Ah je wil het dus niet inzien maar lekker hakken op mensen die terecht de overheid aanwijzen.quote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:33 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De overheid is onbetrouwbaar omdat die een speelveld creëert waarin de consument uiteindelijk altijd het onderspit delft.
Daar zit wat in natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 16:56 schreef qajariaq het volgende:
Ik snap alleen niet waarom de overheid een onbetrouwbare partner is als een particulier bedrijf een kutstreek levert.
Of te wel ik zie het verband niet helemaal.
Als de overheid een voordeel geeft dan is het leuk, als die overheid het na een poosje weer stopt , dan is de overheid onbetrouwbaarquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 18:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat élke reden om de overheid af te zeiken een goede reden is. Ik denk dat het niet gecompliceerder is dan dat. Ik denk dat er m.b.t. dit onderwerp vooral een hoop onderbuikgevoeletjes spreken.
Ga je een nieuw contract afsluiten bij VDB?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit dus.
En er geen moer aan doet als bedrijven een loopje nemen.
De overheid is inderdaad onbetrouwbaar, maar de huidige situatie is daar geen voorbeeld van. Het is al lange tijd duidelijk dat de salderingsregeling gaat worden afgebouwd. Daarnaast heeft de overheid zich eraan gecommitteerd om ervoor te zorgen dat het blijft lonen om zonnepanelen aan te schaffen. Vooralsnog is er geen reden om te denken dat daar verandering in komt. Zonnepanelen zijn daardoor een uitstekende en betrouwbare investering gebleken, al kan ik me wel voorstellen dat wie nu aanschaf overweegt liever even wacht.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als de overheid een voordeel geeft dan is het leuk, als die overheid het na een poosje weer stopt , dan is de overheid onbetrouwbaar
wat men bedoelt , is dat het een teleurstelling is voor hebberdjes
Ik vind het anders een uitstekend voorbeeld. Energietransitie dit, zonnepanelen dat.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 00:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De overheid is inderdaad onbetrouwbaar, maar de huidige situatie is daar geen voorbeeld van. Het is al lange tijd duidelijk dat de salderingsregeling gaat worden afgebouwd. Daarnaast heeft de overheid zich eraan gecommitteerd om ervoor te zorgen dat het blijft lonen om zonnepanelen aan te schaffen. Vooralsnog is er geen reden om te denken dat daar verandering in komt. Zonnepanelen zijn daardoor een uitstekende en betrouwbare investering gebleken, al kan ik me wel voorstellen dat wie nu aanschaf overweegt liever even wacht.
Je bent voorbarig. Ik heb rekenvoorbeelden gezien waarin met een gemiddelde setup de terugverdientijd wordt gehalveerd. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de overheid dat toelaat omdat, zoals eerder gezegd, zij zich eraan heeft gecommitteerd om te zorgen dat de aanschaf van panelen aantrekkelijk blijft. Het wordt minder aantrekkelijk dan in het verleden, maar dat is al lange tijd duidelijk en daar konden consumenten rekening mee houden.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 01:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik vind het anders een uitstekend voorbeeld. Energietransitie dit, zonnepanelen dat.
De macht, zo lijkt het nu, ligt uiteindelijk bij de energiemaatschappij.
Ik zie het zomaar gebeuren dat door deze regeltjes de ROI op zonnepanelen in mijn geval van 7 naar 10 jaar gaat. In het kader van de energietransitie heb ik gelijk airco’s laten hangen. Ik zie het straks zomaar gebeuren dat ik opnieuw moet investeren in een accu om van mijn opgewekte energie gebruik te maken. Voor dat ik mijn investering dan nog eens terugverdien zijn we zo 15 jaar verder en wie weet wat er in die 15 jaar nog gebeurd.
Ik zie het zomaar gebeuren dat zonnepanelen opende lange termijn helemaal geen investering blijken ennin dat geval had ik mijn geld beter in mijn hypotheek kunnen steken. Daar heb ik 30 jaar plezier van én ik was niet afhankelijk geweest van de grillen van onze overheid of de energiemaatschappij.
Ik hoef niks te verdienen aan mijn panelen maar als ik dat vooraf had geweten had ik mijn geld anders geïnvesteerd.
Zou jij het doen?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 23:38 schreef Klepper272 het volgende:
Wat een leed allemaal. ik kan er al dagenlang niet meer van slapen.
[..]
Ga je een nieuw contract afsluiten bij VDB?
Ik ben inderdaad wat voorbarig, dat klopt. Maar ik trek gewoon even het lijntje door. Of dat terecht is kan niemand nu nog zeggen maar mijn vertrouwen in de politiek en daarmee ook de overheid, is de laatste jaren dermate laag geworden dat ik al redelijk kan zien waar het naartoe gaat. Maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent voorbarig. Ik heb rekenvoorbeelden gezien waarin met een gemiddelde setup de terugverdientijd wordt gehalveerd. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de overheid dat toelaat omdat, zoals eerder gezegd, zij zich eraan heeft gecommitteerd om te zorgen dat de aanschaf van panelen aantrekkelijk blijft. Het wordt minder aantrekkelijk dan in het verleden, maar dat is al lange tijd duidelijk en daar konden consumenten rekening mee houden.
In een eerdere posting zeg je dat je een vast contract hebt en het merendeel van je panelen al terug hebt verdiend als dat contract afloopt. Dat is grofweg in de periode dat de salderingsregeling wordt afgebouwd, dus je had al kunnen weten dat het terugverdienen vanaf dat moment minder hard zou gaan. Het klinkt alsof jij het allemaal aardig hebt geregeld, mede met dank aan de overheid.
Begrijp me niet verkeerd, mijn ergernis is ook groot over deze zet van Van de Bron en ik volg de ontwikkelingen met interesse, maar voor de verandering is het eens niet de overheid die me pissig maakt.
Ja, als de prijs voor mij scherper wordt wel.quote:
De lobby voor zonnepanelen mag dan groot zijn, er zijn inmiddels vele grote bedrijven en ook energiemaatschappijen die enorme zonneparken aanleggen waar 10.000-en panelen tegelijk worden geplaatst. Daar kun je als consument, ook niet met een belangenorganisatie, niet tegen aan lobbyen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:37 schreef Klepper272 het volgende:
Ik snap al die paniek niet zo, ik zou ook gewoon even afwachten wat de minister ervan vind.
Er is een machtige zonnepaneel lobby dus mijn verwachting is dat dit straks toch niet toegestaan word.
Tevens als de zonnepanelen er al een paar jaar liggen zijn ze door de hoge prijzen van de laatste tijd allang terugverdiend.
Dat beweer ik al langer dat zonne- energie van particuliere eigenaren veel te duur is.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De lobby voor zonnepanelen mag dan groot zijn, er zijn inmiddels vele grote bedrijven en ook energiemaatschappijen die enorme zonneparken aanleggen waar 10.000-en panelen tegelijk worden geplaatst. Daar kun je als consument, ook niet met een belangenorganisatie, niet tegen aan lobbyen.
Wat het ministerie gaat doen is voorlopig toch nog even koffiedik kijken.
Het gaat er om dat er nu 1 bedrijf de rekening bij de consument weg legt met een drogreden. Alsof die de veroorzaker zou zijn. Zelf hebben ze overal in Nederland gigantische zonneparken aangelegd en zijn daarmee zelf voor een groter deel verantwoordelijk voor het door hun geschetste probleem. Het is dan een beetje krom om de rekening en de schuld weg te leggen bij de consument omdat:
- Ze met de aanleg van die zonneparken ZELF verantwoordelijk zijn voor een negatieve prijs op de piekmomenten
- Ze ZELF de energie opwekken en deze voor een contractprijs aanbieden bij de huishoudens zonder panelen
- Ze ZELF voor het grootste deel verantwoordelijk zijn voor een overbelasting van het net (waar zij overigens helemaal geen beheerder van zijn)
Door de zonnepanelen die óók bij de particulier op het dak liggen is de prijs juist nog realtief laag en daar heeft ook de niet-zonnepaneelbezitter profijt van.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:06 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat beweer ik al langer dat zonne- energie van particuliere eigenaren veel te duur is.
Ik heb veel liever dat mijn energieleverancier zo goedkoop mogelijk inkoopt, zodat hij mij ook tegen een lagere levert.
Leuk verhaal, maar dat beschouw ik als onzin.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Door de zonnepanelen die óók bij de particulier op het dak liggen is de prijs juist nog realtief laag en daar heeft ook de niet-zonnepaneelbezitter profijt van.
Ik zie liever koeien in het weiland dan zonneparken eigenlijk. Laten we die panelen aub op daken houden en niet kostbare ruimte voor opofferen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 14:06 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat beweer ik al langer dat zonne- energie van particuliere eigenaren veel te duur is.
Ik heb veel liever dat mijn energieleverancier zo goedkoop mogelijk inkoopt, zodat hij mij ook tegen een lagere prijs levert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |