon weer die gestoorde, oerdomme wappies.
pi_210318796
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
ze leven in de illusie dat het op een of andere manier legaal is om dit te doen.
lijkt me gewoon een kwestie van een grote rechtzaak die er moet komen om te laten zien dat het helemaal niet mag. uiteindelijk beland je waarschijnlijk in de gevangenis dan, of wordt illegaal en verzocht het land te verlaten.
De Nederlandse overheid mag niemand stateloos maken. Dat is besloten na de oorlog omdat het grote gevolgen heeft voor de persoon en het op grote schaal was gedaan tegen mensen die vochten tegen fascisme in Spanje. Ze zullen dus niet illegaal worden.

En een grote rechtszaak zal het ook niet worden, want moeilijke mensen die niet willen betalen bestaan al millennia. Deze mensen verliezen stap voor stap alles tot ze op straat dreigen te komen en uiteindelijk komen ze op straat te staan, of gaan ze een hulpverleningscircuit in met strenge voorwaarden, waar ze voorlopig niet uit zullen komen.
pi_210318827
Hij kan er weer eens in, wappies gonna wap.

Ik begeleid lvbers met meer herseninhoud.
pi_210318919
Deze mensen willen de lusten maar niet de lasten en verzinnen van alles om hun gedrag goed te praten.

Wel overeenkomsten met de huidige groene gekte.
Niet de lasten van klein wonen, fietsen, vegan leven, in Nederland op vakantie gaan,
Maar een warmtepomp nul-op-de-meter villa, electrische race-auto, biologisch vlees, en naar vietnam met Co2 afkoop.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_210318922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 15:54 schreef pokkerdepok het volgende:
Als je echt zo wil leven, zou dat, wat mij betreft, moeten kunnen, ergens op een autonoom stuk land, maar dan ook geen recht meer op zorg, uitkering, toeslagen, huis, riolering, stroom, water, gas, pensioen/aow, infrastructuur, politie. brandweer, dokter/ziekenhuis, gewoon helemaal nergens geen recht meer op.
pi_210320540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Nederlandse overheid mag niemand stateloos maken. Dat is besloten na de oorlog omdat het grote gevolgen heeft voor de persoon en het op grote schaal was gedaan tegen mensen die vochten tegen fascisme in Spanje. Ze zullen dus niet illegaal worden.

En een grote rechtszaak zal het ook niet worden, want moeilijke mensen die niet willen betalen bestaan al millennia. Deze mensen verliezen stap voor stap alles tot ze op straat dreigen te komen en uiteindelijk komen ze op straat te staan, of gaan ze een hulpverleningscircuit in met strenge voorwaarden, waar ze voorlopig niet uit zullen komen.
ik geloof dat zelfs gemeenten mensen de nederlandse nationaliteit op eigen verzoek mogen wegnemen.
dat dat alleen mag als iemand een andere nationaliteit heeft, lijkt me meer een afspraak dan een hard verbod.

in dit geval doen wappies zelf afstand van die nationaliteit, en leven in de veronderstelling dat ze geen toestemming nodig hebben. ik denk niet dat dat klopt, inderdaad. maar mochten ze toch een gaatje in de wetten hebben (vandaar die rechtzaak) dan zijn ze dus stateloos en heeft nederland geen enkele verplichting aan hen meer. hen eruit zetten is dan niet erger dan marokko die een persoon zonder paspoort weigert terug te nemen.
of net zo erg.
pi_210320552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 16:12 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Als je echt zo wil leven, zou dat, wat mij betreft, moeten kunnen, ergens op een autonoom stuk land, maar dan ook geen recht meer op zorg, uitkering, toeslagen, huis, riolering, stroom, water, gas, pensioen/aow, infrastructuur, politie. brandweer, dokter/ziekenhuis, gewoon helemaal nergens geen recht meer op.
lijkt me een erg slecht idee.
pi_210320764
Als je die Youri Plate zo ziet, dan snap je echt niet dat mensen daar in trappen.

En dan die brief 'inhouding zorgtoeslag ', gericht aan het cjib in Leeuwarden, dat betreft dan een wanbetaler die zijn zorgverzekering niet betaalt, waardoor de zorgverzekeraar via het cjib beslag legt op de uitbetaling van de zorgtoeslag. Toeslag die bedoeld is om je zorgverzekering mee te betalen..

Wat voor uitvreter ben je dan wel niet, dat je wel zorgtoeslag wilt opstrijken, geen zorgverzekering wilt betalen, en dan loopt te zeiken over een contract met het cjib dat er niet is.
Heb je dat contract dan wel voor het ontvangen van de zorgtoeslag?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_210320849
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 18:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
lijkt me een erg slecht idee.
Mij ook, maar als ze dat echt heel graag willen mogen ze wat mij betreft ergens een eiland kopen, en lekker daar gaan zitten met zijn alle
pi_210321443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:05 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Mij ook, maar als ze dat echt heel graag willen mogen ze wat mij betreft ergens een eiland kopen, en lekker daar gaan zitten met zijn alle
ja maar binnen een paar jaar komen er kids en dan wordt het triest. en tegen die tijd heeft een of andere fascist vast ook de macht gegrepen daar.
pi_210321828
Ik ken er 1, die noemt het een samenleving buiten de samenleving bouwen. En tot in den treure blijft hij zich herhalen, is ook serieus bezig om op zijn gekochte grond woninkjes te bouwen voor gelijkgestemden. En dan werken ze her en der in ruil voor eten, drinken, kleding....

Heel aardige persoon waar je vroeger echt mee kon lachen en ook serieuze gesprekken mee kon voeren, maar tijdens Corona lijkt er iets geknakt te zijn. Probeer het ook zoveel mogelijk te ontlopen, maar kom die persoon soms nog tegen en maak dan wel een snel praatje.
Lach met een schone bips
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 17 augustus 2023 @ 20:14:01 #16
485843 crew  Jippie
pi_210321955
Kan best begrijpen dat iemand niets met een overheid van doen wil hebben, maar het idee dat je jezelf dan maar autonoom verklaart is toch wel wereldvreemd.

Sneu dat mensen hier denken mee weg te komen.
pi_210322746
Ik begrijp wel waarom ze het willen, en ook weer niet. Als je zoiets wil dan zul je echt off grid moeten gaan leven op een stukje niemandsland en daar iets opbouwen. Anders zul je nooit autonoom zijn aangezien je in een land bent waar regels en wetten gelden. Je paspoort inleveren omdat je geen overheid wenst is al iets, maar hoe kom je dan naar dat stukje niemandsland wat nog onbewoond is?

Ik kan me best inleven in wat ze willen, maar zou ik zoiets willen? Never nooit nie :) Maar hey, ik sta voor iedere vrijheid van het individu. En als ze dit in Nederland doen trekken ze sowieso aan het korte eind, je kan er niet mee wegkomen. En ja velen van ze werken zich compleet in de shit ermee. Maar ik denk dat ze zo de focus op dit idee hebben dat ze het punt niet meer zien dat het hier niet kan.

En ook wat hierboven al geopperd werd over een eiland dat binnen de kortste keren een "fascist" ik noem het liever een dictator die de sterkste van de groep is en wat achterban heeft de boel overneemt. En zijn/haar wetten invoert. Zit je dan met je 'goede idee' :)
Lach met een schone bips
pi_210322813
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ja maar binnen een paar jaar komen er kids en dan wordt het triest. en tegen die tijd heeft een of andere fascist vast ook de macht gegrepen daar.
onderdeel van het totaalpakket
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:52:14 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210326915
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 19:05 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Deze opmerking heb ik eerder gelezen.

Nederland is te klein voor dit soort buitensporigheden.
Volgens mij moet je zoiets doen waar nog veel ruimte is.

Als het echt intrinsiek autonoom is, (wat het hier bijna zeker niet is) dus met alle mogelijke nare persoonlijke gevolgen erbij, dan kan ik er best in meegaan.
pi_210326938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 08:52 schreef BertV het volgende:
(wat het hier bijna zeker niet is)
klopt, wat @Wantie hierboven al schreef

geen zorgverzekering betalen omdat je daar principieel op tegen bent, maar wel zorgtoeslag ontvangen 8)7

parasieten zijn het

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2023 08:57:22 ]
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:02:41 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210326982
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 08:56 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
klopt, wat @:wantie hierboven al schreef

geen zorgverzekering betalen omdat je daar principieel op tegen bent, maar wel zorgtoeslag ontvangen 8)7

parasieten zijn het
Je ziet het ook op andere gebieden.
Meegaan met een de overheid gesteunde extreme denkrichting, maar voor zichzelf een comfortabel leventje kopen.

Mijn opa zei altijd: Gekken zijn (bijna) nooit gek naar zichzelf toe.
pi_210327009
Autonoom zijn is prima. Alleen dan mag je ook niet meer van alle openbare voorzieningen, infrastructuur en gezondheidszorg etc. gebruikmaken.
pi_210327102
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 20:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

En ook wat hierboven al geopperd werd over een eiland dat binnen de kortste keren een "fascist" ik noem het liever een dictator die de sterkste van de groep is en wat achterban heeft de boel overneemt. En zijn/haar wetten invoert. Zit je dan met je 'goede idee' :)
Je bent dan gewoon een samenleving opnieuw aan het opbouwen. Een soort Great Reset zeg maar.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:21:19 #24
37248 BertV
Klei indiaan
pi_210327154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:17 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Je bent dan gewoon een samenleving opnieuw aan het opbouwen. Een soort Great Reset zeg maar.
Dit is best wel een bedreiging voor de huidige overheid.
Niet dit groepje, dat ik best wel klaplopers wil noemen om jullie erbij te houden, maar die hele denkwijze.
pi_210327256
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 augustus 2023 09:21 schreef BertV het volgende:

[..]
Dit is best wel een bedreiging voor de huidige overheid.
Niet dit groepje, dat ik best wel klaplopers wil noemen om jullie erbij te houden, maar die hele denkwijze.
Grap is dat dat groepje juist tegen de Great Reset is .
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')