abonnement Unibet Coolblue
pi_211782735
Even jullie mening. In het nieuwe jaar wil ik starten met een goed avondritme.

Dus ik dacht vanaf 18.00 geen laptop, maar tv of gamen

Vanaf 22.00 lezen op de bank (tijdschrift of simpel boek) of luisterboek en handwerken (hangt van bui af)

22.30~45 naar bed en lezen daar tot ik in slaap val (duurt hooguit een uurtje)

En dan om 7.30 opstaan


Hoe vinden jullie dit klinken?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211783818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even jullie mening. In het nieuwe jaar wil ik starten met een goed avondritme.

Dus ik dacht vanaf 18.00 geen laptop, maar tv of gamen

Vanaf 22.00 lezen op de bank (tijdschrift of simpel boek) of luisterboek en handwerken (hangt van bui af)

22.30~45 naar bed en lezen daar tot ik in slaap val (duurt hooguit een uurtje)

En dan om 7.30 opstaan


Hoe vinden jullie dit klinken?
Ik vind het goed klinken. Maar waarom geen laptop en wel tv of gamen? Wat maakt het verschil?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211783975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 20:54 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik vind het goed klinken. Maar waarom geen laptop en wel tv of gamen? Wat maakt het verschil?
Uhm... kan ik niet uitleggen... ik word er iig rustiger en meer ontspannen van.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211784119
Mijn ritme was 10.30u gewekt worden door begeleiding of dan al aangekleed zijn, samen afwassen en bespreken welke dingen ik ga doen die dag en waar ik hulp bij nodig heb.
's Avonds het laatste contactmoment om 22.00u, medicatie, alle schermen (tv, laptop, mobiel uit of buiten bereik), begeleiding blijft erbij als ik me klaar maak voor bed, ik begin met opschrijven wat ik die dag gedaan heb (i.v.m. geheugenproblemen) en dan vertrekt de begeleider en is het idee dat ik ga slapen of nog even lezen in bed als ik niet moe genoeg ben. Geen activiteiten/dingen regelen na 21.00u.
Er was een plan om alle schermen om 21.00u uit te doen en dan een van hobby's te doen, maar dit is vrij lastig gebleken.

Sinds het slechter gaat vraag ik veel vaker om later naar bed te gaan, dan spreek ik een uiterlijke tijd af bijvoorbeeld middernacht, omdat ik nog helemaal niet tot rust heb kunnen komen die avond en de hele dag spanning heb gezeten.
Nu met de feestdagen ook, en dan is het eerste contactmoment om 12.00u dus kan ik wel uitslapen maar vanavond ga ik maar weer eens op tijd naar bed i.v.m. mijn plannen morgen.


22.30 tot 10.30, dat is 12 uur, veel te lang zou je zeggen, maar ik heb het echt nodig om te kunnen functioneren omdat mijn slaapkwaliteit zo slecht is. Meestal, mits ik in slaap val, gaan de eerste paar uur goed maar daarna word ik voor mijn gevoel elke vijf minuten wakker, heb ik nare dromen en soms nachtmerries. De realiteit en mijn dromen raken door elkaar. Ik vind het wel zonde van mijn dag, maar het is niet goed en niet fijn om elke dag kapot te zijn.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211784171
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Uhm... kan ik niet uitleggen... ik word er iig rustiger en meer ontspannen van.
Oké.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211784373
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:09 schreef kuolema het volgende:
Mijn ritme was 10.30u gewekt worden door begeleiding of dan al aangekleed zijn, samen afwassen en bespreken welke dingen ik ga doen die dag en waar ik hulp bij nodig heb.
's Avonds het laatste contactmoment om 22.00u, medicatie, alle schermen (tv, laptop, mobiel uit of buiten bereik), begeleiding blijft erbij als ik me klaar maak voor bed, ik begin met opschrijven wat ik die dag gedaan heb (i.v.m. geheugenproblemen) en dan vertrekt de begeleider en is het idee dat ik ga slapen of nog even lezen in bed als ik niet moe genoeg ben. Geen activiteiten/dingen regelen na 21.00u.
Er was een plan om alle schermen om 21.00u uit te doen en dan een van hobby's te doen, maar dit is vrij lastig gebleken.

Sinds het slechter gaat vraag ik veel vaker om later naar bed te gaan, dan spreek ik een uiterlijke tijd af bijvoorbeeld middernacht, omdat ik nog helemaal niet tot rust heb kunnen komen die avond en de hele dag spanning heb gezeten.
Nu met de feestdagen ook, en dan is het eerste contactmoment om 12.00u dus kan ik wel uitslapen maar vanavond ga ik maar weer eens op tijd naar bed i.v.m. mijn plannen morgen.


22.30 tot 10.30, dat is 12 uur, veel te lang zou je zeggen, maar ik heb het echt nodig om te kunnen functioneren omdat mijn slaapkwaliteit zo slecht is. Meestal, mits ik in slaap val, gaan de eerste paar uur goed maar daarna word ik voor mijn gevoel elke vijf minuten wakker, heb ik nare dromen en soms nachtmerries. De realiteit en mijn dromen raken door elkaar. Ik vind het wel zonde van mijn dag, maar het is niet goed en niet fijn om elke dag kapot te zijn.
Ik heb eigenlijk ook rond de twaalf uur slaap nodig. Door de clozapine. Maar ik gun het mezelf niet. Het moe zijn, KO in bed zijn etc vind ik erg vervelend. Maakt me soms ook wel twijfelen of ik het überhaupt moet nemen.

Het na 21.00 geen schermen heb ik geprobeerd. Alleen dan ga ik dingen doen en dan ga ik niet naar bed. Dus daarom televisie. En geen telefoon na 21.00 komt als de bovenstaande planning goed gaat. Even in stapjes, anders ga ik nog meer falen

Maja... ik haat de nacht. Hier ook dromen en nachtmerries. Alleen door de clozapine zo ver weg... en elke ochtend een zeiknat kussen van het kwijlen. Rotzooi
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211784903
De kans is groot dat het bij mij ook door medicatie komt. Maar het kan ook door overprikkeling komen. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest. Maar ik kan me nog een zomer herinneren, zo'n 13 jaar geleden, waarin ik me goed voelde en goed sliep en dan na 9 uur slaap uit mezelf wakker werd en me uitgerust vulde. Hopelijk komt dat ooit weer terug.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211784944
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:41 schreef kuolema het volgende:
De kans is groot dat het bij mij ook door medicatie komt. Maar het kan ook door overprikkeling komen. Ik ben altijd al een slechte slaper geweest. Maar ik kan me nog een zomer herinneren, zo'n 13 jaar geleden, waarin ik me goed voelde en goed sliep en dan na 9 uur slaap uit mezelf wakker werd en me uitgerust vulde. Hopelijk komt dat ooit weer terug.
Ik hoop het ook voor je!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211784980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk ook rond de twaalf uur slaap nodig. Door de clozapine. Maar ik gun het mezelf niet. Het moe zijn, KO in bed zijn etc vind ik erg vervelend. Maakt me soms ook wel twijfelen of ik het überhaupt moet nemen.

Het na 21.00 geen schermen heb ik geprobeerd. Alleen dan ga ik dingen doen en dan ga ik niet naar bed. Dus daarom televisie. En geen telefoon na 21.00 komt als de bovenstaande planning goed gaat. Even in stapjes, anders ga ik nog meer falen

Maja... ik haat de nacht. Hier ook dromen en nachtmerries. Alleen door de clozapine zo ver weg... en elke ochtend een zeiknat kussen van het kwijlen. Rotzooi
Ik haat de nacht ook. Vanaf 21.00 begin ik het naar bed gaan te vrezen omdat het dan dichtbij komt en de nachten vaak zo naar zijn.

Maar ben jij dan elke dag hartstikke moe omdat je die 12 uur niet slaapt?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211785009
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:43 schreef kuolema het volgende:

[..]
Ik haat de nacht ook. Vanaf 21.00 begin ik het naar bed gaan te vrezen omdat het dan dichtbij komt en de nachten vaak zo naar zijn.

Maar ben jij dan elke dag hartstikke moe omdat je die 12 uur niet slaapt?
Ja... het is lopen op mijn tandvlees
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211786322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... het is lopen op mijn tandvlees
07.30 opstaan is ook best wel vroeg. Zou je het jezelf niet gunnen om wat later op te staan? Met een slaaptekort ben je ook psychisch kwetsbaarder...
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_211793462
_O- nou, de wekker verkeerd gezegd. Hij snoozede maar één keer. Dus nu net wakker.
Weet niet of ik het lekker vind of dat ik boos ben op mezelf.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211799098
En soms heb je van die dagen dat je niet wakker kan blijven. Ben net weer wakker -O-
Morgen beter
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 5 januari 2024 @ 07:35:25 #264
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211921800
Vandaag begonnen met Sertraline. Iemand ervaring met Sertraline? Anything.

Ik was altijd tegen medicatie tijdens mijn depressies omdat ik niet op die manier afhankelijk wil zijn, maar ik zie nu geen andere uitweg meer.
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 07:56:16 #265
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211921882
Oh en natuurlijk beste wensen voor iedereen. Hoop op een jaar met meer licht voor iedereen :*
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_211921883
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag begonnen met Sertraline. Iemand ervaring met Sertraline? Anything.

Ik was altijd tegen medicatie tijdens mijn depressies omdat ik niet op die manier afhankelijk wil zijn, maar ik zie nu geen andere uitweg meer.
Geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen en een dikke knuffel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 5 januari 2024 @ 07:57:14 #267
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211921888
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen en een dikke knuffel
Dank O+
Hoe gaat het met jou nu?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_211921973
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:57 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dank O+
Hoe gaat het met jou nu?
Weet ik eigenlijk niet. Vandaag starten met PMT en mijn begeleider komt langs. Hopelijk krijg ik dan wat meer orde in mijn hoofd. De komende dagen zijn sowieso erg druk, en daarna maar even landen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 5 januari 2024 @ 08:35:33 #269
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211922059
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Weet ik eigenlijk niet. Vandaag starten met PMT en mijn begeleider komt langs. Hopelijk krijg ik dan wat meer orde in mijn hoofd. De komende dagen zijn sowieso erg druk, en daarna maar even landen.
Wat is PMT?
Succes in ieder geval. Jammer dat de komende dagen zo druk zijn, kan je wel genoeg rustmomenten tussendoor inbouwen?
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_211922128
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wat is PMT?
Succes in ieder geval. Jammer dat de komende dagen zo druk zijn, kan je wel genoeg rustmomenten tussendoor inbouwen?
Psychomotoretherapie. Omdat ik heel erg in mijn hoofd zit en heel erg rationeel ben willen ze me leren te voelen en daarop te handelen

Morgen ben ik jarig, dus dan komt mijn moeder. En een vriendin komt ook dat weekend. Maandag vrij en dan een vergadering en nog even mijn neus laten zien bij een clubje. En dan donderdag weer een vergadering. Vrijdag start traumatherapie weer. Dus even heftig
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 5 januari 2024 @ 08:47:30 #271
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211922158
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Psychomotoretherapie. Omdat ik heel erg in mijn hoofd zit en heel erg rationeel ben willen ze me leren te voelen en daarop te handelen

Morgen ben ik jarig, dus dan komt mijn moeder. En een vriendin komt ook dat weekend. Maandag vrij en dan een vergadering en nog even mijn neus laten zien bij een clubje. En dan donderdag weer een vergadering. Vrijdag start traumatherapie weer. Dus even heftig
Poeh. Begrijp dat dat druk is :* Probeer daaromheen wel je rust te pakken :* En alvast gefeliciteerd met je verjaardag O+
Nobody is telling you who you are, they're just telling you who you should and should not be.
|| justdiggit.org ||
pi_211922193
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 08:47 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Poeh. Begrijp dat dat druk is :* Probeer daaromheen wel je rust te pakken :* En alvast gefeliciteerd met je verjaardag O+
Dank je wek O+

En zeker, zoveel mogelijk lekker crea bezig en zo

Ik moet dinsdag eigenlijk bij mijn vrijwilligerswerk aangeven teveel hooi op mijn vork genomen te hebben. Alleen ik vind het eng :@ , maar ik draai mezelf zo echt de verdoemenis in.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211922247
maar eerst feest *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_211922326
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 07:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Vandaag begonnen met Sertraline. Iemand ervaring met Sertraline? Anything.

Ik was altijd tegen medicatie tijdens mijn depressies omdat ik niet op die manier afhankelijk wil zijn, maar ik zie nu geen andere uitweg meer.
Geen ervaring met Setraline maar een aantal zaken gelden voor AD in het algemeen (SSRI en TCA).

• Bij de start kunnen klachten tijdelijk wat heviger worden
• Het kan even duren voordat het echt wat doet, geef dus niet te snel op
• Doordat o.a. klachten erger worden kunnen worden, bespreek alles met je behandelaar. Zodat deze kan ingrijpen indien nodig.
• Zoek veel afleiding, doe dingen die je voorheen leuk vond.. Zo kom ik altijd de eerste weken bij opbouw door.
• Als je behandelaar ook benzo's voorschrijft voor die eerste weken, schroom niet om ze te gebruiken zoals je behandelaar je opdraagt. Verhalen over verslaving aan benzo's zijn vaak overdreven

En wat ik je wil meegeven, het is als het aanslaat echt wel een wondermiddel. Maar het fixed niet alles, mijn OCD is nog steeds aanwezig bijv maar 99% van de tijd is ie niet meer de baas ;). Dus psychotherapie in welke vorm dan ook blijft belangrijk.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_211922386
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 09:09 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Geen ervaring met Setraline maar een aantal zaken gelden voor AD in het algemeen (SSRI en TCA).

• Bij de start kunnen klachten tijdelijk wat heviger worden
• Het kan even duren voordat het echt wat doet, geef dus niet te snel op
• Doordat o.a. klachten erger worden kunnen worden, bespreek alles met je behandelaar. Zodat deze kan ingrijpen indien nodig.
• Zoek veel afleiding, doe dingen die je voorheen leuk vond.. Zo kom ik altijd de eerste weken bij opbouw door.
• Als je behandelaar ook benzo's voorschrijft voor die eerste weken, schroom niet om ze te gebruiken zoals je behandelaar je opdraagt. Verhalen over verslaving aan benzo's zijn vaak overdreven

En wat ik je wil meegeven, het is als het aanslaat echt wel een wondermiddel. Maar het fixed niet alles, mijn OCD is nog steeds aanwezig bijv maar 99% van de tijd is ie niet meer de baas ;). Dus psychotherapie in welke vorm dan ook blijft belangrijk.
Wat ontzettend knap van jou! Ik ben zo trots op jou :* en medicatie zijn hulpmiddelen, dus schuif het niet volledig af op medicatie. Die kan ruimte geven om eraan te werken, maar geneest niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')