abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210700424
quote:
8s.gif Op woensdag 20 september 2023 21:49 schreef ems. het volgende:
Ik heb vorige week voor het eerst Covid gehad. Uitgerekend op de eerste dag van mijn vakantie, uiteraard. 8-)
Wel ziek gemeld op het werk toch? Kun je die paar dagen nog meepakken.... Oh wacht, ook niet meer want je hoeft niet meer in isolatie bij Covid dus ben je ook niet ziek :)

Of zie ik dat verkeerd?
Lach met een schone bips
pi_210700485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:26 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Wel ziek gemeld op het werk toch? Kun je die paar dagen nog meepakken.... Oh wacht, ook niet meer want je hoeft niet meer in isolatie bij Covid dus ben je ook niet ziek :)

Of zie ik dat verkeerd?
Nou, "gelukkig" had ik dus vakantie genomen maar ik zat letterlijk de eerste avond in Duitsland in de bergen aan een glaasje wijn toen ik mij langzaam doch zeker steeds slechter begon te voelen. Het was ook meer een lang weekend weg dan een volwaardige vakantie maar die heb ik dus grotendeels in bed doorgebracht.

Maar wel gewoon gewerkt. Ik dacht eigenlijk pas later ook aan covid en heb toen van het weekend een test gedaan die ik toevallig nog had liggen en die was positief. Daarvoor en daarna (in overleg) wel gewoon gewerkt. Ging prima maar mijn conditie is gewoon geruïneerd. Komt wel weer goed.

Of je bedoelt ziekmelden tijdens vakantie om 'extra' vakantie te pakken? Heb ik niet gedaan, nee. Win ik ook niet veel mee in mijn werksituatie, trouwens.
Conscience do cost.
pi_210700616
quote:
8s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:30 schreef ems. het volgende:

[..]
Nou, "gelukkig" had ik dus vakantie genomen maar ik zat letterlijk de eerste avond in Duitsland in de bergen aan een glaasje wijn toen ik mij langzaam doch zeker steeds slechter begon te voelen. Het was ook meer een lang weekend weg dan een volwaardige vakantie maar die heb ik dus grotendeels in bed doorgebracht.

Maar wel gewoon gewerkt. Ik dacht eigenlijk pas later ook aan covid en heb toen van het weekend een test gedaan die ik toevallig nog had liggen en die was positief. Daarvoor en daarna (in overleg) wel gewoon gewerkt. Ging prima maar mijn conditie is gewoon geruïneerd. Komt wel weer goed.

Of je bedoelt ziekmelden tijdens vakantie om 'extra' vakantie te pakken? Heb ik niet gedaan, nee. Win ik ook niet veel mee in mijn werksituatie, trouwens.
Was ook meer als grap bedoelt, doe ik trouwens ook nooit als ik op vakantie ziek geworden ben. Na een keer echt ziek zijn duurt conditie opbouwen nou even en zo werkt het lichaam nou eenmaal. Of het nou Covid, Griep of whatever is... Hey, je leeft nog zoals de meeste mensen na Covid. Ik heb Covid nou eenmaal nooit zo serieus genomen en doe ik nog steeds niet. Heb wel ergere dingen meegemaakt.
Lach met een schone bips
pi_210701273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 22:38 schreef loveyoulongtime het volgende:

Heb wel ergere dingen meegemaakt.
Vervelende users op fok?
pi_210701694
twitter
pi_210702006
quote:
Denken dat het om het voorkomen van Covid doden gaat :')
pi_210703100
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 06:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Denken dat het om het voorkomen van Covid doden gaat :')
Nee het ging eerst om het voorkomen van de verspreiding, maar daar deden de spuiten ook weinig tegen.
pi_210704259
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee het ging eerst om het voorkomen van de verspreiding, maar daar deden de spuiten ook weinig tegen.
Nee, het ging om het verminderen van ernstig ziekteverloop.

Gek genoeg hebben antivaxxers het altijd over de doden, terwijl alle maatregelen zijn gebaseerd op het beperken van ziekenhuisopnames...
pi_210705015
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Gek genoeg hebben antivaxxers het altijd over de doden, terwijl alle maatregelen zijn gebaseerd op het beperken van ziekenhuisopnames...
Waarom werd die QR code dan ingevoerd?
pi_210706555
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 13:38 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Waarom werd die QR code dan ingevoerd?
Om aan te tonen dat je niet dood was...
pi_210709405
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Wantie het volgende:

[..]

Toch blijf ik de term antivaxxers fascinerend vinden, ik denk namelijk dat velen hier die de C19 vaccinatie geweigerd hebben wel vaccinaties genomen hebben voor gebieden waar ze naar toe wilden reizen om zichzelf te beschermen tegen gele koorts, Hep C enz enz. Dus om iemand die de C19 prik geweigerd heeft een antivaxxer te noemen blijf ik raar vinden, maar kan aan mij liggen hoor. Ik weet van anderen ook niet welke vaccinaties ze wel of niet genomen hebben in het verleden.
Lach met een schone bips
pi_210709600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 21:07 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Toch blijf ik de term antivaxxers fascinerend vinden, ik denk namelijk dat velen hier die de C19 vaccinatie geweigerd hebben wel vaccinaties genomen hebben voor gebieden waar ze naar toe wilden reizen om zichzelf te beschermen tegen gele koorts, Hep C enz enz. Dus om iemand die de C19 prik geweigerd heeft een antivaxxer te noemen blijf ik raar vinden, maar kan aan mij liggen hoor. Ik weet van anderen ook niet welke vaccinaties ze wel of niet genomen hebben in het verleden.
De mens is nu eenmaal inconsequent.

Ik herinner me nog een fokker die hele pleidooien hield over waarom hij niet gevaccineerd was, totdat hij op het einde van de pandemie naar de VS wilde, en zich gewoon liet vaccineren.
pi_210710182
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 21:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
De mens is nu eenmaal inconsequent.

Ik herinner me nog een fokker die hele pleidooien hield over waarom hij niet gevaccineerd was, totdat hij op het einde van de pandemie naar de VS wilde, en zich gewoon liet vaccineren.
Herinner je je ook de reden waarom hij het gedaan heeft ondanks zijn tegenstand ertegen? Ik weet namelijk wie je bedoelt, en hij heeft de keuze toen gemaakt voor zijn vriendin. Niet omdat hij zo graag naar de VS wilde, maar er waren meerdere dingen die speelden waarom hij met tegenzin die keus gemaakt heeft. Dus, hij heeft die keus niet zozeer gemaakt op basis van het "willen" reizen, maar meer om het "moeten" om die reis te kunnen maken.
Lach met een schone bips
pi_210710379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 21:43 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Herinner je je ook de reden waarom hij het gedaan heeft ondanks zijn tegenstand ertegen? Ik weet namelijk wie je bedoelt, en hij heeft de keuze toen gemaakt voor zijn vriendin. Niet omdat hij zo graag naar de VS wilde, maar er waren meerdere dingen die speelden waarom hij met tegenzin die keus gemaakt heeft. Dus, hij heeft die keus niet zozeer gemaakt op basis van het "willen" reizen, maar meer om het "moeten" om die reis te kunnen maken.
Tja, dan blijken de bezwaren niet meer te gelden.
Hij heeft inderdaad de keuze voor zijn vriendin gemaakt.
Dat siert hem, dat hij zijn principes voor haar opzij zet.
Maar dan blijft er wel weinig over van het pleidooi tegen het vaccin.

,
pi_210710502
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 21:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dan blijken de bezwaren niet meer te gelden.
Hij heeft inderdaad de keuze voor zijn vriendin gemaakt.
Dat siert hem, dat hij zijn principes voor haar opzij zet.
Maar dan blijft er wel weinig over van het pleidooi tegen het vaccin.

,
Nee dat is wat jij ervan maakt, het is een keuze die iedereen moet maken. Ik ben nog steeds blij dat ik het niet gedaan heb. En wat heeft het mij voor schade berokkend? Nou ja, ik had geen geldige QR. Die ik overigens makkelijk ook via omwegen had kunnen krijgen, maar heb me altijd verzet ertegen dus wilde ook op die wijze er niet aan mee doen.

De betreffende user heeft het eigenlijk onder dwang gedaan vanwege de omstandigheden waarin zijn vriendin haar familie leden wilden dat ze die kant op kwamen.

Wat dat aangaat blijft het pleidooi wat hij altijd voerde tegen de vaccinaties gewoon staan, hetzelfde als ik erin stond en sta. Dat de vaccinaties voor jongeren compleet onnodig waren en zijn. Bescherm de ouderen, en laat het gaan. Dat heeft hij ook meermaals genoemd, en ik hetzelfde.
Lach met een schone bips
pi_210710676
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:00 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nee dat is wat jij ervan maakt, het is een keuze die iedereen moet maken. Ik ben nog steeds blij dat ik het niet gedaan heb. En wat heeft het mij voor schade berokkend? Nou ja, ik had geen geldige QR. Die ik overigens makkelijk ook via omwegen had kunnen krijgen, maar heb me altijd verzet ertegen dus wilde ook op die wijze er niet aan mee doen.

De betreffende user heeft het eigenlijk onder dwang gedaan vanwege de omstandigheden waarin zijn vriendin haar familie leden wilden dat ze die kant op kwamen.

Wat dat aangaat blijft het pleidooi wat hij altijd voerde tegen de vaccinaties gewoon staan, hetzelfde als ik erin stond en sta. Dat de vaccinaties voor jongeren compleet onnodig waren en zijn. Bescherm de ouderen, en laat het gaan. Dat heeft hij ook meermaals genoemd, en ik hetzelfde.
Hij is nu gevaccineerd .
En heeft dat schade opgeleverd?
Kennelijk niet.

Wat ouderen beschermen betreft: hoe wil je dat doen?
Je kunt kwetsbaren niet volledig opsluiten en vaccins werken minder goed bij een slechte weerstand.

Aan het begin van de pandemie werd nog gedacht dat door de kwetsbaren te ontzien en de rest gewoon te laten besmetten voor groepsimmuniteit, we door de pandemie heen komen.
Dat bleek binnen 2 weken al een vergissing.

Dat jij geen schade hebt ondervonden door je niet te vaccineren, dat is mooi.

Collega van me heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen door Covid.
Bij haar pakte het anders uit.
Probleem is dat je dat op voorhand niet kan weten.
pi_210710893
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij is nu gevaccineerd .
En heeft dat schade opgeleverd?
Kennelijk niet.

Wat ouderen beschermen betreft: hoe wil je dat doen?
Je kunt kwetsbaren niet volledig opsluiten en vaccins werken minder goed bij een slechte weerstand.

Aan het begin van de pandemie werd nog gedacht dat door de kwetsbaren te ontzien en de rest gewoon te laten besmetten voor groepsimmuniteit, we door de pandemie heen komen.
Dat bleek binnen 2 weken al een vergissing.

Dat jij geen schade hebt ondervonden door je niet te vaccineren, dat is mooi.

Collega van me heeft wekenlang in het ziekenhuis gelegen door Covid.
Bij haar pakte het anders uit.
Probleem is dat je dat op voorhand niet kan weten.
Kom op, 60- is echt een heel klein percentage opgenomen geweest. En degenen wel, ja sorry hoor. Echt kut! meen ik serieus, maar daarvoor een wereld op slot gooien is gewoon gekkenwerk geweest voor een virus als dit.

Maar nu gaan we weer dezelfde discussie aan als 2 jaar geleden denk ik :) En we denken er gewoon ook anders over.
Lach met een schone bips
pi_210711022
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:20 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Kom op, 60- is echt een heel klein percentage opgenomen geweest. En degenen wel, ja sorry hoor. Echt kut! meen ik serieus, maar daarvoor een wereld op slot gooien is gewoon gekkenwerk geweest voor een virus als dit.

Maar nu gaan we weer dezelfde discussie aan als 2 jaar geleden denk ik :) En we denken er gewoon ook anders over.
Ja, het geheugen is kort, de zorginfarct van maart 2020 is alweer vergeten...

Ik ben blij dat het voorbij is en vindt het jammer dat niet iedereen bereid was om zich daarvoor in te zetten.
pi_210711182
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:26 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, het geheugen is kort, de zorginfarct van maart 2020 is alweer vergeten...

Ik ben blij dat het voorbij is en vindt het jammer dat niet iedereen bereid was om zich daarvoor in te zetten.
Zorginfarct -> Leeftijd

Dus wie had je af moeten schermen? Maar goed, wie weet tot de volgende pandemie :)
Lach met een schone bips
pi_210711228
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:35 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Zorginfarct -> Leeftijd

Dus wie had je af moeten schermen?
Kennelijk hadden we de ouderen volledig moeten opsluiten...

Voordeel is dat we dan veel hadden bespaart aan thuiszorg en pgb.

quote:
Maar goed, wie weet tot de volgende pandemie :)
Hij schijnt maar 1 X in de 100 jaar voor te komen.
pi_210711258
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Kennelijk hadden we de ouderen volledig moeten opsluiten...

Voordeel is dat we dan veel hadden bespaart aan thuiszorg en pgb.
[..]
Hij schijnt maar 1 X in de 100 jaar voor te komen.
Afschermen is wat anders dan opsluiten.

En hey, door Climate Change roepen ze ook al dat we vaker een pandemie kunnen verwachten :)
Lach met een schone bips
pi_210711327
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:39 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Afschermen is wat anders dan opsluiten.

En hey, door Climate Change roepen ze ook al dat we vaker een pandemie kunnen verwachten :)
Een airborne virus afschermen betekent opsluiten, oftewel volledig afzonderen van de buitenwereld.
De zorg mag alleen worden uitgevoerd in hasmat pakken. Contact met familie achter glas.

Gemengde gezinnen uit elkaar trekken.
pi_210711377
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Een airborne virus afschermen betekent opsluiten, oftewel volledig afzonderen van de buitenwereld.
De zorg mag alleen worden uitgevoerd in hasmat pakken. Contact met familie achter glas.

Gemengde gezinnen uit elkaar trekken.
Tjoh, dit gebeurde in de verzorgingshuizen hier in de buurt ook al..... Dus wat is het verschil met de rest van de bevolking wel door laten leven?
Lach met een schone bips
pi_210711443
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 09:58 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Nee hoor. Icm de Wuhan variant was de verspreiding aanzienlijk lager. Zelfs met de mutaties was de verspreiding lager. Maar volledige voorkoming van verspreiden doet eigenlijk geen enkel vaccin.

Het ging vanaf het begin voornamelijk tegen ernstig ziek worden.
pi_210711508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 22:00 schreef loveyoulongtime het volgende:
Dat de vaccinaties voor jongeren compleet onnodig waren en zijn. Bescherm de ouderen, en laat het gaan. Dat heeft hij ook meermaals genoemd, en ik hetzelfde.
En juist bij de jongeren was het vaccin helemaal goed. Dit waren juist voorkombare opnames.
Iedere ernstige zieke jongeren die niet gevaccineerd was en dat een bad nodig had, had waarschijnlijk voorkomen kunnen worden, als hij wel gevaccineerd was.

Juist de makkelijkste doelgroep om opnames te voorkomen ivm vaccins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')