Maar dit percentage had waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden en dus voor andere minder uitgestelde zorg.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:
Kom op, 60- is echt een heel klein percentage opgenomen geweest.
Terwijl we meerdere keren code zwart gehad hebben, MET maatregelen, waar gelukkig de meeste zich aan hielden, maar genoeg niet.quote:En degenen wel, ja sorry hoor. Echt kut! meen ik serieus, maar daarvoor een wereld op slot gooien is gewoon gekkenwerk geweest voor een virus als dit.
Afschermen is een utopie... Ouderen hebben natuurlijk ook geen verzorging nodig, werken ook niet bijvoorbeeld in het onderwijs (scholen sluiten?), werken ook niet in supermarkten, horeca hebben geen gezinnen.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:39 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Afschermen is wat anders dan opsluiten.
Ik stel voor om de toegang bij dit soort huizen dan via QR code te regelen...... O wacht even.... Dat was iets met mensenrechten, grondwet, discriminatie heb ik zo vaak gehoord. Bijzonder dat men dit durft te adviseren.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tjoh, dit gebeurde in de verzorgingshuizen hier in de buurt ook al..... Dus wat is het verschil met de rest van de bevolking wel door laten leven?
Complete onzin in mijn ogen aangezien het aantal opgenomen jongeren nihil was vergeleken met het aantal ouderen, en in je post die je hieronder nog plaatst en ik te lui ben nu om te quoten vraag ik me serieus af welke onderzoeken en hoe goed die onderzoeken dan wel zijn om long Covid te voorkomen? Ik ken echt heel veel ongevaccineerden, tevens ook gevaccineerden. Maar onder de ongevaccineerden ken ik serieus niemand met long Covid, de andere groep ook maar 1 of 2. Dus nog steeds een heel kleine groep.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:51 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
En juist bij de jongeren was het vaccin helemaal goed. Dit waren juist voorkombare opnames.
Iedere ernstige zieke jongeren die niet gevaccineerd was en dat een bad nodig had, had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden, als hij wel gevaccineerd was.
Juist de makkelijkste doelgroep om opnames te voorkomen ivm vaccins.
Nee hoor, mijn moeder ligt in verzorgingshuis en heb braaf thuis testjes gedaan voor ik erheen ging.. 2x positief dus niet gegaan al had ik geen klachten. Het afschermen van de ouderen ligt ook bij je eigen verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:58 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik stel voor om de toegang bij dit soort huizen dan via QR code te regelen...... O wacht even.... Dat was iets met mensenrechten, grondwet, discriminatie heb ik zo vaak gehoord. Bijzonder dat men dit durft te adviseren.
Blijkbaar is vrijheid afhankelijkheid van leeftijd / risico groep? Je moet jezelf en je vrijheid dan maar even opofferen zodat andere naar de kroeg kunnen?
Wat enorm veel schade heeft veroorzaakt bij de ouderen.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tjoh, dit gebeurde in de verzorgingshuizen hier in de buurt ook al.....
Dat aks get virus vrij rond waard door de rest van de bevolking, het gevaar voor de ouderen groter wordt, en elk contact met de jongere generatie vermeden moet worden.quote:Dus wat is het verschil met de rest van de bevolking wel door laten leven?
Stel dat ze op haar zelf woont, hoe moet ze dan worden afgeschermd?quote:Op donderdag 21 september 2023 23:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nee hoor, mijn moeder ligt in verzorgingshuis en heb braaf thuis testjes gedaan voor ik erheen ging.. 2x positief dus niet gegaan al had ik geen klachten. Het afschermen van de ouderen ligt ook bij je eigen verantwoordelijkheid.
Iemand die grote claims doet, zonder wetenschappelijk bewijs hiervoor te hebben.quote:
Het doet een beetje denken aan wat we tijdens de Covid-19 pandemie zagen ..quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:02 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Iemand die grote claims doet, zonder wetenschappelijk bewijs hiervoor te hebben.
Ontstaan op de dierenmarkt? Dat werd helemaal niet beweert. Dat vaccins de verspreiding zouden stoppen en geen bijwerkingen hebben is er zo te zien ook door iemand bij verzonnen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het doet een beetje denken aan wat we tijdens de Covid-19 pandemie zagen ..
'Mondkapjes werken', 'Het virus is ontstaan op een dierenmarkt', 'De vaccins zijn 95% effectief', 'De vaccins stoppen verdere verspreiding en kennen geen bijwerkingen', enzovoorts.
Het opmerkelijke is dat een heleboel naïeve en goedgelovige mensen toen meteen besloten mee te gaan in die narratieven, maar richting andere narratieven enorm sceptisch en kritisch zijn.
Klopt, het is opvallend hoe selectief sommige mensen hierin zijn. Discutabele lieden als van Ranst en Koopmans worden blind gelooft en een professor die in de senaat zijn zorgen uitspreekt wordt op voorhand niet gelooft. Eerlijk is eerlijk, ikzelf ben - na alle ellende die ik voorbij heb zien komen - ook selectief geworden in het serieus nemen van bepaalde berichtgeving.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het doet een beetje denken aan wat we tijdens de Covid-19 pandemie zagen ..
'Mondkapjes werken', 'Het virus is ontstaan op een dierenmarkt', 'De vaccins zijn 95% effectief', 'De vaccins stoppen verdere verspreiding en kennen geen bijwerkingen', enzovoorts.
Het opmerkelijke is dat een heleboel naïeve en goedgelovige mensen toen meteen besloten mee te gaan in die narratieven, maar richting andere narratieven enorm sceptisch en kritisch zijn.
Hmm.quote:Op vrijdag 22 september 2023 16:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ontstaan op de dierenmarkt? Dat werd helemaal niet beweert. Dat vaccins de verspreiding zouden stoppen en geen bijwerkingen hebben is er zo te zien ook door iemand bij verzonnen.
Dat het over gesprongen is op een dierenmarkt is niet hetzelfde als ontstaan op een dierenmarkt. En dat tweede artikel schrijft over grotendeels voorkomt, niet volledig stopt.quote:
Klopt, vaak wordt vergeten dat veel andere zorg niet adequaat gegeven kon worden doordat ziekenhuizen overbelast werden.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:53 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Maar dit percentage had waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden en dus voor andere minder uitgestelde zorg.
Maar diverse onderzoeken laten zien, dat het vaccin ook beter is om geen long covid te krijgen.
[..]
Terwijl we meerdere keren code zwart gehad hebben, MET maatregelen, waar gelukkig de meeste zich aan hielden, maar genoeg niet.
Dan krijg je inderdaad dat weer.quote:Op donderdag 21 september 2023 22:58 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik stel voor om de toegang bij dit soort huizen dan via QR code te regelen...... O wacht even.... Dat was iets met mensenrechten, grondwet, discriminatie heb ik zo vaak gehoord. Bijzonder dat men dit durft te adviseren.
Blijkbaar is vrijheid afhankelijkheid van leeftijd / risico groep? Je moet jezelf en je vrijheid dan maar even opofferen zodat andere naar de kroeg kunnen?
Kan deze 2 opmerkingen redelijk in 1 antwoord samenvatten, denk dat alles meer schade heeft berokkent aan opgroeiende jeugd. (En nee, daar val ik al lang niet meer onder)quote:Op vrijdag 22 september 2023 07:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat enorm veel schade heeft veroorzaakt bij de ouderen.
[..]
Dat aks get virus vrij rond waard door de rest van de bevolking, het gevaar voor de ouderen groter wordt, en elk contact met de jongere generatie vermeden moet worden.
Dus ook met de verpleging.
Verder woont niet elke bejaarde in een soort gevangenis. Veel wonen thuis.
Soms bij hun kinderen in, of met mantelzorgers.
Daarnaast heb je kwetsbaren die deel uitmaken van een gezin met gezinsleden die niet kwetsbaar zijn.
Moet je die dan ook opsluiten voor hun veiligheid?
Plus dat ziekteverzuim flink omhoog gaat als er geen maatregelen zijn, wat een vergelijkbaar effect heeft als een lockdown.
Nou ja, dat is toch aan de mensen die haar bezoeken verantwoordelijkheid te nemen? En hey, als ze om een boodschapje zou gaan was mondkapje toch verplicht dus op en top safe #sarcasmquote:Op vrijdag 22 september 2023 10:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Stel dat ze op haar zelf woont, hoe moet ze dan worden afgeschermd?
Nee, veel meer.quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Kan deze 2 opmerkingen redelijk in 1 antwoord samenvatten, denk dat alles meer schade heeft berokkent aan opgroeiende jeugd. (En nee, daar val ik al lang niet meer onder)
Ziekteverzuim flink omhoog? Net als tijdens een goeie griepgolf bedoel je?![]()
Hoe dan?quote:Mensen met een kwetsbaar gezinslid moeten zelf verantwoordelijkheid nemen.
Tja, zelfs bij het hele land plat gooien lagen de ziekenhuizen overvol.quote:Niet een hele bevolking plat gooien terwijl het voor dit virus compleet onnodig was in mijn ogen.
Hoe gaat een bejaarde boodschappen doen?quote:Hetzelfde wat ik al zei voor ik bij mijn moeder op bezoek ging, thuis test doen. Want in het verzorgingshuis wonen de zwaksten. Heb je iemand thuis die een groot risico loopt dan moet je ook zelf die verantwoording nemen.
Het ging niet om de sterfgevallen he.quote:Je kunt geen hele samenleving plat gooien voor een virus met een sterftepercentage als Covid is mijn mening.
Ik ook, maar ik vind dat omdat er gewoon een vaccin tegen is.quote:Maar goed, ik vind het ook onzin dat hele pluimvee houderijen geruimd worden om de vogelgriep.
Tja, dieren zijn handelswaar he?quote:Het is nou eenmaal de natuur dat er virussen zijn. En je kunt niet iedereen beschermen. Denk ook niet dat wij het over dit onderwerp het ooit eens zullen wordenMaar wel leuke discussie
Ah, dus je snapt zelf wel dat dat dus niet werkt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 21:08 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nou ja, dat is toch aan de mensen die haar bezoeken verantwoordelijkheid te nemen? En hey, als ze om een boodschapje zou gaan was mondkapje toch verplicht dus op en top safe #sarcasm
Dus om alles en ook je post hierboven samen te vatten is, neem je verantwoording, bescherm je kwetsbaren in je omgeving, en laat een virus in een gezonde populatie rondgaan en het dooft uit.. Dat is hoe een virus over het algemeen werkt.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ah, dus je snapt zelf wel dat dat dus niet werkt.
Ook in een massa kippenhouderij blijven bij vogelgriep de sterkste dieren over... Dat is de natuur, laat het lekker gaan. Wat ik eerder ook zei, je kunt de natuur niet veranderen en zeker niet iedereen beschermen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:06 schreef Wantie het volgende:
Tja, dieren zijn handelswaar he?
Totaal niet te vergeten mensen in de zin van ziektebestrijding.
Vogelgriep in je kippenstal betekent dat er heel veel dieren overlijden. Dat betekent geldverspilling, en geen enkel land koopt dierlijke producten uit bijvoorbeeld Nederland, als daar een virus in zit dat dieren doodt.
Heel leuk bedacht, maar als niemand die dieren wil kopen schiet je daar niets mee op.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ook in een massa kippenhouderij blijven bij vogelgriep de sterkste dieren over... Dat is de natuur, laat het lekker gaan. Wat ik eerder ook zei, je kunt de natuur niet veranderen en zeker niet iedereen beschermen.
Nee, zo werkt het niet over het algemeen.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:47 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Dus om alles en ook je post hierboven samen te vatten is, neem je verantwoording, bescherm je kwetsbaren in je omgeving, en laat een virus in een gezonde populatie rondgaan en het dooft uit.. Dat is hoe een virus over het algemeen werkt.
Nee, een virus muteert niet op die manier.quote:Vaccineer je iedereen in een hele korte tijd dan muteert die shit om te overleven...
Wat een maffe stelling is.quote:Het had veel sneller afgelopen kunnen zijn, en nee niet als iedereen zich had laten vaccineren.
Tja, in Nederland puilt de horeca uit.quote:Maar ja, het is maar net wie of wat je geloofd over wat er overal geroepen werd... Gelukkig hebben ze in Amerika hamburgers weggegeven voor een prik.... Terwijl obesitas daar nogal een groter aantal doden veroorzaakt dan Covid ooit zou doen. 't is maar net wat je geloofd Wantie. "A healthy lifestyle contributes to beating Covid19".... Bring out the burgers
Neh, dat is dus totaal niet wat ik zeg. Wat ik zeg is had het virus zijn beloop laten gaan onderen de gezonde populatie dan was het eerder uitgedoofd dan met massa vaccinaties waardoor er juist mutaties ontstonden... Mutaties die dus de vaccinaties omzeilden... Omdat je alles rekt. Bescherm de ouderen al dan niet met vaccinaties maar laat een virus als dit gewoon lekker rond gaan en we waren er 2 jaar eerder klaar mee geweest.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:59 schreef Wantie het volgende:
Maar terug naar de pandemie: wat je lijkt te vergeten is dat je ervoor pleit dat er geen maatregelen zijn voor het grootste deel van de bevolking. Dat betekent dus meer besmettingen, een grotere viral load per besmetting, meer mogelijkheden voor het virus om te muteren, waardoor immuniteit door eerdere besmetting weinig oplevert.
In die hoedanigheid zijn kwetsbaren veel minder beschermd dan bij de maatregelen die getroffen zijn.
Verder hebben we nu te maken met een grote groep zorgmedewerkers die arbeidsongeschikt zijn geraakt door Covid. Die kregen een dusdanig hoge viral load binnen dat het voor permanent letsel heeft gezorgd.
Als het virus volledig vrij spel had gekregen was die groep nog veel groter geweest.
Zoals al vaker benoemd hier was het grote probleem niet de mensen die stierven aan corona.quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:51 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ook in een massa kippenhouderij blijven bij vogelgriep de sterkste dieren over... Dat is de natuur, laat het lekker gaan. Wat ik eerder ook zei, je kunt de natuur niet veranderen en zeker niet iedereen beschermen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |