Maar links en rechts mogen toch nooit zo verschillen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:57 schreef Mylene het volgende:
Hij is sowieso hoog, met name onderdruk.
Ik ga morgenvroeg meten bij assistent.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:20 schreef Evangelion het volgende:
Klein verschil is normaal. Groot verschil kan duiden op vaatziekten.
Maar met 200+ moet je sowieso naar de eerste hulp dus hij werkt niet of je doet het verkeerd.
Ja goede. Want nu is mijn linkerarm de normale waarden, en zit rechts rond de 150.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:47 schreef qajariaq het volgende:
Je meet op de pols? Kan me dan levendig voorstellen dat de meetfout enorm is. Waarom niet iets fatsoenlijks gekocht? Van Omron b.v.
Nog nooit iemand op de pols zien metenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja goede. Want nu is mijn linkerarm de normale waarden, en zit rechts rond de 150.
Ik meet op de pols ja.
Je hebt veel sporthorloges die claimen ook de bloeddruk en van alles meer te meten via een ledje op de pols. Kan me ook niet voorstellen dat je daar zinnige info uithaalt.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nog nooit iemand op de pols zien meten
Je bedoelt dat je jezelf ermee gek kan maken?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt veel sporthorloges die claimen ook de bloeddruk en van alles meer te meten via een ledje op de pols. Kan me ook niet voorstellen dat je daar zinnige info uithaalt.
Ik heb jaren terug een Omron gekocht, gewoon dezelfde die ook bij de HA op het buro stond. Koste iets maar het was het wel waard. Staat nu feitelijk werkeloos want ik wil het niet eens meer weten.
Nou, ik ben op een leeftijd dat de assistente van de HA elk jaar van alles wil controleren. Dus bloed en pies inleveren en een dag of wat dan bloeddruk bijhouden. Als er dan ook maar iets niet geheel volgens de norm is willen ze je aan hele maaltijden aan pillen voorschrijven. Pilletje voor iets te hoge chloresterol of bloeddruk en dan ook maar een pilletje erbij voor de bijwerkingen van dat andere pilletje. enz. Ik slik wel al jaren heel trouw een anti jicht middel maar daar wil ik het graag toe beperken. Griep en corona prikken vind ik ook prima.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je jezelf ermee gek kan maken?
93 is niet veel te hoog. Zal niet in volledige rust zijn ook. En pols meter is sowieso onbetrouwbaar. Goed dat je morgen even je bloeddruk laat meten bij de HA TSquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:57 schreef Mylene het volgende:
Hij is sowieso hoog, met name onderdruk.
Heb het de laatste tijd veel moeten laten meten. Altijd op de boven.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 17:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Je hebt veel sporthorloges die claimen ook de bloeddruk en van alles meer te meten via een ledje op de pols. Kan me ook niet voorstellen dat je daar zinnige info uithaalt.
Ik heb jaren terug een Omron gekocht, gewoon dezelfde die ook bij de HA op het buro stond. Koste iets maar het was het wel waard. Staat nu feitelijk werkeloos want ik wil het niet eens meer weten.
Ja snap ik, ik heb mijzelf ook al afgevraagd of dat het allemaal waard is.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:13 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nou, ik ben op een leeftijd dat de assistente van de HA elk jaar van alles wil controleren. Dus bloed en pies inleveren en een dag of wat dan bloeddruk bijhouden. Als er dan ook maar iets niet geheel volgens de norm is willen ze je aan hele maaltijden aan pillen voorschrijven. Pilletje voor iets te hoge chloresterol of bloeddruk en dan ook maar een pilletje erbij voor de bijwerkingen van dat andere pilletje. enz. Ik slik wel al jaren heel trouw een anti jicht middel maar daar wil ik het graag toe beperken. Griep en corona prikken vind ik ook prima.
Wat ik vaak om me heen zie is dat mensen die opeens wel van alles moeten slikken opeens dikker worden en dus inleveren op levensgenot. Ik kies dan voor een risico dat ik ietwat voortijdig een keer niet wakker wordt maar blijf wel genieten van mijn leven. Het is een keus die ik maak. Ik ga het niet promoten.
Maar als je iets gaat meten doe het dan goed. Ooit eens een oude suikerwaardemeter van een collega met diabetes geleend, van de waarde een slechte nacht gehad om er achter te komen dat de batterij bijna leeg was en dus een waarde aangaf waarbij ik mijn werk niet meer had kunnen bereiken zeg maar. Dat dus nooit meer.
Moet zeggen, nu na het eten, en even wat hangen podcastjes luisterend is mijn bloeddruk aan beide armen 75-80 en 115-125 na diverse metingen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:16 schreef Ponsai het volgende:
[..]
93 is niet veel te hoog. Zal niet in volledige rust zijn ook. En pols meter is sowieso onbetrouwbaar. Goed dat je morgen even je bloeddruk laat meten bij de HA TS
Denk dat dit dichter bij de waarheid zit hoor.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moet zeggen, nu na het eten, en even wat hangen podcastjes luisterend is mijn bloeddruk aan beide armen 75-80 en 115-125 na diverse metingen.
Vreemd
Is perfect.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moet zeggen, nu na het eten, en even wat hangen podcastjes luisterend is mijn bloeddruk aan beide armen 75-80 en 115-125 na diverse metingen.
Vreemd
Ja nu wel. In rust toestand. Overigens net weer gemeten (124/72), maar overdag als ik soms even druk ben, trap oploop, kleine stresmomentjes heb als je met werk even iets niet lukt. Dan kan die misschien wel hoger zijn, zijn dergelijke pieken erg?quote:
Ook nu perfect.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja nu wel. In rust toestand. Overigens net weer gemeten (124/72), maar overdag als ik soms even druk ben, trap oploop, kleine stresmomentjes heb als je met werk even iets niet lukt. Dan kan die misschien wel hoger zijn, zijn dergelijke pieken erg?
Bij een correcte meting mag het juist niet nogal wat verschillen want dit zijn signalen van serieuze problemen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
Links en rechts kan nogal wat verschillen. Zou me niet zo'n zorgen maken.
Zit 5-10 tussen per arm. Valt mee.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:14 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Bij een correcte meting mag het juist niet nogal wat verschillen want dit zijn signalen van serieuze problemen.
Nu tel ik een polsmeting niet onder een correcte meting...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |