abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210282659
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ik aan het rondkijken naar een trekveer, ik wil namelijk oa. UTP kabels door enkele loze leidingen trekken.

Daarnaast zijn er ook een hele rits aan loze leidingen in mijn meterkast waar geen controledraad inzit, voor die wil ik ook gaan bekijken waar ze ergens uitkomen.

Nu zijn er verschillende trekveren te koop, heeft iemand een advies voor de lengte en het soort trekveer?
Is deze van 30m bijvoorbeeld voldoende in een nieuwbouwwoning? 30M lijkt mij dan wel weer zo onhandig als je maar 10m te overbruggen hebt?
BlaBlaBla
pi_210282768
niet zo'n goedkoop plastic ding van de gamma, een mooie metalen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2023 15:56:30 ]
pi_210282839
Ik vind die nylon dingen van de bouwmarkt juist erg prettig, prima door te geleiden, evt met wat zeep.
pi_210283976
aan de kosten ligt het niet , zo er een van 10 mtr en eentje van 30 mtr doen . M5 oogje eraan , zodat je ook later nog een trekkous oid erdoor kan trekken. wymefa zou ik doen goed spul
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_210284260
Metalen of glasfiber trekveer. Zo'n nylon koord is leuk voor een paar meter, maar die trek je zo uit elkaar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_210284591
Ik weet niet hoe groot je woont, maar met 20 meter kom je doorgaans een heel eind. Zeker als je van centraaldoos naar centraaldoos gaat. Maar in veel gevallen ook voldoende om rechtstreeks van de meterkast de zolder te bereiken via een loze leiding.

quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 15:59 schreef qajariaq het volgende:
Ik vind die nylon dingen van de bouwmarkt juist erg prettig, prima door te geleiden, evt met wat zeep.
Zeep zou ik dan weer niet doen. Glijmiddel is handiger.

[ Bericht 18% gewijzigd door baskick op 14-08-2023 18:45:13 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_210284858
Is het 1 buis die van vertrek a naar b gaat? Dan werkt een propje met touw er doorheen zuigen met een stofzuiger ook prima. Zo heb ik al meerdere kabels getrokken in meerdere huizen.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_210285057
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:56 schreef Chandler het volgende:
Is het 1 buis die van vertrek a naar b gaat? Dan werkt een propje met touw er doorheen zuigen met een stofzuiger ook prima. Zo heb ik al meerdere kabels getrokken in meerdere huizen.
Weegt niet op tegen de aanschaf van een trekveer. Precies wat al gezegd is, 1 met m5 schroefje erop en dan 20-30m en je zit voor t leven goed.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_210285113
quote:
0s.gif Op maandag 14 augustus 2023 18:56 schreef Chandler het volgende:
Yup, stofzuiger is ook handig als je 1 loze leiding in een kamer hebt en geen idee welke leiding daarbij hoort in de meterkast. Of andersom. 1 iemand de stofzuiger erop en de andere loopt rond. Toen hoorden we het opeens zoemen achter de keuken, mysterie loze leiding in meterkast hier opgelost :)

De draad methode werkt ook wel idd. Maar moet je niet (teveel)potten tegen komen onderweg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')